Δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης: Όσα πρέπει να ξέρετε

Η δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης, εκτός από την πρόκληση δυσκοιλιότητας, μπορεί επίσης να προκαλέσει φούσκωμα και επώδυνες κινήσεις του εντέρου. Μάθετε περισσότερα για αυτό και πώς αντιμετωπίζεται σε αυτό το άρθρο.
Δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης: Όσα πρέπει να ξέρετε

Τελευταία ενημέρωση: 07 Ιανουάριος, 2021

Η δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης προκαλεί αργή πέψη και δυσκοιλιότητα σε εκείνους που πάσχουν από αυτήν. Συνήθως εκδηλώνεται με μεταβολές εντερικής διέλευσης, κάνοντας τις κινήσεις του εντέρου πιο αργές από το κανονικό, γεγονός που καθιστά τα κόπρανα πιο δύσκολο να εκκενωθούν και προκαλεί οδυνηρή αφόδευση.

Συνολικά, η δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης μπορεί να έχει πολλές αιτίες. Για παράδειγμα, συχνά σχετίζεται με έναν καθιστικό τρόπο ζωής και μια ακατάλληλη διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Μπορεί ακόμη και να οφείλεται σε εντερικές ανισορροπίες ή ασθένειες. Γι αυτό είναι πολύ κοινή πάθηση.

Η αδυναμία σωστής αφόδευσης μπορεί να προκαλέσει προβλήματα υγείας και ευεξίας. Επομένως, σε αυτό το άρθρο, θα εξηγήσουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με τη δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης και πώς να την διορθώσετε.

Τι είναι η δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης;

Όπως αναφέραμε παραπάνω, η δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης καθιστά τους μυς πιο αργούς και πιο αδύναμους από το συνηθισμένο. Αυτό καθιστά τα κόπρανα πολύ αργά, με αποτέλεσμα τα κόπρανα να γίνονται πιο σκληρά. Όταν συμβεί αυτό, είναι λογικό να υπάρχει δυσκοιλιότητα.

Το άτομο που πάσχει από αυτήν την κατάσταση δεν μπορεί να αφοδεύσει. Και όταν το κάνουν, είναι οδυνηρό. Επίσης, μπορεί να βλάψει τον πρωκτό. Η δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης συνοδεύεται από κοιλιακή διάταση και αέρια. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να προκαλέσει αιμορροΐδες λόγω της προσπάθειας που κάνει το άτομο να προσπαθήσει να αφοδεύσει. Στην πραγματικότητα, αυτοί οι άνθρωποι αισθάνονται συχνά γεμάτοι και μπορεί ακόμη και να έχουν κακή αναπνοή το πρωί λόγω του εντερικού αερίου.

γυναίκα σε μπάνιο

Τι προκαλεί δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης;

Τις περισσότερες φορές, αυτή η κατάσταση προκαλείται από πράγματα που δεν σχετίζονται με ασθένειες, όπως η ηλικία. Συμβαίνει συχνότερα σε ηλικιωμένους από ό, τι στους νεότερους. Με τη σειρά του, ένας καθιστικός τρόπος ζωής μπορεί επίσης να την προκαλέσει. Στην πραγματικότητα, αυτός είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη δυσκοιλιότητας αργής διέλευσης. Η άσκηση κάνει ολόκληρο το σώμα ενεργό. Επίσης, βοηθά τα έντερα να κινούνται.

Τα ανθυγιεινά τρόφιμα και οι κακές διατροφικές συνήθειες είναι επίσης μια κοινή αιτία. Μετά από μια δίαιτα χαμηλή σε φυτικές ίνες και υγρά, αυξάνονται οι πιθανότητες να πάσχετε από αυτήν την πάθηση.

Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι ορισμένα φάρμακα σχετίζονται με αυτό το πρόβλημα, ειδικά η χρήση καθαρτικών. Τα καθαρτικά διεγείρουν το έντερο. Έτσι, εάν κάποιος τα πάρει για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα έντερα συνηθίζουν, δημιουργώντας το αντίθετο αποτέλεσμα.

Αν και λιγότερο συχνή, η δυσκοιλιότητα βραδείας διέλευσης μπορεί επίσης να είναι σύμπτωμα μεταβολικής νόσου ή τραυματισμού νεύρων. Εμφανίζεται όταν επηρεάζει οποιοδήποτε από τα νεύρα που διεγείρουν την κίνηση αυτού του οργάνου, όπως τραυματισμό του νωτιαίου μυελού.

Διάγραμμα περίσταλσης
Όταν η περίσταλση επηρεάζεται και επιβραδύνεται, μπορούμε να μιλήσουμε για δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης.

Τι μπορείτε να κάνετε για να το διορθώσετε

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε εάν υποφέρετε από αυτό το πρόβλημα είναι να συμβουλευτείτε το γιατρό σας. Θα προτείνουν πιθανώς αλλαγές στη διατροφή ή τον τρόπο ζωής για να σας βοηθήσουν να ανακουφιστείτε από τη διαταραχή φυσικά.

Πρώτον, είναι σημαντικό να εισαγάγετε περισσότερα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως φρούτα και λαχανικά. Επίσης, οι ειδικοί συνέστησαν να μειώσετε την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων και μεταποιημένων τροφίμων. Ομοίως, είναι σημαντικό να πίνετε αρκετό νερό.

Μαζί με τη διατροφή σας, πρέπει να ασκείστε καθημερινά. Το να περπατάτε μια ώρα την ημέρα μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση. Ορισμένοι ειδικοί προτείνουν επίσης να αλλάξετε τη θέση σας όταν πηγαίνετε στο μπάνιο για να διευκολύνετε την εκκένωση των κοπράνων.

Εάν εξακολουθείτε να χρειάζεστε καθαρτικά, θα πρέπει να προσπαθήσετε να χρησιμοποιήσετε φυσικά καθαρτικά. Το πράσινο τσάι και ορισμένα φρούτα όπως το ακτινίδιο μπορούν να βοηθήσουν. Τα κλύσματα είναι επίσης μια λύση. Ωστόσο, θα πρέπει να τα χρησιμοποιείτε μόνο εάν το συστήσει ο γιατρός σας.

Παρόλο που η δυσκοιλιότητα αργής διέλευσης συνήθως έχει φυσιολογική αιτία και μπορεί να αντιμετωπιστεί με μικρές τροποποιήσεις, όπως αυτές που προτείναμε εδώ, είναι καλύτερο να συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν δεν βελτιωθεί η κατάσταση. Θα ζητήσουν σχετικές εξετάσεις και θα προσδιορίσουν την υποκείμενη αιτία.