Θεραπεύστε το συκώτι σας: πλήρεις τροφές και πικρά λαχανικά

· 2 Σεπτεμβρίου 2016
Επειδή το συκώτι σας μπορεί πράγματι να αυτοθεραπεύεται, είναι σημαντικό να μάθετε να το βοηθάτε καταναλώνοντας τροφές που προάγουν τις φυσικές διεργασίες του και του εξασφαλίζουν τις σωστές βιταμίνες και τα σωστά μέταλλα.

Αν υπάρχει κάποιο όργανο που επιτελεί λειτουργίες απαραίτητες για τη υγεία σας, αυτό είναι το συκώτι.

Πολύ συχνά οι άνθρωποι δεν λαμβάνουν υπόψη τους αυτό το γεγονός και θεωρούν ότι ακολουθούν μια υγιεινή διατροφή ή έναν υγιεινό τρόπο ζωής μέχρι που ξαφνικά προκύπτει κάποιο πρόβλημα.

Η πιο συνηθισμένη ασθένεια του συκωτιού συνδέεται με την ηπατομεγαλία, που προκύπτει όταν το συκώτι παθαίνει φλεγμονή. Αν η κατάσταση δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί να γίνει πολύ σοβαρή.

Μια διατροφή με πολλά λιπαρά, ραφιναρισμένη ζάχαρη και άλλες επεξεργασμένες τροφές μπορεί να δηλητηριάσει το συκώτι σας, μην επιτρέποντάς σε αυτό να εκτελεί τις σημαντικές μεταβολικές και καθαριστικές λειτουργίες του.

Στο σημερινό άρθρο θέλουμε να σας παρουσιάσουμε δύο τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προάγετε μια εξαιρετική ηπατική υγεία: κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ίνες και κατανάλωση περισσότερων πικρών λαχανικών.

Η σημασία των ινών για την ηπατική υγεία

Οι γιατροί και οι διατροφολόγοι λένε ότι το πρώτο βήμα για τη θεραπεία του συκωτιού σας είναι μια υγιεινή διατροφή χαμηλή σε λιπαρά και η προσοχή στην προετοιμασία του φαγητού σας.

Οι καλύτερες μαγειρικές τεχνικές για το συκώτι σας είναι το ψήσιμο στη σχάρα, το ψήσιμο στο φούρνο, το μαγείρεμα στον ατμό και το βράσιμο.

Ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να αρχίσετε να εισάγετε στην καθημερινή διατροφή σας είναι οι ίνες. Θέλουμε να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω σημαντικά στοιχεία για την υγεία σας.

Η έλλειψη ινών μπορεί να προκαλέσει αύξηση στη χοληστερίνη και στο σάκχαρο του αίματος

2-ksiroi-karpoi-kai-ines

Ίσως αναρωτιέστε γιατί οι ίνες είναι τόσο σημαντικές.

Πρώτα απ’όλα, να θυμάστε ότι οι ίνες είναι θεμελιώδεις για την ικανότητα του σώματός σας να απορροφά σωστά τα θρεπτικά συστατικά από τις τροφές που καταναλώνετε.

  • Η μη διαλυτές ίνες, για παράδειγμα, έχουν υπακτική δράση που ωφελεί τα έντερά σας. Όταν τα έντερά σας είναι καθαρά, τα θρεπτικά συστατικά φτάνουν στο αίμα σας χωρίς τοξίνες.
  • Οι διαλυτές ίνες, παράλληλα, συμβάλλουν στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερίνης, προάγουν τα υγιεινά εντερικά βακτήρια και μειώνουν τα επίπεδα της αποκαλούμενης κακής χοληστερίνης.
  • Ένα άλλο στοιχείο που πρέπει να έχετε υπόψη είναι ότι, αν πάσχετε από λιπώδη διήθηση ήπατος, μπορεί να τείνετε προς την υπεργλυκαιμία, κάτι που σημαίνει ότι παρουσιάζετε κάποια αντίσταση στα επίπεδα ινσουλίνης. Χρειάζεστε τροφές που επιβραδύνουν την απορρόφηση των σακχάρων και οι πλήρεις, πλούσιες σε ίνες τροφές εξασφαλίζουν αυτή τη μοναδική ωφέλεια.
  • Να θυμάστε ότι πρέπει να καταναλώνετε τροφές που είναι πλούσιες σε ίνες αλλά όχι σε σάκχαρα.
  • Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα σε ίνες είναι 30 γραμμάρια. Πιστεύετε ότι την καλύπτετε μέσα σε μία ημέρα; Αν όχι, και αν ενδιαφέρεστε για την υγεία του συκωτιού σας, βάλτε τις ίνες σε προτεραιότητα.

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Αντιμετώπιση της λιπώδους διήθησης του ήπατος.

Τροφές πλούσιες σε ίνες τις οποίες πρέπει να προσθέσετε στη διατροφή σας

  • Βρώμη.
  • Καστανό ρύζι.
  • Αλεύρια από δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Ψωμί σίκαλης.
  • Μήλα.
  • Αχλάδια.
  • Φακές (προσθέστε τες σε σαλάτες, αποφεύγοντας τα κλασικά πιάτα επειδή μπορεί να περιέχουν πολλά λιπαρά).
  • Προϊόντα από πλήρη δημητριακά χωρίς ζάχαρη.

Οι ωφέλειες των πικρών δημητριακών

3-aginares

Αντίδι, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών δεν πρόκειται συνήθως για τις πιο αγαπημένες τροφές της πλειοψηφίας του πληθυσμού. Τα τσίζμπεργκερ ή τα τάκος είναι κατά πολύ πιο ελκυστικά.

Όμως αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν είναι ότι η πικρή γεύση των συγκεκριμένων λαχανικών οφείλεται σε μια σειρά χημικών ουσιών που προάγουν τις παρακάτω σημαντικές διεργασίες:

  • Απελευθέρωση γαστρικών υγρών.
  • Βελτίωση της πέψης μέσω της παραγωγής ενζύμων.
  • Απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών.
  • Προστασία του συκωτιού χάρη στην αποτοξίνωση και προαγωγή ενός υγιούς μεταβολισμού.

Ας ρίξουμε όπως μια πιο προσεκτική ματιά!

Τα πικρά λαχανικά συμβάλλουν στον καθαρισμό του συκωτιού σας

  • Τα πικρά λαχανικά όπως το ραδίκι, για παράδειγμα, είναι πλούσια σε φυτοθρεπτικές ουσίες που συμβάλλουν στον καθαρισμό του συκωτιού από τις τοξίνες και άλλες βλαβερές άχρηστες ουσίες.
  • Διατηρούν τα επίπεδα της χοληστερίνης χαμηλά ενώ μεταβολίζουν τα λίπη και καθαρίζουν το αίμα.

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 8 εγχύματα για μείωση της χοληστερίνης.

Μια φυσική πηγή βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών ουσιών για τη θεραπεία του συκωτιού σας

Να θυμάστε ότι το συκώτι σας είναι ένα όργανο που χρειάζεται συνεχή προμήθεια αντιοξειδωτικών ουσιών και μεταλλικών στοιχείων. Αυτό βοηθάει στην προστασία των κυττάρων του από τις επιθέσεις βακτηρίων και τοξινών.

Η βιταμίνη C, για παράδειγμα, είναι ένα βασικό συστατικό που συνεισφέρει στη δύναμη και στην υγεία του συκωτιού σας.

Μπορούν τα πικρά λαχανικά να καλύψουν όλα τα παραπάνω βασικά σημεία; Φυσικά μπορούν!

  • Τα πικρά λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, C και Κ, καθώς και σε ασβέστιο, κάλιο και μαγνήσιο.
  • Είναι πλούσια σε ίνες και σε φολικό οξύ.
  • Περιέχουν πολύ λίγο λίπος και νάτριο.

Ποια πικρά λαχανικά θα πρέπει να περιλαμβάνετε στη διατροφή σας;

  • Ρόκα
  • Μπρόκολο
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Μαρούλι
  • Αγγούρι
  • Ξινή μουστάρδα
  • Κουνουπίδι
  • Νεροκάρδαμο
  • Αγκινάρες
  • Σέλινο
  • Ραδίκι

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Διαβάστε το άρθρο: Συμβουλές και θεραπείες για ένα υγιές συκώτι.

Ίσως επίσης σας ενδιαφέρει να μάθετε ότι υπάρχουν ορισμένα ροφήματα που σας βοηθούν να φροντίσετε και να θεραπεύσετε το συκώτι σας. Απλώς να θυμάστε να μην τα καταναλώνετε σε υπερβολική ποσότητα.

  • Καφές.
  • Νερό τόνικ (πλούσιο σε κινίνη).
  • Έγχυμα βαλεριάνας.
  • Έγχυμα γαϊδουράγκαθου.
  • Λευκό τσάι.
  • Χυμός λεμονιού.
  • Χυμός γκρέιπφρουτ (ή ένα γκρέιπφρουτ).

Συνοψίζοντας όσα είπαμε στο σημερινό άρθρο, σας θυμίζουμε ότι το συκώτι σας έχει εκπληκτική δύναμη: μπορεί να αναπλάθεται. Αν του δίνετε τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται, θα θεραπευτεί.

Ωστόσο, θα πρέπει πάντα να ακολουθείτε τις συμβουλές του γιατρού σας και να τηρείτε τη θεραπευτική αγωγή που έχει προσαρμόσει στις συγκεκριμένες ανάγκες σας.