Ξεχάσετε τον πόνο σας και ξεκινήστε ξανά

· 5 Μαρτίου 2019
Μην κολλάτε σε θλιβερές ή αρνητικές σκέψεις, καθώς αυτό δεν θα σας επιτρέψει να κινηθείτε προς τους στόχους σας και θα επηρεάσει την υγεία σας. Προσπαθήστε να ξεπεράσετε τον πόνο σας υιοθετώντας θετική στάση.

Η ζωή είναι γεμάτη συναισθήματα και, δυστυχώς, πόνο. Υπάρχουν στιγμές που μπορούν να σας καταβάλουν και να σας παραλύσουν, όμως πρέπει να ξεχάσετε τον πόνο σας για να ξεκινήσετε πραγματικά ξανά.

Τα συναισθήματα που συνδέονται με τον πόνο είναι ο φόβος και η λύπη. Το συναίσθημα είναι μια ψυχοφυσιολογική αντίδραση σε κάποιο γεγονός που βιώνει το άτομο. Εξάλλου οι άνθρωποι είναι συναισθηματικά όντα και βιώνουν συναισθηματικές αλλαγές κάθε μέρα.

Ο πόνος προκαλεί αλλαγές στη φυσιολογία, στη νόηση και στη συμπεριφορά, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν καταστάσεις ανησυχίας και κατάθλιψης. Αν εμμείνετε στον πόνο σας, η διάθεσή σας αλλάζει. Έτσι, αν έχετε καταθλιπτική διάθεση, όλα γύρω σας θα προκαλούν λύπη, νοσταλγία και κατάθλιψη.

Υπάρχουν συναισθηματικές καταστάσεις, όπως η απώλεια κάποιου μέλους της οικογένειας, οι ασθένειες, οι οικονομικές κρίσεις ή άλλα γεγονότα, που μπορούν να προκαλέσουν πόνο. Όπως ισχύει για κάθε συναίσθημα, πρέπει να βιώσετε τον πόνο και τη λύπη σας, όμως το να μην ξεπεράσετε αυτόν τον πόνο μπορεί να οδηγήσει σε συναισθηματική αστάθεια και σε κατάθλιψη.

Υπάρχουν εργαλεία για να ξεπεράσετε αυτό το συναίσθημα, όπως η συναισθηματική νοημοσύνη. Αυτή περιλαμβάνει ένα σύνολο συναισθηματικών δεξιοτήτων για τον έλεγχο των θεμελιωδών φυσιολογικών λειτουργιών, όπως η αντίληψη και η προσοχή στις καταστάσεις της φυσιολογίας και της έκφρασής μας. Για να μάθετε περισσότερα για τον ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης, διαβάστε το άρθρο των Sánchez-López et al. εδώ.

Στις συναισθηματικές δεξιότητες περιλαμβάνονται:

  • Η αντίληψη, η αξιολόγηση και η έκφραση των συναισθημάτων με ακρίβεια.
  • Η δημιουργία συναισθημάτων που διευκολύνουν τη σκέψη.
  • Η κατανόηση των συναισθημάτων και η συναισθηματική αυτογνωσία.
  • Η ρύθμιση των συναισθημάτων για την προαγωγή της συναισθηματικής και της διανοητικής εξέλιξης.

Αν ελέγχετε τα συναισθήματά σας, θα μπορέσετε να τα ξεπεράσετε και να προχωρήσετε μπροστά.

Αν αντιμετωπίζετε μια πραγματικά θλιβερή κατάσταση, σε αυτό το άρθρο θα σας εξηγήσουμε πώς να ξεχάσετε τον πόνο σας και να ξεκινήσετε ξανά.

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Συναισθηματική νοημοσύνη για τις δύσκολες στιγμές.

 

Για να ξεχάσετε τον πόνο σας, δείτε προσεκτικά τα συναισθήματά σας και βιώστε τα

Ξεχάσετε τον πόνο σας

Μια κατάσταση μπορεί να προκαλέσει διαφορετικές αντιδράσεις και τα συναισθήματα θα καθορίσουν πώς ενεργείτε. Αν αισθάνεστε πόνο, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να βρείτε τι τον προκαλεί και να δώσετε στον εαυτό σας την άδεια να αποδεχτεί αυτό το συναίσθημα.

Μερικές φορές μπορεί να καταπιέζετε τα συναισθήματά σας και να μην κλαίτε. Μπορεί ακόμα και να φωνάζετε ή να μην εκφράζεστε καθόλου λόγω φόβου. Ωστόσο κάτι τέτοιο είναι καταστροφικό, επειδή, αν δεν επιτρέψετε στον εαυτό σας να βιώσει τα συναισθήματα, μπορεί να βυθιστείτε σε κατάθλιψη.

Βιώστε το συναίσθημα, μην το καταπιέζετε!

Μην πιέζετε και μην κρίνετε τον εαυτό σας επειδή αισθάνεται έτσι. Πρέπει να καταλάβετε ότι πρόκειται για μια προσωρινή κατάσταση που αποτελεί μέρος της ζωής. Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις εξωτερικές καταστάσεις, ενώ μερικές καταστάσεις μπορούν να μας επηρεάσουν, αφού δεν είμαστε τέλειοι. Όμως πρέπει να καταλάβετε ότι ο πόνος δεν θα διαρκέσει μια ζωή.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 8 συμβουλές για να ξεπεράσετε τη λύπη και την κατάθλιψη.

 

Ξεχάσετε τον πόνο σας και στηριχτείτε στο κοινωνικό σας περίγυρο

Μη θυματοποιείτε τον εαυτό σας. Αν θέλετε πραγματικά να ξεκινήσετε ξανά, αφού βιώσετε τον πόνο σας, θα έρθει η ώρα για να ξεχάσετε τον πόνο σας.

Όλοι είμαστε ευάλωτοι σε καταστάσεις που μας δυσκολεύουν και μας φέρνουν σε σημείο κατάρρευσης. Δεν είστε οι μόνοι άνθρωποι που αισθάνονται λύπη και φόβο αυτή τη στιγμή. Επομένως, πρέπει να αντιμετωπίσετε τα συναισθήματά σας και να βρείτε τη θέληση να ξεπεράσετε τον πόνο σας.

Ο πόνος μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε μόνοι και ίσως να νιώθετε ότι ο κόσμος σάς έχει γυρίσει την πλάτη. Όμως δεν είστε μόνοι: στηριχτείτε στην οικογένεια, στους φίλους ή στον/στη σύντροφό σας για να ξεπεράσετε και να ξεχάσετε τον πόνο σας. Θα σας συμπαρασταθούν. Επίσης οι συζητήσεις μαζί τους θα αποσπάσουν την προσοχή σας από τη λύπη σας.

Βρείτε παρηγοριά στον κοινωνικό σας περίγυρο περνώντας χρόνο με ανθρώπους και απολαμβάνοντας τη στιγμή. Εκφραστείτε, αλλά προσπαθήστε να μη βαραίνετε τους άλλους υπερβολικά με τα προβλήματά σας, επειδή δεν ξέρετε πώς μπορεί να αισθάνεται το άτομο που σας ακούει.

Καθαρίστε τον νου σας με ψυχαγωγικές δραστηριότητες

Ξεχάσετε τον πόνο σας

Το να πάτε μια βόλτα, να επιδοθείτε σε κάποιο άθλημα, να ταξιδέψετε ή να κάνετε κάποια δραστηριότητα που σας αρέσει θα σας βοηθήσει να ξεχάσετε τον πόνο σας. Το να απασχολείτε τον νου σας είναι το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να ξεπεράσετε τη λύπη.

Βρείτε τι σας κάνει να αισθάνεστε καλά και απλώς κάντε το!

Μην αφήνετε τον φόβο να σας παραλύσει. Η ευημερία σας εξαρτάται από εσάς, επομένως απολαύστε τις μικρές στιγμές που σας προσφέρει η ζωή.

Ξεκινήστε ξανά με ένα καινούργιο σχέδιο ζωής

Το να ξεχάσετε τον πόνο αποτελεί προσωπική απόφαση, έτσι εξαρτάται από εσάς το αν θα τον ξεπεράσετε και αν θα αντιμετωπίσετε την κατάσταση με θάρρος. Έτσι θα μπορέσετε να ξανασκεφτείτε τους στόχους σας και να κινηθείτε προς τα όνειρά σας. Μην αφήνετε τον πόνο να σας διαλύσει ή να σας κάνει να απομακρυνθείτε από τους στόχους σας.

Αρχικά είναι δύσκολο να ξαναβρείτε τον έλεγχο της ζωής σας όταν αντιμετωπίζετε μια οδυνηρή κατάσταση, όμως η ζωή συνεχίζεται και πρέπει να προχωρήσετε. Αν πέσετε, απλώς ξανασηκωθείτε και συνεχίστε να κινείστε προς τα μπρος.

Το να ζείτε σε μια κατάσταση μόνιμου πόνου θα σας καταβάλει και μπορεί να βλάψει την ψυχική και τη σωματική σας υγεία. Μια κατάσταση κατάθλιψης και ανησυχίας μπορεί να μετατραπεί σε ψυχολογική ασθένεια. Επίσης μπορεί να σωματοποιήσετε τα συναισθήματά σας. Κάτι τέτοιο θα επηρεάσει τη σωματική σας υγεία.

Βάλτε στόχο να ξεχάσετε τον πόνο σας. Ζήστε τη ζωή σας και αναζητήστε την ευτυχία!

 

 

  • Goleman, D. (1996). Inteligencia Emocional. Kairós. https://doi.org/10.1590/S0034-75901996000400008
  • Puerta, E. (2009). Psicopedagogía de las emociones. Revista de La Asociación de Inspectores de Educación de España PSICOPEDAGOGÍA. https://doi.org/10.1177/205684601261
  • Sánchez-López, D., León-Hernández, S. R., & Barragán-Velásquez, C. (2015). Correlación de inteligencia emocional con bienestar psicológico y rendimiento académico en alumnos de licenciatura. Investigación En Educación Médica. https://doi.org/10.1016/j.riem.2015.04.002