Χούλα Χουπ με βάρη: Η νέα τάση του TikTok

Το "χούλα χουπ" έχει αποκτήσει και πάλι δημοσιότητα χάρη στο γεγονός ότι έγινε τάση στο TikTok. Σας παρουσιάζουμε τα χούλα χουπ, μια καλή επιλογή για να γυμναστείτε και να διασκεδάσετε.
Χούλα Χουπ με βάρη: Η νέα τάση του TikTok

Τελευταία ενημέρωση: 25 Αυγούστου, 2022

Τα στεφάνια χούλα χουπ αποτελούν αντικείμενο διασκέδασης εδώ και πολλά χρόνια. Σε ορισμένες πόλεις, χρησιμοποιούνταν και για αθλητισμό.

Στην εποχή μας, η τεχνολογία έχει αντικαταστήσει πολλές από τις παλιές δραστηριότητες, αλλά τα χούλα χουπ έχουν επιτύχει μια ιδιαίτερη συγχώνευση που συνδυάζει τη διασκέδαση, την άσκηση και την τεχνολογία χάρη σε ένα κοινωνικό δίκτυο. Σε αυτό το άρθρο σας παρουσιάζουμε την άσκηση με χούλα χουπ με βάρη και όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για αυτή την τάση του TikTok.

Υπάρχουν χούλα χουπ διαφορετικών βαρών. Φυσικά υπάρχουν και αυτά που θεωρούνται παιχνίδι.

Το ίδιο το στεφάνι προπόνησης έχει σχεδιαστεί για να γυμνάζει ολόκληρο τον πυρήνα και να καίει θερμίδες καθώς το κουνάτε γύρω από τη μέση σας. Τα πιο συνηθισμένα ζυγίζουν 2 με 3 κιλά, αλλά μπορείτε να δοκιμάσετε διαφορετικά φορτία, ανάλογα με το αν είστε αρχάριος ή όχι.

Πρόκειται για μια τεχνική 3000 ετών που έχει προσαρμοστεί σε διαφορετικές συνθήκες. Σήμερα φαίνεται ότι επέστρεψε για να μείνει.

Τι είναι τα χούλα χουπ και πώς να τα χρησιμοποιείτε;

Τα στεφάνια χούλα χουπ περιστρέφονται γύρω από τη μέση σας. Αυτά που είναι ειδικά για την άσκηση είναι συνήθως μεγαλύτερα και διατίθενται σε διάφορα βάρη. Το όνομά τους, χούλα χουπ, προέρχεται από το χούλα, έναν παραδοσιακό χορό της Χαβάης. Χουπ σημαίνει στεφάνι στα αγγλικά.

Η χρήση του είναι πολύ απλή με την πρώτη ματιά, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε απογοήτευση. Όπως κάθε δραστηριότητα, μπορεί να είναι περίπλοκη στην αρχή, αλλά πρέπει να έχετε υπομονή. Με λίγη εξάσκηση θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε τη σωστή τεχνική για να αποφύγουμε την πτώση.

Στη συνέχεια θα έρθει η ώρα για διασκέδαση και εκπαίδευση. Η άσκηση εκτελείται ως εξής:

  1. Πρώτον, πρέπει να σταθούμε με τον κορμό μας ίσιο, τα πόδια μας σε ευθεία γραμμή με τους γοφούς μας και τα γόνατά μας ελαφρώς λυγισμένα.
  2. Πρέπει να τοποθετήσουμε το στεφάνι στο ύψος της μέσης, στο κάτω μέρος της πλάτης.
  3. Ξεκινάμε την κίνηση των ισχίων σχηματίζοντας κύκλους και αφήνουμε το στεφάνι.
  4. Ο κορμός πρέπει να παραμείνει όρθιος.
  5. Τα χέρια πρέπει να βρίσκονται πάνω από το στεφάνι και μπορούν να μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε την ισορροπία.
a woman using weighted hula hoops
Τα χούλα χουπ για την άσκηση δεν είναι τα ίδια με αυτά που αγοράζετε ως παιχνίδια.

Οφέλη από την προπόνηση με σταθμισμένο χούλα χουπ

Με την προπόνηση με χούλα χουπ δημιουργούμε ένταση σχεδόν σε κάθε μυ του σώματος. Πρωτίστως, βάζουμε σε λειτουργία τον πυρήνα και τους γοφούς.

Επιπλέον, είναι μια δραστηριότητα για άτομα διαφόρων ηλικιών. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2019 που επικεντρώθηκε σε υπέρβαρα άτομα, το να κάνετε χούλα χουπ με σταθμισμένο στεφάνι μπορεί να μειώσει το ποσοστό του κοιλιακού λίπους και να αυξήσει τη μυϊκή μάζα του κορμού.

Μια δοκιμή που πραγματοποιήθηκε σε μια τακτική προπόνηση με χούλα χουπ με σταθμισμένο στεφάνι οδήγησε σε μείωση της περιφέρειας μέσης και ισχίων. Ακολουθούν μερικά από τα κύρια οφέλη της προπόνησης με το ζυγισμένο χούλα χουπ:

  • Η πρακτική είναι αποτελεσματική και διασκεδαστική. Για πολλούς είναι διασκεδαστική, αλλά και ενεργοποιεί τους μύες.
  • Ενισχύει τη μεσαία ζώνη.
  • Δουλεύει και διαμορφώνει τη μέση. Μας χαρίζει μια καλύτερη σιλουέτα.
  • Βοηθά στην καύση θερμίδων. Είναι μια καλή επιλογή αν θέλουμε να χάσουμε βάρος.
  • Μειώνει τη χοληστερόλη. Είναι εξίσου αποτελεσματική με άλλες προπονήσεις αντίστασης.
  • Βελτιώνει τον συντονισμό και τη σταθερότητα.

Σας άρεσε αυτό το άρθρο; Μπορεί επίσης να σας αρέσει να διαβάσετε: Kylian Mbappé: Η αυστηρή ρουτίνα άσκησης και διατροφής του επόμενου μεγάλου αστέρα του ποδοσφαίρου

Είναι ασφαλή τα χούλα χουπ;

Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, πρέπει να γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μια άσκηση όπως τόσες άλλες. Άρα ενέχει τον κίνδυνο τραυματισμού.

Για να γυμναστούμε με το χούλα χουπ με ασφάλεια πρέπει να λάβουμε υπόψη το βάρος του, τη φυσική μας κατάσταση, το χρόνο προπόνησης και την τεχνική που χρησιμοποιούμε. Η ακατάλληλη χρήση μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό στους κοιλιακούς μύες και στο κάτω μέρος της πλάτης. Ωστόσο, οι περισσότερες παθήσεις προκαλούνται από τις κινήσεις και όχι από το βάρος.

Να θυμάστε επίσης ότι, σε περίπτωση που αισθανθείτε πόνο, θα πρέπει να εγκαταλείψετε την άσκηση και να συμβουλευτείτε έναν γιατρό. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τη χρήση των στεφάνων για την αποφυγή τραυματισμών:

  • Χρησιμοποιήστε μια ζώνη ή ένα εσώρουχο για να αποφύγετε τις εκδορές και τους μώλωπες.
  • Ξεκινήστε με ένα στεφάνι μικρού βάρους και αυξήστε το όσο συνηθίζετε.
  • Μην το παρακάνετε και μην ξεπερνάτε τα 5 λεπτά.
weighted hula hoops and back support
χούλα χουπ

Ρίξτε μια ματιά σε αυτό το άρθρο: 7 εύκολοι τρόποι για να πίνετε συχνότερα νερό

Διασκεδάστε και βάλτε το σώμα σας να δουλέψει!

Ίσως να διασκεδάζατε με τα χούλα χουπ όταν ήσασταν παιδί. Τώρα μπορείτε να διασκεδάσετε, βάζοντας παράλληλα όλο σας το σώμα να δουλέψει.

Αν δεν το έχετε δοκιμάσει ποτέ, τότε μπορεί να είναι μια καλή πρόκληση. Το χούλα χουπ είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο ως τεχνική προπόνησης. Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει οπουδήποτε και μπορεί να συνδυαστεί με τη φύση, την καλή μουσική ή ακόμα και με μια οθόνη.

Από την άλλη πλευρά, να έχετε υπόψη σας ότι για να έχετε περισσότερα οφέλη θα πρέπει να συμπληρώσετε την προπόνηση με μια ισορροπημένη διατροφή και επαρκή ξεκούραση. Είναι προτιμότερο να ξεκινήσετε με μικρή επιβάρυνση και λίγο χρόνο. Αν αισθανθείτε δυσφορία ή πόνο, είναι καλύτερο να σταματήσετε και να συμβουλευτείτε έναν γιατρό. Θυμηθείτε τα παιδικά σας χρόνια, διασκεδάστε και βάλτε το σώμα σας να δουλέψει!

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...

8 κοινά λάθη όταν κάνετε σχοινάκι
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
8 κοινά λάθη όταν κάνετε σχοινάκι

Υπάρχουν συνηθισμένα λάθη κατά το σχοινάκι που μπορείτε να αποφύγετε αν δώσετε προσοχή σε κάθε κίνηση αυτής της απλής ρουτίνας.



  • Lahelma M, Sädevirta S, Lallukka-Brück S, Sevastianova K, Mustelin L, Gylling H, Rockette-Wagner B, Kriska AM, Yki-Järvinen H. Effects of Weighted Hula-Hooping Compared to Walking on Abdominal Fat, Trunk Muscularity, and Metabolic Parameters in Overweight Subjects: A Randomized Controlled Study. Obes Facts. 2019;12(4):385-396. doi: 10.1159/000500572. Epub 2019 Jun 19. Erratum in: Obes Facts. 2019;12(5):589. PMID: 31216547; PMCID: PMC6758714. Disponible en: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31216547/
  • McGill SM, Cambridge ED, Andersen JT. A six-week trial of hula hooping using a weighted hoop: effects on skinfold, girths, weight, and torso muscle endurance. J Strength Cond Res. 2015 May;29(5):1279-84. doi: 10.1519/JSC.0000000000000653. PMID: 25268284. Disponible en: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25268284/