3 φλυτζάνια καφέ την ημέρα: είναι υγιεινό;

19 Μάρτιος, 2019
Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι ο καφές έχει θετική επίδραση στην αντιμετώπιση και στην πρόληψη προβλημάτων υγείας.

Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι η καθημερινή κατανάλωση καφέ (με μέτρο, φυσικά) είναι ωφέλιμη για την υγεία σας. Για χρόνια οι άνθρωποι απέφευγαν τον καφέ πιστεύοντας ότι η περιεκτικότητά του σε καφεΐνη ήταν βλαπτική για το σώμα. Ωστόσο κάθε χρόνο καινούργιες έρευνες συνεχίζουν να επιβεβαιώνουν ότι η κατανάλωση καφέ κάνει καλό. Θέλετε να μάθετε πόσα φλυτζάνια καφέ μπορείτε να πιείτε την ημέρα;

Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι ο καφές έχει θετική επίδραση στην αντιμετώπιση και στην πρόληψη προβλημάτων υγείας όπως ο διαβήτης και οι νόσοι του Αλτσχάιμερ και του Πάρκινσον. Νέες μελέτες αποκαλύπτουν όλο και περισσότερες ωφέλειες και σημαντικούς λόγους να πίνουμε καφέ. Μια μελέτη, που διεξήχθη από το National Cancer Institute of Bethesda στην Αμερική και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Hepatology, αναφέρει ότι η κατανάλωση καφέ έχει θετικές επιδράσεις στο συκώτι.

Για να πραγματοποιήσουν την έρευνα, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν δεδομένα από τη United States National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES 1999-2010) επιλέγοντας 27.793 συμμετέχοντες ηλικίας 20 ετών και άνω. Οι εθελοντές συμπλήρωσαν μια έρευνα επισκόπησης σχετικά με τις συνήθειες κατανάλωσης καφέ, ενώ οι ερευνητές εξέτασαν το αίμα τους, μετρώντας διαφορετικούς δείκτες της ηπατικής λειτουργίας. Ο σκοπός αυτής της μελέτης ήταν να αξιολογηθεί η υγεία του συκωτιού των συμμετεχόντων. Διαπιστώθηκε ότι εκείνοι που έπιναν τρία ή περισσότερα φλυτζάνια καφέ την ημέρα είχαν χαμηλότερα επίπεδα ενζύμων στο συκώτι από ότι εκείνοι που δεν έπιναν καφέ.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι υπάρχουν και άλλα συστατικά στον καφέ, εκτός από την καφεΐνη, που προάγουν την υγεία του συκωτιού, όταν ο καφές καταναλώνεται με μέτρο.

Διαβάστε επίσης: 6 καθημερινές συνήθειες που είναι εξίσου κακές με το κάπνισμα

Μειώστε με τον καφέ τον κίνδυνο συσσώρευσης λίπους στο συκώτι και της ίνωσης

Κανονικό συκώτι και λιπώδες ήπαρ

Μια άλλη μελέτη, που επίσης δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Hepatology, έδειξε ότι η κατανάλωση καφέ μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο συσσώρευσης συνδετικού ιστού στο συκώτι (ίνωση) σε ασθενείς που υποφέρουν από μη αλκοολική λιπώδη διήθηση του ήπατος.

Στη μελέτη διαπιστώθηκε ότι η καφεΐνη στον καφέ μπορεί να μειώσει τη συσσώρευση συνδετικού ιστού σε εκείνους που πάσχουν από χρόνιες παθήσεις του συκωτιού, όπως η ίνωση.

Για να πραγματοποιήσουν τη μελέτη τους, οι ερευνητές πήραν συνεντεύξη από 306 ανθρώπους σχετικά με την κατανάλωση καφεΐνης, χωρίζοντάς τους σε ομάδες: υποκείμενα χωρίς σημάδια ίνωσης στον υπέρηχο (ομάδα ελέγχου), ασθενείς με λιπώδη διήθηση ήπατος και ασθενείς με μη αλκοολική λιπώδη διήθηση του ήπατος σταδίων 0-1 και 2-4.

Οι ασθενείς με λιπώδη διήθηση ήπατος οι οποίοι έπιναν καφέ είχαν σημαντική διαφορά από τους ασθενείς με μη αλκοολική λιπώδη διήθηση του ήπατος σταδίων 0-1.

Η κατανάλωση καφέ ήταν μεγαλύτερη στους ασθενείς με μη αλκοολική λιπώδη διήθηση του ήπατος σταδίων 0-1, με το 58% να αναφέρει συχνή κατανάλωση καφέ, συγκριτικά με το 36% των ασθενών με μη αλκοολική λιπώδη διήθηση του ήπατος σταδίων 2-4.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, χρειάζονται περισσότεροι έλεγχοι και έρευνες για να προσδιοριστεί η ποσότητα καφέ που πρέπει να καταναλώνεται ώστε να επιδρά στα κλινικά ευρήματα.

Ρίξτε μια ματιά εδώ: 9 επιπτώσεις που έχουν τα χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης

Πόσα φλυτζάνια καφέ πίνετε; – Ωφέλειες του καφέ

3 φλυτζάνια καφέ την ημέρα

Οι ωφέλειες του καφέ γίνονται όλο και πιο φανερές, παρόλο που θεωρούνταν για καιρό ότι το συγκεκριμένο ρόφημα μπορεί να βλάψει την υγεία μας.

  • Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση καφέ μπορεί εξασφαλίσει πρόληψη και προστασία κατά του διαβήτη καθώς και κατά ορισμένων τύπων καρκίνου που συνδέονται με την παχυσαρκία, τα οιστρογόνα και την ινσουλίνη, όπως ο καρκίνος του ενδομητρίου.
  • Χάρη στην περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικές ουσίες, ο καφές συνδέεται με την πρόληψη του καρκίνου του συκωτιού και της ουροδόχου κύστης.
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης κίρρωσης.
  • Μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακή νόσο, χάρη στα φλαβονοειδή που περιέχει.
  • Συνιστάται για τους πονοκεφάλους και για ορισμένους τύπους ημικρανίας.
  • Η κατανάλωση καφέ συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης χολόλιθων και άλλων προβλημάτων της χοληδόχου κύστης.
  • Η κατανάλωση καφέ διεγείρει τις στομαχικές εκκρίσεις, αυξάνοντας την παραγωγή χολής και τις συσπάσεις της χοληδόχου κύστης για καλύτερη πέψη.
  • Πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα που πίνουν τρία φλυτζάνια καφέ την ημέρα διατρέχουν κατά 50% μικρότερο κίνδυνο να υποφέρουν από μείωση των γνωστικών ικανοτήτων.

  • Nieber, K. (2017). The Impact of Coffee on Health. Planta Medica. https://doi.org/10.1055/s-0043-115007
  • Poole, R., Kennedy, O. J., Roderick, P., Fallowfield, J. A., Hayes, P. C., & Parkes, J. (2017). Coffee consumption and health: umbrella review of meta-analyses of multiple health outcomes. BMJ (Clinical Research Ed.). https://doi.org/10.1136/bmj.j5024
  • Viola, P. (2005). Coffee and health. Journal of Applied Cosmetology. https://doi.org/10.1002/9781444347098.ch6
  • Alferink, L. J. M., Fittipaldi, J., Kiefte-de Jong, J. C., Taimr, P., Hansen, B. E., Metselaar, H. J., … Darwish Murad, S. (2017). Coffee and herbal tea consumption is associated with lower liver stiffness in the general population: The Rotterdam study. Journal of Hepatology. https://doi.org/10.1016/j.jhep.2017.03.013
  • Heath, R. D., Brahmbhatt, M., Tahan, A. C., Ibdah, J. A., & Tahan, V. (2017). Coffee: The magical bean for liver diseases. World Journal of Hepatology. https://doi.org/10.4254/wjh.v9.i15.689