Είναι καλό ή κακό να φοράμε σουτιέν;

Μερικοί λένε ότι θα πρέπει πάντα να φοράμε σουτιέν. Άλλοι πιστεύουν ότι πρέπει να το φοράμε μόνο κατά τη διάρκεια ορισμένων ωρών της μέρας. Και άλλοι υποστηρίζουν ότι δεν είναι απαραίτητο να το φοράμε καθόλου. Ποια είναι λοιπόν η αλήθεια; Μάθετε σε αυτό το άρθρο.

Να φοράμε ή να μη φοράμε σουτιέν; Ιδού η απορία.

Υπάρχουν εκείνοι που υπερασπίζονται τη χρήση σουτιέν με νύχια και με δόντια. Άλλοι πιστεύουν ότι θα πρέπει να φοριέται μόνο κατά τη διάρκεια ορισμένων ωρών της μέρας. Και άλλοι πιστεύουν ότι αυτό το αξεσουάρ είναι εντελώς περιττό…

Ποια είναι λοιπόν η αλήθεια;

Στο σημερινό άρθρο θα ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο αν είναι καλό ή κακό να φοράμε σουτιέν.

Οι επιδράσεις του σουτιέν στις γυναίκες

Ο Jean Denis Rouillon, ένας γιατρός από το Πανεπιστήμιο Franche-Comté, μελετά τις επιδράσεις του σουτιέν στις γυναίκες εδώ και χρόνια.

Η έρευνά του βασίζεται στην ανάλυση, την παρατήρηση και τη μέτρηση του στήθους εθελοντριών συμμετεχουσών επιτρέποντας στην κάθε μία να περιγράψει τις εμπειρίες της από τη χρήση ή τη μη χρήση σουτιέν.

Μερικές γυναίκες φοράνε σουτιέν σε ορισμένες περιπτώσεις (όπως όταν αθλούνται, για παράδειγμα), ενώ άλλες έχουν αποφασίσει να μη φοράνε ποτέ σουτιέν.

Σύμφωνα με τα τελευταία συμπεράσματα, όταν δεν φοράτε σουτιέν οι θηλές σας βρίσκονται κατά 7 χιλιοστά πιο ψηλά κάθε χρόνο. Ο λόγος; Το στήθος σας δυναμώνει.

Για μερικές από τις εθελόντριες της μελέτης, η άθληση χωρίς σουτιέν δεν αποτελούσε πρόβλημα. Ούτε το να πηγαίνουν στη δουλειά, να είναι στο σπίτι ή να πηγαίνουν σε κάποιο πάρτι χωρίς να φοράνε σουτιέν. Το στήθος τους δεν πονούσε στο τέλος της μέρας και δεν αισθάνονταν καμία πίεση ή δυσφορία.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 10 προειδοποιητικά σημάδια του καρκίνου του μαστού.

 

Το μόνο «μειονέκτημα» που περιέγραψαν ήταν οι αντιδράσεις των ανθρώπων γύρω τους, που τις κοιτούσαν παράξενα ή τους έλεγαν απευθείας να φορέσουν σουτιέν.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, επιλέγουν να φοράνε σουτιέν χωρίς μπανέλες για να αποφύγουν τα αμήχανα βλέμματα ή σχόλια.

Το σίγουρο είναι ότι αυτή η μελέτη μάλλον άφησε απ’ έξω ένα μεγάλο μέρος του γυναικείου πληθυσμού: εκείνες που είναι άνω των 30 ετών, έχουν μεγάλο στήθος, είναι υπέρβαρες ή έχουν κάνει παιδιά.

Όλα μπορεί να είναι διαφορετικά σε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις. Κατά την εγκυμοσύνη, για παράδειγμα, οι μαστοί μεγαλώνουν και οι μαστικοί αδένες αποκτούν κλίση προς τα κάτω. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η χρήση σουτιέν συχνά θεωρείται καλή ιδέα.

Αλήθειες και μύθοι σχετικά με τη χρήση σουτιέν

Αν και ίσως πιστεύετε ότι οι γυναίκες πάντα φορούσαν σουτιέν, αυτό δεν είναι αλήθεια. Πρόκειται για μια πολύ μοντέρνα εφεύρεση που βασίστηκε κυρίως στη μόδα.

Ας ρίξουμε μια ματιά στους έξι πιο κοινούς μύθους σχετικά με τη χρήση σουτιέν.

1. «Η χρήση σουτιέν είναι απαραίτητη»

Και πάλι, έχουμε τον Καθηγητή Rouillon για να απαντήσει σε αυτόν τον ισχυρισμό. Σύμφωνα με το γιατρό, το σουτιέν μπορεί να προκαλέσει ραγάδες, πλαδαρότητα και απώλεια σφριγηλότητας στο μαστικό ιστό.

Επομένως πρόκειται για μια «ψευδή αναγκαιότητα».

2. «Το σουτιέν χρειάζεται για να καταπολεμηθούν οι επιπτώσεις της βαρύτητας»

Δεν ξέρουμε τι θα έλεγε ο Ισαάκ Νεύτων, όμως οι περισσότερες γυναίκες πιστεύουν ότι η χρήση σουτιέν μπορεί να συμβάλει στην καταπολέμηση ή στην επιβράδυνση της εμφάνισης πλαδαρότητας στο στήθος.

Αν και αυτός φαίνεται να είναι ο γυναικείος νόμος, η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο αξεσουάρ μπορεί στην πραγματικότητα να περιορίσει την ανάπτυξη ιστού που υποστηρίζει το στήθος.

Λόγω αυτού, δεν προσφέρει καμία ωφέλεια από άποψη ανατομίας ή φυσιολογίας.

3. «Τα σουτιέν με μπανέλες είναι καλύτερα»

 

Είναι αλήθεια ότι αυτού του είδους τα σουτιέν κρατάνε το στήθος και μπορεί να είναι πολύ κομψά. Ωστόσο έχουν και τα μειονεκτήματά τους.

Η υπερβολική χρήση σουτιέν με μπανέλες μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς -και εσωτερικούς και εξωτερικούς. Επίσης τα συγκεκριμένα σουτιέν έχουν συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού.

4. «Θα πρέπει πάντα να φοράτε σουτιέν τη νύχτα»

Μερικές γυναίκες δεν βγάζουν το σουτιέν τους τη νύχτα επειδή ανησυχούν για τις επιπτώσεις της βαρύτητας ή επειδή πιστεύουν ότι, αν το φοράνε, θα κοιμούνται πιο άνετα μπρούμυτα. Το πρώτο είναι μύθος και το δεύτερο έχει να κάνει με προσωπικές συνήθειες ή πεποιθήσεις.

Σύμφωνα με την American Society of Plastic and Reconstructive Surgeons, το στήθος κρατιέται στη θέση του με τη βοήθεια μικροσκοπικών συνδέσμων.

Όταν αυτοί «συνηθίσουν» να υπάρχει κάτι άλλο που κάνει τη δουλειά αντί γι’αυτούς (δηλαδή το σουτιέν), αποδυναμώνονται και είναι πιθανό να παρουσιαστεί απώλεια σφριγηλότητας.

5. «Όσο μεγαλύτερο το στήθος, τόσο πιο σφιχτές οι τιράντες»

Πριν σκεφτείτε τι είδους προσαρμογή χρειάζεστε, είναι καλύτερο να αγοράσετε ένα σουτιέν που έχει τιράντες ανάλογες του μεγέθους και του βάρους του στήθους σας.

Αν έχετε μεγάλο στήθος, οι τιράντες πρέπει να είναι πλατύτερες (και το αντίθετο ισχύει για τις γυναίκες με πιο μικρό στήθος).

Θα πρέπει επίσης να καταλάβετε ότι όσο πιο σφιχτές είναι οι τιράντες τόσο πιο λίγη δουλειά κάνουν οι σύνδεσμοί σας.

Όταν βγάζετε το σφιχτό σουτιέν σας, το στήθος σας θα είναι πιο πλαδαρό από ό,τι συνήθως. Είναι σαν να ήταν ένα κομμάτι λάστιχο που χαλαρώνει αφού ήταν τεντωμένο για ώρες.

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: 5 λόγοι για τον πόνο στο στήθος.

 

6. «Χρειάζεστε επιπλέον υποστήριξη όταν αθλείστε και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης»

Αυτό μπορεί να είναι απολύτως αλήθεια, επειδή όταν αθλείστε αλλά και κατά την εγκυμοσύνη το στήθος σας μεγαλώνει (ή φουσκώνει) περισσότερο από ό,τι συνήθως.

Φυσικά θα πρέπει να φοράτε ειδικό σουτιέν και πάντα να θυμάστε να το βγάζετε τη νύχτα ή μετά από τη μεγάλη εφίδρωση που προκαλεί η άσκηση.

Άλλες περιπτώσεις στις οποίες μπορεί να χρειάζεστε περισσότερη υποστήριξη είναι οι εξής:

  • Είστε υπέρβαρη.
  • Έχετε μεγάλο στήθος σε σχέση με το σωματικό σας μέγεθος.
  • Θηλάζετε ή έχετε περάσει την εμμηνόπαυση.

Τέλος, δεν θα πρέπει να φοράτε σουτιέν για περισσότερες από εφτά ή οχτώ ώρες συνεχόμενα. Μπορείτε να το φοράτε όταν είστε στη δουλειά ή εκτός σπιτιού και να το βγάζετε όταν είστε στο σπίτι.

Με αυτόν τον τρόπο το στήθος σας χαλαρώνει και μειώνετε τους κινδύνους που συνδέονται με αυτό το αξεσουάρ.

Και φυσικά να το βγάζετε πριν πάτε για ύπνο!