Στυπτικά Φρούτα: Οφέλη και χρήσεις

Τα στυπτικά φρούτα είναι αυτά που βοηθούν στην καταπολέμηση της διάρροιας, βελτιώνοντας έτσι την κατάσταση του εντέρου. Αυτά περιέχουν τανίνες, εκτός από διαλυτές ίνες που μπορούν να συγκρατήσουν νερό και να αυξήσουν την πυκνότητα του κοπράνων.
Στυπτικά Φρούτα: Οφέλη και χρήσεις
Saúl Sánchez Arias

Γράφτηκε και επαληθεύτηκε από διατροφολόγο Saúl Sánchez Arias.

Τελευταία ενημέρωση: 18 Ιανουαρίου, 2023

Τα στυπτικά φρούτα είναι αυτά που βοηθούν στην καταπολέμηση της διάρροιας, βελτιώνοντας έτσι την κατάσταση του εντέρου. Αυτά περιέχουν τανίνες, εκτός από διαλυτές ίνες που μπορούν να συγκρατήσουν νερό και να αυξήσουν την πυκνότητα του κοπράνων. Είναι καλύτερο να τα τρώτε ωμά για να εκμεταλλευτείτε όλες τις ιδιότητές τους και να αποφύγετε τις αλλαγές στην κινητικότητα που μπορεί να επηρεάσουν το έντερο.

Πριν ξεκινήσουμε, πρέπει να δηλώσουμε ότι η διάρροια μπορεί να προκληθεί από πολλούς διαφορετικούς λόγους. Οι λοιμώξεις είναι ένας από αυτούς. Ορισμένοι τύποι βακτηρίων προκαλούν αλλαγές στην εσωτερική ισορροπία νερού, προκαλώντας την πιθανή επαναρρόφηση υγρών στο παχύ έντερο. Ωστόσο, οι τροφικές δυσανεξίες μπορούν επίσης να προκαλέσουν τέτοια συμπτώματα.

Στυπτικά φρούτα

Ακολουθεί μια λίστα με στυπτικά φρούτα που μπορούν να συμπεριληφθούν στη διατροφή μας για την ανακούφιση από τη διάρροια. Δεν είναι μόνο ευεργετικά για αυτή την ιατρική πάθηση, αλλά περιέχουν επίσης μια σειρά από θρεπτικά συστατικά και φυτοχημικά που τα κάνουν είναι πολύτιμα σχεδόν σε κάθε πλαίσιο.

Astringent fruits.
Εντάξτε τα στυπτικά φρούτα στη διατροφή σας όταν υποφέρετε από διάρροια για να ανακουφιστείτε από τις ενοχλήσεις.

Ρόδι

Το ρόδι είναι ένα από τα πιο στυπτικά φρούτα που υπάρχουν. Περιέχει σημαντική ποσότητα βιταμίνης C. Το στοιχείο αυτό είναι απαραίτητο για την ενίσχυση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Nutrients. Επομένως, όταν η διάρροια έχει μολυσματική προέλευση, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί ότι τα επίπεδα αυτού του στοιχείου είναι σωστά, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα το συντομότερο δυνατό.

Σαν να μην έφτανε αυτό, το ρόδι παρέχει μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών, ενώσεων που εξουδετερώνουν το σχηματισμό ελεύθερων ριζών και τη συνακόλουθη συσσώρευσή τους στους ιστούς του σώματος. Ο μηχανισμός αυτός μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης χρόνιων και σύνθετων παθολογιών, όπως αποδεικνύεται από έρευνα που δημοσιεύτηκε στο European Journal of Medicinal Chemistry.

Μήλα

Τα μήλα διαθέτουν έναν τύπο διαλυτών φυτικών ινών που είναι πολύ ωφέλιμες για τον οργανισμό, τις πηκτίνες. Η ουσία αυτή προσδίδει ορισμένες στυπτικές ιδιότητες. Οι διαλυτές φυτικές ίνες είναι απαραίτητες για να παραμείνει λειτουργικός ο μικροβιόκοσμος. Χρησιμεύει ως ενεργειακό υπόστρωμα για τα βακτήρια που ζουν στον πεπτικό σωλήνα, διεγείροντας έτσι την ανάπτυξή τους. Μια ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Current Allergy and Asthma Reports το επιβεβαιώνει.

Some apples.
Το μήλο παρέχει βιταμίνες και αντιοξειδωτικά στον οργανισμό.

Είναι επίσης πηγή βιταμινών και αντιοξειδωτικών. Εξαιτίας αυτού, δεν πρέπει να λείπει από τη διατροφή μας. Έχει χορταστική δράση που θα αυξήσει την προσκόλληση σε μια υποθερμιδική δίαιτα με στόχο την απώλεια βάρους. Καταναλώνεται καλύτερα ωμό, αν και μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή κομπόστας ή πουρέ.

Λωτός

Ο λωτός είναι ένα ακόμα στυπτικό φρούτο που χαρακτηρίζεται από την περιεκτικότητά του σε βλεννώδη ουσία, μια ένωση που λιπαίνει τα τοιχώματα του πεπτικού σωλήνα και βοηθά στη ρύθμιση της διέλευσης. Ξεχωρίζει επίσης για την περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C και έτσι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την ενίσχυση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Κυδώνι

Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε το κυδώνι όταν μιλάμε για φρούτα που βοηθούν στον έλεγχο της διάρροιας. Συνήθως καταναλώνεται με τη μορφή μαρμελάδας, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα να το εντάξετε στη διατροφή σας στη φρέσκια του μορφή.

Έχει γεύση που θα ικανοποιήσει κάθε γλυκατζή και αποτελεί εξαιρετική πηγή φυτικών ινών. Μπορεί ακόμη να προσφέρει σημαντική ποσότητα αντιοξειδωτικών ενώσεων, οι οποίες θα βοηθήσουν στη βελτίωση της συνολικής υγείας.

Στυπτικά φρούτα: Αχλάδια

Για να κλείσουμε αυτή τη λίστα, πρέπει να κάνουμε μια ειδική αναφορά στα αχλάδια. Όπως και τα μήλα, αυτά ξεχωρίζουν για την περιεκτικότητά τους σε διαλυτές φυτικές ίνες, καθώς και σε πηκτίνες. Για το λόγο αυτό, μπορούν να καταναλωθούν για τη μείωση της διάρροιας, τη βελτίωση της λειτουργίας του μικροβιόκοσμου και την προστασία της εσωτερικής λειτουργίας του οργανισμού.

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Υποφέρετε από δυσκοιλιότητα; 5 συμβουλές για το πρωινό σας.

Συμπεριλάβετε στυπτικά φρούτα στη διατροφή σας για να ελέγξετε τη διάρροια

Όπως είδατε, τα στυπτικά φρούτα είναι απαραίτητα για τον έλεγχο της διάρροιας και των γαστρεντερικών διαταραχών. Μειώνουν την κινητικότητα και βελτιώνουν τον βλεννογόνο στο έντερο, προλαμβάνοντας και συμβάλλοντας στην επούλωση πιθανών τραυματισμών.

Επιπλέον, διαθέτουν σημαντικό αριθμό αντιοξειδωτικών ενώσεων και βιταμινών, στοιχεία-κλειδιά για τη διατήρηση μιας καλής κατάστασης υγείας με την πάροδο των ετών.

Τέλος, μην ξεχνάτε ότι η διάρροια μπορεί συχνά να προληφθεί με τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών συντήρησης και χειρισμού των τροφίμων. Οι περισσότερες από αυτές τις ασθένειες προκαλούνται από μολυσματικές διαδικασίες, και ειδικότερα από βακτηριακή μόλυνση. Για να αποφευχθούν, τα ζωικά προϊόντα πρέπει να μαγειρεύονται σωστά. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από τη θερμότητα για να σκοτώσει τυχόν παθογόνους μικροοργανισμούς που μπορεί να κρύβονται στα τρόφιμα.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Όξινα και ημιόξινα φρούτα: Τι είναι και ποιες είναι οι επιδράσεις τους;
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Όξινα και ημιόξινα φρούτα: Τι είναι και ποιες είναι οι επιδράσεις τους;

Τα όξινα και ημιόξινα φρούτα είναι μέρος κάθε δίαιτας. Θα σας εξηγήσουμε πώς επηρεάζουν την υγεία του στομάχου σας και τον αντίκτυπο



  • Carr AC, Maggini S. Vitamin C and Immune Function. Nutrients. 2017;9(11):1211. Published 2017 Nov 3. doi:10.3390/nu9111211
  • Neha K, Haider MR, Pathak A, Yar MS. Medicinal prospects of antioxidants: A review. Eur J Med Chem. 2019;178:687-704. doi:10.1016/j.ejmech.2019.06.010
  • Blanco-Pérez F, Steigerwald H, Schülke S, Vieths S, Toda M, Scheurer S. The Dietary Fiber Pectin: Health Benefits and Potential for the Treatment of Allergies by Modulation of Gut Microbiota. Curr Allergy Asthma Rep. 2021;21(10):43. Published 2021 Sep 10. doi:10.1007/s11882-021-01020-z

Τα περιεχόμενα αυτής της δημοσίευσης είναι μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χρησιμεύσουν για να διευκολύνουν ή να αντικαταστήσουν τις διαγνώσεις, τις θεραπείες ή τις συστάσεις ενός επαγγελματία. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν έχετε οποιεσδήποτε αμφιβολίες και ζητήστε την έγκρισή του πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαδικασία.