Τι συμβαίνει στο σώμα όταν κόβετε τη ζάχαρη;

· 30 Νοεμβρίου 2015
Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα και άλλα προβλήματα, επομένως αφαιρώντας τη από τη διατροφή σας μπορείτε να βελτιώσετε τη συνολική πεπτική σας υγεία, καθώς και να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος.

Σήμερα θα σας μιλήσουμε για το τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν κόβετε τη ζάχαρη. Η ζάχαρη είναι μία από τις τροφές που καταναλώνονται περισσότερο σε όλο τον κόσμο και δυστυχώς αντιπροσωπεύει έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους για την υγεία. Αν και η επιθυμία για γλυκά υπήρχε πάντα στην ιστορία της ανθρωπότητας, η κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να μειώσει τη μακροπρόθεσμη ποιότητα ζωής σας και να γίνει η πηγή πολλών προβλημάτων υγείας.

Ωστόσο έχετε υπόψη σας ότι δεν είναι όλες οι ζάχαρες ίδιες. Είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε ότι η επεξεργασμένη λευκή ζάχαρη είναι εκείνη που μπορεί να βλάψει σοβαρά την υγεία σας. Ναι -είναι το είδος της ζάχαρης που πωλείται στα μαγαζιά και υπάρχει στα ψωμιά, στις επεξεργασμένες τροφές, στα μπισκότα, στα κέικ και σε πολλά άλλα σνακ. Μάθετε τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν κόβετε τη ζάχαρη.

Η βιομηχανία τροφίμων έχει εκπαιδεύσει τους ανθρώπους να προτιμούν τη γεύση της ζάχαρης, ακόμα και να τη λαχταρούν. Μάλιστα, είναι εξαιρετικά δύσκολο να περιορίσετε πλήρως την κατανάλωση ζάχαρης, επειδή είναι παρούσα σε όλες τις τροφές που καταναλώνετε καθημερινά. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τους κινδύνους της συχνής κατανάλωσης ζάχαρης και να κατανοήσετε τον αρνητικό αντίκτυπο που έχει στο σώμα σας, ώστε να αρχίσετε να τη μειώνετε στη διατροφή σας. Ξέρετε τι συμβαίνει όταν κόβετε τη ζάχαρη;

Τα επίπεδα ενέργειάς σας βελτιώνονται όταν κόβετε τη ζάχαρη

Κόβετε τη ζάχαρη - Γυναίκα χαμογελά

Πολλοί άνθρωποι συνηθίζουν να πίνουν ζαχαρούχα αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά και άλλα ροφήματα γεμάτα ζάχαρη, όταν αισθάνονται ότι χρειάζονται επιπλέον ενέργεια. Όμως οι μελέτες έχουν δείξει ότι η παρουσία υπερβολικής ποσότητας ζάχαρης στο σώμα μπορεί στην πραγματικότητα να προκαλέσει πτώση ενέργειας ή κατάρρευση, γεγονός που δυσκολεύει τις καθημερινές σας δραστηριότητες.

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπλοκάρει τη ικανότητα του σώματος να διατηρεί τα αποθέματα ενέργειάς του όσο το δυνατόν υψηλότερα. Αν ελαχιστοποιήσετε την κατανάλωση ζάχαρης, θα παρατηρήσετε ότι η ενέργειά σας θα αυξάνεται.

Η καρδιά σας θα είναι υγιέστερη

Η μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης μειώνει επίσης τον κίνδυνο να πάθετε καρδιακή προσβολή, σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Heart Association, η οποία αποκάλυψε τους πολυάριθμους κινδύνους που έχει η ζάχαρη για την υγεία της καρδιάς.

Θα προστατέψετε τον εαυτό σας από τον καρκίνο

Κόβετε τη ζάχαρη - Καρκινικά κύτταρα

Αρκετές μελέτες παγκοσμίως συμφωνούν ότι η ζάχαρη εξασφαλίζει τροφή στα καρκινικά κύτταρα. Έτσι, μειώνοντας την κατανάλωση ζάχαρης μπορείτε επίσης να συνεισφέρετε στην πρόληψη διαφόρων τύπων καρκίνου καθώς και να σταματήσετε την εξάπλωση και τον πολλαπλασιασμό κακοήθων κυττάρων παντού μέσα στο σώμα.

Επισκεφθείτε αυτό το άρθρο: 7 εν δυνάμει καρκινογόνες τροφές. Μάθετε περισσότερα!

Προστατεύετε το συκώτι σας

Η φρουκτόζη και η γλυκόζη σε υπερβολική ποσότητα μπορούν να οδηγήσουν στη συσσώρευση τοξικών ουσιών στο συκώτι σας, όπως συμβαίνει όταν καταναλώνετε υπερβολική ποσότητα οινοπνεύματος. Οι ειδικοί συνιστούν την περιοδική αποτοξίνωση του συκωτιού, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης προβλημάτων στο συκώτι λόγω της κατανάλωσης ζάχαρης.

Θα κοιμάστε καλύτερα

Κόβετε τη ζάχαρη - Γυναίκα κοιμάται

Η κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να προκαλέσει πτώση στα επίπεδα ενέργειάς σας, όμως ταυτόχρονα μπορεί να διαταράξει και τον ύπνο σας. Οι άνθρωποι που μειώνουν όσο το δυνατόν περισσότερο την κατανάλωση ζάχαρης, γρήγορα παρατηρούν πόσο καλύτερα κοιμούνται, ενώ μερικοί βρίσκουν ακόμα και ανακούφιση από την αϋπνία.

Το δέρμα σας θα έχει νεανικότερη όψη

Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας ζάχαρης μπορεί να παρεμποδίσει την παραγωγή ελαστίνης και κολλαγόνου από το σώμα, δύο σημαντικές πηγές πρωτεΐνης για το δέρμα. Μακροπρόθεσμα, η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να προκαλέσει πρόωρη γήρανση και άλλες δερματικές διαταραχές.

Θα έχετε πιο ισορροπημένο σωματικό βάρος

Κόβετε τη ζάχαρη - Γυναίκα πάνω σε ζυγαριά

Οι ζαχαρούχες τροφές τείνουν επίσης να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, υδατάνθρακες και θερμίδες, που όλα μπορεί να αποτελούν αιτία αύξησης του βάρους. Η αφαίρεση της ζάχαρης από την καθημερινή σας διατροφή συμβάλλει στον περιορισμό της πρόσληψης των ουσιών αυτών, κάνοντας ευκολότερη την επίτευξη ενός ισορροπημένου, υγιούς βάρους. Όμως όπως αναφέρει ο Δρ. Vermunt SH στη μελέτη του, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ, θα πρέπει να γίνουν περισσότερες έρευνες για να διαπιστωθεί η ακριβής σύνδεση της ζάχαρης με την αύξηση βάρους.

Διαβάστε και αυτό: Κάψτε 300 θερμίδες με δυο απλές ασκήσεις!

Η πέψη σας θα βελτιωθεί

Μειώνοντας την κατανάλωση ζάχαρης, ωθείτε επίσης το πεπτικό σας σύστημα να βελτιώσει την ικανότητά του να χωνεύει την τροφή. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τη δυσκοιλιότητα και άλλα προβλήματα που συνδέονται με το παχύ έντερο.

Θα αισθάνεστε περισσότερο χορτάτοι

Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης προκαλεί αντίσταση στη λεπτίνη, την ορμόνη που δίνει σήμα στον εγκέφαλο ότι χορτάσατε.

Θα έχετε καλύτερη στοματική υγεία

Τα βακτήρια στο στόμα σας ακμάζουν όταν τα ταΐζετε ζάχαρη. Η κατανάλωση πολλών ζαχαρούχων τροφών αυξάνει τις πιθανότητες να παρουσιάσετε τερηδόνα και άλλα οδοντικά προβλήματα. Όταν μειώνετε την κατανάλωση ζάχαρης, προάγετε την υγεία των δοντιών και των ούλων.

  • Lustig, R. H., Schmidt, L. A., & Brindis, C. D. (2012). Public health: The toxic truth about sugar. Nature. https://doi.org/10.1038/482027a
  • Lustig, R. H., Schmidt, L. A., & Brindis, C. D. (2012). Public health: The toxic truth about sugar. Nature. https://doi.org/10.1038/482027a
  • De Ruyter, J. C., Olthof, M. R., Seidell, J. C., & Katan, M. B. (2014). A trial of sugar-free or sugar-sweetened beverages and body weight in children. World Review of Nutrition and Dietetics. https://doi.org/10.1159/000356352