Πέντε συνήθειες για να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων

2 Δεκεμβρίου 2019
Οι αλλαγές στη διατροφή και ορισμένες ασκήσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων. Παρότι είναι απαραίτητο να καταφύγετε σε άλλες θεραπείες, αυτές οι απλές συνήθειες ίσως σας βοηθήσουν. Ανακαλύψτε τις εδώ!

Γνωρίζετε ποιες συνήθειες μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων; Πρόκειται για μια πάθηση η οποία χαρακτηρίζεται από την απώλεια ελέγχου της κύστηςΜπορεί να είναι ήπια με μικρή απώλεια ούρων, ή σοβαρή, όταν αδειάζει εντελώς η κύστη από μόνη της.

Αν και η θεραπεία μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την υποβόσκουσα αιτία, ορισμένες βασικές συνήθειες μπορούν να σας βοηθήσουν να ελέγξετε το πρόβλημα. Σε αυτό το άρθρο, θα μοιραστούμε πέντε προκειμένου να τις έχετε στο νου σας.

Πέντε συνήθειες για να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων

Η απώλεια ελέγχου της κύστης μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας. Για την ακρίβεια, η ακράτεια ούρων δεν είναι ακριβώς ασθένεια αλλά σύμπτωμα. Η απώλεια ούρων είναι ξαφνική και μπορεί να συμβεί ενώ βήχετε, φτερνίζεστε ή τεντώνεστε.

Ορισμένοι ασθενείς εμφανίζουν ακόμη και μια σοβαρή μορφή όπου δεν προλαβαίνουν να φτάσουν στην τουαλέτα μετά από μια έντονη θέληση για ούρηση. Ανεξάρτητα από την αιτία ή τη σοβαρότητα, όλοι μπορούν να δοκιμάσουν να εφαρμόσουν αυτές τις απλές συνήθειες ώστε να αντιμετωπίσουν την ακράτεια ούρων. Ανακαλύψτε τις παρακάτω!

1. Κάντε αλλαγές στη διατροφή σας

Κόκκινες καυτερές πιπεριές

Η κατανάλωση ορισμένων πικάντικων ή γλυκών φαγητών οδηγεί στην αύξηση της ούρησης.

Ένα κλειδί για να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων είναι η βελτίωση της διατροφής σας. Ενώ πολλοί αγνοούν αυτή την σημαντική πτυχή, ορισμένες τροφές που ερεθίζουν μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά αυτή την πάθηση.

Γι’ αυτό, θα πρέπει να σταματήσετε να τρώτε ή να τρώτε λιγότερο καυτερά, όξινα, και γλυκά φαγητά. Καλό θα ήταν να αποφύγετε τον καφέ και άλλες πηγές καφεΐνης.

Ανακαλύψτε: Ροφήματα για την καταπολέμηση των λοιμώξεων του ουροποιητικού

2. Επανεκπαιδεύστε την κύστη σας για να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων

Για την επανεκπαίδευση της κύστης θα χρειαστεί να εφαρμόσετε απλές τεχνικές ενδυνάμωσης των υπεύθυνων, για την ούρηση, μυών. Στόχος της είναι να σας βοηθήσει να ορίσετε συγκεκριμένες ώρες αδειάσματος της κύστης. Έτσι, η πρώτη τεχνική είναι να ορίσετε συγκεκριμένες ώρες για να πάτε στο μπάνιο.

Ιδανικά, θα πρέπει να κρατάτε την επιθυμία για ούρηση όσο το δυνατόν περισσότερο, μέχρι να συνηθίσει η κύστη σας να αδειάζει προγραμματισμένα. Φυσικά, είναι σημαντικό να γίνει σταδιακά αυτό. Ξεκινήστε πηγαίνοντας κάθε ώρα, έπειτα κάθε δύο ώρες, μέχρι να μπορείτε να περνάτε τέσσερις ώρες χωρίς να πάτε στο μπάνιο.

Ακόμη μία απλή τεχνική βοηθά στην ενδυνάμωση της δυνατότητας να συγκρατείτε τα ούρα. Δε θα πρέπει να πάτε άμεσα στην τουαλέτα μόλις νιώσετε την επιθυμία για ούρηση. Ξεκινήστε καθυστερώντας πέντε λεπτά, έπειτα 10 λεπτά, και ούτω καθεξής μέχρι να ελέγχετε την κύστη σας.

3. Ασκήσεις λεκάνης για να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων

Πέντε συνήθειες για να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων

Οι ασκήσεις Kegel είναι γνωστές για την επίδρασή τους στην ακράτεια ούρων καθώς δυναμώνουν το πυελικό έδαφος.

Οι ασκήσεις πυελικού εδάφους είναι η καλύτερη συνήθεια για να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων. Συνήθως αποτελεί την πρώτη επιλογή όταν κάποιος υποφέρει από ήπια μορφή ακράτειας. Οι πιο γνωστές ονομάζονται ασκήσεις Kegel και μπορείτε να τις κάνετε στο σπίτι σας κάθε μέρα.

Τι να κάνετε

  • Ξεκινήστε σφίγγοντας και χαλαρώνοντας τους μυς της λεκάνης για 5 με 10 δευτερόλεπτα.
  • Έπειτα, ξεκουραστείτε για την ίδια διάρκεια. Οι μύες της λεκάνης είναι εκείνοι που χρησιμοποιούνται για να σταματήσετε τη ροή των ούρων. Αν δεν είστε σίγουροι/ες για το πώς να τις κάνετε, προσπαθήστε να σταματήσετε την ροή των ούρων όταν είστε στο μπάνιο.
  • Άλλες ασκήσεις όπως η γέφυρα ή η ανύψωση της λεκάνης μπορούν να βοηθήσουν. Ωστόσο, θα πρέπει να επικεντρωθείτε στη συστολή των σωστών μυών.

Διαβάστε επίσης: Ασκήσεις Kegel: βελτιώστε τη σεξουαλική σας ζωή

4. Αποφύγετε το κάπνισμα

Το κάπνισμα μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη λειτουργία των νεύρων της κύστης. Εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας του καπνού σε τοξικές ουσίες, το κάπνισμα μπορεί να αποδυναμώσει τους μυς του πυελικού εδάφους. Ειδικότερα, η νικοτίνη μπορεί να προκαλέσει υπερβολικές συσπάσεις στην κύστη, με αποτέλεσμα την ξαφνική, αυξημένη ανάγκη ούρησης.

Από την άλλη, θα πρέπει να θυμάστε ότι το κάπνισμα οδηγεί και σε χρόνιο βήχα, που επίσης επηρεάζει την ακράτεια ούρων. Όταν βήχετε, αυξάνεται η κοιλιακή πίεση στο πυελικό έδαφος με αποτέλεσμα την πτώση της κύστης και της ουρήθρας.

5. Αποφύγετε τα αλκοολούχα ποτά για να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων

Γυναίκα λέει όχι στο αλκοόλ

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ σχετίζεται με την αποδυνάμωση και τον ερεθισμό της κύστης, του ουρητήρα και των τοιχωμάτων των νεφρών. Έτσι, θα πρέπει να αποφεύγετε τα αλκοολούχα ποτά αν θέλετε να αντιμετωπίσετε την ακράτεια ούρων.

Το αλκοόλ προκαλεί υπερδιέγερση της κύστης και ελαττώνει την ικανότητα συγκράτησης των ούρων. Επιπλέον, καθώς προκαλεί αφυδάτωση, αυξάνει τον κίνδυνο λοιμώξεων της ουροδόχου. Τι να κάνετε γι’ αυτό; Αποφύγετέ το εντελώς αν υποφέρετε από συμπτώματα ακράτειας! Να πίνετε περισσότερο νερό αντί αλκοόλ.

Τέλος, θα πρέπει να θυμάστε ότι είναι σημαντικό να επισκεφθείτε έναν/μία γιατρό αν υποφέρετε από τα συμπτώματα αυτής της πάθησης. Όσο πιο σύντομα γίνει η διάγνωση και η αντιμετώπιση, τόσο καλύτερη θα είναι η πρόγνωσή σας.

  • Imamura, M., Williams, K., Wells, M., & Mcgrother, C. (2015). Lifestyle interventions for the treatment of urinary incontinence in adults. Cochrane Database of Systematic Reviews. https://doi.org/10.1002/14651858.CD003505.pub5
  • Le, N. B. P. (2014). Urinary incontinence. In Urology at a Glance. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54859-8_37
  • Gleason, J. L., Richter, H. E., Redden, D. T., Goode, P. S., Burgio, K. L., & Markland, A. D. (2013). Caffeine and urinary incontinence in US women. International Urogynecology Journal and Pelvic Floor Dysfunction. https://doi.org/10.1007/s00192-012-1829-5
  • Kargar Jahromi, M., Talebizadeh, M., & Mirzaei, M. (2014). The Effect of Pelvic Muscle Exercises on Urinary Incontinency and Self-Esteem of Elderly Females With Stress Urinary Incontinency, 2013. Global Journal of Health Science. https://doi.org/10.5539/gjhs.v7n2p71
  • M., M. (2018). Nonsurgical treatment methods in urinary incontinence. Gineco.Eu. https://doi.org/10.18643/gieu.2016.39
  • Kolcaba, K., Dowd, T., Winslow, E. H., & Jacobson, A. F. (2011). Kegel Exercises. American Journal of Nursing. https://doi.org/10.1097/00000446-200011000-00048
  • Bump, R. C., & McClish, D. K. (1992). Cigarette smoking and urinary incontinence in women. American Journal of Obstetrics and Gynecology. https://doi.org/10.1016/S0002-9378(11)91691-3