Πώς να αποτρέψετε την παχυσαρκία με αυτά τα είδη τροφών

14 Οκτώβριος, 2020
Για να αποτρέψετε την παχυσαρκία, θα πρέπει να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή και ένα τακτικό πρόγραμμα γυμναστικής. Τα δύο αυτά μέτρα θα πρέπει να τα επιβλέπει κάποιος/α ειδικός. Θα πρέπει να θυμάστε ότι οι περιοριστικές δίαιτες σπάνια είναι υγιεινές.

Προκειμένου να αντιμετωπίσετε ή να αποτρέψετε την παχυσαρκία, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσετε πώς συμβαίνει. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι η παχυσαρκία συνεχίζει να αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Δεδομένης της κατάστασης, και παρά τα θεσμικά μέτρα για τη δημόσια υγεία, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να ληφθούν μέτρα για την αποτροπή της παχυσαρκίας και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα σε όσα άτομα που είναι ήδη υπέρβαρα.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ (Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας), οι βασικές αιτίες πρόκλησης παχυσαρκίας είναι ο καθιστικός τρόπος ζωής και οι πλούσιες σε λιπαρά διατροφές. Και τα δύο είναι αποτέλεσμα των αλλαγών που συμβαίνουν πλέον στην κοινωνία και στα μοτίβα συμπεριφοράς στις κοινότητες.

Πώς να αποτρέψετε την παχυσαρκία – Τα χαρακτηριστικά των θεραπειών

Γυναίκα κρατά μια σαλάτα και ένα burger

Η δίαιτα παίζει καθοριστικό ρόλο στη θεραπευτική προσέγγιση της παχυσαρκίας. Χωρίς αυτή, οι θεραπείες θα αποτύχουν. Άλλου είδους παρεμβάσεις, όπως η φυσική άσκηση, είναι σαφώς χρήσιμες αλλά δεν είναι ολοκληρωμένες χωρίς μια σωστή διατροφή. Σε κάθε περίπτωση, η άσκηση είναι ένα σημαντικό μέτρο σε οποιοδήποτε πρόγραμμα αδυνατίσματος.

Επίσης, διάφορα φάρμακα όπως η ορλιστάτη, η σιβουτραμίνη, και η ριμοναμπάντη αποδείχθηκαν αποτελεσματικά τα τελευταία χρόνια στη μάχη για το αδυνάτισμα. Γενικά, οι επιστήμονες έχουν επιβεβαιώσει την αποτελεσματικότητά τους σε κλινικές δοκιμές με ασθενείς που ακολουθούσαν υποθερμιδική δίαιτα.

Ωστόσο, να θυμάστε ότι τα περισσότερα από αυτά τα φάρμακα έχουν ανορεξιογόνο επίδραση. Εν τέλει, η διευκόλυνση της παρακολούθησης της δίαιτας είναι βασική για την αποτελεσματικότητά τους.

Επίσης σημαντικό και άξιο αναφοράς είναι ότι ακόμη και η χειρουργική επέμβαση για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας μπορεί να αποτύχει μακροπρόθεσμα. Αυτό αληθεύει ακόμη παραπάνω αν το παχύσαρκο άτομο δεν αλλάξει τις διατροφικές του συνήθειες.

Όμως, ανεξάρτητα από τον ρόλο κλειδί τους, οι παραδοσιακοί τρόποι αντιμετώπισης μέσω της διατροφής, ακόμη και αν εκτελεστούν σωστά, δεν οδηγούν σε πλήρως ικανοποιητικά αποτελέσματα που διαρκούν. Ο λόγος γι’ αυτό είναι πως τα άτομα που ξεκινούν μία διατροφή, συχνά την εγκαταλείπουν.

Επίσης, πολλοί από όσους συνεχίζουν δε χάνουν βάρος. Επιπλέον, όταν χάνουν, αρκετοί από αυτούς το παίρνουν ξανά. Αναμφίβολα, το μεγαλύτερο πρόβλημα με τις δίαιτες είναι η έλλειψη διάθεσης να ακολουθηθούν από τα υπέρβαρα άτομα.

Ίσως σας ενδιαφέρει: Παιδική παχυσαρκία: Ένα μεγάλο πρόβλημα

Είδη τροφών που θα σας βοηθήσουν να αποτρέψετε την παχυσαρκία

Πώς να αποτρέψετε την παχυσαρκία με αυτά τα είδη τροφών

Θα πρέπει να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή και να γυμνάζεστε τακτικά για να αποτρέψετε την παχυσαρκία. Ένας/μία ειδικός θα πρέπει να επιβλέπει και τα δύο.

Είναι απαραίτητο να θυμάστε ότι οι ιδιαίτερα περιοριστικές δίαιτες δεν είναι ποτέ υγιεινές. Ο λόγος είναι πως οδηγούν σε σημαντική απώλεια άπαχων μυών και προάγουν τις διατροφικές διαταραχές. Εξαιτίας αυτού θα πρέπει να ακολουθήσετε μία νορμοθερμιδική δίαιτα σχεδιασμένοι για τις δικές σας ανάγκες.

Τα περισσότερα φαγητά είναι τα ίδια με αυτά που προτείνονται στα άτομα με φυσιολογικό βάρος, περιορίζοντας κυρίως την πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών.

Επίσης, μπορούμε να βρούμε μια σειρά τροφών που μπορούν να βοηθήσουν στην αποτροπή της παχυσαρκίας:

Χορταστικές τροφές

Ένας πάρα πολύ σημαντικός παράγοντας για την αποτροπή της παχυσαρκίας είναι να γνωρίζετε πώς να επιλέγετε χορταστικές τροφές. Κατά κανόνα, αυτές είναι πλούσιες σε ίνες.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι ίνες απορροφούν νερό. Έτσι, ο όγκος τους διπλασιάζεται στο στομάχι. Κατ’ επέκταση, αισθανόμαστε περισσότερο χορτάτοι/ες. Όταν αισθάνεστε χορτάτοι/ες, τότε εξαφανίζεται η επιθυμία για ανεξέλεγκτη και συνεχή κατανάλωση φαγητού.

Τροφές με αυτές τις ιδιότητες είναι:

  • Τα περισσότερα λαχανικά και όσπρια
  • Τα περισσότερα φρούτα
  • Η άλγη

Διαβάστε επίσης: Μια καινούργια τεχνική αντιμετώπισης της παχυσαρκίας

Τροφές με λίγες θερμίδες

Διάφορα φρούτα και λαχανικά πάνω σε πιρούνια
Τροποποιήστε τη διατροφή σας και αρχίστε μια δραστήρια ζωή για να αποτρέψετε την παχυσαρκία.

Υποθερμιδικές τροφές είναι αυτές οι οποίες προσφέρουν χαμηλά επίπεδα ενέργειας. Ο λόγος για να τις καταναλώνετε είναι πως το σώμα θα λάβει λιγότερες θερμίδες απ’ όσες χρειάζεται και έτσι θα κάψει το συσσωρευμένο λίπος. Οι χαμηλές σε θερμίδες τροφές μπορούν να σας βοηθήσουν να αποτρέψετε την παχυσαρκία αρκεί να τις καταναλώνετε ως κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής.

Ορισμένα παραδείγματα είναι:

  • Τα σπαράγγια
  • Το σπανάκι
  • Τα αγγούρια
  • Οι αγκινάρες

Συμπέρασμα

Είναι πολύ σημαντικό να ακολουθήσετε ένα πλάνο διατροφής το οποίο έχει εγκριθεί από έναν/μία ειδικό ώστε να χάσετε βάρος. Αυτό θα πρέπει να σας επιτρέπει να αισθάνεστε πλήρεις προκειμένου να μην τα παρατήσετε.

Επίσης σημαντικό είναι να παραμένετε δραστήριοι/ες και να ασκείστε. Πάνω απ’ όλα, τα σημαντικότερα πράγματα στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας είναι η πειθαρχία και το κίνητρο για να επιτύχετε τους στόχους σας. Μην το βάζετε κάτω!

  • Tarban, A. (2010). La Obesidad Infantil : una epidemia mundial. Ministerio de Sanidad y Consumo.
  • OMS. (2015). Alimentación sana. https://doi.org/Nota descriptiva No. 394
  • Barrientos-Perez, M., & Flores-Huerta, S. (2008). ¿Es la obesidad un problema médico individual y social? Políticas públicas que se requieren para su prevención. Medigraphic Artemisa En Linea.
  • Ciangura, C., Carette, C., Faucher, P., Czernichow, S., & Oppert, J.-M. (2017). Obesidad del adulto. EMC – Tratado de Medicina. https://doi.org/10.1016/S1636-5410(17)84245-8