Εναλλακτικές θεραπείες για να σταματήσετε το ροχαλητό

27 Ιούλιος, 2020
Ορισμένα προβλήματα υγείας ή συνήθειες μπορεί να προκαλέσουν ροχαλητό. Σε αυτό το άρθρο, ανακαλύψτε μερικές εναλλακτικές θεραπείες που μπορούν να σας βοηθήσουν να ελέγξετε το ροχαλητό.

Τα άτομα που ροχαλίζουν συχνά θέλουν να βρουν λύσεις για να σταματήσουν να ροχαλίζουν – όπως και εκείνοι που κοιμούνται δίπλα τους! Επίσης, το καθημερινό ροχαλητό μπορεί να σχετίζεται με άλλα προβλήματα υγείας, όπως καρδιαγγειακές ή αναπνευστικές διαταραχές. Πώς να σταματήσετε το ροχαλητό λοιπόν;

Σε αυτό το άρθρο, θα μοιραστούμε μερικές εναλλακτικές θεραπείες για ροχαλητό των οποίων οι ιδιότητες έχουν μελετηθεί. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι χρήσεις τους βασίζονται σε δεδομένα που ακόμα δεν έχουν δημοσιευτεί. Ωστόσο, οι θεραπείες μπορούν να σας βοηθήσουν στον έλεγχο του ροχαλητού και να αποφύγετε τις πιο επεμβατικές επιλογές.

Θεραπεία ροχαλητού

Το ροχαλητό είναι το αποτέλεσμα της αντίστασης στη διέλευση του αέρα στους πνεύμονες. Είναι επίσης ένα σύμπτωμα αναπνευστικών προβλημάτων. Όταν το ροχαλητό είναι σοβαρό, θεωρείται διαταραχή του ύπνου.

Για πολλά χρόνια, η οριστική θεραπεία ήταν η χειρουργική επέμβαση, η οποία συνίσταται σε ηλεκτρική διέγερση των μυών του άνω διαστολέα.

Μηχάνημα CPAP για να σταματήσετε το ροχαλητό

μηχάνημα στη μύτη για να σταματήσετε το ροχαλητό
Ένα μηχάνημα CPAP ενδείκνυται για περιπτώσεις αποφρακτικής άπνοιας ύπνου, καθώς ευνοεί τη σωστή ροή αέρα κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Το CPAC είναι μια μηχανή συνεχούς θετικής πίεσης των αεραγωγών. Οι γιατροί συνταγογραφούν αυτό το μηχάνημα για τη θεραπεία της άπνοιας του ύπνου και, επομένως, ελέγχουν επίσης το ροχαλητό.

Αυτή η συσκευή χρησιμοποιεί πίεση αέρα για να ανοίξει τη γλώσσα και το λαιμό έτσι ώστε ο αέρας να μπορεί να περάσει πιο εύκολα. Ωστόσο, αυτό το μηχάνημα μπορεί επίσης να προκαλέσει ανεπιθύμητες παρενέργειες.

Εναλλακτικές θεραπείες για να σταματήσετε το ροχαλητό

1. Διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο

Αρχικά, παρόλο που δεν υπάρχουν πολλές έρευνες για το θέμα, οι ειδικοί προτείνουν μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, πλούσια σε φυσικά διουρητικά. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει στον έλεγχο του ροχαλητού επειδή μειώνει τα σωματικά υγρά, τα οποία σχετίζονται με την άπνοια ύπνου.

Όταν πάτε για ύπνο, αυτά τα υγρά πηγαίνουν από τα πόδια σας στο λαιμό σας. Ως εκ τούτου, η καταπολέμηση της κατακράτησης υγρών μπορεί να ανακουφίσει το ροχαλητό. Για το σκοπό αυτό, οι ειδικοί προτείνουν τις ακόλουθες οδηγίες:

  • Κόψτε το αλάτι από τη διατροφή σας.
  • Δοκιμάστε μπαχαρικά, βότανα, σκόρδο, κρεμμύδι, λεμόνι κ.λπ.
  • Μην καταναλώνετε μεταποιημένα τρόφιμα όπως σάλτσες, σούπες, λουκάνικα, αλλαντικά, κονσέρβες, σάλτσα σόγιας, τυρί κ.λπ.
  • Τρώτε περισσότερα φρούτα, λαχανικά και σαλάτες.

Δείτε το άρθρο: 4 θεραπείες για να αναπνέετε καλύτερα και να ενισχύσετε τους πνεύμονες

2. Τζίντζερ, κουρκουμάς και σκόρδο για να σταματήσετε το ροχαλητό

Τζίντζερ σε σκόνη
Η χρήση φυσικών ουσιών με αντιφλεγμονώδη δράση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και στον έλεγχο του ροχαλητού.

Δεύτερον, προτείνουμε τρία φάρμακα με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες: τζίντζερ, κουρκουμάς και σκόρδο. Εάν καταναλώνονται τακτικά, θα μπορούσαν να μειώσουν τη φλεγμονή των αεραγωγών που προωθεί το ροχαλητό.

Μπορείτε είτε να συμπεριλάβετε αυτά τα τρόφιμα στη διατροφή σας ή να τα πάρετε ως συμπληρώματα. Επίσης, είναι αντιοξειδωτικές και ανακουφιστικές θεραπείες που θα βοηθήσουν στη βελτίωση της συνολικής σας υγείας.

3. Μαγνήσιο για να σταματήσετε το ροχαλητό

Η τρίτη εναλλακτική θεραπεία για τον έλεγχο του ροχαλητού είναι τα συμπληρώματα μαγνησίου. Αυτό το μέταλλο έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό για την εξισορρόπηση του νευρικού συστήματος, τη μείωση της φλεγμονής και τη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου.

Ωστόσο, θα πρέπει να βελτιώσετε τη διατροφή σας και τον τρόπο ζωής σας για να δείτε αποτελέσματα. Επίσης, πρέπει να λαμβάνετε συμπληρώματα μόνο υπό ιατρική παρακολούθηση.

4. Υπνοθεραπεία

Υπνοθεραπεία για το ροχαλητό
Ορισμένες θεραπείες όπως η ύπνωση έχουν μελετηθεί ως πιθανή θεραπεία του ροχαλητού.

Η υπνοθεραπεία είναι ένας τύπος ψυχοθεραπείας που χρησιμοποιεί μεθόδους καθοδήγησης χαλάρωσης και συγκέντρωσης. Μέχρι πρόσφατα, χρησιμοποιήθηκε ως εναλλακτική θεραπεία για τον αλκοολισμό, το κάπνισμα και την απώλεια βάρους.

Ωστόσο, μια έρευνα δείχνει ότι αυτή η τεχνική ύπνωσης θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους να ανακάμψουν αν μόλις άρχισαν το ροχαλητό. Θα μπορούσαν να το επιτύχουν μέσω της πρακτικής της ύπνωσης και, με την πάροδο του χρόνου, να μειώσουν την ένταση και τη διάρκεια του ροχαλητού.

Μάθετε περισσότερα: Απαλλαγείτε από τη βλέννα στους πνεύμονες

Αναποτελεσματικές θεραπείες για να σταματήσετε το ροχαλητό

Σήμερα, μπορείτε να βρείτε πολλά μηχανήματα ή προϊόντα που υπόσχονται να βοηθήσουν στον έλεγχο του ροχαλητού εύκολα και φυσικά. Αυτές οι θεραπείες είναι πολύ δελεαστικές επειδή υπόσχονται γρήγορα αποτελέσματα, σε καλές τιμές. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητά τους δεν έχει αποδειχθεί.

Μερικά από αυτά τα προϊόντα είναι:

  • Βραχιόλια κατά του ροχαλητού με ηλεκτρόδια.
  • Σπρέι, που μπορεί να λειτουργούν αλλά μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ροχαλητού λόγω ρινικής συμφόρησης που προκαλείται από κρυολογήματα.
  • Ρινικές λωρίδες για το άνοιγμα των αεραγωγών, οι οποίες δρουν μόνο επιφανειακά αλλά όχι ουσιαστικά. Συνεπώς, σχετίζονται επίσης με περιπτώσεις ρινικής συμφόρησης.

Τώρα γνωρίζετε μερικές φυσικές επιλογές για τον έλεγχο του ροχαλητού. Η πραγματοποίηση αλλαγών στη διατροφή σας μπορεί επίσης να αποδειχθεί χρήσιμη, καθώς και η υπνοθεραπεία και η δοκιμή συμπληρωμάτων μαγνησίου. Επίσης, πρέπει να θυμάστε τη σημασία της καταπολέμησης του υπερβολικού βάρους και του καπνίσματος.

  • Kraft, T. (2003). Treatment options for snoring [5]. Journal of the Royal Society of Medicine. https://doi.org/10.1258/jrsm.96.9.473
  • Fiori, C. Z., Martinez, D., Gonçalves, S. C., Montanari, C. C., & Fuchs, F. D. (2015). Effect of diuretics and sodium-restricted diet on sleep apnea severity: Study protocol for a randomized controlled trial. Trials. https://doi.org/10.1186/s13063-015-0699-9
  • Gala, T. R., & Seaman, D. R. (2011). Lifestyle modifications and the resolution of obstructive sleep apnea syndrome: A case report. Journal of Chiropractic Medicine. https://doi.org/10.1016/j.jcm.2010.12.003
  • Kraft T. (2003). Treatment options for snoring. Journal of the Royal Society of Medicine96(9), 473. https://doi.org/10.1258/jrsm.96.9.473