Πώς να μειώσετε το ουρικό οξύ φυσικά. Μάθετε σήμερα!

· 2 Οκτωβρίου 2015
Πολύ συχνά ακολουθούμε δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες προκειμένου να χάσουμε βάρος. Ωστόσο, αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του ουρικού οξέος. Επομένως, αντί για αυτές θα πρέπει να ακολουθούμε υγιεινές και ισορροπημένες δίαιτες καθώς και ένα πρόγραμμα φυσικών ασκήσεων.

Θέλετε να μειώσετε το ουρικό οξύ; Όταν το ουρικό οξύ του σώματός μας φτάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα μπορεί να προκαλέσει διάφορες παθήσεις όπως ουρική αρθρίτιδα, πέτρες στα νεφρά ή κακή νεφρική λειτουργία. Διαβάστε αυτό το άρθρο για να μάθετε ακόμη περισσότερα για αυτό το πρόβλημα καθώς και μερικές απολύτως φυσικές θεραπείες για να μειώσετε το ουρικό οξύ!

Ουρικό οξύ: Τι πρέπει να γνωρίζετε για να μειώσετε το ουρικό οξύ

Το ουρικό οξύ παράγεται από την αποσύνθεση μιας σειράς χημικών ενώσεων γνωστές ως πουρίνες, που βρίσκονται σε τροφές όπως είναι το συκώτι, οι ρέγγες, οι αντζούγιες και οι σαρδέλες. Επίσης, το γάλα και ορισμένα λαχανικά περιέχουν πουρίνες αν και μελέτες έχουν αποδείξει ότι δεν επηρεάζουν την υγεία του σώματός μας αλλά ούτε και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης της ουρικής αρθρίτιδας.

ουρικο οξυ σε δαχτυλο

Το ουρικό οξύ «ανακυκλώνεται» όταν τα κύτταρα πεθαίνουν και βοηθά στην προστασία των αιμοφόρων αγγείων. Τα νεφρά το φιλτράρουν από το αίμα και το αποβάλουν μέσω των ούρων ενώ παράλληλα μικρές ποσότητες απελευθερώνονται και στα κόπρανα. Όταν το σώμα μας παράγει υπερβολικά μεγάλη ποσότητα ουρικού οξέος, συγκεντρώνεται στις αρθρώσεις, τους τένοντες και στα εσωτερικά όργανα όπως τα νεφρά.

Τα αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη μιας πάθησης, γνωστή ως ουρική αρθρίτιδα, αλλά δεν αναπτύσσουν όλοι οι άνθρωποι ουρική αρθρίτιδα με τον ίδιο τρόπο (μπορεί επίσης να οφείλεται στην υπέρταση, σε καρδιακή ή νεφρική νόσο).

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που αυξάνονται τα επίπεδα του ουρικού οξέος, κληρονομικότητα, παχυσαρκία, υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ή σε δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε «κακές» πουρίνες. Τα διουρητικά φάρμακα, η ακτινοθεραπεία, η χημειοθεραπεία, ο υπερθυρεοειδισμός, η ψωρίαση καθώς και τα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα μπορούν επίσης να αυξήσουν τα επίπεδα του ουρικού οξέος.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα υψηλά επίπεδα ουρικού οξέος δεν εμφανίζουν αρχικά συμπτώματα. Θα πρέπει να προσέχετε καθώς τα αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος στο αίμα έχουν συσχετισθεί με τη θνητότητα από την καρδιαγγειακή νόσο. Μάθετε περισσότερα εδώ.

Συνταγές και σπιτικές θεραπείες για να μειώσετε το ουρικό οξύ

  • Να τρώτε ένα μήλο (κόκκινο ή πράσινο) μετά το μεσημεριανό και το βραδινό σας γεύμα με τη φλούδα του (εφόσον το έχετε πλύνει καλά). Για να διατηρείτε το σώμα σας υγιές αυτό θα πρέπει να γίνει καθημερινή σας συνήθεια. Η φλούδα του μήλου είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Επιπλέον τα μήλα περιέχουν «υγιεινά» οξέα, όπως μηλικό οξύ το οποίο αποτοξινώνει τον οργανισμό και εξαλείφει με φυσικό τρόπο το ουρικό οξύ.

πρασινα και κοκκινα μηλα

  • Να πίνετε καθημερινά δυο κουταλιές της σούπας χυμό κεράσι. Ο χυμός του κερασιού περιέχει φλαβονοειδή στα οποία οφείλουν και το κόκκινο χρώμα τους τα κεράσια. Τα φλαβονοειδή βοηθούν στην εξάλειψη του ουρικού οξέος από τον οργανισμό.
  • Να προσέχετε ιδιαίτερα τις τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πουρίνες, όπως τα κόκκινα κρέατα (χοιρινό και αρνί επίσης), τα φασόλια και τα αλκοολούχα ποτά. Μειώστε την κατανάλωσή τους σε μόνο μια φορά την εβδομάδα και αντικαταστήστε τα με τροφές με χαμηλά λιπαρά και πουρίνες, όπως είναι το μαγειρεμένο ρύζι, το ψωμί, το τυρί cottage ή το φυσικό γιαούρτι.
  • Να πίνετε καθημερινά τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό το οποίο θα σας προσφέρει μια πληθώρα βασικών μεταλλικών στοιχείων κι ευεξία καθώς θα εξουδετερώσει τις τοξίνες και τα βακτήρια από τον οργανισμό σας. Τα νεφρά σας χρειάζονται άφθονο νερό για να λειτουργούν σωστά. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλατιού και καφεΐνης έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα και γι αυτό το λόγο θα πρέπει να τα αποφεύγετε πάση θυσία.

νερο για να μειώσετε το ουρικό οξύ

  • Να κάνετε μια συνολική αποτοξίνωση του σώματός σας μια φορά στους δυο μήνες. Η αποτοξίνωση βοηθά στην απομάκρυνση των κρυστάλλων που σχηματίζονται λόγω του ουρικού οξέος. Φτιάξτε ένα διάλυμα με μισή κουταλιά της σούπας μαγειρική σόδα σε 1/4 του λίτρου νερό και πίνετε 8 φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Δεν συνιστάται για όσους έχουν υπέρταση ή πάσχουν από νεφρικές διαταραχές.

Διαβάστε περισσότερα: Καθαρίστε το σπίτι σας με μαγειρική σόδα

  • Να τρώτε περισσότερες αγκινάρες! Αυτά τα λαχανικά έχουν εξαιρετικές διουρητικές ιδιότητες για την εξάλειψη και τη μείωση του ουρικού οξέος με φυσικό τρόπο. Υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικές συνταγές που μπορείτε να τις απολαύσετε αλλά το καλύτερο είναι να τις βράσετε και να τις φάτε και μετά να πιείτε το νερό στο οποίο τις έχετε βράσει.
  • Ανάμεσα στις διάφορες τροφές που βοηθούν στην εξάλειψη του ουρικού οξέος, πρέπει απαραιτήτως να δοκιμάσετε τα κρεμμύδια. Καθαρίζουν το σώμα ενώ παράλληλα προλαμβάνουν πολλά προβλήματα υγείας. Βράζετε δυο κρεμμύδια τα οποία έχετε πρώτα ξεφλουδίσει και τα κόβετε σε μεγάλα κομμάτια. Προσθέστε το χυμό από ένα λεμόνι και πίνετε μερικές κούπες την ημέρα.
  • Οι φράουλες είναι ιδανικές για τη θεραπεία της ουρικής αρθρίτιδας και τη μείωση του ουρικού οξέος. Μπορείτε να φτιάξετε ένα τσάι με τα φύλλα και τις ρίζες τους ή να τρώτε καθημερινά περισσότερες φράουλες για επιδόρπιο.

Μάθετε να κάνετε γευστικές σούπες με λαχανικά.

φραουλες για να μειώσετε το ουρικό οξύ

  • Βεβαιωθείτε ότι η διατροφή σας περιλαμβάνει τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο. Το κάλιο, προλαμβάνει τους κρυστάλλους που σχηματίζονται από τα υψηλά επίπεδα ουρικού οξέος και βελτιώνει τη λειτουργία των νεφρών. Προσθέστε μπανάνες, πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, σέσκουλα), σταφίδες, δαμάσκηνα, πατάτες, καρπούζι, φράουλες και βερίκοκα στη διατροφή σας. Πρέπει επίσης να καταναλώνετε πιο σύνθετους υδατάνθρακες όπως αυτοί που βρίσκονται σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Περιορίστε ή διακόψτε την κατανάλωση τροφών που έχουν υποστεί γλύκανση με φρουκτόζη ή σιρόπι καλαμποκιού τα οποία μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα του ουρικού οξέος. Η φρουκτόζη βρίσκεται στα αναψυκτικά και σε άλλα ποτά (και μάλιστα σε ορισμένους χυμούς). Επιλέξτε νερό ή φυσικούς χυμούς χωρίς πρόσθετα.
  • Να χρησιμοποιείτε μηλόξυδο για καρύκευμα και σάλτσα για σαλάτες. Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι μειώνει το ουρικό οξύ χάρη στην περιεκτικότητά του σε οξικό οξύ και κάλιο. Εκτός από τα φαγητά, μπορείτε να ανακατέψετε δυο κουταλιές της σούπας ξύδι σε ένα ποτήρι με κρύο νερό και να πίνετε δυο φορές την ημέρα.
  • Να αποφεύγετε τις δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, ειδικά εκείνες που χρησιμοποιούνται για την απώλεια βάρους. Μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα του ουρικού οξέος. Η υγιεινή διατροφή και η άσκηση είναι οι καλύτεροι σύμμαχοι για την απώλεια βάρους.

Μπορείτε πλέον να μειώσετε το ουρικό οξύ! Δοκιμάστε τα ανωτέρω και θα καταφέρετε να μειώσετε το ουρικό οξύ!