5 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον πόνο στον αυχένα

25 Απριλίου 2017
Ο πόνος στον αυχένα μπορεί να οφείλεται στην κακή στάση του σώματος καθώς και στο υπερβολικό άγχος. Επομένως, συνιστάται να βελτιώσετε τη στάση του σώματός σας και να αντιμετωπίσετε τα επίπεδα του άγχους σας για να τον αποφύγετε.

5 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον πόνο στον αυχένα. Όλοι μας έχουμε υποφέρει (ή θα υποφέρουμε) από πόνο στον αυχένα κάποια στιγμή στη ζωή μας. Για να εμφανιστεί πόνος στον αυχένα, αρκεί να καθίσουμε σε κακή στάση, να μεταφέρουμε υπερβολικά μεγάλο βάρος ή ακόμα και να κάνουμε κάποια άγαρμπη κίνηση.

Ωστόσο, σε μερικές περιπτώσεις αυτή η ελαφριά ενόχληση μπορεί να γίνει χρόνια. Παθήσεις όπως η οστεοαρθρίτιδα ή η εκφυλιστική δισκοκήλη μπορούν να κάνουν τον πόνο ακόμα πιο επίμονο και, επομένως, καθηλωτικό.

Συνιστούμε να εμπιστεύεστε πάντα τον εαυτό σας στα χέρια των κατάλληλων επαγγελματιών. Μερικές φορές ένας καλός φυσιοθεραπευτής μπορεί να κάνει πραγματικά θαύματα.

Ωστόσο σχεδόν στο 90% των περιπτώσεων ο πόνος στον αυχένα τελικά φεύγει από μόνος του. Μάλιστα, μερικές φορές ένας καλός νυχτερινός ύπνος ή μια καλή ξεκούραση έχουν πολύ καλύτερο αποτέλεσμα από τα παυσίπονα.

Ακολουθούν πέντε πληροφορίες για αυτή τη συνηθισμένη ενόχληση που θα σας φανούν χρήσιμες.

Πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον πόνο στον αυχένα

1. Πόνος στον αυχένα και ζαλάδα

Η ζαλάδα μπορεί να έχει διάφορες αιτίες. Ωστόσο η αδυναμία, η απώλεια της ισορροπίας ή ο αποπροσανατολισμός σε ασθενείς ηλικίας μεταξύ 60 και 70 ετών οφείλεται σχεδόν πάντα σε μία κοινή αιτία: πόνο στον αυχένα.

Πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον πόνο στον αυχένα

Η ζαλάδα συχνά οφείλεται σε νευρολογικές διαταραχές που συσχετίζονται με μηχανικές διαταραχές στον αυχένα και η εμφάνισή τους συνδέεται με την ηλικία. Αυτό το είδος ζαλάδας ονομάζεται «αυχενογενής ζάλη».

Μερικές φορές, πολλοί άνθρωποι συνδέουν αυτό το είδος ζαλάδας με την αδυναμία, μια δύσκολη μέρα ή την κούραση. Ωστόσο η αιτία της είναι κάποιο πρόβλημα στη σπονδυλική στήλη. Για παράδειγμα, μια απότομη στροφή ή μια άγαρμπη κίνηση μπορεί να προκαλέσει ζαλάδα ή λιποθυμία.

Επιπλέον, μπορεί επίσης να αντιμετωπίζετε προβλήματα όρασης, ναυτία και εμετούς. Αν και δεν πρόκειται για σοβαρό πρόβλημα υγείας, προκαλεί μεγάλη στενοχώρια και ανησυχία. Επομένως, είναι απαραίτητο να πάτε να δείτε ένα γιατρό πριν προκύψουν περαιτέρω προβλήματα.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 9 τροφές που καταπολεμούν κόπωση και πονοκεφάλους.

 

2. Μυϊκοί σπασμοί και άγχος, από τα πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον πόνο στον αυχένα

Οπωσδήποτε έχετε βρεθεί με πονοκέφαλο και δυσκαμψία στον αυχένα μετά από κάποια μέρα δουλειάς.

Πρόκειται για κλασικά συμπτώματα ενός προβλήματος μυϊκού σπασμού, που σχεδόν πάντα οφείλεται στον εξής μοιραίο συνδυασμό: άγχος και κακή στάση του σώματος.

  • Το πρόβλημα αυτό συνήθως διαρκεί από μια-δυο μέρες έως μία εβδομάδα, το πολύ. Ωστόσο κατά το διάστημα αυτό δυσκολευόμαστε να κάνουμε οτιδήποτε.
  • Επίσης δεν μπορούμε να ξεχάσουμε κάτι σημαντικό: το ίδιο το άγχος προκαλεί πόνο στον αυχένα.

Αυξάνει τη δυσκαμψία των μυών του λαιμού, εμποδίζει την ευλυγισία και κάνει τα νεύρα στην περιοχή αυτή να σφίγγονται, μέχρι που τελικά η αίσθηση εξαπλώνεται στο κεφάλι. Επιπλέον, αν έχουμε κακή στάση του σώματος για ώρες, τότε το πρόβλημα επιτείνεται.

3. Αυχενική οστεοαρθρίτιδα: από τα πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον πόνο στον αυχένα

Η αυχενική αρθρίτιδα προσβάλλει ένα μικρό μέρος του νεότερου πληθυσμού. Ωστόσο, παρουσιάζεται σχεδόν στο 90% των ανθρώπων άνω των 65 ετών.

  • Η αυχενική σπονδύλωση είναι μια πολύ συνηθισμένη εκφυλιστική ασθένεια. Οι αρθρώσεις στην περιοχή φθείρονται και τα κοινά συμπτώματα είναι δυσκαμψία, ζάλη και πόνος στον αυχένα.
  • Επιπλέον, το πρόβλημα αυτό συνοδεύεται από μυρμήγκιασμα και απώλεια δύναμης στον ένα βραχίονα ή στο ένα χέρι.
  • Η μόνη θετική πληροφορία για αυτή την ανίατη ασθένεια είναι ότι εξελίσσεται αργά. Επιπλέον, υπάρχουν μέθοδοι αντιμετώπισης που μπορούν να μας προσφέρουν μια καλή ποιότητα ζωής.
Πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον πόνο στον αυχένα

4. Δισκοκήλη: καθηλωτική και οδυνηρή, από τα πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον πόνο στον αυχένα

Αν και η δισκοκήλη είναι λιγότερο συχνή από την οσφυϊκή κήλη, η εξέλιξή της μπορεί να είναι εξίσου προβληματική.

  • Όταν έχετε δισκοκήλη, αυτό σημαίνει ότι η σπονδυλική σας στήλη χάνει την ευλυγισία και την ελαστικότητά της. Επιπλέον, οι σύνδεσμοι γύρω από τους μεσοσπονδύλιους δίσκους αποδυναμώνονται και παθαίνουν ρήξη, κάτι που προκαλεί πόνο στον αυχένα και στην πλάτη και δυσκολία στην κίνηση.
  • Πέρα από τον πόνο και τη δυσκαμψία στον αυχένα, μπορεί επίσης να έχετε απώλεια ευαισθησίας στα άνω άκρα καθώς και ζαλάδα.
  • Σύμφωνα με τους ειδικούς, αποτελεσματικές μέθοδοι αντιμετώπισης της δισκοκήλης είναι τα φάρμακα, η ξεκούραση και η αποκατάσταση. Ωστόσο σε πιο σοβαρές περιπτώσεις η μόνη επιλογή είναι η χειρουργική επέμβαση.

Μάθετε ακόμα: 6 ασκήσεις για να απαλλαγείτε από την ένταση στο σώμα σας

5. Να κοιμάστε αρκετά για να προλάβετε τον πόνο στον αυχένα

Ένας βαθύς και ξεκούραστος ύπνος οχτώ ως δέκα ωρών καταπραΰνει τους κλασικούς μυϊκούς σπασμούς που συνδέονται με το άγχος, κάτι που έχει τη μεγαλύτερη σημασία.

Επιπλέον, έχετε υπόψη σας ότι η χρόνια αϋπνία αυξάνει τον κίνδυνο για διάφορες μυοσκελετικές διαταραχές.

Επομένως φροντίστε τις συνήθειες ύπνου σας χρησιμοποιώντας κατάλληλα μαξιλάρια και ένα σκληρό στρώμα που προσαρμόζεται στο σώμα σας.

Πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τον πόνο στον αυχένα

Πέρα από τα παραπάνω, είναι επίσης απαραίτητο να κοιμάστε σε άνετη θέση αν έχετε πόνο στον αυχένα. Ακολουθούν μερικές απλές κατευθυντήριες γραμμές.

  • Μην κοιμάστε μπρούμυτα.
  • Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε μαξιλάρια που κάνουν το λαιμό σας να στρίβει.
  • Οι ειδικοί συνιστούν τη χρήση μιας τυλιγμένης πετσέτας την οποία τοποθετείτε ακριβώς κάτω από τους ώμους σας. Θα δείτε πόση ανακούφιση θα αισθάνεστε όταν θα ξυπνήσετε το επόμενο πρωί.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι, αν και ο πόνος στον αυχένα είναι μια πάθηση πολύ συνηθισμένη στον πληθυσμό, μπορεί πάντα να αντιμετωπιστεί.

Κάτι τόσο απλό όσο το να προσέχουμε τον άξονα της στάσης του σώματός μας και την υγιεινή του ύπνου μας, καθώς και το να αναζητάμε πάντα τη συμβουλή των κατάλληλων επαγγελματιών υγείας, αν χρειάζεται, μπορεί να μας βοηθήσει να εξασφαλίσουμε μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

  • J. Ylinen, H. Kautiainen, K. Wirén, A. Häkkinen. Streching exercises Vs. Manual therapy in treatment of Chronic Neck Pain: a randomized, controlled cross-over trial. (2007).

ingentaconnect.com/contentone/mjl/sreh/2007/00000039/00000002/art00006?crawler=true

  • TM Kay, A. Gross, CH Goldsmith, JL Hoving, G. Brønfort. Exercises for mechanical neck disorders. (2005)

cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD004250.pub3/abstract

  • Spine-health. Morrison G. Neck Exercises for Neck Pain. (2017).
  • The Chartered Society of Physiotherapy (CSP). Exercise advice: neck pain. (2017).