Οι συχνότερες αιτίες για τους πρωινούς πονοκεφάλους

12 Δεκεμβρίου 2017
Είναι βασικό να γνωρίζουμε τι είναι αυτό που προκαλεί τους πρωινούς πονοκεφάλους προκειμένου να τους σταματήσουμε. Αν, ωστόσο, οι πονοκέφαλοί σας επανεμφανίζονται και δεν ανταποκρίνονται σε κανέναν από τους λόγους που περιγράφονται παρακάτω, καλό θα ήταν να αναζητήσετε μια υπεύθυνη ιατρική γνώμη.

Οι πονοκέφαλοι και οι ημικρανίες μας φέρνουν σε δυσάρεστη θέση οποιαδήποτε ώρα της μέρας κι αν εμφανιστούν. Οι αιτίες για τους πρωινούς πονοκεφάλους εξαρτώνται από πότε αισθανόμαστε για πρώτη φορά την ενόχληση ή την έντασή τους.

Οι αιτίες για τους πρωινούς πονοκεφάλους μπορεί να ποικίλλουν. Αν ο πονοκέφαλος δίνει την αίσθηση ενός παλλόμενου τυμπάνου που χτυπά ανάμεσα στους κροτάφους με το που ξυπνήσετε, σας κάνει να ζαλίζεστε ή σας κάνει να μην μπορείτε να ανοίξετε τα μάτια σας, τότε είναι καλό να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε μερικές από τις αιτίες για τους πρωινούς πονοκεφάλους.

1. Γιατί ξυπνάμε με πονοκέφαλο;

Πολλοί άνθρωποι καταλήγουν να επισκεφτούν το γιατρό τους αφού δεν μπορούν πια να υπομείνουν τον πόνο και δεν μπορούν να εντοπίσουν τις αιτίες για τους πρωινούς πονοκεφάλους τους.

Παρά την κατανάλωση αναλγητικών, ο πόνος φαίνεται να μην υποχωρεί και υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις στις οποίες διαρκούν όλη τη μέρα. Οι περισσότερο συχνές αιτίες για τους πρωινούς πονοκεφάλους είναι:

Φλεγμονή στο ρινικό διάφραγμα

Όταν το ρινικές δίοδοι πίσω από τη μύτη και τα μάτια έχουν φλεγμονή, μπορούν να προκαλέσουν ισχυρό και επώδυνο πονοκέφαλο.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, η υποβόσκουσα αλλεργία ή μόλυνση που προκαλεί το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί για να εξαφανιστούν και τα παρεπόμενα συμπτώματά τους.

Υπνική άπνοια

αιτίες για τους πρωινούς πονοκεφάλους
Η συγκεκριμένη κατάσταση ορίζεται ως στιγμιαίες παύσεις στο ρυθμό της αναπνοής κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Επειδή ο εγκέφαλος δεν λαμβάνει οξυγόνο κατά τη διάρκεια αυτή, μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο μόλις ξυπνήσετε. Χαρακτηριστικά συμπτώματα υπνικής άπνοιας είναι οι μαύροι κύκλοι κάτω από τα μάτια και η υπερβολική κούραση (παρά τις ικανοποιητικές ώρες ύπνου).

Αν κοιμάστε μαζί με κάποιον, ζητήστε του να σας περιγράψει αν ροχαλίζετε καθώς αυτό αποτελεί ένα ακόμα σύμπτωμα της πάθησης.

Διαταραχές του ύπνου

Εκτός από την άπνοια, που είναι παθολογική κατάσταση, οι συναισθηματικοί και ψυχολογικοί παράγοντες μπορούν επίσης να μας εμποδίσουν από το να απολαύσουμε έναν ευεργετικό ύπνο.

Το άγχος, οι καθημερινές έγνοιες και οι αγωνίες μπορούν να μεταβάλλουν την ποιότητα του ύπνου μας. Πολλοί από εμάς πηγαίνουμε αργά για ύπνο, ενώ έχουμε να σηκωθούμε νωρίς το πρωί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην κλείνουμε καν το απαραίτητο 8ωρο ύπνου κάθε βράδυ. Όπως είναι φυσικό, αυτό επηρεάζει πολύ την ποιότητα του ύπνου μας.

Τα αρνητικά συναισθήματα και οι συνεπακόλουθοι εφιάλτες μπορούν επίσης να προκαλέσουν ημικρανίες.

Οι εξωγενείς πηγές φωτός, οι θόρυβοι (μια βρύση που στάζει, μια λάμπα στο δρόμο, μια ανοιχτή τηλεόραση, το ροχαλητό κ.λπ.) διακόπτουν την ποιότητα του ύπνου, με αποτέλεσμα το πρωί να ξυπνάμε με πονοκέφαλο.

Μυϊκή υπερένταση

Αν δεν κοιμάστε αρκετά, είστε σε υπερένταση ή έχετε κακή στάση σώματος κατά τη διάρκεια του ύπνου, ενδέχεται να υποφέρετε από εφιάλτες ή αϋπνία. Οι μύες του αυχένα και των ώμων πιάνονται και αυτό ασκεί πιέσεις στον κρανίο, με αποτέλεσμα την εμφάνιση πονοκεφάλων.

Βεβαιωθείτε πως κοιμάστε σε ένα καλό και αναπαυτικό στρώμα με ένα σωστό και βολικό μαξιλάρι. Αυτό όχι μόνο θα σας βοηθήσει να κοιμάστε καλύτερα, αλλά θα προσφέρει στήριξη σε όλη τη σπονδυλική στήλη, σε όλο το τμήμα πάνω από τον πρώτο αυχενικό τραχηλικό σπόνδυλο.

Φαρμακευτική κατάχρηση

Βασικά αναφερόμαστε στα φαρμακευτικά σκευάσματα που προορίζονται για την αντιμετώπιση των πονοκεφάλων. Όταν ο πόνος εμφανίζεται δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα, δεν είναι ασυνήθιστο που πολλοί στρέφονται προς τη χρήση φαρμάκων και αναλγητικών (συνταγογραφούμενων ή όχι).

Η κατάχρηση αυτών των σκευασμάτων έχει αντιπαραγωγική επίδραση. Αυτό σημαίνει πως τα ίδια φάρμακα που παίρνετε για να ανακουφίσετε τον πόνο μπορεί να είναι την ίδια στιγμή υπεύθυνα για την πρόκληση πονοκεφάλων.

Αυτοί οι τύποι φαρμάκων πρέπει να ελαττωθούν ή να μη χρησιμοποιούνται αν θέλετε να εξαλείψετε τους πρωινούς πονοκεφάλους:

Αφυδάτωση

αφυδάτωση στις αιτίες για τους πρωινούς πονοκεφάλους
Είναι καλή ιδέα να βεβαιωθείτε πως έχετε ενυδατωθεί σωστά πριν πάτε για ύπνο. Ακόμα και όταν το σώμα δεν είναι τόσο ενεργό όσο κατά τη διάρκεια της μέρας, χρειάζεται ακόμα ενυδάτωση.

Όταν δεν πίνετε αρκετό νερό, τα αιμοφόρα αγγεία στον εγκέφαλο συστέλλονται για να εξισορροπήσουν τα επίπεδα των υγρών στο σώμα. Αυτό καθιστά δύσκολη τη σωστή οξυγόνωση του αίματος και προκαλεί πονοκεφάλους.

Βρουξισμός

Ο βρουξισμός είναι πολύ συχνός στα παιδιά (αν και δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο και για τους ενήλικες). Είναι κοινά γνωστός ως «τρίξιμο» των δοντιών κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Αυτή η ασυνείδητη συνήθεια πιέζει τους μυς του σαγονιού, προκαλώντας πόνο και δυσφορία το πρωί.

Κακή στάση ύπνου

Ένα από τα συχνότερα λάθη σε σχέση με τις συνήθειες που ευνοούν έναν καλό ύπνο είναι η κακή στάση που παίρνουμε όταν κοιμόμαστε.

Αυτό σημαίνει πως αν κοιμάστε σαν «κουβαράκι» ή σε περίεργη στάση, όχι μόνο θα πονάει το κεφάλι σας το επόμενο πρωί αλλά το ίδιο και η πλάτη, ο αυχένας και οι ώμοι σας.

Κρατήστε σε ευθεία θέση το λαιμό σας και προσπαθήστε να κοιμάστε ανάσκελα ή στο πλάι. Αποφύγετε να κοιμάστε μπρούμυτα. Μην ξεχνάτε πως η σωστή στάση ύπνου βοηθά τη σωστή κυκλοφορία του αίματος. Αυτό είναι που θα βοηθήσει στην αποτροπή των πρωινών πονοκεφάλων.

Υψηλή αρτηριακή πίεση και διαβήτης

Και οι δύο παθήσεις μπορούν να αποτελούν αιτίες για πρωινούς πονοκεφάλους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι και στις δύο περιπτώσεις η αρτηριακή πίεση αυξάνεται, ενώ τα αιμοφόρα αγγεία και οι μύες πιέζονται, ιδιαίτερα στο κεφάλι.

Προσανατολισμός κρεβατιού

προσανατολισμός κρεβατιού στις αιτίες για τους πρωινούς πονοκεφάλους
Αναφερόμαστε σε όσα διδάσκουν οι πανάρχαιες αρχές του φενγκ-σούι. Σύμφωνα με αυτή τη φιλοσοφία, το κεφαλάρι του κρεβατιού πρέπει πάντα να έχει κατεύθυνση από το βορρά στο νότο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί η σωστή ξεκούραση και χαλάρωση κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Αυτή η αρχή ίσως βρίσκει και επιστημονική εξήγηση: το μαγνητικό πεδίο της Γης πιστεύεται πως λειτουργεί ως μαγνήτης πάνω μας ενώ κοιμόμαστε.

 

 

Ίσως σας αρέσουν