Μανιτάρια σε φούρνο μικροκυμάτων: Μια γρήγορη και εύκολη συνταγή

Τα μανιτάρια καταναλώνονται εδώ και χιλιάδες χρόνια και είναι γνωστά τόσο για τη λεπτή τους γεύση όσο και για τη θρεπτική τους αξία. Μάθετε σε αυτό το άρθρο μια γρήγορη και εύκολη συνταγή για μανιτάρια σε φούρνο μικροκυμάτων!
Μανιτάρια σε φούρνο μικροκυμάτων: Μια γρήγορη και εύκολη συνταγή
Anna Vilarrasa

Γράφτηκε και επαληθεύτηκε από διατροφολόγο Anna Vilarrasa.

Τελευταία ενημέρωση: 06 Οκτωβρίου, 2022

Ψάχνετε για μια εύκολη, γρήγορη και υγιεινή συνταγή που θα έχει εγγυημένη επιτυχία; Στο παρακάτω άρθρο, θα σας πούμε πώς να ετοιμάσετε μανιτάρια στον φούρνο μικροκυμάτων βήμα προς βήμα. Είναι έτοιμα σε λίγα λεπτά και είναι πολύ νόστιμα και ελαφριά.

Πρόκειται για ένα πολύ νόστιμο πιάτο που θα θέλετε να ετοιμάζετε κάθε μέρα. Η συμβουλή μας είναι να το μαγειρέψετε ως ορεκτικό, για να συνοδεύσετε κρέας ή ψάρι ή ως ένα νόστιμο και υγιεινό σνακ!

Μαγειρεύοντας με μανιτάρια

Το μαγείρεμα μανιταριών στο φούρνο μικροκυμάτων είναι ένας εύκολος, γρήγορος και υγιεινός τρόπος για να εισαγάγετε τα μανιτάρια στην καθημερινή σας διατροφή. Αν και σε βοτανικό επίπεδο είναι μύκητες, σε διατροφικό επίπεδο ομαδοποιούνται με τα υπόλοιπα λαχανικά.

Υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές είτε πρόκειται για πλευρώτους, είτε για κανθαρέλλες, είτε για μορχέλες. Όλα τους έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη, νάτριο και θερμίδες, ενώ παρέχουν πολυάριθμα θρεπτικά συστατικά, όπως φυτικές ίνες, κάλιο, χαλκό, σελήνιο, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Μπορείτε να κάνετε πολλαπλές παρασκευές με αυτά και υπάρχει μεγάλος αριθμός συνταγών για το μαγείρεμά τους, όπως ομελέτα, stir-fry, ψητά, σοταρισμένα ή σε μαγειρευτά με κρέας και ρύζι.

Αν και δεν είναι πολύ συνηθισμένη η προετοιμασία τους στο φούρνο μικροκυμάτων, αυτό προσφέρει τη δυνατότητα να γίνει με καθαρό, γρήγορο και, γενικά, ασφαλή τρόπο. Και χωρίς να ανησυχείτε για το ανακάτεμα. Σας ενθαρρύνουμε να το δοκιμάσετε!

A person opening a microwave.

Συνταγή για μανιτάρια σε φούρνο μικροκυμάτων

Ένα απλό και ελαφρύ πιάτο με μια πινελιά εξαιρετικής γεύσης χάρη στην τελική σάλτσα. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

Συστατικά που απαιτούνται για την παρασκευή του

  • 400 γραμμάρια φρέσκα μανιτάρια
  • 3 σκελίδες σκόρδο
  • Λίγα φύλλα μαϊντανού για γεύση
  • 3 κουταλιές έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • Χυμό από μισό λεμόνι
  • Αλάτι και μαύρο πιπέρι

Συνταγή βήμα προς βήμα

  • Η πρώτη δουλειά είναι να κόψετε το κλωνάρι και να πλύνετε τα μανιτάρια για να αφαιρέσετε όλο το χώμα που μπορεί να έχουν. Για να το κάνετε αυτό, μπορείτε να τα τρίψετε κάτω από το νερό ή να τα περάσετε από μια βούρτσα. Στεγνώστε τα και αφήστε τα στην άκρη.
  • Στη συνέχεια, καθαρίστε και κόψτε σε φέτες τις σκελίδες σκόρδου και ψιλοκόψτε τον μαϊντανό. Ανακατέψτε τα σε ένα μπολ με ελαιόλαδο, χυμό λεμονιού, αλάτι και πιπέρι ανάλογα με τη γεύση.
  • Τώρα ήρθε η ώρα να κόψετε σε φέτες τα μανιτάρια και να τα τοποθετήσετε σε ένα σκεύος που είναι κατάλληλο για φούρνο μικροκυμάτων. Περιχύστε τα με τη μισή από τη σάλτσα.
  • Καλύψτε με ένα ανάποδο πιάτο και μαγειρέψτε στη μέγιστη ισχύ για περίπου 6 λεπτά. Αν, αντίθετα, τα προτιμάτε πιο ψημένα, αφήστε μερικά λεπτά ακόμα.
  • Πριν σερβίρετε, προσθέστε αλάτι και πιπέρι και ολοκληρώστε την προσθήκη της υπόλοιπης σάλτσας.

Μια γρήγορη και εύκολη επιλογή: Μανιτάρια μικροκυμάτων με τυρί

Αυτός ο δεύτερος τρόπος μαγειρέματος μανιταριών στο φούρνο μικροκυμάτων χαρακτηρίζεται από την έντονη γεύση της φέτας που συνδυάζεται υπέροχα με τα μανιτάρια.

Υλικά για την προετοιμασία του

  • 200 γραμμάρια μεγάλα μανιτάρια
  • Εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο
  • 200 γραμμάρια φέτα
  • Αλάτι και πιπέρι
  • Ρίγανη

Βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε

  • Αρχικά, πλύνετε τα μανιτάρια και φροντίστε να αφαιρέσετε όλο το χώμα που μπορεί να περιέχουν. Αφαιρέστε προσεκτικά το κοτσάνι για να μην σπάσει το μανιτάρι. Αν είναι σε καλή κατάσταση, μπορείτε να τα κρατήσετε για να τα χρησιμοποιήσετε σε άλλα πιάτα, όπως σε σάλτσα ζυμαρικών.
  • Στη συνέχεια, κόψτε το τυρί σε κύβους στο ίδιο μέγεθος με τα μανιτάρια.
  • Τοποθετήστε τα μανιτάρια σε μια πιατέλα και γεμίστε τα με το τυρί. Αλατοπιπερώνετε το καθένα και ρίχνετε από πάνω λίγο ελαιόλαδο. Τοποθετήστε τα στον φούρνο μικροκυμάτων και μαγειρέψτε τα για 4 λεπτά στη μέγιστη ισχύ.
  • Για να έχετε ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα, αφήστε τα για τρία λεπτά ακόμα στο φούρνο. Πριν το σερβίρισμα, πασπαλίστε με λίγη ρίγανη.
A pile of mushrooms.

Τα μανιτάρια στο φούρνο μικροκυμάτων είναι ένας καλός τρόπος για να συμπεριλάβετε τα λαχανικά στη διατροφή σας

Συμπερασματικά, τα μανιτάρια στο φούρνο μικροκυμάτων μπορούν να γίνουν τακτικό κομμάτι της καθημερινής διατροφής. Η γνώση απλών και ποικίλων συνταγών με λαχανικά είναι ενδιαφέρουσα, καθώς οι ειδικοί συνιστούν να τρώτε πολλά και διαφορετικά λαχανικά. Στην περίπτωση των μανιταριών, οι επιστήμονες τα έχουν ονομάσει πηγές ευεργετικών ενώσεων για τον οργανισμό.

Επιπλέον, ένα από τα πλεονεκτήματα των μανιταριών είναι ότι μπορούν να καρυκευτούν με αρωματικά φυτά ή μπαχαρικά που σας αρέσουν και να διευρύνουν την γκάμα των γεύσεων για να μην βαρεθείτε ποτέ. Συνδυάζονται καλά με σκόρδο, μαϊντανό, βασιλικό, κόλιανδρο ή ρίγανη. Οι λάτρεις των πικάντικων έχουν τη δυνατότητα να προσθέσουν μια πρέζα τζίντζερ ή σκόνη καγιέν. Όταν αγοράζετε μανιτάρια, η φρεσκάδα είναι ο καλύτερος δείκτης ποιότητας.

Θα πρέπει να είναι σφιχτά, χωρίς μούχλα και όχι υγρά στην αφή. Διατηρούνται καλά σε ανοιχτή χάρτινη σακούλα στο ψυγείο για περίπου 5 ημέρες. Πριν τα χρησιμοποιήσετε, πλύνετε τα με ένα πανί ή μια βούρτσα και ξεπλύνετε κάτω από νερό.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Μανιτάρια και μπέικον Vol-Au-Vents: Συνταγή
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Μανιτάρια και μπέικον Vol-Au-Vents: Συνταγή

Είναι εύκολο να ετοιμάσετε vol-au-vents με μανιτάρια και μπέικον που παρέχουν ποιοτικά αντιοξειδωτικά. Μάθετε πώς σε αυτό το άρθρο.



  • Cross G.A, Fung D.Y. The effect of microwaves on nutrient value of foods. Critical reviews in food science and nutrition. 1982. 16(4):355-81.
  • Géczi G, et al. No major differences found between the effects of microwave-based and conventional heat treatment methods on two different liquid foods. PLoS One. Enero 2013.8(1):e53720.
  • Organización Mundial de la Salud. Campos electromagnéticos & salud pública: Hornos microondas. Hoja informativa. Febrero 2005.
  • Valverde M.E, et al. Edible mushrooms: improving human health and promoting quality life. International Journal of Microbiology. Enero 2015. 376387.