Μακαρονάδα με λεμονάτες γαρίδες: Μια συνταγή για δείπνο

09 Ιούλιος, 2020
Η μακαρονάδα με λεμονάτες γαρίδες είναι ένα πιάτο υγιεινό, θρεπτικό και χορταστικό, όταν το φτιάχνετε με τα σωστά συστατικά.

Αν επιλέξετε τα συστατικά προσεκτικά, αυτή η μακαρονάδα με λεμονάτες γαρίδες είναι κατάλληλη για άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη και τη γλουτένη. Θα τη λατρέψουν τόσο τα παιδιά όσο και οι μεγάλοι, γι’ αυτό αποτελεί έναν καταπληκτικό τρόπο να βάλετε τα θαλασσινά στο οικογενειακό μενού.

Μακαρονάδα με λεμονάτες γαρίδες: Διατροφική αξία

Τα υγιεινά οφέλη της κατανάλωσης ζυμαρικών ολικής αλέσεως

Διάφορα προϊόντα ολικής αλέσεως
Τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως είναι περισσότερο θρεπτικά από τα επεξεργασμένα χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε σύνθετους υδατάνθρακες και ίνες.

Για να κάνετε ακόμη πιο χορταστικό το πιάτο μπορείτε να αντικαταστήσετε τα συνηθισμένα μακαρόνια με μακαρόνια ολικής αλέσεως. Αυτά φτιάχνονται από ακατέργαστα δημητριακά.

Τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως περιέχουν πίτουρο, σπόρο, και ψήγματα από το δημητριακό και έτσι έχουν μεγαλύτερη ποσότητα ινών και πρωτεϊνών. Επίσης, περιέχουν περισσότερα μέταλλα όπως κάλιο, φώσφορο, και μαγνήσιο.

Αυτά τα μακροθρεπτικά στοιχεία απορροφούνται αργά, έτσι απελευθερώνουν σταδιακά την ενέργειά τους και σας βοηθούν να νιώθετε χορτάτοι/ες.

Αυτά τα ζυμαρικά έχουν πολύ λίγα λίπη. Κατά κύριο λόγο περιέχουν φυτοστερόλες, ουσίες όμοιες με τη χοληστερίνη που προέρχονται φυσικά από τα φρούτα, τα λαχανικά, τους καρπούς, και τα δημητριακά. Για την ακρίβεια, σας βοηθούν να μειώσετε την χοληστερίνη LDL. Έτσι, είναι εξαιρετικά για την υγεία της καρδιάς σας.

Για τους παραπάνω λόγους αυτά τα ζυμαρικά είναι κατάλληλα για τα άτομα που θέλουν να ελέγχουν την υπερχοληστερολαιμία τους. Ακόμη, οι ίνες τους ρυθμίζουν τη χοληστερίνη και τη γλυκόζη στο αίμα.

Διαβάστε ακόμη: Προσβάσιμοι από το μικροβίωμα υδατάνθρακες (MACs)

Τα υγιεινά οφέλη της γαρίδας

Γαρίδες σε τηγάνι
Αυτό το οστρακόδερμο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερίνη αλλά είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών και μετάλλων.

Η γαρίδα είναι ένα οστρακόδερμο που μας παρέχει 80 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια και έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και πρωτεΐνες.

Αυτό το μικρό ζώο έχει σχετικά υψηλά επίπεδα χοληστερίνης, καθώς μια μερίδα καλύπτει τη μισή ποσότητα από το συνιστώμενο επίπεδο χοληστερίνης σε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Όμως, αν καταναλώνεται με μέτρο και σε συνδυασμό με συγκεκριμένες τροφές, όπως ζυμαρικά ολικής αλέσεως, τότε μπορείτε να τη συμπεριλάβετε στη διατροφή σας χωρίς πρόβλημα.

Οι γαρίδες περιέχουν επίσης μεγάλο ποσοστό απαραίτητων μετάλλων όπως ιώδιο, ψευδάργυρο, κάλιο, και φώσφορο. Έχουν επίσης μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Β12, μια μερίδα μάς δίνει δύο φορές το συνιστώμενο ποσοστό ημερήσιας πρόσληψης.

Ίσως σας ενδιαφέρει: 7 τροφές πλούσιες σε ιώδιο για να βάλετε τη διατροφή σας

Μακαρονάδα με λεμονάτες γαρίδες

Μακαρονάδα με λεμονάτες γαρίδες
Μπορείτε να τροποποιήσετε τη συνταγή ώστε να ταιριάζει στις ανάγκες τις δικές σας ή της οικογενείας σας.

Συστατικά (για 4 άτομα)

  • 300 γραμμάρια μακαρόνια
  • 200 γραμμάρια γαρίδες, πλυμένες και ξεφλουδισμένες
  • 3 λεμόνια
  • 140 γραμμάρια cream cheese ή κουάρκ
  • Βασιλικό
  • Σκόρδο σε σκόνη
  • Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • Αλάτι και πιπέρι, όσο επιθυμείτε

Παρασκευή

  • Τοποθετήστε ένα τηγάνι σε μέτρια φωτιά και προσθέστε δύο κουταλιές της σούπας έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Προσθέστε τις γαρίδες μόλις κάψει το λάδι.
  • Μαγειρέψτε για 7-10 λεπτά, έπειτα αφαιρέστε τις από το τηγάνι και αφήστε τις στην άκρη.
  • Πάρτε το ξύσμα από τα λεμόνια χωρίς να φτάσετε το άσπρο μέρος. Έπειτα κόψτε σε μικρά κομμάτια ό,τι απέμεινε.
  • Στη συνέχεια, προσθέστε τα κομμάτια λεμονιού στο τηγάνι και ανακατέψτε τα ώστε να βγει ο χυμός τους.
  • Ταυτόχρονα, βράστε αρκετό νερό σε μια κατσαρόλα για να μαγειρέψετε τα μακαρόνια. Μαγειρέψτε τα τουλάχιστον 7 λεπτά για να γίνουν al dente (ακριβώς μόλις εξαφανιστεί το λευκό χρώμα από το κέντρο του μακαρονιού είστε έτοιμοι/ες).
  • Μόλις βγάλουν τον χυμό τους τα λεμόνια, αφαιρέστε τα από το τηγάνι και προσθέστε το cream cheese ή το κουάρκ.
  • Προσθέστε λίγες κουταλιές της σούπας από το νερό που μαγειρέψατε τα μακαρόνια για να πάρει λεία υφή το μείγμα.
  • Έπειτα, προσθέστε τα μακαρόνια στο τηγάνι (μαζί με τη σάλτσα και τις γαρίδες).
  • Τέλος, προσθέστε αλάτι, πιπέρι, το σκόρδο σε σκόνη, τον βασιλικό, και το ξύσμα λεμονιού. Είστε έτοιμοι/ες να σερβίρετε.

Μπορείτε να αντικαταστήσετε το cream cheese με κάποιο παρασκεύασμα σόγιας για μια παρασκευή βέγκαν ή ένα είδος τυριού με χαμηλή λακτόζη όπως Μούνστερ, Καμαμπέρ, Μπρι, Τσένταρ, Προβολόνε, Γκούντα, Bluecheese, Παρμεζάνα, ή Ελβετικό. Επίσης, μπορείτε να επιλέξετε τα ζυμαρικά που σας αρέσουν.

Αυτή η συνταγή ταιριάζει με ανάμεικτες σαλάτες ή με κρέμα λαχανικών για ένα θρεπτικό και ισορροπημένο μεσημεριανό ή βραδινό γεύμα.

Απολαύστε!

  • Varela Moreiras, G. (n.d.). Esteroles vegetales y colesterol: una apuesta de futuro. Retrieved May 18, 2019, from https://www.fen.org.es/index.php/firma/esteroles-vegetales-y–colesterol-una-apuesta-de-futuro
  • Camarón. (n.d.). Retrieved from http://www.fen.org.es/mercadoFen/pdfs/camaron.pdf