5 ασκήσεις εμπιστοσύνης για παιδιά, εφήβους και ενήλικες

Οι ασκήσεις εμπιστοσύνης βελτιώνουν την απόδοση των ατόμων και των ομάδων. Σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο, θα μοιραστούμε πέντε.
5 ασκήσεις εμπιστοσύνης για παιδιά, εφήβους και ενήλικες

Τελευταία ενημέρωση: 03 Ιούνιος, 2021

Η αυτοπεποίθηση είναι μια εξαιρετικά σημαντική πτυχή της ψυχικής μας υγείας. Χωρίς αυτήν, μπορεί να αισθάνεστε απομονωμένοι σε νέες ή ομαδικές δραστηριότητες. Επομένως, οι ασκήσεις εμπιστοσύνης θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε μια ομάδα, καθώς η αίσθηση άνεσης με άλλους ανθρώπους είναι ζωτικής σημασίας.

Η εμπιστοσύνη όχι μόνο σας επιτρέπει να δημιουργείτε ευχάριστους και ασφαλείς δεσμούς, αλλά επίσης διευκολύνει τις προσωπικές αλληλεπιδράσεις. Για να κατανοήσετε τη σημασία της, σκεφτείτε πώς αισθάνεστε και τις φυσικές εκδηλώσεις που αντιμετωπίζετε όταν βρίσκεστε σε ένα άγνωστο περιβάλλον.

Σίγουρα η εικόνα που έρχεται στο μυαλό είναι αυτή ενός τεταμένου σώματος και ενός ανήσυχου και αγχωμένου μυαλού. Τώρα σκεφτείτε πώς αλλάζει αυτό όταν βρίσκεστε σε ένα μέρος ή με ένα άτομο που πιστεύετε ότι γνωρίζετε. Πιθανότατα νιώθετε εντελώς διαφορετικοί!

Ωστόσο, η εμπιστοσύνη δεν χτίζεται από τη μια μέρα στην άλλη, καθώς απαιτεί χρόνο και σταδιακές προσεγγίσεις. Για το σκοπό αυτό, οι ασκήσεις εμπιστοσύνης μπορούν να χρησιμεύσουν ως ένα καλό σημείο εκκίνησης.

Ασκήσεις εμπιστοσύνης για όλες τις ηλικίες

Οι ασκήσεις εμπιστοσύνης μπορούν να γίνουν με παιδιά, εφήβους και ενήλικες, δεδομένου ότι έχουν ένα παιχνιδιάρικο συστατικό που θα μπορούσε να είναι διασκεδαστικό για οποιονδήποτε.

Ένας συντονιστής πρέπει να είναι παρών σε όλες. Θα επικεντρωθούν κυρίως στο να δώσουν οδηγίες σε όσους συμμετέχουν και να διασφαλίσουν ότι όλα πάνε όπως έχει προγραμματιστεί. Επομένως, πρέπει να δώσουν προσοχή, να είναι πρότυπο με τη στάση τους και να θυμούνται ότι εργάζονται και άλλες κοινωνικές-συναισθηματικές δεξιότητες.

φίλοι συζητούν

  1. Η πτώση της εμπιστοσύνης

Μια σημαντική άσκηση εμπιστοσύνης για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών μιας ομάδας είναι η πτώση της εμπιστοσύνης. Για να ξεκινήσει η δραστηριότητα, η ομάδα πρέπει να χωριστεί σε ζευγάρια σε έναν μεγάλο χώρο. Δεν απαιτούνται άλλοι τύποι υλικών.

Ο επόπτης του παιχνιδιού πρέπει να βεβαιωθεί ότι οι άνθρωποι δεν ταιριάζουν, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχουν παρόμοια φυσικά ή σωματικά χαρακτηριστικά.

Τα μέλη πρέπει να κοιτάζουν ο ένας τον άλλον και να αγγίζονται με τις άκρες των ποδιών τους. Πρέπει επίσης να κρατούν τα χέρια.

Μόλις είναι όλοι σε αυτήν τη θέση, ο συντονιστής θα πρέπει να δώσει ένα σήμα και τα ζευγάρια θα αρχίσουν να ρίχνουν τον εαυτό τους προς τα πίσω, σαν να επρόκειτο να πέσουν, αλλά πρέπει να προστατεύονται από τον σύντροφό τους.

Οι πρώτες αντιδράσεις θα είναι πιθανώς η ανασφάλεια και κάποιος φόβος, αλλά τότε όλα τα μέλη της ομάδας θα νιώσουν πιο χαλαρά. Εκείνη τη στιγμή, ο συντονιστής μπορεί να κάνει την άσκηση πιο δύσκολη υποδεικνύοντας κάποιες επιπλέον κινήσεις.

Η δραστηριότητα μπορεί να τελειώσει μετά από έναν καθορισμένο χρόνο ή μετά τις πρόσθετες προκλήσεις που προτείνει ο συντονιστής.

  1. Ο άνεμος και το δέντρο

Αυτή η άσκηση εμπιστοσύνης είναι μια προσαρμογή της προηγούμενης. Απαιτείται μπαντάνα ή δεμένα μάτια και η ιδανική τοποθεσία είναι ένας ανοιχτός χώρος.

Οι συμμετέχοντες πρέπει να στέκονται σε κύκλο. Ένας μεμονωμένος εθελοντής πρέπει να σταθεί στη μέση, με τα δεμένα μάτια. Πρέπει να χαλαρώσουν το σώμα τους.

Όταν ο συντονιστής δώσει το σήμα, οι υπόλοιποι της ομάδας θα αρχίσει να σπρώχνει και να μετακινεί το άτομο στη μέση από τη μία πλευρά στην άλλη. Μετά από μερικές κινήσεις, ένας άλλος εθελοντής μπορεί να πάρει τη θέση του στη μέση του κύκλου.

Η διάρκεια εξαρτάται από το αν όλοι θέλουν να είναι στη μέση ή όχι. Διαφορετικά, η άσκηση μπορεί να διαρκέσει από 15 έως 20 λεπτά.

  1. Ο δρόμος της εμπιστοσύνης

Αυτή η άσκηση εμπιστοσύνης μπορεί να γίνει σε ζευγάρια σε ανοιχτό χώρο. Πρέπει να τοποθετήσετε ακανόνιστα αντικείμενα γύρω από τον ανοιχτό χώρο, σηματοδοτώντας ένα σημείο εκκίνησης και μια γραμμή τερματισμού.

Ένας από τους συμμετέχοντες πρέπει να βλέπει, ενώ ο άλλος θα είναι αυτός που θα τους καθοδηγήσει με οδηγίες ώστε να φτάσουν με ασφάλεια στο τέλος του μαθήματος.

Όποιος έχει δεμένα τα μάτια θα λάβει οδηγίες όπως «Περπατήστε προς τα δεξιά», «Πηδήξτε το στεφάνι» και «Πηγαίνετε δύο βήματα προς τα αριστερά», ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο τακτοποιήθηκαν τα αντικείμενα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δαχτυλίδια, κώνους και σχοινιά.

Ο εκτιμώμενος χρόνος της δραστηριότητας εξαρτάται από το σχεδιασμό του μαθήματος. Κάθε μέλος πρέπει να παίζει με τη σειρά. Δεν έχει σημασία πόση ώρα χρειάζεται για να ολοκληρωθεί το ταξίδι. Το σημαντικό είναι να φτάσετε με ασφάλεια και να αισθανθείτε σίγουροι να προχωρήσετε.

Κάθε προτεινόμενη δυναμική ενισχύει την εμπιστοσύνη των ομάδων. Ο μόνος τρόπος για να φτάσετε στη γραμμή τερματισμού είναι η συνεργασία, που σημαίνει ότι αυτή η άσκηση επιτρέπει στους ανθρώπους να κατανοήσουν τη σημασία της ομαδικής εργασίας.

  1. Θαυμαστής των επαίνων

Η αυτοπεποίθηση μπορεί να εργαστεί για να ενσταλάξει την αξία των προσωπικών θετικών πτυχών. Αυτή η δραστηριότητα απαιτεί τουλάχιστον έξι συμμετέχοντες σε ένα μεγάλο χώρο, ώστε να μπορούν να στέκονται γύρω από έναν κύκλο.

Είναι μια δυναμική που απαιτεί προηγούμενη γνώση της ομάδας. Η ομάδα θα χρειαστεί κομμάτια χαρτιού και στυλό ή μολύβια.

Για αρχάριους, κάθε συμμετέχων πρέπει να έχει το δικό του χαρτί και στυλό ή μολύβι. Ο συντονιστής θα τους ζητήσει να γράψουν το όνομά τους. Όταν τελειώσουν, ο συντονιστής θα τους δώσει το σήμα να περάσει το χαρτί στο άτομο στα αριστερά του.

Ο συντονιστής θα δηλώσει ότι κάθε άτομο πρέπει να γράψει κάτι θετικό ή κάτι που τους αρέσει σχετικά με το όνομα που γράφεται στο χαρτί, διευκρινίζοντας ότι δεν επιτρέπονται τα άσχημα ή τα ακατάλληλα σχόλια.

Όταν όλοι οι συμμετέχοντες ολοκληρώσουν να γράφουν κάτι για καθένα από τα μέλη της ομάδας, ο συντονιστής θα αρχίσει να διαβάζει τα χαρτιά ή θα ζητήσει από έναν εθελοντή να το κάνει. Εάν οι συμμετέχοντες αποδεχτούν, μπορούν να εμβαθύνουν και να γράψουν περισσότερα για κάθε άτομο.

Επομένως, αυτή η άσκηση στοχεύει στη βελτίωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης με βάση αυτό που βλέπουν οι άλλοι σε εσάς.

Ένας άλλος τρόπος για να κάνετε την άσκηση είναι να τοποθετήσετε τα χαρτιά σε ένα κουτί και να κάνετε κάθε άτομο να τραβήξει ένα. Μετά από αυτό, οι ρόλοι αρχίζουν να εναλλάσσονται.

ενήλικες παίζουν
Τα εργασιακά περιβάλλοντα επωφελούνται από ασκήσεις εμπιστοσύνης, καθώς βοηθούν στη δημιουργία πιο παραγωγικών ομάδων εργασίας.
  1. Πες μου τι ζωγραφίζεις

Η τελευταία άσκηση εμπιστοσύνης συνίσταται στο διαχωρισμό της ομάδας σε ζευγάρια και κάθε ζευγάρι θα πάρει ένα κομμάτι χαρτί και ένα μολύβι. Ένας από τους συνεργάτες θα πρέπει να ξεκινήσει σχεδιάζοντας μια φωτογραφία, διασφαλίζοντας ότι ο σύντροφός του δεν τη βλέπει. Θα έχουν λίγα λεπτά για να σχεδιάσουν την εικόνα.

Όταν τελειώσει ο καθένας, ο συντονιστής θα δώσει το σήμα και το άτομο που έκανε το σχέδιο θα πρέπει να δώσει στον σύντροφό του στοιχεία για να τον βοηθήσει να το αναπαραγάγει. Καθώς συνίσταται στην παροχή διαφορετικών εξηγήσεων, αυτό το παιχνίδι επιτρέπει στους ανθρώπους να αναπτύξουν και να ενισχύσουν τις δεξιότητες έκφρασης και επικοινωνίας.

Το παιχνίδι τελειώνει όταν ο άλλος συνεργάτης έκανε το επαναλαμβανόμενο σχέδιο.

Κοινή χρήση συναισθημάτων, ένας από τους στόχους για τις ασκήσεις εμπιστοσύνης

Αφού τα παιδιά, οι έφηβοι ή οι ενήλικες ολοκληρώσουν αυτές τις ασκήσεις, πρέπει να αξιολογήσουν τι ένιωσαν, τι τους άρεσε περισσότερο και τι δεν τους άρεσε πολύ. Αυτό τους επιτρέπει να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.

Ο συντονιστής θα είναι αυτός που καλεί τους συμμετέχοντες να σχηματίσουν έναν κύκλο και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε τις δραστηριότητες και να συνειδητοποιήσουμε τη σημασία της εμπιστοσύνης και των καλών διαπροσωπικών σχέσεων σε ομάδες.

Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός κλίματος στο οποίο όλοι αισθάνονται ασφαλείς να μοιράζονται τις δικές τους εμπειρίες και να ενθαρρύνουν τον σεβασμό.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Σωματική αδράνεια στα παιδιά: Μια αυξανόμενη επιδημία
Με ΥγείαΔιαβάστε το σε Με Υγεία
Σωματική αδράνεια στα παιδιά: Μια αυξανόμενη επιδημία

Η σωματική αδράνεια στα παιδιά είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα στα περισσότερα μέρη του κόσμου. Για την ακρίβεια, έχει χαρακτηριστεί επιδημία. Α



  • Yáñez Gallardo, Rodrigo, Luis Ahumada Figueroa, and Félix Cova Solar. “Confianza y desconfianza: dos factores necesarios para el desarrollo de la confianza social.” Universitas Psychologica 5.1 (2006): 9-20.
  • Valdés, Nelson, et al. “Proceso de cambio psicoterapéutico: análisis de episodios relevantes en una terapia grupal con pacientes adictos.” Psykhe (Santiago) 14.2 (2005): 3-18.
  • Avalos, Santiago Maximiliano Troncoso, César Jesús Burgos Dávila, and Jeanette Magnolia López-Walle. “Climas motivacionales, liderazgo y cohesión grupal en contexto deportivo universitario.” Educación Física y Ciencia 17.1 (2015): 1-12.