Τρώτε κλημεντίνες; 6 λόγοι για να τις βάλετε στη διατροφή σας

· 14 Φεβρουαρίου 2019
Αν και οι κλημεντίνες είναι κυρίως γνωστές για την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C, μας παρέχουν επίσης και άλλα θρεπτικά συστατικά που μας επιτρέπουν να απολαμβάνουμε καλύτερη υγεία.

Ξέρετε γιατί πρέπει να τρώτε κλημεντίνες;

Οι κλημεντίνες προέρχονται από ένα δέντρο που είναι μικρότερο από την πορτοκαλιά. Τα χαρακτηριστικά τους είναι ο πολτός, οι ίνες, το άρωμα και ο νόστιμος χυμός. Σε αντίθεση με τα πορτοκάλια, το δέρμα της κλημεντίνης απομακρύνεται εύκολα.

Οι άνθρωποι τις καταναλώνουν φρέσκες, σε χυμούς και σαλάτες. Χρησιμοποιούνται επίσης σε επιδόρπια, μαρμελάδες, smoothies και στην καραμέλα.

Είναι υγιεινά ορεκτικά γιατί αποτελούνται κυρίως από νερό.

Επιπλέον, λόγω της χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, έχουν μόνο 53 θερμίδες σε μια ποσότητα 100 γραμμαρίων. Οι κλημεντίνες περιέχουν ίνες και θρεπτικά συστατικά όπως κάλιο, μαγνήσιο, βιταμίνη C, φώσφορο, βιταμίνη Ε, βιταμίνη Α και φολικό οξύ.

Όπως μπορείτε να δείτε, οι κλημεντίνες είναι ένα εντελώς ευπροσάρμοστο φρούτο με σημαντικά θρεπτικά συστατικά για το σώμα. Σε αυτό το άρθρο σας δίνουμε 6 λόγους για τους οποίους πρέπει να τις ενσωματώσετε στη διατροφή σας.

6 λόγοι για να τρώτε κλημεντίνες

1. Υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C

τρώτε κλημεντίνες

Οι κλημεντίνες, όπως τα πορτοκάλια, αποτελούν εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να καταναλώνουν λιγότερη ζάχαρη. Εκτός αυτού, η γεύση και το άρωμά τους προσφέρουν ποικιλία σε οποιαδήποτε διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη C.

  • Το ασκορβικό οξύ δρα στις πολυάριθμες λειτουργίες του σώματος, κάνοντας πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων και επιταχύνοντας την επούλωση τραυμάτων.
  • Ταυτόχρονα, βοηθά στη διατήρηση της υγείας των οστών και των δοντιών βοηθώντας την απορρόφηση του σιδήρου.
  • Επίσης, αυτή η βιταμίνη βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου και καροτίνης

Το καροτένιο είναι μια χημική ένωση που επιταχύνει τη διαδικασία οξείδωσης των λιπαρών οξέων και την παραγωγή ενέργειας. Αυτές οι λειτουργίες βοηθούν στον έλεγχο των λιπωδών ιστών κατά την καύση του λίπους σε χημικό επίπεδο.

 

Πώς ξέρετε εάν πρέπει να καταναλώσετε βιταμίνες; Διαβάστε το ακόλουθο άρθρο:
6 συμπτώματα στο πρόσωπό σας που δείχνουν ανεπάρκεια βιταμινών

 

2. Καταπολέμηση του καρκίνου

Οι ελεύθερες ρίζες δημιουργούν μια θανατηφόρα αποδιοργάνωση στα κύτταρα του σώματος, εξαιτίας της κακής διατροφής, της υπερβολικής άσκησης, του στρες, του καπνού, του αλκοόλ και των φαρμάκων.

Ως αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας, η γήρανση, καθώς και μια σειρά άλλων προβλημάτων, αναπτύσσονται στο νευρικό και καρδιαγγειακό σύστημα.

Οι κλημεντίνες έχουν βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, καροτίνη και φλαβονοειδή. Αυτά τα στοιχεία εξουδετερώνουν τις διαδικασίες οξείδωσης και καταπολεμούν τα καρκινογόνα κύτταρα.

Στην πραγματικότητα, διάφορες μελέτες δείχνουν ότι αυτές οι βιταμίνες βελτιώνουν και τις παρενέργειες που προκαλούνται από την χημειοθεραπεία και την ακτινοβολία για διάφορους τύπους καρκίνου (καρκίνος στον πνεύμονα, στο στομάχι και στον προστάτη).

σίδηρος, τρώτε κλημεντίνες

3. Καταπολέμηση της αναιμίας

Η αναιμία είναι ένα από τα κύρια διατροφικά προβλήματα παγκοσμίως.

Αυτό συμβαίνει λόγω της χαμηλής παραγωγής αιμοσφαιρίνης στο αίμα. Η αιμοσφαιρίνη είναι μια ουσία που είναι υπεύθυνη για την παροχή οξυγόνου στο αίμα.

Αυτή η διαδικασία απαιτεί θρεπτικά συστατικά όπως ο σίδηρος.

  • Όταν τρώτε κλημεντίνες καταναλώνετε μια ποσότητα βιταμίνης C, που είναι ικανή να διευκολύνει την απορρόφηση του σιδήρου μέσω του γαστρεντερικού συστήματος και να υποστηρίξει την κινητοποίησή του.
  • Σύμφωνα με διάφορες επιστημονικές μελέτες, με 25 έως 75 mg της βιταμίνης C, η αφομοίωση του σιδήρου σε ένα γεύμα διπλασιάζεται ή τριπλασιάζεται.
  • Αυτή η ουσία αλληλεπιδρά με το φυτικό οξύ (phytate), έναν αναστολέα θρεπτικών ουσιών, παράγοντας λιγότερο περίπλοκα αδιάλυτα στοιχεία. Την ίδια στιγμή αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου και βελτιώνει το πρόβλημα της αναιμίας.

Δείτε επίσης: 4 φρούτα που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου

 

4. Κλημεντίνες: Χρήσιμες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Οι κλημεντίνες παρέχουν φολικό οξύ ή αλλιώς βιταμίνη Β9. Αυτή η θρεπτική ουσία βοηθά την ανάπτυξη των ιστών σε κυτταρικό επίπεδο. Βοηθάει επίσης στον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Συμμετέχουν επίσης στην παραγωγή νουκλεϊκών οξέων και παρεμβαίνουν θετικά στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος.

  • Οι παραπάνω λειτουργίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της παιδικής ηλικίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η βιταμίνη δεν πρέπει να απουσιάζει από μια υγιή και ισορροπημένη διατροφή.

5. Μια γλυκιά πηγή καλίου

Το κάλιο είναι ένα σημαντικό μακροοξείδιο που επιτρέπει λειτουργίες ρύθμισης του νερού στο σώμα. Αυτό περιλαμβάνει τους μυς, το νευρικό σύστημα και τα νεφρά.

Στην πραγματικότητα, το κάλιο ομαλοποιεί ορισμένους παράγοντες της αρτηριακής πίεσης.

Στον αθλητισμό, η κατανάλωση καλίου είναι ζωτικής σημασίας επειδή επιτρέπει την αποτελεσματική ενυδάτωση. Επιπλέον, αντικαθιστά τα χαμένα μεταλλικά στοιχεία. Μειώνει επίσης τον κίνδυνο τραυματισμών.

Η αυξημένη περιεκτικότητα σε νερό και κάλιο στις κλημεντίνες μετατρέπει το φρούτο σε βασικό καρπό για την ανανέωση της γλυκόζης και των ηλεκτρολυτών. Ως αποτέλεσμα, όταν τρώτε κλημεντίνες, έχετε την καλύτερη δυνατή φυσική απόδοση.

6. Καταπολέμηση του ουρικού οξέος και των λοιμώξεων

τρώτε κλημεντίνες

Λόγω της περιεκτικότητάς τους σε νερό, κιτρικό οξύ και κάλιο, οι κλημεντίνες έχουν διουρητικό αποτέλεσμα και βάζουν αλκάλια στα ούρα. Έτσι, όταν τρώτε κλημεντίνες, βοηθάτε την καταπολέμηση λοιμώξεων και την εξάλειψη των πουρινών.

Οι πουρίνες είναι οργανικές ενώσεις, που σε περίπτωση υπερβολικής παραγωγής οδηγούν σε υπερουρικαιμία και ουρική αρθρίτιδα. Αυτά προκαλούνται από καταθέσεις ουρικού οξέος στις αρθρώσεις και προκαλούν πόνο.

Όπως μπορείτε να δείτε, οι κλημεντίνες έχουν πολλαπλές εξαιρετικές ιδιότητες που είναι επωφελείς για την υγεία. Εσείς τι λέτε, θα ξεκινήσετε να τρώτε κλημεντίνες;

  • Jain A, Tiwari A, Verma A, Jain SK. Vitamins for Cancer Prevention and Treatment: An Insight. Curr Mol Med. 2017;17(5):321-340. doi: 10.2174/1566524018666171205113329. PubMed PMID: 29210648.
  • MsC. Yusimy Cardero Reyes, Lic. Rodolfo Sarmiento González  y MsC. Ana Selva Capdesuñer. Importancia del consumo de hierro y vitamina C para la prevención de anemia ferropénica. MEDISAN 2009;13(6). http://www.bvs.sld.cu/revistas/san/vol13_6_09/san14609.pdf
  •  Gay J. Prevención y control de la carencia de hierro en la embarazada. Rev Cubana Aliment Nutr
    1998; 18(2):15-8.