Τι μπορούν να τρώνε οι έγκυες γυναίκες για βραδινό;

Πολλές έγκυες γυναίκες αγνοούν τη σημασία του δείπνου σε αυτό το στάδιο. Σε αυτό το άρθρο, θα μιλήσουμε για το πόσο σημαντικό είναι αυτό το γεύμα για την υγεία τόσο της μητέρας όσο και του μωρού.
Τι μπορούν να τρώνε οι έγκυες γυναίκες για βραδινό;

Τελευταία ενημέρωση: 10 Απρίλιος, 2021

Οι έγκυες γυναίκες, ειδικά εκείνες στο τρίτο τρίμηνο, δεν ανυπομονούν να επιστρέψουν στο σπίτι αργά και να μαγειρέψουν ή να καθίσουν στο τραπέζι μπροστά από ένα μεγάλο γεύμα. Ωστόσο, θα πρέπει να τρώνε κάτι τη νύχτα και, από αυτό, δεν εννοούμε ότι είναι σωστό να τρώνε το πρώτο πράγμα που θα βρεθεί στα χέρια τους. Τι πρέπει να τρώνε οι έγκυες γυναίκες για δείπνο;

Αντιθέτως, ένα από τα καλύτερα πράγματα για αυτές είναι η διατήρηση μιας πρακτικής και υγιούς ρουτίνας δείπνου, καθώς αυτό εξασφαλίζει μια καλή διατροφή τόσο για τον εαυτό τους όσο και για το μωρό. Υπό αυτήν την έννοια, πώς πρέπει να είναι ένα κατάλληλο δείπνο κατά την εγκυμοσύνη; Ακολουθούν μερικές συμβουλές.

Η σημασία μιας υγιεινής διατροφής για τις έγκυες γυναίκες

Ένα από τα πρώτα ζητήματα που ανησυχούν τις μελλοντικές μητέρες έχει να κάνει με τις ποσότητες τροφής που πρέπει να καταναλώνουν. Σε τελική ανάλυση, η εγκυμοσύνη έρχεται με μεγάλη κούραση, ειδικά κατά τα δύο τελευταία τρίμηνα, οπότε πρέπει να καταναλώνουν τρόφιμα που τις διατηρούν ενεργητικές όλη την ημέρα. Και ενώ δεν είναι απαραίτητο να “τρώτε για δύο”, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να ακολουθήσετε μια αυστηρή δίαιτα.

Κατά γενικό κανόνα, οι γυναίκες σε αυτό το στάδιο τείνουν να έχουν πολλή όρεξη καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας. Για αυτόν τον λόγο, δεν πρέπει να αναγκάζονται να τρώνε. Φυσικά, για να έχετε μια υγιή εγκυμοσύνη, είναι σημαντικό να έχετε κατά νου τις απαιτήσεις ορισμένων θρεπτικών ουσιών, όπως βιταμίνες, μέταλλα ή πρωτεΐνες.

Υπό αυτήν την έννοια, μια καλή στρατηγική θα ήταν να αποφύγετε τα μεγάλα γεύματα. Αντ ‘αυτού, οι έγκυες γυναίκες πρέπει να διανέμουν τις τροφές τους σε πολλές δόσεις την ημέρα. Αυτό, επιπλέον, εξασφαλίζει τη βέλτιστη παροχή θρεπτικών συστατικών. Για αυτόν τον λόγο, είναι εξαιρετικά σημαντικό για τις έγκυες γυναίκες να μην παραμελούν το δείπνο.

Τι πρέπει να τρώνε οι έγκυες γυναίκες για δείπνο;

Υπάρχουν πολλά υγιεινά τρόφιμα που μπορούν να καταναλώνουν οι έγκυες γυναίκες για δείπνο. Ωστόσο, γενικά, αυτό το τελευταίο γεύμα πρέπει να περιέχει όλες τις ομάδες θρεπτικών συστατικών που απαιτούνται για μια ισορροπημένη διατροφή.

Αυτό σημαίνει ότι, υπό φυσιολογικές συνθήκες και χωρίς καμία παθολογία που να το συνιστά, η γυναίκα πρέπει να καταναλώνει φρούτα, λαχανικά, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη. Με αυτόν τον τρόπο, διανέμονται όλη την ημέρα και είναι ευκολότερο να ικανοποιηθούν οι διατροφικές ανάγκες του καθενός.

Ένας καλός τρόπος για να τα διανείμετε είναι να κοιτάξετε τη μέθοδο “Harvard’s Healthy Eating Plate”. Συνιστά τη διανομή των τροφών με τον ακόλουθο τρόπο:

  • Στο δείπνο, το ήμισυ του φαγητού πρέπει να είναι λαχανικά
  • Το ένα τέταρτο του πιάτου πρέπει να είναι γεμάτο με πρωτεΐνη, η οποία μπορεί να είναι ζωικής ή φυτικής προέλευσης
  • Η τελευταία μερίδα πρέπει να είναι υδατάνθρακες
  • Είναι επίσης δυνατό να συνοδεύσετε το γεύμα με μια πηγή υγιεινών λιπών και φρούτων για επιδόρπιο

Τι φαγητό μπορείτε να καταναλώσετε;

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, όλες οι ομάδες θρεπτικών ουσιών πρέπει να είναι παρόντες στο δείπνο. Φυσικά, είναι ακόμα σημαντικό να επιλέξετε υγιεινά και κατάλληλα τρόφιμα για αυτό το γεύμα.

έγκυος τρώει αμύγδαλα

Φρούτα και λαχανικά

Όλα επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός δυνατοτήτων εισαγωγής λαχανικών σε αυτό το γεύμα. Ωστόσο, βραστά ή σε κρεμώδη μορφή θα ήταν η  πιο κατάλληλη λύση για το δείπνο. Όσον αφορά τα φρούτα, οι γιατροί συστήνουν να τα τρώνε ώριμα και να αποφεύγουν τα εσπεριδοειδή καθώς μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα παλινδρόμησης οξέος.

Υδατάνθρακες

Ολόκληροι οι σπόροι είναι η προτεραιότητα εδώ, είτε πρόκειται για ρύζι, ζυμαρικά, ψωμί, κουσκούς, μεταξύ άλλων. Σε αυτά, μπορείτε να βρείτε όλα τα είδη των θρεπτικών συστατικών. Επίσης, μην ξεχνάτε τις φυτικές ίνες – να θυμάστε ότι η πρόσληψή τους σας εμποδίζει να εμφανίσετε γαστρεντερικά προβλήματα, τα οποία μπορεί να είναι αρκετά κοινά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Πρωτεΐνη

Οι καλύτερες πηγές πρωτεΐνης για το βράδυ είναι τα λευκά ψάρια, τα μικρά γαλάζια ψάρια, το λευκό κρέας ή τα αυγά. Μπορείτε να τα προετοιμάσετε ψητά ή στο φούρνο. Μια συμβουλή εδώ είναι να τα καρυκεύσετε με ελαιόλαδο ώστε να μην προκαλέσουν βαριά πέψη.

Αν, από την άλλη πλευρά, προτιμάτε φυτικές πρωτεΐνες, το τόφου ή το tempeh είναι οι καλύτερες επιλογές σας. Θυμηθείτε ότι αυτές οι πρωτεΐνες έχουν πολλά απαραίτητα αμινοξέα και είναι οι μεγαλύτερες εναλλακτικές λύσεις έναντι των ζωικών πρωτεϊνών.

Λίπη ποιότητας

Όσον αφορά τα λίπη, η καλύτερη επιλογή είναι να χρησιμοποιείτε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο κατά την προετοιμασία των γευμάτων. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε μερικά καρύδια, αβοκάντο ή ελιές. Απλά πρέπει να χρησιμοποιήσετε μέτριες ποσότητες, καθώς μπορούν να επιμηκύνουν την πέψη.

ψάρι με λεμόνι

Άλλα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα δείπνο για τις έγκυες γυναίκες

Όλοι γνωρίζουμε ότι ορισμένα ενοχλητικά συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Τα περισσότερα δεν είναι πραγματικά σοβαρά, αλλά μπορούν να διαρκέσουν αρκετές εβδομάδες. Ευτυχώς, μέσω καλών διατροφικών οδηγιών, είναι δυνατή η βελτίωση της ναυτίας, της δυσκοιλιότητας, της καούρας και της παλινδρόμησης του στομάχου.

Τούτου λεχθέντος, είναι σημαντικό να εφαρμόσετε μια σειρά από διατροφικές συμβουλές κατά το δείπνο. Ας δούμε τα πιο σχετικά:

  • Αποφύγετε τα μεγάλα γεύματα και διαιρέστε την ημερήσια πρόσληψη σε πολλές μερίδες την ημέρα.
  • Φάτε δείπνο τουλάχιστον τρεις ώρες πριν πάτε για ύπνο. Αυτό βελτιώνει την παλινδρόμηση και την καούρα.
  • Ξεχάστε τις σάλτσες, τα δυνατά τυριά, τα γλυκά και τα επιδόρπια γαλακτοκομικών προϊόντων. Όλα τους απαιτούν μεγαλύτερη πέψη που μπορεί να επιδεινώσει τα παραπάνω συμπτώματα.
  • Μην καταναλώνετε πικάντικα τρόφιμα, εσπεριδοειδή, σοκολάτα ή ανθρακούχα ποτά στο δείπνο, καθώς ευνοούν την εμφάνιση καούρας και παλινδρόμησης.
  • Επιλέξτε δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, φρούτα και λαχανικά. Παρέχουν φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

Ποικίλες και υγιεινές τροφές μπορούν να καταναλώσουν οι έγκυες γυναίκες για δείπνο

Με την εφαρμογή αυτών των διατροφικών οδηγιών, είναι δυνατόν να διασφαλιστεί η επαρκής πρόσληψη όλων των θρεπτικών συστατικών που απαιτούνται τόσο για την ανάπτυξη του εμβρύου όσο και για την υγεία της μητέρας. Ωστόσο, η νούμερο ένα συμβουλή που δίνουμε πάντα είναι να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία διατροφής καθώς κάθε άτομο είναι διαφορετικό και απαιτεί διαφορετικά πράγματα.

Ο διατροφολόγος μπορεί να προτείνει άλλες προσαρμογές ή τύπους τροφίμων σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά κάθε εγκύου. Για παράδειγμα, την ηλικία τους, την τρέχουσα κατάσταση της υγείας τους, το στάδιο της εγκυμοσύνης, μεταξύ άλλων.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Οι αλλαγές του δέρματος κατά την εγκυμοσύνη
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Οι αλλαγές του δέρματος κατά την εγκυμοσύνη

Οι αλλαγές του δέρματος κατά την εγκυμοσύνη προκαλούνται από τις αλλαγές στην ορμονική δραστηριότητα και την κυκλοφορία του αίματος. Συχνά, η



    • Butte N.F, et al. Energy requirements during pregnancy based on total energy expenditure and energy deposition. The American Journal of Clinical Nutrition. Junio 2004. 79(6):1078-87.
    • Danielewicz H, et al.Diet in pregnancy-more than food. European Journal of Pediatrics. Noviembre 2017. 176(12):1573-1579.
    • Frias Gomes C, et al. Gastrointestinal diseases during pregnancy: what does the gastroenterologist need to know?Annals of Gastroenterology. Julio 2018.31(4): 385–394.
    • Institute of Medicine (US) Committee on Nutritional Status During Pregnancy and Lactation. Nutrition During Pregnancy: Part I Weight Gain: Part II Nutrient Supplements. Washington (DC): National Academies Press (US); 1990. 7, Energy Requirements, Energy Intake, and Associated Weight Gain during Pregnancy.
    • Kominiarek MA, Rajan P. Nutrition Recommendations in Pregnancy and Lactation. Medical Clinics North America. Noviembre 2016. 100(6):1199-1215.
    • NSW Food Authority. Food Safety During Pregnancy.
    • Trottier M, et al. Treating constipation during pregnancy. Canadian Family Physician. Agosto 2012. 58(8):836-838.
    • Institute of Medicine (US) Committee on Nutritional Status During Pregnancy and Lactation. Nutrition During Pregnancy: Part I Weight Gain: Part II Nutrient Supplements. Washington (DC): National Academies Press (US); 1990. 1, Summary. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK235235/