Χοληστερίνη και ζάχαρο: μειώστε τα επίπεδά τους με μηλόξυδο

· 8 Φεβρουαρίου 2019
Το μηλόξυδο μπορεί να φανεί πολύ ωφέλιμο για να μειώσετε χοληστερίνη και ζάχαρο. Ωστόσο, αν ακολουθείτε κάποια θεραπευτική αγωγή, θα πρέπει να συμβουλευτείτε έναν ειδικό πριν το χρησιμοποιήσετε για αυτόν τον σκοπό.

Η υψηλή χοληστερίνη και το υψηλό ζάχαρο αποτελούν δύο πολύ συνηθισμένες παθήσεις σε κάθε μέρος του κόσμου. Και οι δύο επηρεάζουν άμεσα τα αιμοφόρα αγγεία. Σε αυτό το άρθρο θα σας πούμε περισσότερα για τις δύο αυτές παθήσεις και θα σας δείξουμε πώς να φτιάχνετε μια απίστευτη συνταγή με μηλόξυδο που είναι πολύ χρήσιμη για να μειώσετε χοληστερίνη και ζάχαρο.

Χοληστερίνη και ζάχαρο

Χοληστερίνη

Χάρη στη χοληστερίνη τα κύτταρά μας δέχονται την ποσότητα των λιπών που χρειάζονται. Αν τα λίπη αυτά δεν είναι υγιεινά, η υγεία μας επηρεάζεται και οι φλέβες και οι αρτηρίες μας φράσσονται.

Υπάρχουν δύο είδη χοληστερίνης: η καλή (HDL) και η κακή (LDL).

Το επίπεδο της καλής χοληστερίνης (HDL) ενός ατόμου αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα για τη μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο.

Οι κύριες αιτίες για την εμφάνιση κακής χοληστερίνης είναι οι εξής:

  • Κακή διατροφή
  • Παχυσαρκία
  • Λιγοστή σωματική δραστηριότητα
  • Κάπνισμα και κατανάλωση αλκοολούχων ποτών
  • Γενετικοί παράγοντες

Συμπτώματα

Χοληστερίνη και ζάχαρο

Υπάρχουν επίσης πολλά συμπτώματα που μπορεί να αρχίσετε να προσέχετε σε σωματικό και σε λειτουργικό επίπεδο, όπως:

  • Φλεγμονή και μούδιασμα στα άκρα
  • Ζάλη και πονοκέφαλοι
  • Δυσάρεστη αναπνοή
  • Βάρος και δυσπεψία
  • Προβλήματα όρασης
  • Δυσκοιλιότητα
  • Πόνος στο στήθος
  • Αδυναμία και κόπωση
  • Δερματικές παθήσεις
  • Τροφικές δυσανεξίες

Πέρα από έναν αιματολογικό έλεγχο που πρέπει να κάνετε τουλάχιστον κάθε 5 χρόνια, συνιστάται να ακολουθείτε μια διατροφή με λίγα λιπαρά για να διατηρείτε τα επίπεδα της χοληστερίνης σας σε κανονικά επίπεδα.

Το συνιστώμενο επίπεδο καλής χοληστερίνης στους άνδρες είναι πάνω από 40 mg/dL.

Για τις γυναίκες κάτω των 19 ετών, το επίπεδο της καλής χοληστερίνης (HDL) πρέπει να είναι πάνω από 45 mg/dL. Στην περίπτωση των γυναικών που είναι άνω των 20 ετών, το επίπεδο της καλής χοληστερίνης πρέπει να είναι πάνω από 50 mg/dL.

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Ελέγξτε την κακή χοληστερίνη με μια υγιεινή διατροφή.

 

Ζάχαρο

Το ζάχαρο, ή η γλυκόζη, αποτελεί την κύρια πηγή ενέργειας για τα κύτταρα του σώματός μας. Αυτό το είδος σακχάρου είναι παρόν σε διάφορες τροφές, όπως στο αλεύρι, στα σιτηρά, στο μέλι, στα καρότα και στο ρύζι.

Χάρη στην ενέργεια που παράγει το ζάχαρο, μπορούν να πραγματοποιούνται σημαντικές σωματικές λειτουργίες όπως η πέψη, ο καρδιακός παλμός και η επικοινωνία των συνάψεων.

Το ζάχαρο στο αίμα μας πρέπει να διατηρείται μεταξύ 70 και 110 mg/dL για να εξασφαλίζονται όλες οι ωφέλειές του χωρίς αρνητικές συνέπειες για την υγεία μας.

Αν έχετε υπεργλυκαιμία, είναι σημαντικό να την αντιμετωπίσετε όσο το δυνατόν πιο σύντομα, επειδή μπορεί να πυροδοτήσει την εμφάνιση διαβήτη. Η υπεργλυκαιμία εμφανίζεται όταν το πάγκρεας δυσκολεύεται να παράγει αρκετή ινσουλίνη για να ελέγξει την ποσότητα της γλυκόζης στο αίμα.

Συμπτώματα

Παρακάτω παρουσιάζουμε τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα που αρχίζουν να εμφανίζονται αν υποφέρετε από προβλήματα με το ζάχαρο:

  • Αίσθηση δίψας
  • Δερματικές βλάβες
  • Διακυμάνσεις διάθεσης
  • Αδυναμία και νύστα
  • Αργή επούλωση τραυμάτων
  • Προβλήματα όρασης
  • Σεξουαλικά προβλήματα λόγω βλαβών στα νεύρα και στα αιμοφόρα αγγεία

Αιτίες

Χοληστερίνη και ζάχαρο

Παρακάτω ακολουθούν οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να αυξηθούν τα επίπεδα του ζαχάρου στο αίμα σας:

  • Άγχος (το άγχος παράγει ορμόνες που αυξάνουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα)
  • Αλλαγές στα επίπεδα των ορμονών
  • Αφυδάτωση
  • Τροφές με περισσότερους υδατάνθρακες από ό,τι χρειάζεται
  • Καθιστική ζωή
  • Ανεπάρκεια ινσουλίνης
  • Παρενέργειες άλλων φαρμάκων (π.χ., στεροειδή, αντιψυχωτικά φάρμακα)
  • Ασθένειες που ωθούν το σώμα να εκκρίνει ορμόνες για την καταπολέμησή τους, οι οποίες αυξάνουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα.

Τα προβλήματα χοληστερίνης και ζαχάρου επηρεάζουν σημαντικά τη σωστή λειτουργία του σώματος. Επομένως, είναι απαραίτητο να τα αντιμετωπίσετε προκειμένου να αποφύγετε τα σοβαρά προβλήματα.

Στη συνέχεια θα σας πούμε πώς θα μειώσετε χοληστερίνη και ζάχαρο χρησιμοποιώντας μηλόξυδο.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 7 σημάδια ότι τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας είναι πολύ υψηλά.

 

Πώς θα μειώσετε χοληστερίνη και ζάχαρο χρησιμοποιώντας μηλόξυδο

Χοληστερίνη και ζάχαρο

Το μηλόξυδο διαθέτει απίστευτες ιδιότητες και συστατικά (κάλιο, πηκτίνη, μηλικό οξύ, ασβέστιο) που σας βοηθούν να μειώσετε αποτελεσματικά χοληστερίνη και ζάχαρο, επειδή το μηλόξυδο:

  • Προλαμβάνει τη σύσπαση των αιμοφόρων αγγείων αυξάνοντας τα επίπεδα του νιτρικού οξειδίου.
  • Εξισορροπεί την αλκαλικότητα που επηρεάζεται από τις διατροφικές συνήθειες.
  • Συνεισφέρει στην απώλεια βάρους επειδή διαλύει τα λίπη.
  • Καθαρίζει το σώμα από τις τοξίνες.
  • Αποτοξινώνει το παχύ έντερο βελτιώνοντας έτσι την πέψη.
  • Προάγει την εξισορρόπηση του λεμφικού συστήματος και συνεισφέρει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.
  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση, τη χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια.

Υλικά

  • 3 κουταλιές της σούπας μηλόξυδο (45 ml)
  • 1 φλιτζάνι νερό (250 ml)

Οδηγίες

  • Αναμείξτε τα δύο συστατικά μέχρι το μηλόξυδο να διαλυθεί τελείως μέσα στο νερό.
  • Πίνετε το μείγμα 3 φορές τη μέρα.
  • Όταν προσέξετε βελτίωση, μειώστε τη δόση σε μόνο 2 φορές τη μέρα.

 

 

  • Lattanzio, V., Kroon, P. A., Linsalata, V., & Cardinali, A. (2009). Globe artichoke: A functional food and source of nutraceutical ingredients. Journal of Functional Foods. https://doi.org/10.1016/j.jff.2009.01.002
  • Llorach, R., Espín, J. C., Tomás-Barberán, F. A., & Ferreres, F. (2002). Artichoke (Cynara scolymus L.) Byproducts as a potential source of health-promoting antioxidant phenolics. Journal of Agricultural and Food Chemistry. https://doi.org/10.1021/jf0200570
  • Ceccarelli, N., Curadi, M., Picciarelli, P., Martelloni, L., Sbrana, C., & Giovannetti, M. (2010). Globe artichoke as a functional food. Mediterranean Journal of Nutrition and Metabolism. https://doi.org/10.1007/s12349-010-0021-z