Αντικαταθλιπτικές τροφές: Ποιες είναι οι καλύτερες;

· 24 Αυγούστου 2015
Παρακάτω θα μιλήσουμε για τις 9 καλύτερες αντικαταθλιπτικές τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη διάθεσή σας.

Γνωρίζετε ότι υπάρχουν αντικαταθλιπτικές τροφές; Η κατάθλιψη είναι μια σοβαρή και δυστυχώς συνηθισμένη νόσος που μπορεί να κάνει ένα άτομο να βιώνει βαθιά θλίψη, απόγνωση, χαμηλή αυτοεκτίμηση και απώλεια του ενδιαφέροντος για τη ζωή και τις κοινωνικές σχέσεις. Η νόσος αυτή είναι κυρίως αποτέλεσμα γενετικών παραγόντων, ωστόσο οι αιτίες μπορούν επίσης να εντοπιστούν στην κοινωνική και στη συναισθηματική ζωή ενός ατόμου.

Ποιες είναι οι καλύτερες αντικαταθλιπτικές τροφές;

Έχουν διεξαχθεί πολλές μελέτες αναφορικά με την κατάθλιψη με σκοπό την εύρεση διαφορετικών τρόπων αντιμετώπισής της. Κάποιες έχουν διαπιστώσει ότι υπάρχουν ορισμένες φυσικές τροφές που βοηθούν στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και έχουν πολύ καλά αποτελέσματα.

Παρακάτω θα σας μιλήσουμε για μερικές από τις αντικαταθλιπτικές τροφές που μπορείτε να καταναλώνετε όταν αισθάνεστε καταβεβλημένοι.

Μελάσα

Η τροφή αυτή σχηματίζεται κυρίως από σακχαρόζη που δεν έχει αποκρυσταλλωθεί. Είναι πλούσια σε ουριδίνη. Η ουριδίνη είναι μία από τις μονάδες του DNA που είναι ικανή να ενισχύει τη διαδικασία παραγωγής ενέργειας των κυττάρων προκειμένου να καταπολεμηθεί η κατάθλιψη. Ωστόσο, συνιστούμε την κατανάλωση της μελάσας με μέτρο επειδή πρόκειται για ζάχαρη.

Λιπαρά ψάρια

σολομός- αντικαρκινικές τροφές

Τα ψάρια όπως ο σολομός, οι σαρδέλες, ο τόνος και οι αντσούγιες αποτελούν ζωικές τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέα Ωμέγα-3. Τα οξέα αυτά είναι ευρέως γνωστά για τις ιδιότητες και τις ωφέλειές τους για την καταπολέμηση της καρδιακής νόσου επειδή μειώνουν τα τριγλυκερίδια και προλαμβάνουν το σχηματισμό θρομβώσεων. Εκτός των παραπάνω, αυτό το είδος ζωικής τροφής έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και του άγχους και γι αυτό συνιστάται ιδιαίτερα.

Διαβάστε ακόμα: Τροφές για την καταπολέμηση του άγχους

Ζαχαρότευτλα

Τα τεύτλα που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ζάχαρης είναι, πλούσια σε μια ουσία που ονομάζεται ουριδίνη, όπως η μελάσα. Η ουριδίνη αυξάνει την ποσότητα της κυτιδίνης στον εγκέφαλο, η οποία θεωρείται ότι επηρεάζει τη ντοπαμίνη, η οποία με τη σειρά της θεωρείται υπεύθυνη για τη ρύθμιση της διάθεσης.

Σόγια

γάλα - αντκαρκινικές τροφές

Η κατανάλωση σόγιας έχει γίνει δημοφιλής χάρη στις διάφορες μελέτες που έχουν δείξει ότι πρόκειται για μια τροφή πλούσια σε πολλές θρεπτικές ουσίες οι οποίες είναι ωφέλιμες για την υγεία σας. Είναι μια φυτική πρωτεΐνη που περιέχεται σε πολλά προϊόντα. Αυτό επιτρέπει στον καταναλωτή να αξιοποιήσει τις ωφέλειές της και να την απολαμβάνει εύκολα. Τα προϊόντα αυτά τείνουν να είναι πλούσια σε αμινοξέα, τα οποία περιέχουν λιγοστά κορεσμένα λιπαρά και δεν ανεβάζουν τη χοληστερίνη.

Η σόγια περιέχει λιπαρά οξέα Ωμέγα-3. Πέρα από τις ωφέλειές τους για την υγεία της καρδιάς σας, είναι πολύ αποτελεσματικά για την καταπολέμηση της κατάθλιψης.

Καρύδια

καρύδια - αντικαρκινικες τροφές

Τα καρύδια αποτελούν σπουδαία πηγή άλφα λινολεϊκού οξέος, που είναι ένα από τα συστατικά των λιπαρών οξέων Ωμέγα-3. Συνιστούμε την κατανάλωση καρυδιών επειδή είναι μια από τις αποτελεσματικές αντικαταθλιπτικές τροφές Οι ωφέλιμες ιδιότητές τους συμβάλλουν στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και είναι πολύτιμες για την προστασία της καρδιάς σας.

Καστανό ρύζι

Το καστανό ρύζι χαρακτηρίζεται από την περιεκτικότητά του σε βιταμίνες Β1 και Β3. Περιέχει επίσης φολικό οξύ και είναι μια τροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Περιλαμβάνει λίγα σάκχαρα, αποτρέποντας τις διακυμάνσεις του επιπέδου του σακχάρου και τις διακυμάνσεις στη διάθεση που οφείλονται σε αυτή.

Διαβάστε και αυτό: 8 φυσικές συνήθειες για καλύτερη διάθεση

Μαγιά μπίρας

μαγιά μπύρας, αντικαταθλιπτικές τροφές

Η τροφή αυτή είναι πλούσια σε βιταμίνες Β1, Β2 και Β3. Περιέχει επίσης δεκαέξι αμινοξέα που είναι πολύ ωφέλιμα για την ενίσχυση του νευρικού σας συστήματος.

Νιφάδες βρώμης

Η τροφή αυτή περιέχει φολικό οξύ και βιταμίνες Β1 και Β6. Οι ουσίες αυτές βοηθούν το πεπτικό σύστημα και επίσης εμποδίζουν τη μείωση του επιπέδου του σακχάρου σας, η οποία προκαλεί έντονες διακυμάνσεις στη διάθεση και ευερεθιστότητα.

Λάχανο

αντικαταθλιπτικές τροφές, λαχανάκια βρυξελλών

Μια μελέτη από την Αμερικανική Εταιρεία για την Έρευνα πάνω στον Καρκίνο (American Association for Cancer Research) αναφέρει ότι η τροφή αυτή είναι πλούσια σε βιταμίνη C και σε φολικό οξύ. Αυτές οι δύο ουσίες συμβάλλουν στην καταπολέμηση του άγχους, διαφορετικών στεφανιαίων νόσων και διαφόρων τύπων καρκίνου.

Κακάο

Πρόκειται για μία από τις ευρύτερα γνωστές τροφές για τις ιδιότητές της στην καταπολέμηση της κατάθλιψης. Όπως τα καρύδια και η μελάσα, περιέχει σελήνιο. Το σελήνιο βοηθάει στον έλεγχο της διάθεσης, ενισχύει τον εγκέφαλό σας και καταπολεμά τα σημάδια της γήρανσης. Επιπλέον, έχει και μια ποσότητα μαγνησίου, ενός μέταλλου που έχει αποδειχθεί ικανό να καταπολεμήσει την κατάθλιψη. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα γι’αυτό το συστατικό στη μελέτη που έγινε από το Ινστιτούτο Φαρμακολογίας στην Πολωνική Ακαδημία Επιστημών.

Δεν θα πρέπει να γίνεται κατάχρηση, αλλά έχει αποδειχτεί ότι η κατανάλωση αγνής σοκολάτας είναι πολύ ωφέλιμη για τη συναισθηματική και τη σωματική σας υγεία.

  • Serefko, A., Szopa, A., Wlaź, P., Nowak, G., Radziwoń-Zaleska, M., Skalski, M., & Poleszak, E. (2013). Magnesium in depression. Pharmacological Reports. https://www.mendeley.com/catalogue/magnesium-depression
  • Santarelli, L., Saxe, M., Gross, C., Surget, A., Battaglia, F., Dulawa, S., … Hen, R. (2003). Requirement of hippocampal neurogenesis for the behavioral effects of antidepressants. Science301(5634), 805–809. https://doi.org/10.1126/science.1083328
  • Serretti, A., Drago, A., & Liebman, M. N. (2009). Pharmacogenetics of antidepressant response. In Biomarkers for Psychiatric Disorders (pp. 315–353). Springer US. https://doi.org/10.1007/978-0-387-79251-4_1
  • Willner, P., Scheel-Krüger, J., & Belzung, C. (2013, December). The neurobiology of depression and antidepressant action. Neuroscience and Biobehavioral Reviews. https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2012.12.007