6 οφέλη των αγκινάρων για την υγεία σας

· 27 Φεβρουαρίου 2019
Αν και είναι γνωστές κυρίως για τις διουρητικές τους ιδιότητες, οι αγκινάρες έχουν και πολλές άλλες ωφέλειες για τον οργανισμό. Μάθετε περισσότερα σε αυτό το άρθρο!

Έχετε ακούσει ποτέ για τα οφέλη των αγκινάρων;

Σήμερα, η φροντίδα του εαυτού μας έχει γίνει καθημερινό καθήκον. Έτσι, όχι μόνο πρέπει να ακολουθήσουμε τις ιατρικές συνταγές μας και να κάνουμε τακτικούς ελέγχους: είναι επίσης απαραίτητο να φροντίζουμε και τη διατροφή μας.

Πρέπει να συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας ορισμένα τρόφιμα που μας προσφέρουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά, ευεξία, ποιότητα ζωής, ακόμη και ομορφιά.

Υπάρχουν αμέτρητες λίστες, άρθρα και απόψεις σχετικά με τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά που θα πρέπει να τρώμε, πώς να τα συνδυάσουμε και ποια ώρα της ημέρας πρέπει να τα τρώμε, ανάλογα με τα οφέλη που αναζητούμε.

Σήμερα, θα σας παρουσιάσουμε τις αγκινάρες και τα οφέλη τους. Οι αγκινάρες είναι ένα πράσινο λαχανικό που κρύβει στα φύλλα του έναν ανυπολόγιστο θησαυρό βιταμινών και έχει διερευνηθεί και τιμάται σε όλη την ιστορία.

Κατά το Μεσαίωνα, ήταν ένα από τα πιο ακριβά λαχανικά που υπήρχαν. Οι σημαντικές προσωπικότητες της εποχής κατέβαλαν μεγάλα χρηματικά ποσά για να αγοράσουν αγκινάρες.

Τώρα, είμαστε τυχεροί που έχουμε εύκολη πρόσβαση σε αυτό το υπέροχο λαχανικό!

Περίεργες πληροφορίες για τις αγκινάρες

οφέλη των αγκινάρων

  • Είτε το πιστεύετε είτε όχι, μπορείτε να φάτε την αγκινάρα ολόκληρη . Αυτό είναι σπουδαίο, επειδή έχει τόσα πολλά οφέλη και η δομή της είναι τόσο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που δεν πρέπει να μείνει τίποτα ανεκμετάλλευτο.
  •  Μπορείτε να τη βρείτε σε φυσική κατάσταση, αλλά αν δεν την προτιμάτε, μπορείτε να αγοράσετε κάψουλες αγκινάρας σε κάποια καταστήματα.
  • Όταν αγοράζετε φυσικές αγκινάρες, θα πρέπει να επιλέξτε τις βαρύτερες, με τα παχύτερα φύλλα και το ανοιχτό πράσινο χρώμα. Αυτό σημαίνει ότι είναι φρέσκες και θα σας προσφέρουν περισσότερες βιταμίνες καλύτερης ποιότητας.

 

Διαβάστε και αυτό: 5 υγιεινές καθαριστικές δίαιτες που θα πρέπει να δοκιμάσετε

 

Τώρα που ξέρετε πόσο σημαντικές είναι, ας πάμε στη λίστα με τα 6 κύρια οφέλη των αγκινάρων:

6 οφέλη των αγκινάρων για την υγεία

1. Είναι εξαιρετικές για την πέψη

Οι αγκινάρες έχουν εκπληκτικά πεπτικά οφέλη. Αυτό τις κάνει ιδανικές για τη θεραπεία ρευματικών παθήσεων, για τις πέτρες της χοληδόχου κύστης και για τις ανισορροπίες στα επίπεδα ουρικού οξέος.

Επίσης, ελέγχουν τις κινήσεις του εντέρου βοηθώντας σας τόσο με τη δυσκοιλιότητα όσο και με τη διάρροια.

2. Μειώνουν τα τριγλυκερίδια και τη χοληστερόλη

Τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στις αγκινάρες βοηθούν στη μείωση των τριγλυκεριδίων.

Βοηθούν επίσης να μειώσετε τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα σας, ειδικά την κακή χοληστερόλη (LDL). Ταυτόχρονα συμβάλλουν στην αύξηση της καλής χοληστερόλης (HDL).

Αυτό το χαρακτηριστικό τις καθιστά έναν υπέροχο σύμμαχο για την καταπολέμηση των παθήσεων όπως αρτηριοσκλήρωση και υψηλή αρτηριακή πίεση.

3. Ιδανική για τη δίαιτα και τη διατροφή

οφέλη των αγκινάρων

Χάρη στο υψηλό περιεχόμενό τους σε φυτικές ίνες, οι αγκινάρες είναι ιδανικές για τον σωστό έλεγχο της όρεξης.

Απορροφούν νερό από το στομάχι σας, γεγονός που τις κάνει να μεγαλώνουν και να γεμίζουν το χώρο. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούν μια ευχάριστη αίσθηση ότι είστε γεμάτοι και θα σας σταματήσει από το να τρώτε άλλα τρόφιμα λόγω άγχους ή από λαιμαργία .

4. Απίστευτες διουρητικές ιδιότητες

Αυτό το πράσινο θαύμα επίσης βοηθά στην καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών και εξαλείφει τα απόβλητα από το σώμα, συμπεριλαμβανομένων επικίνδυνων τοξινών και δηλητηρίων.

Τα οφέλη των αγκινάρων επεκτείνονται και σε αυτά τα προβλήματα:

  • Την αρθρίτιδα
  • Τα προβλήματα κυκλοφορίας
  • Τα ηπατικά προβλήματα
  • Τη μείωση του λίπους

5. Είναι καλές για την πρόληψη του καρκίνου

Αρκετές επιστημονικές μελέτες έχουν επικεντρωθεί στις αγκινάρες χάρη στο σημαντικό ρόλο τους στη διατροφή μας και σε όλες τις θρεπτικές ουσίες που περιέχουν.

Αυτό το ενδιαφέρον έχει ανταμειφθεί με συναρπαστικές ανακαλύψεις. Το καφεϊκό οξύ και τα φλαβονοειδή που βρίσκονται στις αγκινάρες είναι εξαιρετικά χρήσιμα για την πρόληψη του καρκίνου και μπορούν ακόμη και να βοηθήσουν ως συμπληρωματική θεραπεία για την καταπολέμηση αυτής της ασθένειας.

 

Θα σας ενδιαφέρει και αυτό: 4 φρούτα που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου

 

6. Προσφέρουν στον οργανισμό αμέτρητες βιταμίνες

οφέλη των αγκινάρων

Έχουμε ήδη αναφέρει μερικές φορές ότι οι αγκινάρες προσφέρουν πολλά θρεπτικά συστατικά και δεν μπορούμε παρά να αναφέρουμε τις βιταμίνες που προσφέρουν ως ένα από τα οφέλη τους.

Ανάμεσα στις βιταμίνες και τα ανόργανα άλατα που βρίσκονται στις αγκινάρες, αυτές που ξεχωρίζουν είναι οι βιταμίνες Α και Β, το μαγνήσιο, το κάλιο, το νάτριο και ο σίδηρος. Οι αγκινάρες, επίσης, σας βοηθούν να μετατρέψετε τη ζάχαρη σε ενέργεια.

Ακόμα αναρωτιέστε αν θα συμπεριλάβετε τις αγκινάρες στη διατροφή σας; Μη διστάσετε! Προσθέστε αγκινάρα στα καθημερινά σας γεύματα για να απολαύσετε όλα αυτά τα οφέλη. Οι αμέτρητες ιδιότητές τους καθιστούν αυτό το λαχανικό απαραίτητο για το δείπνο σας.

  • Base de Datos Española de Composición de Alimentos. [Internet]. Disponible en: http://bedca.net/bdpub/
  • Botanical-Online. [Internet]. Propiedades de la alcachofa. Disponible en: https://www.botanical-online.com/medicinalscynaracastella.htm
  • Mileo, A.M., Di Venere, D., Abbruzzese, C. and Miccadei, S. Long Term Exposure to Polyphenols of Artichoke (Cynara scolymus L.) Exerts Induction of Senescence Driven Growth Arrest in the MDA-MB231 Human Breast Cancer Cell Line. Oxid Med Cell Longev, 2015.
  • Mileo, A.M., Di Venere, D., Linsalata, V., Fraioli, R. and Miccadei, S. Artichoke polyphenols induce apoptosis and decrease the invasive potential of the human breast cancer cell line MDA-MB231. J Cell Physiol., 2012; 227(9): 3301-3309.