Πώς να φτιάξετε μια ελαφριά κρέμα καραμελέ

26 Ιούλιος, 2020
Γνωρίζατε ότι είναι δυνατόν να φτιάξετε κρέμα καραμελέ με στέβια αντί για ζάχαρη; Ανακαλύψτε εδώ τη νόστιμη συνταγή για ελαφριά κρέμα καραμελέ.

Θα θέλατε να φτιάξετε ένα ελαφρύ επιδόρπιο χωρίς ζάχαρη; Σε αυτό το άρθρο, θα σας δείξουμε πώς να φτιάξετε μια νόστιμη και ελαφριά κρέμα καραμελέ.

Η κρέμα καραμελέ είναι ένα επιδόρπιο που είναι δύσκολο να αντισταθείτε. Στην πραγματικότητα, τόσο οι ενήλικες όσο και τα παιδιά το λατρεύουν. Ωστόσο, το καλύτερο από όλα είναι ότι μπορείτε να το φτιάξετε χωρίς ζάχαρη για να μειώσετε την πρόσληψη θερμίδων! Θα δείτε ότι είναι εξίσου νόστιμη με την κλασική κρέμα καραμελέ.

Συνταγή για ελαφριά κρέμα καραμελέ

ελαφριά κρέμα καραμελέ σε πιάτο
Η κρέμα καραμελέ με στέβια έχει λιγότερες θερμίδες από την κλασική κρέμα καραμελέ

Η κρέμα καραμελέ ξεχωρίζει λόγω της σπογγώδους υφής της. Η γεμάτη με αέρα υφή της κάνει αυτό το επιδόρπιο να λιώνει στο στόμα σας και σας προσκαλεί να φάτε περισσότερο. Το να την φτιάξετε δεν είναι τόσο δύσκολο, όσο νομίζετε. Θα δείτε ότι είναι ένα γρήγορο και νόστιμο επιδόρπιο που θα εκπλήξει ολόκληρη την οικογένειά σας.

Όσον αφορά τις θρεπτικές της ιδιότητες, το μείγμα για την κρέμα καραμελέ παρασκευάζεται με γάλα και αυγά. Για αυτήν τη συνταγή, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε το αποβουτυρωμένο γάλα επειδή θέλουμε να έχει χαμηλές θερμίδες.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, αν και το αποβουτυρωμένο γάλα είναι πλούσιο σε ασβέστιο και ιώδιο και έχει τις ίδιες αναλογίες λακτόζης και σακχάρου με το πλήρες γάλα, χάνει τις βιταμίνες Α και D στη διαδικασία αφαίρεσης λίπους. Εάν θέλετε η κρέμα καραμελέ σας να περιέχει αυτές τις βιταμίνες, χρησιμοποιήστε πλήρες γάλα.

Διαβάστε επίσης: Δίαιτα με βρώμη: χάστε βάρος αποτελεσματικά

Επίσης, τα αυγά είναι πολύ θρεπτικά. Περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Επίσης, περιέχουν βιταμίνες A, B (B2, B3, B12), φώσφορο, ιώδιο και σελήνιο.

Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τυρί ρικότα αντί για συμπυκνωμένο γάλα και στέβια αντί για ζάχαρη για να μειώσουμε την πρόσληψη θερμίδων και να κάνουμε το επιδόρπιο κατάλληλο για διαβητικούς. Φυσικά, αν θέλετε, μπορείτε να αντικαταστήσετε τη στέβια με τη ζάχαρη.

Συστατικά για την ελαφριά κρέμα καραμελέ για 10 άτομα

  • 2 1/2 φλιτζάνια αποβουτυρωμένο γάλα
  • 1 1/4 φλιτζάνια ρικότα
  • 5 αυγά
  • 1 κουταλιά της σούπας στέβια
  • 2 κουταλιές εκχύλισμα βανίλιας
  • Λάδι

Συστατικά για την καραμέλα

Δείτε ακόμα: Φτιάξτε υπέροχη γρανίτα φράουλα με καρπούζι

Προετοιμασία για την ελαφριά κρέμα καραμελέ

Κρέμα καραμελέ σε κουτάλι
Δοκιμάστε να διακοσμήσετε την κρέμα καραμελέ σας με φρούτα. Είναι τόσο νόστιμη και τέλεια!
  1. Προθερμάνετε το φούρνο στους 180° Κελσίου.
  2. Ανακατέψτε το αποβουτυρωμένο γάλα, το τυρί ρικότα και τη στέβια με ηλεκτρικό μίξερ.
  3. Όταν έχετε ένα λείο μείγμα, προσθέστε το εκχύλισμα βανίλιας και ανακατέψτε ξανά. Αφήστε το στην άκρη.
  4. Προετοιμάστε την καραμέλα. Για να το κάνετε αυτό, τοποθετήστε μια κατσαρόλα σε χαμηλή φωτιά και ρίξτε μέσα τη σουκραλόζη. Ανακατέψτε μέχρι να αλλάξει χρώμα σε έναν αμμώδη τόνο. Κλείστε το μάτι και προσθέστε το νερό και το χυμό λεμονιού. Πρέπει να ανακατεύετε συνεχώς.
  5. Ψεκάστε το πιάτο ή τα πιάτα με λίγο ελαιόλαδο.
  6. Ρίχνουμε την καραμέλα και έπειτα το μείγμα από την κρέμα καραμελέ στο πιάτο.
  7. Καλύψτε με αλουμινόχαρτο. Ρίξτε νερό σε ένα δίσκο έως ότου να καλύψετε το 1/3 του πιάτου σας και στη συνέχεια τοποθετήστε το πιάτο στο δίσκο.
  8. Μαγειρέψτε για περίπου μία ώρα στους 180 °. Βεβαιωθείτε ότι το νερό δεν εξατμίζεται. Εάν ναι, προσθέστε περισσότερο.
  9. Τρυπήστε τη κρέμα καραμελέ με μια οδοντογλυφίδα. Εάν βγει καθαρή, τότε είναι έτοιμη.
  10. Αφήστε τη να κρυώσει, ώστε να μπορείτε να την ξετυλίξετε εύκολα.

Μερικές ιδέες

  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε γάλα αμυγδάλου αντί για αποβουτυρωμένο γάλα (τις ίδιες ποσότητες).
  • Γαρνίρετε την κρέμα καραμελέ με όλα τα είδη φρούτων: φράουλες, κεράσια, μούρα… Ό, τι θέλετε!
  • Αν σας αρέσει το dulce de leche, ρίξτε μια κουταλιά της σούπας πάνω από τη κρέμα καραμελέ σας!
  • Μπορείτε να αντικαταστήσετε το τυρί ρικότα με συμπυκνωμένο γάλα. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτό αυξάνει τη θερμιδική πρόσληψή του επειδή το συμπυκνωμένο γάλα περιέχει πολλή ζάχαρη.

Πώς σας φαίνεται αυτή η συνταγή για μια ελαφριά κρέμα καραμελέ; Δοκιμάστε να την κάνετε σήμερα!

  • Fundación Española de Nutrición. Leche desnatada. http://www.fen.org.es/mercadoFen/pdfs/lechedesnatada.pdf
  • Fundación Española de Nutrición. Huevos. http://www.fen.org.es/mercadoFen/pdfs/huevos.pdf
  • Villagran Jaramillo, A., Huayamave Bravo, C., Lara Garcia, J., & Maluk, O. (2009). Stevia: Producción Y Procesamiento De Un Endulzante Alternativo.