Μπορεί η δυσκοιλιότητα να μας παχύνει;

duskoiliotita

Σίγουρα σας έχει συμβεί αρκετές φορές να κοιτάζεστε στον καθρέφτη και να παρατηρείτε ότι το στομάχι σας φαίνεται πρησμένο. Αυτό συμβαίνει κυρίως τις ημέρες που αντιμετωπίζετε προβλήματα δυσκοιλιότητας και αισθάνεστε φουσκωμένοι. Ζυγίζεστε και παρατηρείτε ότι έχετε πάρει μερικά κιλά. Πώς είναι δυνατόν; Μπορεί η δυσκοιλιότητα να μας παχύνει;

Σήμερα θα αναλύσουμε αυτό το θέμα και είμαστε σίγουροι ότι θα σας βοηθήσουμε να λύσετε αυτό το επαναλαμβανόμενο πρόβλημα!

Μπορεί η δυσκοιλιότητα να μας παχύνει;

duskoiliotita

Η απάντηση είναι όχι αλλά θα αναλύσουμε κάθε πτυχή του θέματος προκειμένου να κατανοήσετε το λόγο. Θα ξεκινήσουμε με ένα παράδειγμα. Έχει περάσει μια εβδομάδα από την τελευταία φορά που επισκεφτήκατε την τουαλέτα. Με άλλα λόγια, αντιμετωπίζετε προβλήματα δυσκοιλιότητας. Παρατηρείτε ότι τα ρούχα σας είναι πιο στενά στην περιοχή της κοιλιάς. Επιπλέον, η ζυγαριά δείχνει ότι έχετε πάρει λίγα κιλά. Τι είναι λοιπόν αυτό που τα προκαλεί όλα αυτά;

  • Αυτή η απόκτηση βάρους δεν οφείλεται στο συσσωρευμένο λίπος αλλά κυρίως σε στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί στο έντερό σας και τα οποία θα έπρεπε να είχαν αποβληθεί με τη μορφή κοπράνων. Οι άχρηστες ουσίες των τροφίμων είναι υπεύθυνες για το πρήξιμο που έχετε ενώ οι τοξίνες ενισχύουν την κατακράτηση υγρών.
  • Η απόκτηση βάρους που αισθανόμαστε λόγω της δυσκοιλιότητας δεν είναι πραγματική. Όταν το εντερικό σας σύστημα εκτελέσει τις απαραίτητες ρυθμίσεις, τα περιττά κιλά θα εξαφανιστούν από τη ζυγαριά σας.
  • Αν και ισχύει το γεγονός ότι το στομάχι μας θα φαίνεται λίγο πρησμένο, δεν είναι λίπος ή μυς αλλά κυρίως φούσκωμα που οφείλεται στην κατακράτηση κοπράνων. Η δυσκοιλιότητα δεν προωθεί την απόκτηση βάρους όπως μπορεί να πιστεύετε και γι’ αυτό το λόγο η σιλουέτα σας δεν αλλάζει και δεν υπάρχει λόγος να αγοράσετε καινούργια ρούχα. Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η δυσκοιλιότητα δεν είναι υγιεινή και αυτά τα επιπλέον κιλά που οφείλονται στην παρουσία συσσωρευμένων κοπράνων μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα.
  • Πολύ βασικός παράγοντας για τη φροντίδα της γενικής σας υγείας είναι να πηγαίνετε τακτικά στο μπάνιο και να διατηρείτε το έντερό σας καθαρό. Αυτό θα σας επιτρέπει να καθαρίζετε καλύτερα το σώμα σας, να αποβάλετε τις τοξίνες και τις βλαβερές ουσίες που μπορούν, για παράδειγμα, να προωθήσουν την κατακράτηση υγρών. Επομένως, όταν ακολουθείτε κάποια δίαιτα είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνετε σε αυτή μια δόση φυτικών ινών, υγρών, φρούτων και λαχανικών τα οποία θα σας βοηθήσουν όχι μόνο να χάσετε κιλά αλλά να αποφύγετε και τη δυσκοιλιότητα. Οι φυσιολογικές εντερικές κινήσεις αποτελούν μέρος της υγείας σας.
  • Αν πάσχετε από έντονη δυσκοιλιότητα, μπορεί να αποκτήσετε 1 με 1,5 κιλό επιπλέον σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Υπάρχει μια αύξηση βάρους αλλά στην ουσία δεν πρόκειται για πραγματική αύξηση. Μόλις καταφέρετε να ρυθμίσετε αυτό το πρόβλημα, τα περιττά κιλά θα εξαφανιστούν. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι η άμεση απόδειξη της απόκτησης βάρους είναι ο δείκτης μάζας του σώματός σας. Παρακολουθήστε τον όγκο της μέσης, των χεριών σας… Ορισμένες φορές, τρώτε ελάχιστα για μερικές ημέρες ή εβδομάδες. Η υπερβολική ποσότητα σακχάρων, το ελάχιστο νερό και οι λίγες φυτικές ίνες έχουν ως αποτέλεσμα, το σώμα σας να αντιδρά με την παραγωγή υγρών προκειμένου να εξαλείψει την υπερβολική ποσότητα σακχάρων και γι’ αυτό το λόγο φαίνεστε πιο πρησμένοι. Αυτές οι διαδικασίες διαρκούν μόνο για λίγες ημέρες αν ακολουθήσετε μια θεραπεία όπως για παράδειγμα καλύτερη διατροφή και κατανάλωση περισσότερων υγρών.

Αποφύγετε αποτελεσματικά τη δυσκοιλιότητα

fusikos xumos

Αρχικά, πρέπει να αναφέρουμε ότι οι γυναίκες είναι εκείνες που αντιμετωπίζουν περισσότερα προβλήματα δυσκοιλιότητας και κατακράτησης υγρών. Μερικές φορές αισθανόμαστε πολύ άσχημα όταν κοιταζόμαστε στον καθρέφτη, αισθανόμαστε φουσκωμένες… Αλλά ακολουθώντας τα κατάλληλα βήματα σας διαβεβαιώνουμε ότι θα μπορέσετε να  αποφύγετε αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να αλλάξετε μερικές συνήθειες, να επικεντρωθείτε σε πράγματα τα οποία θα μπορέσουν να σας βοηθήσουν λιγάκι παραπάνω. Να σκέφτεστε ότι μερικές φορές το στρες και οι καθημερινές υποχρεώσεις μπορούν να σας κάνουν να κινείστε πιο γρήγορα με αποτέλεσμα όταν έρχεται η στιγμή να πάτε τουαλέτα, προτιμάτε να ασχοληθείτε αργότερα με αυτό. Αν το κάνετε συνέχεια αυτό, θα αρχίσετε να αντιμετωπίζετε σοβαρότερα προβλήματα. Σημειώστε τι πρέπει να κάνετε:

1. Η σημασία του πρωινού γεύματος

Το πρωινό γεύμα αποτελεί το κλειδί για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Υπάρχει μια φόρμουλα που δεν αποτυγχάνει ποτέ και θα πρέπει να την έχετε πάντα υπόψη σας. Να συμπεριλαμβάνετε ένα φρούτο, βρώμη κι ένα ζεστό ρόφημα στο πρωινό σας. Πώς θα σας φαινόταν μια κούπα με βρώμη και μερικά κομμάτια ακτινίδιο και σταφύλι; Στη συνέχεια ένα καυτό έγχυμα τσουκνίδας είναι ιδανικό αν το πίνετε αργά με λίγο μέλι.

2. Smoothie με αλόη βέρα και πορτοκάλι

aloi vera

Ο συνδυασμός της αλόης βέρα με το πορτοκάλι αποτελεί μια καταπληκτική θεραπεία για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Σημειώστε πώς θα τη φτιάξετε:

Υλικά

  • 30 γραμμάρια αλόη βέρα (το διαφανές ζελέ από το εσωτερικό του φυτού)
  • 150 ml ζεστό νερό
  • Ένα πορτοκάλι

Οδηγίες

  • Ζεσταίνετε το νερό σε μια τσαγιέρα και όταν αρχίσει να βράζει προσθέτετε την αλόη βέρα. Την αφήνετε να διαλυθεί. Παράλληλα, στύβετε ένα πορτοκάλι. Τέλος, αναμειγνύετε το ζεστό έγχυμα της αλόης βέρα με το χυμό πορτοκάλι και το πίνετε με άδειο στομάχι. Πεντανόστιμο!

3. Μέτρια σωματική άσκηση

Είναι πολύ υγιεινό να περπατάτε κάθε μέρα για μισή ώρα ή να κολυμπάτε… Με αυτές τις δραστηριότητες θα μπορέσετε να βοηθήσετε το έντερό σας να λειτουργεί με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να προωθούνται οι κατάλληλες εντερικές κινήσεις. Και να θυμάστε, δεν θα καταπολεμήσετε μόνο τη δυσκοιλιότητα αλλά παράλληλα φροντίζετε τη συνολική σας υγεία.

4. Να τρώτε νωρίς, ελαφρύ βραδινό γεύμα

Είναι σημαντικό το βράδυ να μην παραγεμίζετε το στομάχι σας με υπερβολικό φαγητό. Η επιβάρυνση της πέψης στο τέλος της ημέρας κάνει το έντερό μας αργό και αποθηκεύει υπολείμματα τα οποία θα είναι πολύ δύσκολο να αποβάλει το πρωί. Τα ελαφριά βραδινά γεύματα δυο ώρες πριν κοιμηθείτε είναι ό,τι καλύτερο.

5. Φυτικές ίνες, λαχανικά και υγρά

Η φόρμουλα παραμένει ίδια, όπως πάντα. Μια διατροφή πλούσια σε φρέσκα λαχανικά (αν είναι ωμά, ακόμη καλύτερα), φυτικές ίνες και άφθονα υγρά θα βοηθήσουν στη ρύθμιση των εντερικών σας κινήσεων. Επίσης, δοκιμάστε smoothies με βάση το καρότο και το παντζάρι. Είναι πεντανόστιμα και αποτελεσματικά!