Τι μπορούν να κάνουν τρία φλιτζάνια καφέ στο συκώτι σας

Υπάρχουν αυξανόμενα στοιχεία που συνδέουν την κατανάλωση καφέ και την καλή υγεία. Μάθετε γιατί μερικά φλιτζάνια καφέ την ημέρα κάνουν καλό στο συκώτι σας εδώ!
Τι μπορούν να κάνουν τρία φλιτζάνια καφέ στο συκώτι σας

Τελευταία ενημέρωση: 14 Νοέμβριος, 2021

Γνωρίζατε ότι πολλά φλιτζάνια καφέ την ημέρα μπορεί να κάνουν καλό στην υγεία σας; Μάλιστα, υπάρχουν ήδη αρκετές μελέτες που δείχνουν ότι η κατανάλωση καφέ μπορεί να είναι πολύ ευεργετική για την υγεία, αρκεί να καταναλώνεται σε μέτριες ποσότητες.

Μέχρι πριν από λίγα μόλις χρόνια, πολλοί άνθρωποι απέφευγαν να πίνουν αυτή την ουσία επειδή πίστευαν ότι ήταν επιβλαβής για τον οργανισμό λόγω της περιεκτικότητάς της σε καφεΐνη. Ωστόσο, χρόνο με το χρόνο έχουν γίνει νέες έρευνες και αποδεικνύουν ότι η κατανάλωση καφέ με μέτρο είναι πραγματικά ευεργετική για την υγεία μας.

Ακόμα κι έτσι, σε περίπτωση οποιουδήποτε ιατρικού προβλήματος, είναι απαραίτητο να μιλήσετε με το γιατρό σας για να βεβαιωθείτε ότι είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς.

Η έρευνα για τον καφέ

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι ο καφές έχει θετικά αποτελέσματα στη θεραπεία και την πρόληψη προβλημάτων όπως ο διαβήτης, το Αλτσχάιμερ, ακόμη και η νόσος του Πάρκινσον. Τώρα, νέες μελέτες μας δίνουν έναν ακόμη σημαντικό λόγο για να πίνουμε περισσότερο καφέ και να απολαμβάνουμε τα οφέλη του.

Σε μια μελέτη που διεξήχθη από το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου στην Bethesda (Μέριλαντ, ΗΠΑ) και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Hepatology, αποκαλύφθηκε ότι η κατανάλωση καφέ έχει θετικές επιπτώσεις στο συκώτι.

Για τη διεξαγωγή αυτής της έρευνας, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν δεδομένα από την Εθνική Έρευνα Εξέτασης Υγείας και Διατροφής των ΗΠΑ (NHANES, 1999-2010). Επέλεξαν συνολικά 27.793 συμμετέχοντες άνω των 20 ετών.

Οι εθελοντές συμπλήρωσαν μια έρευνα σχετικά με τις συνήθειες κατανάλωσης καφέ και οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα στο αίμα τους διαφόρων δεικτών της ηπατικής λειτουργίας.

Ο σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να μετρήσει την υγεία του ήπατος των συμμετεχόντων. Συνολικά, διαπιστώθηκε ότι όσοι κατανάλωναν τρία ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν χαμηλότερα επίπεδα ηπατικών ενζύμων σε σύγκριση με εκείνους που δεν κατανάλωναν καφέ.

Συμπερασματικά, οι ερευνητές προσδιόρισαν ότι άλλες ενώσεις του καφέ εκτός από την καφεΐνη προάγουν την υγεία του ήπατος όταν καταναλώνονται με μέτρο.

3 φλιτζάνια καφέ την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο ίνωσης

Σε άλλη έρευνα, που δημοσιεύτηκε επίσης στο περιοδικό Hepatology, αποκαλύφθηκε ότι η κατανάλωση καφέ μειώνει σημαντικά την αυξημένη συσσώρευση συνδετικού ιστού (ίνωση) στο ήπαρ σε ασθενείς με μη αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος.

Η έρευνα έδειξε ότι η καφεΐνη μπορεί να μειώσει την ίνωση σε άτομα με λιπώδη ηπατική νόσο. Μπορεί επίσης να το κάνει αυτό σε άτομα με χρόνια ηπατική νόσο.

Για τη διεξαγωγή αυτής της έρευνας, οι επιστήμονες πήραν συνεντεύξεις από 306 άτομα σχετικά με την πρόσληψη καφεΐνης και τα χώρισαν σε τέσσερις ομάδες που έπρεπε να βαθμολογηθούν: ασθενείς χωρίς σημάδια ίνωσης στο υπερηχογράφημα (ο έλεγχος), στεάτωση, μη αλκοολική στεατοηπατίτιδα (NASH) σταδίου 0-1. και το στάδιο 2-4.

Οι ασθενείς με αυτή την πάθηση που κατανάλωναν αυτή την ουσία παρουσίασαν σημαντική διαφορά σε σύγκριση με ασθενείς με NASH σταδίου 0-1.

Είναι ενδιαφέρον ότι η κατανάλωση καφέ ήταν υψηλότερη σε ασθενείς με NASH σταδίου 0-1, με το 58% της πρόσληψης καφεΐνης από τον κανονικό καφέ, σε σύγκριση με τους ασθενείς σταδίου 2-4 με NASH, με μόνο το 36% της πρόσληψης καφεΐνης από τον κανονικό καφέ.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, απαιτούνται περισσότερα στοιχεία και έρευνες για να εξεταστεί η ποσότητα της κατανάλωσης αυτής της ουσίας στα κλινικά αποτελέσματα.

Τα οφέλη του καφέ για την υγεία

Συνολικά, τα οφέλη αυτής της ουσίας γίνονται όλο και πιο εμφανή. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι από καιρό πίστευαν ότι θα μπορούσε να είναι επιβλαβής για την υγεία. Ωστόσο, είναι πάντα καλύτερο να συμβουλευτείτε έναν γιατρό εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα υγείας.

Τούτου λεχθέντος, εδώ είναι μερικά από τα πρόσφατα ανακαλυφθέντα οφέλη του καφέ:

  • Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι αυτή η ουσία μπορεί να αποτρέψει και να προστατεύσει από τον διαβήτη.
  • Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε αντιοξειδωτικά, συνδέεται με την προστασία από την καταστροφή των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες.
  • Η τακτική κατανάλωση καφέ μειώνει τον κίνδυνο κίρρωσης.
Ο εγκέφαλός σας αγαπά τον καφέ, τον βοηθά να παραμείνει νέος

  • Επίσης, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε φλαβονοειδή.
  • Η κατανάλωσή του συνδέεται με τη μείωση του κινδύνου χολολιθίασης και παθήσεων της χοληδόχου κύστης.
  • Τέλος, ο καφές τροφοδοτεί τη βακτηριακή χλωρίδα στα έντερα μας, κάτι που ωφελεί το πεπτικό μας σύστημα.

Ωστόσο, οι υπερτασικοί ασθενείς με μη ελεγχόμενη αρτηριακή πίεση θα πρέπει να αποφεύγουν μεγάλες δόσεις καφεΐνης. Σε άτομα με καλά ελεγχόμενη αρτηριακή πίεση, η κατανάλωση καφέ είναι πιθανώς ασφαλής. Ωστόσο, αυτή η υπόθεση πρέπει να επιβεβαιωθεί από περαιτέρω έρευνα.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Συστατικά που δεν πρέπει να προσθέσετε στον καφέ
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Συστατικά που δεν πρέπει να προσθέσετε στον καφέ

Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που δεν πρέπει να προσθέσετε στον καφέ, ώστε να μην επηρεάζετε τη διατροφική του ποιότητα. Ανακαλύψτε τα



  • Jiang X, Zhang D, Jiang W. Coffee and caffeine intake and incidence of type 2 diabetes mellitus: A meta-analysis of prospective studies. European Journal of Nutrition. 2014.
  • Poole R, Kennedy OJ, Roderick P, Fallowfield JA, Hayes PC, Parkes J. Coffee consumption and health: umbrella review of meta-analyses of multiple health outcomes. BMJ. 2017;
  • Alferink LJM, Fittipaldi J, Kiefte-de Jong JC, Taimr P, Hansen BE, Metselaar HJ, et al. Coffee and herbal tea consumption is associated with lower liver stiffness in the general population: The Rotterdam study. J Hepatol. 2017;