Η ευγνωμοσύνη φέρνει εσωτερική γαλήνη στο νου

· 2 Φεβρουαρίου 2017
Για να κάνετε μια θετική αλλαγή στον τρόπο σκέψης σας, είναι σημαντικό να εγκαταλείψετε τα αρνητικά σχήματα σκέψης και να μάθετε να βρίσκετε εσωτερική γαλήνη.

Ένας νους που αισθάνεται ευγνωμοσύνη για όλα όσα έχει βιώσει, αισθανθεί και γνωρίσει κατά τη διάρκεια της ζωής του είναι ένας νους που έχει ισορροπία και εσωτερική γαλήνη.

Κάθε ένας από μας έχει τη δική του μοναδική ιστορία να πει. Ωστόσο, υπάρχουν φορές που παρασυρόμαστε από το χάος της ζωής, βάζοντας στην άκρη τις προτεραιότητές μας, ξεχνώντας ακόμα και την ανάγκη για εσωτερική γαλήνη η οποία προέρχεται από την ευγνωμοσύνη.

Αξίζει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να σκεφτούμε αυτό το σημαντικό μέρος της προσωπικής μας ανάπτυξης. Η ευγνωμοσύνη είναι μια δεξιότητα που μας διδάσκει να αποδεχόμαστε τον εαυτό μας και το μονοπάτι στο οποίο έχουμε ταξιδέψει μέχρι αυτή τη στιγμή.

Οι άνθρωποι που δεν αισθάνονται ευγνωμοσύνη απεχθάνονται τα ελαττώματά τους, κάθε λάθος που έχουν κάνει και κάθε αποτυχία που έχουν βιώσει.

Η ιστορία της ζωής σας είναι ένα υπέροχο βιβλίο με περίπλοκα σκαμπανεβάσματα. Πρέπει να το διαβάζετε με ευγνωμοσύνη, για την ικανότητά σας να γράφετε καινούργια κεφάλαια με τη σοφία που αποκτάτε από τις εμπειρίες σας.

Θα σας δείξουμε πώς.

Ο νους που γνωρίζει πώς να αισθάνεται ευγνωμοσύνη και να καταλαγιάζει τον εσωτερικό θόρυβο

Λέγοντας διανοητικό «θόρυβο» εννοούμε τους ψυχολογικούς μηχανισμούς που μας κάνουν να εμμένουμε στο παρελθόν. Μιλάμε για τους ανθρώπους οι οποίοι θρέφουν τις περιοριστικές πεποιθήσεις επαναλαμβάνοντας ξανά και ξανά: «δεν μπορώ», «έπρεπε να έχω κάνει αυτό», «έπρεπε να έχω πει εκείνο», ή «δεν θα μπορέσω ποτέ».

Διαβάστε το άρθρο: Το να δίνετε χώρο δεν είναι δειλία αλλά σοφία.

Κάθε ένας από μας έχει ζήσει κάποιο διάστημα με αυτές τις εσωτερικές διεργασίες. Το άγχος ή η ανησυχία που επιμένει για εβδομάδες ή μήνες προκαλεί μεγάλο διανοητικό θόρυβο, ο οποίος λίγο-λίγο καταστρέφει την ικανότητά σας να είστε ευτυχισμένοι.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να βρούμε εσωτερική ισορροπία.

Ο εγκέφαλος υπόκειται σε αλλαγές της φυσιολογίας του όταν βιώνει υψηλά επίπεδα άγχους

Η αμυγδαλή είναι μια μικρή αλλά ισχυρή δομή στον εγκέφαλο που συνδέεται άμεσα με τα συναισθήματά μας.

  • Συνδέεται με ένστικτα επιβίωσης όπως ο φόβος και με ορισμένους νευροδιαβιβαστές όπως η ντοπαμίνη, η αδρεναλίνη, η νοραδρεναλίνη και τα γλυκοκορτικοειδή, που ασκούν μεγάλη επίδραση στο σώμα και στη συμπεριφορά μας.
  • Όταν έχουμε υψηλά επίπεδα άγχους, η αμυγδαλή είναι πιο δραστήρια και απελευθερώνει μεγάλη ποσότητα από τους συγκεκριμένους νευροδιαβιβαστές, γεγονός που οδηγεί σε αναστάτωση, ενεργοποίηση της αντίδρασης φυγής, ανησυχία και σωματική εξάντληση.
  • Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι είναι αδύνατον να συνδεθούμε με τον εαυτό μας όταν ο εγκέφαλός μας πλημμυρίζει από τους παραπάνω νευροδιαβιβαστές.
  • Η αμυγδαλή είναι συνδεδεμένη με τον προμετωπιαίο φλοιό, την περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για τη λήψη αποφάσεων, το συλλογισμό και την ανάλυση. Όταν είμαστε αγχωμένοι, η ικανότητά μας να αναλύουμε ήρεμα τις ανάγκες μας και να θέτουμε προτεραιότητες επηρεάζεται αρνητικά.

Πρόκειται για μια λεπτή και ιδιαίτερα περίπλοκη διαδικασία.

nous

Μαθαίνοντας να αισθανόμαστε ευγνωμοσύνη για να βρούμε εσωτερική γαλήνη και ευτυχία

Πώς μπορώ να αισθάνομαι ευγνωμοσύνη για αυτό που είμαι και για αυτό που έχω, όταν το μόνο που νιώθω είναι λύπη, φόβος και απελπισία; Αυτό είναι το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε όταν αρχίζουμε να κάνουμε βήματα προς την εύρεση εσωτερικής γαλήνης.

Οι μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές είναι απαραίτητες για το σκοπό αυτό.

Θα χαρείτε να μάθετε ότι ο νους σας και κατά συνέπεια ο εγκέφαλός σας έχουν μια εξαιρετική ικανότητα που συχνά παραβλέπουμε: τη νευροπλαστικότητα.

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Έμπρακτη καλοσύνη: ένας υπέροχος τρόπος να φροντίσετε τον εγκέφαλο.

Απλώς αλλάζοντας τη συμπεριφορά σας, υιοθετώντας καινούργιες και υγιεινές συνήθειες και μαθαίνοντας να σκέφτεστε τα πράγματα από διαφορετική σκοπιά καθιερώνετε νέες συνδέσεις ανάμεσα σε νευρώνες, δυναμώνετε το νου σας και συνδέεστε με την ουσία σας, την οντότητά σας.

Ιδού πώς μπορείτε να το επιτύχετε, δώστε λοιπόν προσοχή.

gynaika-me-louloudi

  • Εγκαταλείψτε τη σκέψη σε υποθετικό λόγο. Δηλαδή, σταματήστε να λέτε στον εαυτό σας πράγματα όπως, «αν το είχα κάνει αυτό», «αν είχα εκείνο», «αν το συγκεκριμένο άτομο είχε κάνει αυτό ή μου είχε πει εκείνο».
  • Μάθετε να ξεκινάτε διάλογο με τον εαυτό σας στο παρόν: «τι μου συμβαίνει αυτή τη στιγμή;», «τι χρειάζομαι;», «μπορώ να το κάνω», «θέλω», «επιθυμώ», «βλέπω», «αισθάνομαι».
  • Τώρα εφοδιάστε το νου σας με θετικές σκέψεις. Μη φοβάστε να είστε θετικοί και μη νομίζετε ότι καλλιεργώντας τη θετικότητα είστε κατά κάποιον τρόπο λιγότερο υπεύθυνοι. Το να βλέπετε το καλό στο κάθε πράγμα σας επιτρέπει να βλέπετε τα πράγματα αισιόδοξα, κάτι που αποτελεί την ιδανική συνταγή για την αντιμετώπιση της μυωπικής ματιάς του φόβου και της ανασφάλειας.
  • Να αισθάνεστε ευγνωμοσύνη για όλα όσα έχετε, για τα πάντα και τους πάντες γύρω σας και για όλα όσα σας χαρακτηρίζουν.
  • Μάθετε να εκτιμάτε όλα όσα αποτελούν μέρος σας αντί να θρηνείτε για ό,τι δεν έχετε, για όσα έχουν συμβεί και ακόμα και για πράγματα που δεν έχουν συμβεί.

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Πέρασα πολλές καταιγίδες για να φτάσω στη σημερινή μου γαλήνη.

Οι άνθρωποι που ζουν τη ζωή τους με ευγνωμοσύνη βρίσκουν εσωτερική γαλήνη και ηρεμία.

Προσπαθήστε να ακολουθήσετε την παραπάνω συμβουλή, να προάγετε την εσωτερική γαλήνη επανασυνδέοντας όλα τα σπασμένα κομμάτια σας και απλώς να θυμάστε πόσο ωραίοι και πολύτιμοι πραγματικά είστε.