11 οφέλη της καθαρής ζελατίνης που πρέπει να γνωρίζετε

Πέραν του να μας παρέχει πρωτεΐνες για τη βελτιστοποίηση της φυσικής μας αντοχής, η ζελατίνη μπορεί επίσης να μας βοηθήσει να χαλαρώσουμε ακόμη και να καταπολεμήσει δραστικά τις διαταραχές ύπνου.
11 οφέλη της καθαρής ζελατίνης που πρέπει να γνωρίζετε
Carlos Fabián Avila

Έχει εξετασθεί και εγκριθεί από: γιατρό Carlos Fabián Avila.

Έχει γραφτεί από Daniela Echeverri Castro

Τελευταία ενημέρωση: 21 Δεκεμβρίου, 2022

Γνωρίζετε τα οφέλη της καθαρής ζελατίνης; Η καθαρή ζελατίνη είναι μία ημιστερεή και άχρωμη ουσία. Προέρχεται από κολλαγόνο φτιαγμένο από τον βρασμό ζωικού συνδετικού ιστού.

Αποτελείται κατά 98% από συμπλέγματα πρωτεϊνών και 2% από μεταλλικά στοιχεία. Όταν την αναμείξετε με νερό, η ζελατίνη προσφέρει πολλά οφέλη στο σώμα.

Εξαιτίας της υφής της και της ικανότητάς της να πήζει, είναι χρήσιμη για την παρασκευή γλυκών και άλλων συνταγών μαγειρικής.

Ωστόσο, πέραν από τη χρησιμότητά της στη μαγειρική, είναι και φαρμακευτική τροφή, ικανή να αποτρέψει και να θεραπεύσει διάφορες ασθένειες.

Πολλοί άνθρωποι εκμεταλλεύονται αυτήν την ιδιότητα. Όμως, αρκετοί δεν γνωρίζουν πώς να τη χρησιμοποιήσουν πλήρως για να προάγουν την ευεξία τους.

Γι’ αυτόν τον λόγο, στο άρθρο που ακολουθεί θα θέλαμε να δώσουμε έμφαση στα 11 κύρια οφέλη της καθαρής ζελατίνης.

1. Η ζελατίνη είναι αποτοξινωτική, ένα από οφέλη της καθαρής ζελατίνης

Οφέλη της καθαρής ζελατίνης, αποτοξίνωση

Η γλυκίνη, ένα αμινοξύ το οποίο περιέχει η ζελατίνη, συμβάλλει στην εξουδετέρωση των τοξινών στο συκώτι.

Αυτή η ουσία ενισχύει τις δραστηριότητες των οργάνων που είναι υπεύθυνα για την αποβολή ουσιών. Έτσι, είναι βασική για τη βέλτιστη λειτουργία του συκωτιού.

Η απορρόφησή της βοηθά στην αναστολή των αρνητικών επιδράσεων των ελεύθερων ριζών. Έπειτα, βοηθά στην πρόληψη της επακόλουθης καταστροφής των κυττάρων η οποία προέρχεται από την παρουσία υπερβολικής ποσότητας τοξικών ουσιών στο αίμα.

2. Βελτιώνει τη χώνεψη

Επιπροσθέτως, η ζελατίνη είναι υδροφιλική τροφή. Με άλλα λόγια, προσελκύει και απορροφά τα υγρά, ακόμη και όταν έχει ήδη μαγειρευτεί.

Αυτό το χαρακτηριστικό της επιτρέπει να είναι τέλειος σύμμαχος του πεπτικού συστήματος. Αυτό επειδή συγκρατεί τα υγρά του στομάχου και διευκολύνει τη χώνεψη.

Η απορρόφηση της ζελατίνης βελτιώνει επίσης την κινητικότητα του εντέρου. Επιπλέον, βοηθά στην αποβολή των αποβλήτων που κολλούν στο παχύ έντερο.

Χάρη στη γλυκίνη που βρίσκεται στη σύνθεσή της, είναι εφικτή η επαναφορά της γαστρικής βλεννογόνου μεμβράνης. Κατ’ επέκταση, βελτιστοποιεί την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών και προλαμβάνει την ανάπτυξη πεπτικών διαταραχών.

3. Η ζελατίνη βελτιώνει την υγεία των οστών και των αρθρώσεων

Οφέλη της καθαρής ζελατίνης για τη βελτίωση της υγείας των οστών

Επιπλέον, η υψηλή της περιεκτικότητα σε βασικά αμινοξέα καθιστά τη ζελατίνη ένα καλό συμπλήρωμα για τη διατήρηση της υγείας των οστών και των αρθρώσεων.

Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της καταπολεμούν τον πόνο σε αυτές τις περιοχές. Ταυτόχρονα, μειώνουν τον κίνδυνο ασθενειών όπως η αρθρίτιδα και η οστεοαρθρίτιδα.

4. Ζελατίνη, μια πηγή πρωτεϊνών

Η ζελατίνη αποτελείται με πάνω από το 90% από πρωτεΐνες με υψηλή βιολογική αξία. Πρώτα απ’ όλα, αυξάνουν τα επίπεδα ενέργειας. Επίσης, συνεισφέρουν στο χτίσιμο μυϊκής μάζας και βελτιώνουν την αντοχή.

Η ζελατίνη είναι ιδανική για αθλητές και εγκυμονούσες. Εξάλλου, το σώμα μας απορροφά και εκμεταλλεύεται τα αμινοξέα εύκολα.

5. Δυναμώνει τα νύχια και τα μαλλιά

Οφέλη της καθαρής ζελατίνης, ενδυνάμωση νυχιών και μαλλιών

Η κερατίνη που βρίσκεται μέσα σε αυτή τη θρεπτική ουσία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτική θεραπεία για την ενδυνάμωση των νυχιών και των αδύναμων μαλλιών.

Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις ιδιότητές της είτε καταναλώνοντάς τη είτε εφαρμόζοντάς τη εξωτερικά.

6. Βελτιώνει την υγεία του δέρματος

Το κολλαγόνο είναι μία από τις ουσίες που χρησιμοποιούνται ευρέως στην παραγωγή λοσιόν και καλλυντικών προϊόντων για τη φροντίδα του δέρματος.

Η ζελατίνη έχει ως βάση το μαγειρεμένο κολλαγόνο. Έτσι, προσφέρει τα απαραίτητα αμινοξέα για να διατηρηθεί το δέρμα νεανικό και υγιές.

Η κατανάλωσή της και η τοπική της χρήση, μειώνει τις αρνητικές επιπτώσεις του ηλίου και άλλων τοξινών. Με αυτό τον τρόπο, προλαμβάνεται η εμφάνιση πρόωρων ρυτίδων.

7. Βοηθά στην ανακούφιση από το άγχος και την ανησυχία

ανακούφιση από το άγχος

Η γλυκίνη δρα και ως φυσικό καταπραϋντικό ικανό να σταματήσει την υπερβολική παραγωγή νορεπινεφρίνης. Αυτή είναι μια ορμόνη που σχετίζεται με την ανησυχία και τον πανικό.

Η απορρόφησή της ισορροπεί τη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Επίσης, μειώνει την παραγωγή ορμονών που σχετίζονται με το άγχος.

8. Αποκαθιστά το εντερικό τοίχωμα, από τα οφέλη της καθαρής ζελατίνης

Τα συστατικά της ζελατίνης είναι χρήσιμα για τη μείωση της διαπερατότητας του εντέρου.

Αυτό χάρη στην αποκατάσταση του εντερικού τοιχώματος το οποίο έχει την τάση να ερεθίζεται από τροφικές αλλεργίες και κάποιες ασθένειες.

Κατά συνέπεια, βελτιώνεται η διαδικασία απορρόφησης των θρεπτικών ουσιών των τροφών. Έτσι διατηρείται σε τέλεια κατάσταση το σώμα.

9. Σας βοηθά να κοιμηθείτε, ένα από τα οφέλη της καθαρής ζελατίνης

Οφέλη της καθαρής ζελατίνης, καταπολέμηση της αϋπνίας

Οι ασθενείς που πάσχουν από αϋπνία ή άλλες διαταραχές ύπνου, μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα απλώς προσθέτοντας μια μικρή ποσότητα ζελατίνης στη διατροφή τους.

Τα αμινοξέα και τα βασικά μεταλλικά στοιχεία αυξάνουν την παραγωγή μελατονίνης. Την ορμόνη η οποία επιφέρει μια καλή δόση ύπνου.

10. Καταπολεμά το παραπανίσιο βάρος

Εξαιτίας των χαμηλών της θερμίδων και του υψηλού επιπέδου της σε πρωτεΐνες, η ζελατίνη είναι μια καλή βοήθεια για την προσπάθεια απώλειας βάρους.

Αυτές οι ουσίες επιβραδύνουν την  ακόρεστη επιθυμία της πρόσληψης θερμίδων. Επιπλέον, αυξάνουν την κατανάλωση ενέργειας κατά τη διάρκεια απαιτητικών φυσικών δραστηριοτήτων.

11. Επιταχύνει τη διαδικασία επούλωσης, από τα οφέλη της καθαρής ζελατίνης

Τέλος, οι αντιφλεγμονώδεις και επουλωτικές ιδιότητες της ζελατίνης είναι χρήσιμες για να την επιτάχυνση της επούλωσης των εσωτερικών και εξωτερικών τραυμάτων.

Γι’ αυτό είναι καταπληκτική για την επιδιόρθωση επιφανειακών δερματικών αλλοιώσεων και διαταραχών όπως τα έλκη.

Εν κατακλείδι, παρότι χρησιμοποιούμε τη ζελατίνη στη μαγειρική συνήθως, τα πολλαπλά οφέλη της καθαρής ζελατίνης μπορούν να φανούν και στο σώμα. Προσπαθήστε να τη χρησιμοποιήσετε με συνέπεια για να απολαύσετε τις φανταστικές της ιδιότητες!

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Μπορεί μια σαλάτα να αντικαταστήσει το κυρίως πιάτο;
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Μπορεί μια σαλάτα να αντικαταστήσει το κυρίως πιάτο;

Μπορεί μια σαλάτα να αντικαταστήσει το κυρίως πιάτο; Πολλά σπίτια καταναλώνουν σαλάτες σε καθημερινή βάση, είτε επειδή οι άνθρωποι αγαπούν αυτό το ...



  • Liu, D., Nikoo, M., Boran, G., Zhou, P., & Regenstein, J. M. (2015). Collagen and Gelatin. Annual Review of Food Science and Technology6(1), 527–557. https://doi.org/10.1146/annurev-food-031414-111800
  • Hanani, Z. A. N. (2015). Gelatin. In Encyclopedia of Food and Health (pp. 191–195). Elsevier Inc. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-384947-2.00347-0
  • Gomez-Guillen, M. C., Gimenez, B., Lopez-Caballero, M. E., & Montero, M. P. (2011, December). Functional and bioactive properties of collagen and gelatin from alternative sources: A review. Food Hydrocolloids. https://doi.org/10.1016/j.foodhyd.2011.02.007
  • Rapin JR, Wiernsperger N. Possible links between intestinal permeability and food processing: A potential therapeutic niche for glutamine. Clinics (Sao Paulo). 2010;65(6):635–643. doi:10.1590/S1807-59322010000600012
  • Cruz, M., Maldonado-Bernal, C., Mondragón-Gonzalez, R., Sanchez-Barrera, R., Wacher, N. H., Carvajal-Sandoval, G., & Kumate, J. (2008). Glycine treatment decreases proinflammatory cytokines and increases interferon-γ in patients with Type 2 diabetes. Journal of Endocrinological Investigation31(8), 694–699. https://doi.org/10.1007/BF03346417
  • Moskowitz, R. W. (2000). Role of collagen hydrolysate in bone and joint disease. Seminars in Arthritis and Rheumatism30(2), 87–99. https://doi.org/10.1053/sarh.2000.9622
  • University of Southern California – Health Sciences. “Gelatin instead of the gym to grow stronger muscles.” ScienceDaily. ScienceDaily, 1 July 2016. <www.sciencedaily.com/releases/2016/07/160701093952.htm>
  • Noma T, Takasugi S, Shioyama M, et al. Effects of dietary gelatin hydrolysates on bone mineral density in magnesium-deficient rats [published correction appears in BMC Musculoskelet Disord. 2017 Oct 24;18(1):422]. BMC Musculoskelet Disord. 2017;18(1):385. Published 2017 Sep 5. doi:10.1186/s12891-017-1745-4
  • Ozeki, M., & Tabata, Y. (2002). Promoted growth of murine hair follicles through controlled release of vascular endothelial growth factor. Biomaterials23(11), 2367–2373. https://doi.org/10.1016/S0142-9612(01)00372-6
  • Inoue, N., Sugihara, F., & Wang, X. (2016). Ingestion of bioactive collagen hydrolysates enhance facial skin moisture and elasticity and reduce facial ageing signs in a randomised double-blind placebo-controlled clinical study. Journal of the Science of Food and Agriculture96(12), 4077–4081. https://doi.org/10.1002/jsfa.7606
  • Yamadera, W., Inagawa, K., Chiba, S., Bannai, M., Takahashi, M., & Nakayama, K. (2007). Glycine ingestion improves subjective sleep quality in human volunteers, correlating with polysomnographic changes. Sleep and Biological Rhythms5(2), 126–131. https://doi.org/10.1111/j.1479-8425.2007.00262
  • Jéquier, E., & Tappy, L. (1999). Regulation of body weight in humans. Physiological Reviews79(2), 451–480. https://doi.org/10.1152/physrev.1999.79.2.451
  • Jang, H. J., Kim, Y. M., Yoo, B. Y., & Seo, Y. K. (2018). Wound-healing effects of human dermal components with gelatin dressing. Journal of Biomaterials Applications32(6), 716–724. https://doi.org/10.1177/0885328217741758

Τα περιεχόμενα αυτής της δημοσίευσης είναι μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χρησιμεύσουν για να διευκολύνουν ή να αντικαταστήσουν τις διαγνώσεις, τις θεραπείες ή τις συστάσεις ενός επαγγελματία. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν έχετε οποιεσδήποτε αμφιβολίες και ζητήστε την έγκρισή του πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαδικασία.