5 λόγοι για να συμπεριλάβετε τα πράσα στο βραδινό σας γεύμα

18 Ιούνιος, 2019
Μεταξύ των πολλών ωφελειών τους, τα πράσα, όταν τρώγονται το βράδυ, διευκολύνουν τη σύνθεση των θρεπτικών συστατικών και την πέψη καθώς και εξασφαλίζουν έναν γαλήνιο και αναζωογονητικό νυχτερινό ύπνο.

Αν δεν συμπεριλαμβάνατε τα πράσα στο βραδινό σας γεύμα, είναι καιρός να δοκιμάσετε. Είναι ελαφριά, πηγαίνουν ωραία με πολλές τροφές και είναι θρεπτικά και χορταστικά.

Αν ανήκετε στους ανθρώπους που επιλέγουν ένα ελαφρύ βραδινό γεύμα για να μην πάρουν βάρος, τα πράσα αποτελούν οπωσδήποτε την καλύτερη επιλογή σας.

Να θυμάστε ότι το βραδινό γεύμα πρέπει να είναι ισορροπημένο και να περιλαμβάνει μια ποικιλία τροφών, χωρίς να παραμελούνται οι απαραίτητες θρεπτικές ουσίες για να κλείσει καλά η μέρα.

Βραδινό γεύμα δεν είναι ένα μπολ δημητριακών με γάλα. Το σώμα μας πρέπει να προετοιμαστεί για να εκτελέσει τις σημαντικές λειτουργίες του καθαρισμού κατά τη διάρκεια της νύχτας. Λόγω αυτού, δεν θα πρέπει να υπερφορτώνουμε τον οργανισμό μας.

Είναι σημαντικό το βραδινό γεύμα να περιλαμβάνει καλές τροφές για τη διευκόλυνση αυτών των λειτουργιών και ταυτόχρονα να προάγει έναν ξεκούραστο νυχτερινό ύπνο.

1. Συμπεριλάβετε τα πράσα στο βραδινό σας γεύμα για να χάσετε βάρος

Αναφερθήκαμε ήδη σε αυτό. Αν θέλετε να απολαμβάνετε ελαφριές αλλά θρεπτικές τροφές, είναι καιρός να συμπεριλάβετε τα πράσα στο βραδινό σας γεύμα.

  • Τα πράσα αποτελούνται κατά ένα μεγάλο ποσοστό από νερό. Περιέχουν ελάχιστες θερμίδες αλλά πολλές φυτικές ίνες.

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 5 αποτοξινωτικές τροφές για το βραδινό γεύμα σας.

  • Είναι ενδιαφέρον να γνωρίζετε ότι 100 γραμμάρια πράσα περιέχουν σχεδόν 83 γραμμάρια νερό, 1 γραμμάριο πρωτεΐνη και 2 γραμμάρια φυτικές ίνες. Η συμπερίληψη πράσων στα γεύματά σας θα σας εξασφαλίσει άφθονες θρεπτικές ουσίες, όπως βιταμίνη Α, βιταμίνη Β6, βιταμίνη C και βιταμίνη Κ. Τα πράσα σάς παρέχουν επίσης μεταλλικά στοιχεία όπως σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο και μαγγάνιο.

Ο συνδυασμός των πράσων με κάποια πρωτεϊνούχα τροφή και με άλλα ελαφριά λαχανικά θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος με υγιεινό τρόπο.

Γυναίκα πάνω σε ζυγαριά - πράσα στο βραδινό

2. Φροντίστε την πέψη σας για να κοιμάστε καλύτερα

Η παρακάτω πληροφορία παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον: τα πράσα είναι μία από τις λίγες τροφές που περιέχουν προβιοτικά, ένα είδος καλών βακτηρίων τα οποία επιτρέπουν την καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Τα πράσα φροντίζουν επίσης την εντερική χλωρίδα και διεγείρουν την έκκριση χολής για τη βελτίωση της πέψης. Μην ξεχνάτε λοιπόν: τα πράσα θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε απίστευτα καλά, χωρίς αέρια, χωρίς φούσκωμα και χωρίς να αισθάνεστε βάρος.

3. Τα πράσα καταπολεμούν τις λοιμώξεις- βάλτε τα πράσα στο βραδινό σας

Τι γεύση έχουν τα πράσα; Κάτι μεταξύ σκόρδου και κρεμμυδιού. Η γεύση τους είναι πιο λεπτή, αλλά με μια νότα θείου που θυμίζει τη γεύση των φαρμακευτικών τροφών.

Στην πραγματικότητα, αυτό δεν αποτελεί σύμπτωση. Τα πράσα έχουν αντιβακτηριακές ιδιότητες. Δεν είναι τόσο ισχυρά όσο τα σκόρδα, όμως και οι δύο τροφές περιέχουν μια ουσία που ονομάζεται αλισίνη.

Μην παραλείψετε να διαβάσετε το άρθρο: Θεραπεία με πράσο για την αποβολή τοξινών και αδυνάτισμα.

Αν συνηθίσουμε να τρώμε πράσα στο βραδινό μας γεύμα, θα προσέξουμε ότι έχουμε καλύτερη υγεία. Θα μπορούμε να καταπολεμήσουμε τα βακτήρια που προσβάλλουν τον γαστρεντερικό μας σωλήνα.

πράσα στο βραδινό

4. Καταπολεμούν την κατακράτηση υγρών, γι αυτό βάλτε τα πράσα στο βραδινό σας

Το βραδινό γεύμα είναι σημαντικό. Πολλοί από μας δεν του δίνουμε τη σημασία που αξίζει και τρώμε οτιδήποτε.

  • Η κατανάλωση τροφών με πολλές θερμίδες ή οι βαριές σάλτσες θα μας κάνουν να ξυπνήσουμε με αίσθηση βάρους. Η κατακράτηση υγρών συνδέεται με τον τρόπο ζωής, έτσι είναι απαραίτητο να κάνουμε μικρές αλλαγές.
  • Τα πράσα είναι καλά για την καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών χάρη στην ισορροπία νατρίου και καλίου που τα χαρακτηρίζει.
  • Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, που βοηθούν στην εύκολη αποβολή των τοξινών από το σώμα μας.
  • Θα σας ενδιέφερε να γνωρίζετε ότι τα πράσα αποτελούν απαραίτητη τροφή για την αντιμετώπιση του ουρικού οξέος. Αν καταναλώνονται στο βραδινό γεύμα, συμβάλλουν πιο αποτελεσματικά στην αποβολή των τοξινών από το σώμα.

5. Τα πράσα ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Τα πράσα αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, μιας υδατοδιαλυτής βιταμίνης που είναι επίσης γνωστή ως ρετινόλη. Η ρετινόλη συμμετέχει στον σχηματισμό και στη συντήρηση των κυττάρων μας και φροντίζει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

  • Η βιταμίνη C, η βιταμίνη Κ και το μαγνήσιο βοηθούν στην ενίσχυση των λευκών αιμοσφαιρίων μας. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι συμπεριλαμβάνοντας τα πράσα στο βραδινό μας γεύμα μειώνουμε την ομοκυστεΐνη στο αίμα.
  • Η ομοκυστεΐνη είναι μια ουσία που μας κάνει ευάλωτους σε καρδιακές και εγκεφαλοαγγειακές νόσους, επομένως είναι σημαντικό να έχετε υπόψη σας το παραπάνω.
Πράσα, σπαράγγια και αβγό

Υγιεινοί τρόποι να τρώτε πράσα

  • Στήθος γαλοπούλας με λεμόνι.
  • Σολομός με ντρέσινγκ πράσου.
  • Καστανό ρύζι και μπρόκολο.
  • Αναμεμειγμένα με γαρίδες και σκόρδο.
  • Μαζί με πιπεριές.
  • Σε αποτοξινωτικό ζωμό με σέλινο, κρεμμύδι και κολοκύθα.
  • Με ελαφριά κρέμα.

Οι σαλάτες επίσης αποτελούν καλές επιλογές. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:

  • Σαλάτα με πράσο, τόφου και ξύδι μπαλσάμικο.
  • Πράσα με τόνο, τομάτα, τόφου και καρότο σε λωρίδες.
  • Christodoulides S., Dimidi E., Fragkos KC., Farmer AD., et al., Systematic review with meta analysis: effect of fibre supplementation on chronic idiopathic constipation in adults. Aliment Pharmacol Ther, 2016. 44 (2): 103-16.
  • Shin JY., Che DN., Cho BO., Kang HJ., et al., Anti inflammatory effect of hydrolyzed celery leaves extract in murine primary splenocyte. J Food Biochem, 2019.