Υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα; Αποφύγετε αυτές τις 7 τροφές

· 8 Απριλίου 2018
Αν υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα, είναι σημαντικό να προσέχετε τι τρώτε. Αποφύγετε αυτές τις 7 τροφές για να εμποδίσετε τη επιδείνωση των συμπτωμάτων σας.

Υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα; Η ουρική αρθρίτιδα είναι από τις πιο επώδυνες μορφές αρθρίτιδας. Προκαλείται από τη συσσώρευση μικροσκοπικών κρυστάλλων του ουρικού οξέος στο σώμα.

Συνήθως επηρεάζει τα γόνατα, τους αστραγάλους και άλλα μέρη του σώματος που είναι ύποπτα για τη συσσώρευση της παραπάνω ουσίας. Συχνά επηρεάζει και τις αρθρώσεις, αλλά έχει και αρνητικές επιπτώσεις στους μαλακούς ιστούς του σώματος και στα νεφρά.

Η πάθηση χτυπάει συνήθως τη νύχτα, όταν ο ασθενής βιώνει έντονο πόνο και το μεγάλο δάκτυλο του ποδιού κοκκινίζει.

Εκτιμάται ακόμη ότι στο 20% των ασθενών με αυτό το πρόβλημα εμφανίζονται δυσκολίες και πέτρες στα νεφρά.

Από τη στιγμή που το πρόβλημα παράγει μια φλεγμονώδη αντίδραση, συνοδεύεται συχνά από μία συνεχόμενη αίσθηση πόνου, δυσκολία στις κινήσεις και τον εκφυλισμό των επηρεαζόμενων περιοχών.

Οι ειδικοί δεν έχουν καταφέρει να βρουν το ακριβές αίτιο, αλλά η πάθηση αυτή συνδέεται με:

  • Κληρονομικούς παράγοντες
  • Κατανάλωση αλκοόλ
  • Τις αλλαγές που βιώνουν οι γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση

Επιπλέον, οι φτωχές διατροφικές συνήθειες και η παχυσαρκία ενεργοποιούν επίσης την ουρική αρθρίτιδα.

Εξαιτίας αυτού, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε κάποιες τροφές που μπορούν να χειροτερεύσουν τα συμπτώματα και να τις αποφεύγουμε όσο μπορούμε.

Ανακαλύψτε τις παρακάτω!

Αν υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα αποφύγετε τις παρακάτω τροφές

1. Κόκκινο κρέας

Υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα - Κόκκινα κρέατα

Η υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος δεν αυξάνει μονάχα τον κίνδυνο πρόκλησης ουρικής αρθρίτιδας, αλλά προκαλεί επιπλοκές σε άτομα που έχουν ήδη διαγνωστεί με την ασθένεια.

Αυτό επειδή περιέχει μεγάλη ποσότητα πουρίνης, μαζί με συστατικά που αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερίνης και τον κίνδυνο παχυσαρκίας.

Η κατανάλωση αυτού του τύπου κρέατος μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στις φλεγμονώδεις διεργασίες του σώματος, αυξάνοντας τον πόνο και την κατακράτηση του ουρικού οξέος.

Διαβάστε περισσότερα: Μαρινάρετε το κρέας: τρεις διαφορετικοί τρόποι

2. Θαλασσινά

Τα οστρακοειδή, γνωστά και ως θαλασσινά, θα πρέπει να αφαιρεθούν από τη διατροφή όσων πάσχουν από ουρική αρθρίτιδα.

Δυστυχώς, παρότι πολλά εκ των συστατικών τους είναι υγιεινά, τα θαλασσινά περιέχουν επίσης υψηλά επίπεδα πουρίνης. Αυτή είναι μια ουσία η οποία διασπάται στο ουρικό οξύ του σώματος.

Αυτό σημαίνει πως τα θαλασσινά μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα αυτής της ουσίας όταν χωνευθούν και να χειροτερεύσουν τη φλεγμονή και τον πόνο.

3. Μπύρα

Υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα - Μπύρα σε ποτήρι

Παρόλο που δε μπορούμε ν’ αρνηθούμε πως τα περισσότερα συστατικά της μπύρας είναι υγιεινά για το σώμα, όπως αναφέρει και ο Δρ. Di Castelnuovo A. στην έρευνά του, μπορούν να σας προκαλέσουν προβλήματα αν υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα.

Το ποτό αυτό αυξάνει τα επίπεδα ουρικού οξέος στο σώμα και χειροτερεύει την κατάσταση εμποδίζοντας τις διεργασίες εξουδετέρωσης του ουρικού οξέος.

Επιπροσθέτως, τα συμπλέγματα της μπύρας επηρεάζουν άμεσα τις φλεγμονώδεις διεργασίες των αρθρώσεων, ενώ αυξάνουν την ακαμψία και τη δυσκολία κινήσεων.

4. Ζαχαρώδη ροφήματα

Τα αναψυκτικά και τα ζαχαρώδη ροφήματα περιέχουν σιρόπι καλαμποκιού και φρουκτόζη, όπως επίσης και τεχνητές γλυκαντικές ουσίες που αυξάνουν την παραγωγή ουρικού οξέος.

Η καθημερινή τους κατανάλωση αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο ανάπτυξης διαταραχών του μεταβολισμού, όπως επίσης φλεγμονωδών ασθενειών όπως είναι η αρθρίτιδα και η ουρική αρθρίτιδα.

Για την ακρίβεια, η πόση ανθρακούχων αναψυκτικών συνδέεται με την αυξανόμενη τάση των ενηλίκων να υποφέρουν από δυσκολίες στα κόκκαλα.

5. Λευκά ψάρια

Υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα - Λευκό ψάρι μαγειρεμένο

Ενώ κάποια ήδη ψαριών βοηθούν στον έλεγχο φλεγμονών και πόνου, τα λευκά ψάρια είναι επιζήμια αν υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα.

Η τροφή αυτή περιέχει από 50 έως 150 mg πουρίνης, γεγονός το οποίο προκαλεί δυσκολίες στη θεραπεία της ουρική αρθρίτιδας.

Στα ψάρια αυτά περιλαμβάνονται:

  • Ο γάδος
  • Το λαβράκι
  • Το προσφυγάκι
  • Η τσιπούρα
  • Ο μπακαλιάρος

6. Μανιτάρια

Υποφέρετε από ουρική αρθρίτιδα - Κομμένα μανιτάρια

Νόστιμα, εξωτικά και χαμηλά σε θερμίδες, τα μανιτάρια είναι πηγή θρεπτικών ουσιών και πολλοί άνθρωποι τα προσθέτουν σε διάφορες συνταγές.

Όμως, όσοι υποφέρουν από ουρική αρθρίτιδα θα πρέπει να μειώσουν την κατανάλωση αυτής της τροφής. Αυτό επειδή τα μανιτάρια αυξάνουν τη συγκέντρωση κρυστάλλων ουρικού οξέος στις αρθρώσεις.

Επισκεφθείτε και αυτό το άρθρο: Ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού σας φυσικά με μανιτάρια πλευρώτους

7. Συκώτι

Η τροφή αυτή συνιστάται σε όσους πάσχουν από αναιμία, η οποία προκαλείται από έλλειψη σιδήρου. Ωστόσο, δεν είναι η καλύτερη διατροφική επιλογή για ασθενείς που υποφέρουν από κρίσεις ουρικής αρθρίτιδας.

Όπως και με άλλες τροφές προερχόμενες από ζώα, το συκώτι περιέχει υψηλά επίπεδα πουρίνης, η οποία είναι βλαβερή.

Η αποφυγή των παραπάνω τροφών κατά τη διάρκεια της θεραπείας της ουρικής αρθρίτιδας είναι το κλειδί για να ελαχιστοποιήσετε και να ξεπεράσετε τα συμπτώματα. Αντ’ αυτών, προτείνουμε να τρώτε τροφές με αντιφλεγμονώδεις, αναλγητικές και αποτοξινωτικές ιδιότητες, οι οποίες συμβάλλουν κατά πολύ στην εξουδετέρωση αυτής της ουσίας.

  • de Gaetano, G., Costanzo, S., Di Castelnuovo, A., Badimon, L., Bejko, D., Alkerwi, A., … Iacoviello, L. (2016). Effects of moderate beer consumption on health and disease: A consensus document. Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases. https://doi.org/10.1016/j.numecd.2016.03.007
  • Beyl, R. N., Jr., et al. (2016). "Update on Importance of Diet in Gout." Am J Med129(11): 1153-1158.
  • Schiavo, L., et al. (2018). "Low-Purine Diet Is More Effective Than Normal-Purine Diet in Reducing the Risk of Gouty Attacks After Sleeve Gastrectomy in Patients Suffering of Gout Before Surgery: a Retrospective Study." Obes Surg 28(5): 1263-1270.
  • Williams, P. T. (2008). "Effects of diet, physical activity and performance, and body weight on incident gout in ostensibly healthy, vigorously active men." Am J Clin Nutr87(5): 1480-1487.