9 συμβουλές για να σας βοηθήσουν να κάνετε διαλογισμό

Εάν θέλετε να κάνετε διαλογισμό με επιτυχία και να απολαύσετε τα πολλά οφέλη του, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη ορισμένες προτάσεις. Σήμερα θα προσφέρουμε 9 συμβουλές για να σας βοηθήσουμε να διαλογιστείτε.
9 συμβουλές για να σας βοηθήσουν να κάνετε διαλογισμό

Τελευταία ενημέρωση: 24 Μάιος, 2021

Τα οφέλη του διαλογισμού είναι πολλά, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης ποιότητας ζωής και της αυξημένης γενικής ευημερίας. Γι ‘αυτό έχει γίνει πρακτική που συνιστούν ιδιαίτερα οι επαγγελματίες υγείας. Εάν θέλετε να τον κάνετε μέρος της ζωής σας, διαβάστε τις παρακάτω συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να κάνετε διαλογισμό με επιτυχία και να απολαύσετε τα αποτελέσματά του.

Σε γενικές γραμμές, ο διαλογισμός είναι η εκπαίδευση του νου για να επιτύχει μια κατάσταση ειρήνης και ηρεμίας. Αυτή η ικανότητα δεν είναι κάτι που καταφέρνουμε να κάνουμε αμέσως, καθώς απαιτεί υπομονή και σταθερότητα. Ωστόσο, μόλις το πετύχουμε, μπορούμε να νιώσουμε την πραγματική ευτυχία ως προϊόν εσωτερικής ηρεμίας.

Εάν θέλετε να παρακολουθήσετε αυτήν την εκπαίδευση και να επωφεληθείτε πλήρως από τα αποτελέσματά της, ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να διαλογιστείτε και να κάνετε το διαλογισμό συνήθεια.

  1. Νιώστε άνετα

Πριν ξεκινήσετε, βεβαιωθείτε ότι φοράτε άνετα ρούχα (κατά προτίμηση χαλαρά). Επίσης, αποφύγετε τη χρήση αξεσουάρ που μπορεί να είναι ενοχλητικά, όπως ρολόγια ή βραχιόλια. Τέλος, προσπαθήστε να είστε χωρίς παπούτσια.

  1. Επιλέξτε μια κατάλληλη ώρα για να κάνετε διαλογισμό

Επιλέξτε μια ώρα που γνωρίζετε ότι θα είστε απαλλαγμένοι από ευθύνες και ενοχλήσεις. Αφιερώστε αυτήν την ώρα για διαλογισμό και προσπαθήστε να την κάνετε μέρος της ρουτίνας σας. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό αυτής της δραστηριότητας είναι η συνέχεια. Εάν θέλετε βαθιά και διαρκή αλλαγή, ο τακτικός διαλογισμός είναι ο καλύτερος.

Εάν διαλογίζεστε σποραδικά, διατρέχετε τον κίνδυνο να επιστρέψετε σε παλιές συνήθειες ή να πέσετε θύματα αρνητικών συναισθημάτων, χωρίς τη δυνατότητα να στραφείτε στον διαλογισμό ως πηγή υποστήριξης.

ασκήσεις γιόγκα
Η εύρεση χώρου και χρόνου είναι ένα από τα πρώτα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να διαλογιστείτε με επιτυχία.
  1. Βρείτε ένα ήσυχο μέρος

Όταν ξεκινήσετε αυτήν την πρακτική, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να διαλογιστείτε σε ένα ήσυχο μέρος που δεν θα βιώσετε ενοχλήσεις. Προσδιορίστε ποιο μέρος του σπιτιού σας είναι πιο κατάλληλο για αυτήν τη δραστηριότητα. Μπορείτε επίσης να μετακινηθείτε σε ένα μέρος που σας προσφέρει ηρεμία. Ο στόχος είναι να διευκολυνθεί η αυτοπαρατήρηση και η συμμετοχή στη δραστηριότητα.

  1. Για να κάνετε διαλογισμό καθίστε σωστά

Η φυσική στάση του σώματος είναι μια πολύ σημαντική πτυχή του διαλογισμού, διότι επηρεάζει την κατάσταση του νου. Στην ιδανική περίπτωση, πρέπει να κρατάτε την πλάτη σας ευθεία ενώ χαλαρώνετε τους ώμους και τα χέρια σας. Πρέπει να στοχεύσετε στην ισορροπία μεταξύ χαλάρωσης και ακαμψίας.

Αυτό σημαίνει να αποφεύγετε μια πολύ χαλαρή θέση, καθώς διατρέχετε τον κίνδυνο να πέσετε υπνηλία. Επίσης, μην είστε πολύ τεταμένοι, καθώς αυτό θα οδηγήσει σε κατάσταση ψυχικής διέγερσης.

Οι οδηγοί διαλογισμού δίνουν συνήθως λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τη στάση του σώματος, παρέχοντας βήμα προς βήμα οδηγίες για το πώς να τοποθετήσετε κάθε μέρος του σώματός σας. Οι πιο δημοφιλείς θέσεις είναι οι εξής: Καθισμένοι με τα πόδια σταυρωμένα, σε μια καρέκλα με τα πόδια σας να αγγίζουν το έδαφος ή σε ένα μαξιλάρι. Η ιδέα είναι να επιλέξετε όποιο από αυτά σας προσφέρει την περισσότερη άνεση και ταιριάζει στις ανάγκες σας.

  1. Κάντε μερικές ασκήσεις προθέρμανσης

Μεταξύ των συμβουλών που θα σας βοηθήσουν να διαλογιστείτε είναι να κάνετε προθέρμανση. Αυτό σας βοηθά να αισθάνεστε πιο άνετα κατά τη διάρκεια του διαλογισμού.

Μπορείτε να κάνετε στάσεις γιόγκα ή ασκήσεις τεντώματος για το λαιμό, τα χέρια και την πλάτη σας. Αυτό θα βοηθήσει την κυκλοφορία σας και θα χαλαρώσει το σώμα σας.

  1. Εστιάστε σε ένα αντικείμενο για να κάνετε διαλογισμό

Ένας τρόπος για να ενθαρρύνετε τη συγκέντρωση και την ψυχική ηρεμία είναι να εστιάζετε σε ένα αντικείμενο. Αυτό μπορεί να είναι η ταλάντωση της αναπνοής σας, οι δικές σας φυσικές αισθήσεις ή μια εικόνα που είδατε προηγουμένως.

Στην ιδανική περίπτωση, αφήστε το μυαλό σας να γνωρίζει αυτό το αντικείμενο και, σε περίπτωση απόσπασης της προσοχής, εστιάστε ξανά σε αυτό μόλις αντιληφθείτε ότι η προσοχή σας έχει αποσπαστεί.

  1. Οπτικοποιήστε

Ένας άλλος τρόπος εργασίας με το μυαλό, ενώ διαλογίζεται, είναι να απεικονίσετε οτιδήποτε. Για παράδειγμα, τα χρώματα, τον εαυτό σας σε άλλο μέρος, ένα μονοπάτι, μια θεότητα. Αυτή η ψυχική άσκηση είναι ιδανική για άτομα που έχουν ενεργή φαντασία και που απολαμβάνουν την ονειροπόληση.

  1. Αποδεχτείτε τις σκέψεις που έρχονται και φεύγουν

Ο σκοπός του διαλογισμού δεν είναι να τροποποιεί ή να καταστέλλει σκέψεις, αισθήσεις και συναισθήματα. Αντίθετα, αυτή η δραστηριότητα στοχεύει να μάθει και να ζήσει μαζί τους. Με άλλα λόγια, από την αποδοχή έρχεται μια αίσθηση ευεξίας και ηρεμίας.

Γι ‘αυτόν τον λόγο, κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, πρέπει να παρατηρείτε τις σκέψεις σας, χωρίς να σταματάτε. Κοιτάξτε τα συναισθήματά σας χωρίς να παρασυρθείτε από αυτά και παρατηρήσετε παθητικά οποιοδήποτε ψυχικό, αισθητικό, φυσιολογικό ή συμπεριφορικό περιεχόμενο. Με άλλα λόγια, χωρίς κριτική ή εξαγωγή συμπερασμάτων.

Τούτου λεχθέντος, καθώς αυτά τα διανοητικά περιεχόμενα εμφανίζονται, το ιδανικό είναι να τα παρατηρείτε, να τα αποδεχτείτε και να τα αφήσετε. Ο δρόμος προς τα εμπρός είναι να εστιάσετε ξανά σε αυτό το αντικείμενο ή την οπτικοποίηση που είχατε στο μυαλό σας.

  1. Αυξήστε σταδιακά το χρόνο διαλογισμού

Στην ιδανική περίπτωση, στην αρχή, θα πρέπει να διαλογίζεστε για σύντομα χρονικά διαστήματα και, καθώς προχωράτε, να αυξάνετε το χρόνο της δραστηριότητας. Για παράδειγμα, μπορείτε να ξεκινήσετε κάνοντας σύντομες συνεδρίες και, στη συνέχεια, να αυξήσετε σταδιακά το χρόνο (έως και 30 λεπτά την ημέρα ή περισσότερο).

Αυτό θα διευκολύνει τον καθορισμό και την προσαρμογή της ρουτίνας σας.

άνδρας διαλογίζεται
Θα πρέπει να σκεφτείτε μια εξέλιξη για διαλογισμό έτσι ώστε ο χρόνος που περνάτε στο διαλογισμό να αυξάνεται προοδευτικά.

Πρόσθετες προτάσεις που θα σας βοηθήσουν να κάνετε διαλογισμό

Οι παραπάνω συμβουλές σίγουρα θα σας βοηθήσουν να διαλογιστείτε. Εάν τις λάβετε υπόψη, πιθανότατα θα αποκτήσετε τη συνήθεια χωρίς μεγάλες δυσκολίες. Επίσης, προτείνουμε τα εξής:

  • Έχετε έναν οδηγό: Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να έχετε έναν δάσκαλο με εμπειρία και γνώση στην τέχνη του διαλογισμού. Εάν δεν μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε κάποιον τέτοιο, μπορείτε επίσης να καταφύγετε σε βιβλία ή κείμενα, τα οποία έχουν δημιουργηθεί για να καθοδηγήσουν και να συνοδεύσουν άτομα σε αυτήν την εμπειρία.
  • Να είστε επίμονοι: Να διαλογίζεστε συνεχώς, καθημερινά. Δεν είναι πάντοτε εύκολο, επειδή είναι κοινό να εμφανίζεται αντίσταση, τόσο εξωτερική (εργασία, εργασία στο σπίτι, ταξίδια) όσο και εσωτερική (κόπωση, έλλειψη θάρρους). Συνιστούμε να ξεπεράσετε όλα αυτά τα εμπόδια και να προσπαθείτε πάντα να διατηρήσετε την πρακτική.
  • Διαλογιστείτε ανεξάρτητα από την κατάσταση του νου σας: Η συνέχεια του διαλογισμού δεν πρέπει να εξαρτάται από την κατάσταση του νου σας εκείνη τη στιγμή. Δεν έχει σημασία αν η πρακτική είναι ευχάριστη ή όχι. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι επιμένετε.
  • Αποφύγετε τον καθορισμό στόχων και ορόσημων: Είναι σύνηθες να θέλετε να αντιλαμβάνεστε τα οφέλη του διαλογισμού το συντομότερο δυνατό, αλλά η ανυπομονησία αποθαρρύνεται. Η βιασύνη και ο διαλογισμός πηγαίνουν σε αντίθετες κατευθύνσεις. Εάν θέλετε βαθύ μετασχηματισμό, τότε πρέπει να αφιερώσετε το χρόνο σας.
Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Ψυχική κατάρρευση: Όταν φτάνετε στα όριά σας
Με ΥγείαΔιαβάστε το Με Υγεία
Ψυχική κατάρρευση: Όταν φτάνετε στα όριά σας

Αρνητικές σκέψεις, εξάντληση, προβλήματα συγκέντρωσης ... Τι συμβαίνει; Αυτά είναι τυπικά σημάδια για ψυχική κατάρρευση. Σε αυτό το άρθρο