9 τροφές που καταπολεμούν κόπωση και πονοκεφάλους

Πέρα από την τήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής, για να καταπολεμήσετε την κόπωση και τον πονοκέφαλο είναι καλή ιδέα να συμπεριλάβετε σε αυτή ορισμένες τροφές που σας εξασφαλίζουν ενέργεια.

Η κόπωση στη μέση της μέρας μπορεί να αποτελεί τη φυσιολογική αντίδραση του σώματός σας στην καταπόνησή του, στο άγχος ή στην έλλειψη ύπνου.

Ωστόσο σας δίνεται η ευκαιρία να αντιμετωπίσετε τις διατροφικές ελλείψεις σας, ειδικά αν δεν ακολουθείτε ήδη μια ισορροπημένη διατροφή.

Αν και πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να μην αναγνωρίζουν τη σημασία της καλής διατροφής, η έλλειψη ορισμένων θρεπτικών συστατικών μπορεί να προκαλέσει πολλές αρνητικές αντιδράσεις -τόσο σωματικές όσο και διανοητικές.

Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να καλύψουν τα συμπτώματά τους χρησιμοποιώντας φάρμακα, ενεργειακά ποτά και άλλα προϊόντα που στην πραγματικότητα δεν βελτιώνουν την υγεία τους.

Ο καλύτερος τρόπος να καταπολεμήσετε την κόπωση και άλλα παρόμοια προβλήματα είναι να προσθέσετε υγιεινές τροφές στη διατροφή σας, οι οποίες θα αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειάς σας και θα μειώσουν τις επιδράσεις του άγχους.

Σήμερα θέλουμε να σας παρουσιάσουμε εννέα τροφές που συνιστώνται ιδιαίτερα τόσο για τους πονοκεφάλους όσο και για την κόπωση.

1. Βρώμη για να καταπολεμήσετε την κόπωση

2-vromi

Η βρώμη, που θεωρείται ένα από τα πιο πλήρη και υγιεινά δημητριακά, αποτελεί θαυμάσια επιλογή για τη διατήρηση καλής σωματικής και διανοητικής επίδοσης.

Η βρώμη αποτελεί μια τροφή που εξασφαλίζει ενέργεια και περιέχει αρκετές βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία που ωφελούν την κυκλοφορία του αίματος, την υγεία της καρδιάς και το μεταβολισμό.

Συνιστάται να την τρώτε για πρωινό έτσι ώστε να επωφελείστε από τα θρεπτικά συστατικά της κατά τη διάρκεια της μέρας. Ωστόσο η βρώμη είναι επίσης κατάλληλη όταν αισθάνεστε έντονη πείνα ή όταν λαχταράτε ένα γρήγορο σνακ.

2. Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί περιέχουν άφθονες θερμίδες που αυξάνουν την ενέργεια και τη ζωτικότητά σας.

Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β και απαραίτητα λιπαρά οξέα, που βοηθούν το νευρικό σύστημα και τον εγκέφαλό σας και βελτιώνουν την υγεία του καρδιαγγειακού σας συστήματος.

Η κατανάλωση μιας μικρής ποσότητας ξηρών καρπών κάθε μέρα είναι ένας καλός τρόπος να παραμείνετε χορτάτοι και να απαλλαγείτε από ενοχλήσεις όπως πονοκεφάλους και μυϊκή ένταση.

Η κατανάλωση ξηρών καρπών με υγιεινό τρόπο και με μέτρο μπορεί να βελτιώσει επίσης τη σωματική σας επίδοση.

3. Γάλα

3-gala

Η κατανάλωση γάλακτος μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της κόπωσης και του πόνου χάρη στην περιεκτικότητά του σε τρυπτοφάνη.

Το γάλα διεγείρει την έκκριση σεροτονίνης στον εγκέφαλο, η οποία αυξάνει την αίσθηση ευεξίας σας και βελτιώνει τη διάθεσή σας.

4. Σοκολάτα

Η κατανάλωση 20 με 30 γραμμαρίων σοκολάτας κατά τη διάρκεια της μέρας αποτελεί έναν καλό τρόπο βελτίωσης της διάθεσης και των επιπέδων ενέργειάς σας, επειδή περιέχει λίπος, υδατάνθρακες και πολλές θερμίδες.

Το πιο σημαντικό είναι ότι η σοκολάτα αποτελεί επίσης υγιεινή πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, οι οποίες επιβραδύνουν τη διαδικασία της κυτταρικής γήρανσης.

5. Λιναρόσπορος και σπόροι chia

4-linarosporos

Τόσο ο λιναρόσπορος όσο και οι σπόροι chia περιέχουν λιπαρά οξέα Ωμέγα-3, πρωτεΐνη και μεταλλικά στοιχεία που εξασφαλίζουν ενέργεια.

Προσθέστε τους στα smoothie σας, στη βρώμη, σε ψωμιά και σε άλλες τροφές για να αξιοποιήσετε τις ωφέλειές τους κατά τη διάρκεια της μέρας.

6. Φακές

Οι φακές, που κατατάσσονται ανάμεσα στα πιο υγιεινά όσπρια, αποτελούν μια σημαντική πηγή πολύπλοκων υδατανθράκων, σιδήρου, πρωτεΐνης και άλλων σημαντικών θρεπτικών συστατικών που καταπολεμούν την υπερβολική κόπωση.

Μπορείτε να φτιάξετε φακές σούπα, να τις προσθέσετε σε σαλάτες ή να τις συμπεριλάβετε σε κέικ και σε αμέτρητες άλλες υγιεινές συνταγές.

7. Μπανάνα

5-bananes

Αν και κάποτε θεωρούνταν ότι το συγκεκριμένο φρούτο παχαίνει, έχει αποδειχτεί ότι η μπανάνα διαθέτει εξαιρετικές ιδιότητες τόσο για το αδυνάτισμα όσο και για τη γενική υγεία.

Περιέχει λίγο περισσότερους υδατάνθρακες συγκριτικά με άλλα φρούτα και θεωρείται μία από τις πιο αποτελεσματικές και γευστικές φυσικές πηγές ενέργειας.

Το καλύτερο από όλα είναι ότι η μπανάνα περιέχει επίσης τρυπτοφάνη, το αμινοξύ που προάγει την έκκριση σεροτονίνης στον εγκέφαλο.

8. Φυλλώδη πράσινα λαχανικά

Τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά θα πρέπει να αποτελούν μέρος κάθε ισορροπημένης διατροφής. Το πράσινο χρώμα τους οφείλεται στην περιεκτικότητά τους σε χλωροφύλλη, μια ουσία με πολυάριθμες ωφέλειες για την υγεία.

Έχουν λίγες θερμίδες και μεγάλη ενεργειακή αξία, αφού περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμινών Α, C, B, E και Κ.

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν επίσης σημαντική ποσότητα σιδήρου, μαγνησίου και καλίου, που είναι τα τρία απαραίτητα μεταλλικά στοιχεία για τη βελτίωση της σωματικής επίδοσης.

Στα πλέον συνιστώμενα λαχανικά περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Σπανάκι
  • Σέσκουλο
  • Σέλινο
  • Μπρόκολο
  • Νεροκάρδαμο
  • Κουνουπίδι
  • Λάχανο
  • Ρόκα
  • Μαρούλι

9. Άπαχα κρέατα

6-apaha-kreata

Τα άπαχα κρέατα περιέχουν λιγότερο λίπος και αποτελούν σημαντική πηγή υδατανθράκων και πρωτεϊνών.

Η κατανάλωσή τους είναι ουσιαστική για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας και τη βελτίωση της διανοητικής και σωματικής απόδοσης.

Εξασφαλίζουν ένα απαραίτητο αμινοξύ που είναι γνωστό ως τυροσίνη και συνδέεται με τη συγκέντρωση και την εγρήγορση.

Περιέχουν επίσης βιταμίνη Β12, μια θρεπτική ουσία που καταπολεμά την κατάθλιψη και τα συμπτώματα της κόπωσης.

Να θυμάστε ότι οι παραπάνω εννέα τροφές αποτελούν απλώς πηγές θρεπτικών ουσιών στη διατροφή σας και όχι πανάκεια για τους πονοκεφάλους και την κόπωση.

Τρώτε τις τακτικά για να καταπολεμήσετε την κόπωση και τους πονοκεφάλους.