6 σημάδια υψηλών επιπέδων κορτιζόλης στο σώμα σας

· 10 Φεβρουαρίου 2018
Η μείωση της πρόσληψης καφέ και η καύση περισσότερης ενέργειας μέσω της σωματικής άσκησης είναι απαραίτητη για τη διατήρηση των επιπέδων της κορτιζόλης σας υπό έλεγχο.

Ποια είναι τα σημάδια υψηλών επιπέδων κορτιζόλης; Η υδροκορτιζόνη ή η κορτιζόλη είναι μια ορμόνη που παράγεται στα επινεφρίδια. Τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης μπορούν να επηρεάσουν την υγεία σας.

Εξάλλου, η κορτιζόλη χρησιμεύει για την αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, αλλά μπορεί επίσης να μειώσει τον σχηματισμό των οστών και να προκαλέσει ασθένειες όπως είναι η παχυσαρκία.

Όταν έχετε υψηλά επίπεδα κορτιζόλης, αυτό είναι γνωστό ως υπερκορτιζολισμός ή σύνδρομο Cushing. Αυτή η ασθένεια οδηγεί στη δημιουργία λίπους, σε υψηλή αρτηριακή πίεση και μεγάλο σωματικό άγχος.

Αυτά τα σημάδια θα σας βοηθήσουν να μάθετε εάν έχετε υπερβολική κορτιζόλη στο σώμα σας:


1. Ξαφνική αύξηση βάρους

Η αύξηση του σωματικού βάρους είναι ένα από τα πρώτα συμπτώματα της υψηλής κορτιζόλης.

Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές στο πάνω μέρος του σώματος, καθώς το λίπος αρχίζει να συσσωρεύεται σε μέρη όπως οι ώμοι, το στήθος και η πλάτη.

Το πιο περίεργο είναι ότι τα χέρια και τα πόδια του ατόμου αυτού θα συνεχίσουν να είναι λεπτά.


2. Συμπτώματα στο δέρμα

γυναίκα, κορτιζόνη

Το δέρμα επηρεάζεται επίσης από τον υπερκορτισμό.

Μπορεί να προκαλέσει την ανάπτυξη των παρακάτω:

  • Ακμή
  • Μωβ σημάδια στο στήθος, την κοιλιά και τους μηρούς
  • Μώλωπες
  • Αυξημένη τριχοφυΐα σε πρόσωπο και σώμα.

3. Μυοσκελετικά συμπτώματα

Η υψηλή κορτιζόλη μπορεί επίσης να επηρεάσει τους μυς και τα οστά. Η οστική δομή γίνεται ασθενής και οδηγεί σε αυξημένο κίνδυνο καταγμάτων, ειδικά στις νευρώσεις και τη σπονδυλική στήλη.


4. Ανεπάρκειες του ανοσοποιητικού συστήματος

αίμα, δείγμα

Ο θύμος αδένας, ο οποίος ρυθμίζει το ανθρώπινο ανοσοποιητικό σύστημα επηρεάζεται και αυτός από την υψηλή κορτιζόλη.

Η υψηλή κορτιζόλη μπορεί να προκαλέσει το θάνατο των κυττάρων και να προκαλέσει το ανοσοποιητικό σύστημα να επιτεθεί στους ιστούς του σώματος αντί του ιού.

  • Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα ενός αδύναμου ανοσοποιητικού συστήματος είναι το άσθμα και οι αλλεργίες.
  • Ωστόσο, το πρόβλημα μπορεί να γίνει ακόμα πιο σοβαρό: μπορεί να προκαλέσει λύκο, νόσο του Crohn ή ινομυαλγία.

5. Κατάθλιψη και μεταβολές της διάθεσης

Το άγχος είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα που συνήθως εμφανίζονται όταν κάποιος βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση.

Αυτό συνοδεύεται από συνεχείς και αιφνίδιες μεταβολές της διάθεσης όλη την ημέρα, και σε ορισμένες περιπτώσεις, παρατηρούνται σημάδια σοβαρής κατάθλιψης.

Υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν ότι τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης μειώνουν τη ροή του αίματος και την παροχή της γλυκόζης στον εγκέφαλο.

Αυτό παρεμβαίνει στην ικανότητα των κυττάρων του εγκεφάλου μας να απορροφούν τη γλυκόζη και μπορεί να προκαλέσει τη θνησιμότητα ορισμένων κυττάρων.


6. Κόπωση και αϋπνία

γυναίκα, κρεβάτι

Η ενέργεια που παρέχεται από την κορτιζόλη μπορεί να είναι αντιπαραγωγική για το σώμα.

Σε αυτή την περίπτωση το σώμα είναι υπερβολικά ενεργό κατά τη διάρκεια της ημέρας και δεν ξεκουράζεται. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, οι υπερβολικές ορμόνες δεν επιτρέπουν στο άτομο να χαλαρώσει και έτσι αγωνίζεται για να κοιμηθεί.

Υπό κανονικές συνθήκες, τα επίπεδα κορτιζόλης στο σώμα αυξάνονται περίπου στις 8 π.μ. για να παρέχουν ενέργεια.
Αλλά στην περίπτωση των υψηλών επιπέδων κορτιζόλης, η κατάσταση αντιστρέφεται και η ορμόνη είναι ενεργή τη νύχτα και το πρωί εξαντλείται.

Πώς να μειώσετε τα επίπεδα της κορτιζόλης στο σώμα;

Παρακάτω παρουσιάζονται μερικές συμβουλές για τη μείωση των επιπέδων κορτιζόλης στο σώμα, έτσι ώστε να μπορείτε να έχετε μια πιο υγιεινή ζωή.


Πείτε αντίο στον καφέ

Η καφεΐνη τείνει να αυξάνει το επίπεδο της κορτιζόλης στο αίμα τουλάχιστον κατά 30% εντός μιας ώρας. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις οι επιπτώσεις μπορεί να διαρκέσουν 18 ώρες.

Αν η πρόθεσή σας είναι να μειώσετε τον καταβολικό σας μεταβολισμό και να αυξήσετε τον αναβολικό μεταβολισμό σας, μην πίνετε άλλο καφέ.


Προσπαθήστε να κοιμηθείτε περισσότερο

ύπνος,γυναίκα

Βελτιώστε τον κύκλο του ύπνου σας πίνοντας ροφήματα όπως είναι το χαμομήλι ή τσάι βαλεριάνα πριν κοιμηθείτε. Αυτό θα κάνει το σώμα σας να κοιμηθεί γρηγορότερα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Εκτός από τη μείωση των επιπέδων κορτιζόλης στο σώμα σας, θα φαίνεστε νεότεροι και πιο υγιείς και θα ελαχιστοποιήσετε τις επιπτώσεις που έχουν απομείνει τα περασμένα χρόνια.


Κάντε ά
σκηση

Τα γνωστά οφέλη από τη συστηματική άσκηση, μέσω της αύξησης της μυϊκής μάζας και της αύξησης της παραγωγής της σεροτονίνης και της ντοπαμίνης, θα μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης άγχους ή κατάθλιψης.

Όχι μόνο αυτό, αλλά με αυτό τον τρόπο καίτε περισσότερο από εκείνη την υπερβολική ενέργεια που συσσωρεύεται στο σώμα και κάνει τα επίπεδα της κορτιζόλης σας να εκραγούν.


Κρατήστε τα επίπεδα της γλυκόζης σας σταθερά

Καταναλώστε πλήρη γεύματα γεμάτα υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες για να διατηρήσετε τον έλεγχο των επιπέδων του σακχάρου σας.

Συνιστάται επίσης να λαμβάνετε συμπληρώματα όπως βιταμίνη Β, ασβέστιο, μαγνήσιο, χρώμιο, ψευδάργυρο, βιταμίνη C και άλφα-λιποϊκό οξύ (ALA).