6 ασκήσεις για να απαλλαγείτε από την ένταση στο σώμα σας

20 Ιουλίου 2018
Μπορείτε να αφιερώσετε κάποια στιγμή οποιαδήποτε ώρα της μέρας για να απαλλαγείτε από την ένταση στο σώμα σας -το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να εστιάσετε στον εαυτό σας και να προσπαθήσετε να χαλαρώσετε σιγά-σιγά κάθε μέρος του σώματός σας.

Μπορείτε να απαλλαγείτε από την ένταση! Η καθημερινότητα μπορεί να είναι γεμάτη από μικρές στιγμές ανησυχίας και άγχους.

Καταστάσεις όπως αυτές μπορούν να προκαλέσουν μυϊκή ένταση η οποία, καθώς συσσωρεύεται στο σώμα σας, μπορεί τελικά να προκαλέσει σωματικό πόνο, ή κάτι ακόμα χειρότερο.

Αφού το άγχος και η ανησυχία είναι οι κύριες αιτίες πολλών διαφορετικών ασθενειών και ενοχλήσεων, είναι πολύ σημαντικό να βρείτε έναν αξιόπιστο τρόπο να απαλλαγείτε από την ένταση.

Γιατί το άγχος προκαλεί μυϊκή ένταση;

Όταν το σώμα βρίσκεται σε κάποια επικίνδυνη κατάσταση, προκαλείται μια άμεση αντίδραση που έχει σκοπό να μας προετοιμάσει να αντιμετωπίσουμε την απειλή και να αγωνιστούμε σωματικά και διανοητικά για την επιβίωσή μας.

Η αντίδραση αυτή προκαλεί ένταση στους μύες και τους κάνει να συσπώνται προετοιμάζοντας το σώμα να αμυνθεί.

Μάλιστα, όταν βιώνουμε μεγάλο άγχος, το σώμα μας δεν γνωρίζει τι είδους συγκεκριμένη κατάσταση αντιμετωπίζουμε.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα σήματα που στέλνει ο εγκέφαλός μας είναι συνήθως τα ίδια, είτε αισθανόμαστε ότι απειλούμαστε από μια αγχογόνα κατάσταση στη δουλειά είτε από κάποιο άγριο ζώο.

Γυναίκα πιάνει τη μέση της

6 ασκήσεις που θα σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε από την ένταση

Υπάρχει ένας τρόπος να ανακουφιστείτε από το άγχος και την ένταση που συσσωρεύονται στο σώμα σας. Θα δούμε μερικές απλές ασκήσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε από τους πόνους που οφείλονται στην ένταση.

1. Ένταση στην πλάτη

  • Σταθείτε όρθιοι και τεντώστε τα μπράτσα σας πάνω από το κεφάλι σας.
  • Γείρετε προς τα πίσω με την πλάτη σας να κάνει καμπύλη.
  • Επιστρέψτε στην αρχική θέση.
  • Επαναλάβετε πέντε φορές.

Η άσκηση αυτή είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να ανακουφιστείτε από τη συσσωρευμένη ένταση στην πλάτη σας.

2. Ένταση στον αυχένα

Γυναίκα αγγίζει τον αυχένα της

Ο αυχένας είναι ένα από τα σημεία του σώματος που επηρεάζονται περισσότερο από το άγχος. Θα δούμε μια απλή άσκηση που μπορεί να σας βοηθήσει να εξαλείψετε την ένταση που συσσωρεύεται στην περιοχή αυτή.

  • Σταθείτε όρθιοι με τα πόδια σας ανοιχτά στο εύρος των ώμων.
  • Βάλτε τα χέρια σας στους γοφούς σας και κινήστε το κεφάλι σας απαλά προς τα μπρος και προς τα πίσω, σαν να γνέφετε.
  • Επαναλάβετε οχτώ φορές.

3. Ένταση στο κεφάλι και στο πρόσωπο

Γυναίκα κρατάει το κεφάλι της

Μερικές φορές το κεφάλι και το πρόσωπο είναι σημεία στα οποία συσσωρεύονται ένταση και άγχος. Δοκιμάστε την παρακάτω απλή άσκηση για να απαλλαγείτε από την ένταση.

  • Σταθείτε όρθιοι και τεντώστε τα μπράτσα σας πάνω από το κεφάλι σας.
  • Κινήστε το κεφάλι σας δεξιά-αριστερά.
  • Για να τεντωθείτε καλύτερα βάλτε τα χέρια σας στο κεφάλι σας ώστε να το τεντώσετε περισσότερο.
  • Επαναλάβετε οχτώ φορές κάνοντας τέσσερις διατάσεις σε κάθε πλευρά.

4. Ένταση στους μύες του άνω μέρους του σώματος

Η άσκηση αυτή είναι τέλεια για ανακούφιση από την ένταση που συσσωρεύεται στην πλάτη, στον τραπεζοειδή μυ και στον αυχένα.

  • Σταθείτε όρθιοι και τεντώστε τους βραχίονές σας πάνω από το κεφάλι σας.
  • Κλίνετε το κεφάλι σας δεξιά-αριστερά.
  • Για να κάνετε πιο εύκολα αυτήν την άσκηση, χρησιμοποιήστε τα χέρια σας για να τεντωθείτε περισσότερο.
  • Κρατήστε τη διάταση για δέκα δευτερόλεπτα σε κάθε πλευρά.

5. Ένταση σε όλο το σώμα

Η άσκηση αυτή μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από την ένταση που συσσωρεύεται γύρω από τη μέση σας, το κάτω μέρος της πλάτης σας και τους οσφυϊκούς μύες.

  • Σταθείτε και τεντώστε τα μπράτσα σας πάνω από το κεφάλι σας.
  • Γείρετε το σώμα σας προς τα δεξιά, γλιστρώντας το αριστερό σας χέρι προς τα κάτω πάνω στον δεξιό σας βραχίονα.
  • Επιστρέψτε στην αρχική θέση και επαναλάβετε από την άλλη πλευρά.
  • Κάντε συνολικά οχτώ επαναλήψεις, τέσσερις από κάθε πλευρά.

6. Εξαλείψτε κάθε είδους ένταση

Γυναίκα τεντώνεται στην καρέκλα της

Η άσκηση αυτή είναι ιδανική για τους ανθρώπους που υποφέρουν από μεγάλη σωματική, διανοητική και συναισθηματική ένταση.

Αν έχετε τάση για ανησυχία και κόπωση, ή αν απλώς αισθάνεστε εξαντλημένοι μετά από μια κουραστική μέρα στη δουλειά, δοκιμάστε την παρακάτω άσκηση:

  • Επιλέξτε έναν γαλήνιο, καλά αεριζόμενο χώρο.
  • Σταθείτε όρθιοι (αν και μπορείτε να κάνετε αυτήν την άσκηση και καθιστοί) και, με τα πόδια σας καλά ενωμένα, χαλαρώστε τα μάτια σας, αφήστε τα να χάσουν την εστίασή τους και αναπνέετε κανονικά.
  • Το κεφάλι σας θα πρέπει να βρίσκεται στην κανονική του θέση.
  • Αφήστε τα χέρια σας να κρέμονται χαλαρά στο πλάι του σώματός σας. Αν είστε καθιστοί, τα μπράτσα σας θα πρέπει να ακουμπούν στα πόδια σας.
  • Αφήστε τους ώμους σας να πέσουν προς τους αγκώνες σας. Αυτό θα βοηθήσει την ένταση να κατεβεί προς τα δάχτυλά σας.
  • Οραματιστείτε το βάρος του άνω μέρους του σώματός σας να κινείται προς τη λεκάνη σας.
  • Αφήστε τη μέση σας να χαλαρώσει και αισθανθείτε τη δύναμη και τη σταθερότητα των πελμάτων σας.
  • Τώρα, σε κατάσταση πλήρους χαλάρωσης, φανταστείτε ότι το κεφάλι σας τεντώνεται προς τον ουρανό ενώ τα πόδια σας παραμένουν γερά πάνω στη γη.
  • Αν αισθάνεστε ότι το σώμα σας βρίσκεται σε τέλεια ισορροπία, παραμείνετε σε αυτήν τη θέση και μην κάνετε τίποτα. Απλώς αφήστε το σώμα σας να εκφραστεί και να απαλλαγεί από όλη τη συσσωρευμένη ένταση.
  • Προσπαθήστε να παραμείνετε σε αυτήν τη θέση για πέντε λεπτά. Απλώς αφήστε τον νου σας να χαλαρώσει και προσπαθήστε να ξεχάσετε τις καθημερινές σας έγνοιες.
  • Μετά από πέντε λεπτά, τρίψτε τα χέρια σας μεταξύ τους και κάντε μασάζ στο πρόσωπο και στον λαιμό σας.

Αυτές οι απλές ασκήσεις θα σας βοηθήσουν να καταπραΰνετε την ένταση που μπορεί να συσσωρευτεί στο σώμα σας λόγω του άγχους και των καθημερινών εγνοιών που όλοι έχουμε.

Μη διστάζετε, δοκιμάστε τες τώρα -δεν θα το μετανιώσετε!

 

 

 

 

Ίσως σας αρέσουν