5 ασκήσεις που ίσως δε σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος

17 Ιουνίου 2019
Συχνά πιστεύουμε πως οτιδήποτε μας κάνει να ιδρώνουμε, μας βοηθά να χάσουμε βάρος. Όμως, υπάρχουν πολλές ασκήσεις οι οποίες, αν και έχουν άλλα οφέλη, δε βοηθούν στο αδυνάτισμα.

Αυτές οι ασκήσεις ίσως δε σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος και από την άλλη πλευρά, είναι τέλειες για όσους είναι ήδη σε καλή φυσική κατάσταση και θέλουν μόνο να δυναμώσουν τους μυς τους.

Συχνά πιστεύουμε ότι η άσκηση μας βοηθά μόνο να χάσουμε βάρος, αυτό όμως δεν είναι αλήθεια.

Συνεχίστε την ανάγνωση καθώς θα σας μιλήσουμε γι’ αυτές τις ασκήσεις.

Ασκήσεις που ίσως δε σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος

1. CrossFit, από τις ασκήσεις ίσως δε σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος

Γυναίκα κάνει CrossFit

Το CrossFit είναι μια από τις ασκήσεις που ίσως δε σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος, αλλά έχει γίνει πολύ δημοφιλές τα τελευταία χρόνια. Για την ακρίβεια, αν κάνετε μια μικρή έρευνα, ίσως βρείτε ένα γυμναστήριο εξειδικευμένο στο CrossFit κοντά σας, όπου και αν ζείτε.

Παρότι αυτό το σπορ είναι πολύ έντονο, δεν είναι καλό για να ξεφορτωθείτε τα παραπανίσια κιλά. Βασικά, αυτό που μπορείτε να προκαλέσετε αν το εξασκήσετε χωρίς να είστε σε φόρμα είναι ένας σοβαρός τραυματισμός.

  • Προτείνουμε να εξασκείτε το CrossFit αν βρίσκεστε στο ιδανικό σας βάρος, είστε σε φόρμα, και έχετε συνηθίσει να γυμνάζεστε.
  • Επιπλέον, θα ήταν καλύτερη ιδέα αν ξεκινούσατε με τις βασικές ρουτίνες και προσέχετε τη διατροφή σας ώστε ν’ αποφύγετε τις ανισορροπίες.

Διαβάστε επίσης: Γιατί είναι τόσο δημοφιλής η Ζούμπα; Εσείς χορεύετε;

2. Γιόγκα

Ασκήσεις που ίσως δε σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος - Γυναίκα κάνει γιόγκα

Η γιόγκα είναι το αντίστοιχο του CrossFit στην απαλλαγή από το άγχος, αν και είναι ακόμη μία από τις ασκήσεις που ίσως δε σας βοηθήσουν να αδυνατίσετε. Παρότι εξωτερικά μοιάζει να είναι κουραστική και έντονη, η γιόγκα είναι χαλαρωτική και γενικά κατευναστική.

Βρίσκετε στη μόδα περισσότερο καιρό από το CrossFit, και είναι μια καλή επιλογή ώστε να βάλετε τον αθλητισμό στη ζωή σας και να βελτιώσετε την αναπνοή, τη συνολική στάση του σώματος, και την ευεξία σας.

  • Από πλευράς θερμίδων, με μια ώρα γιόγκα θα κάψετε περίπου 150 θερμίδες.
  • Περπατώντας για 30 λεπτά, από την άλλη, θα κάψετε περίπου 311 θερμίδες.

Ξεκινήστε απλώς το περπάτημα για να μπορέσετε να δυναμώσετε τους μυς σας.

3. Μεγάλες συνεδρίες καρδιαγγειακών ασκήσεων

Ασκήσεις που ίσως δε σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος - Γυναίκα κάνει ποδήλατο στο γυμναστήριο

Ανάλογα με την ηλικία σας, ίσως να θυμάστε λίγες δεκαετίες πριν όταν οι καρδιαγγειακές ασκήσεις ήταν η μοντέρνα προπόνηση. Μπορούσατε να βρείτε ένα μέρος να εξασκηθείτε παντού.

Αλλά, αυτό που δε γνώριζε κανείς τότε είναι ότι πρόκειται για μία από τις ρουτίνες ασκήσεων που ίσως δε σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος. Οι καρδιαγγειακές ασκήσεις είναι εξαίσια επιλογή για:

  • Να δυναμώσετε.
  • Να γίνετε πιο ευλύγιστοι.
  • Να αυξήσετε τη μυϊκή σας δύναμη.
  • Να δώσετε ώθηση στον μεταβολισμό σας.

Παρότι δε θα κάψετε πολλές θερμίδες σε μια τέτοια προπόνηση, σας συμβουλεύουμε να συνεχίσετε να την κάνετε ώστε ν’ αποκτήσετε μια καλή φυσική κατάσταση. Κάντε μια εβδομαδιαία ρουτίνα με δύο συνεδρίες καρδιαγγειακών ασκήσεων, για τριάντα λεπτά την κάθε μία.

Με τον καιρό, θα παρατηρήσετε ότι η αναπνοή σας και η φυσική σας αντίσταση έχουν βελτιωθεί. Δύο εξαιρετικά παραδείγματα με το τι θα βελτιωθεί είναι η ταχύτητα με την οποία ανεβαίνετε τις σκάλες και η καλύτερη αναπνοή.

Ρίξτε μια ματιά και εδώ: 13 ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε με μια μπάλα γυμναστικής

4. Pilates

 Γυναίκα και άνδρας κάνουν Pilates

Η μέθοδος Pilates είναι μια ακόμη από τις ασκήσεις που ίσως δε θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και είναι αρκετά όμοια με τη γιόγκα. Πρόκειται για μια μέθοδο ασκήσεων που εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια και έχει φανταστικά υγιεινά οφέλη, συμπεριλαμβανομένων:

  • Βελτιωμένη ευλυγισία.
  • Χαλάρωση και εξουδετέρωση της έντασης, καθιστώντας τη ιδανική για τις έξτρα αγχωτικές μέρες.
  • Δυνατότερους μυς.
  • Ανάρρωση από τραυματισμούς με ήπιο τρόπο χωρίς να μπαίνετε σε κίνδυνο.

Είναι μια αθλητική επιλογή για μεγαλύτερους σε ηλικία ενήλικες οι οποίοι δε μπορούν να κάνουν πιο απαιτητικά σπορ.

Αν είχατε κάποιον τραυματισμό που εμποδίζει την ικανότητά σας να κινήστε φυσιολογικά, ρωτήστε τον γιατρό σας αν η Pilates θα σας κάνουν καλό. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, συνιστάται και είναι πολύ ωφέλιμη για την ανάρρωση μεγάλου εύρους κινήσεων.

5. Ασκήσεις που δουλεύουν μόνο ένα μέρος του σώματος

 Γυναίκα γυμνάζει τους κοιλιακούς της

Άλλες ασκήσεις που ίσως δε σας βοηθήσουν να αδυνατίσετε είναι εκείνες που δουλεύουν ένα μέρος του σώματός σας. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, τις εξασκούμε επειδή μας βοηθούν να κάψουμε το λίπος στη συγκεκριμένη προβληματική περιοχή.

Η πραγματικότητα είναι ότι στην πλειοψηφία μας προτιμούμε να γλιτώσουμε όση περισσότερη ενέργεια μπορούμε. Έτσι, όταν μια ρουτίνα μας υπόσχεται άμεσα αποτελέσματα, έχουμε την τάση να το πιστεύουμε. Αλλά, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι για να είστε υγιείς, θα πρέπει να δουλεύετε όλα τα μέρη του σώματός σας.

Ανάλογα με τα χαρακτηριστικά σας, την κατάσταση και τις ανάγκες σας, είναι πιθανόν η ένταξη αυτών των ασκήσεων να είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς. Αυτό μπορεί ν’ αποφασιστεί μόνο από εσάς και τον γιατρό σας ή τον προσωπικό σας προπονητή.

  • Barbany, Joan Ramón. Fisiología del ejercicio físico y del entrenamiento. Vol. 24. Editorial Paidotribo, 2002.
  • Escalante, Yolanda. “Actividad física, ejercicio físico y condición física en el ámbito de la salud pública.” (2011): 325-328.
  • Weinberg, Robert S. Fundamentos de psicología del deporte y del ejercicio físico. Ed. Médica Panamericana, 2010.