Διατηρήστε το βάρος σας με αυτές τις διατροφικές συνήθειες

12 Σεπτέμβριος, 2020
Διατηρήστε το βάρος σας το καλοκαίρι ακολουθώντας μια σειρά οδηγιών, όπως να πίνετε πολύ νερό και να τρώτε φρούτα και λαχανικά. Η σωστή διατροφή είναι σημαντική προκειμένου να παραμείνετε σε φόρμα το καλοκαίρι και να απολαύσετε τις διακοπές σας.

Διατηρήστε το βάρος σας το καλοκαίρι αρκεί να γνωρίζετε τι τρώτε. Πρόκειται για την εποχή κατά την οποία ανησυχούμε περισσότερο για την εικόνα μας.

Η ειρωνεία είναι ότι είναι και η πιο δύσκολη εποχή για να παραμείνετε προσηλωμένοι/ες στις υγιεινές σας συνήθειες. Ο ζεστός καιρός και οι διακοπές μάς επιτρέπουν να περάσουμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι, κάτι που θα επηρεάσει σίγουρα τη διατροφή μας.

Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν είναι αδύνατο να κρατήσετε τις καλές συνήθειες που ακολουθείτε τον υπόλοιπο χρόνο. Αναφορικά με τη διατροφή, υπάρχει μια φόρμουλα για να τρώτε υγιεινά στη διάρκεια του καλοκαιριού ώστε να μπορέσετε να διατηρήσετε το βάρος σας. Θέλετε να τη μάθετε; Συνεχίστε την ανάγνωση!

Διατηρήστε το βάρος σας το καλοκαίρι

Λαχανικά για κύριο γεύμα

Είναι πιο εύκολο να τρώτε φρέσκα τρόφιμα το καλοκαίρι, γι’ αυτό ξεκινήστε να τρώτε σαλάτες ή σούπες. Τα λαχανικά ως κύριο γεύμα θα ικανοποιήσουν την πείνα σας. Έτσι, θα φάτε λιγότερο στο δεύτερο γεύμα σας και αυτό είναι καλό καθώς συχνά περιέχει περισσότερες θερμίδες.

Σκοπός εδώ είναι να σας χορτάσουν οι ίνες και να μειωθεί ο γλυκαιμικός δείκτης σας, άρα να επιβραδυνθεί η διαδικασία της πέψης. Έτσι, η κατανάλωση λαχανικών είναι σημαντική.  Διατηρήστε το βάρος σας και το καλοκαίρι.

Διάφορα φρούτα και λαχανικά πάνω σε τραπέζι
Η κατανάλωση φρέσκων λαχανικών το καλοκαίρι, θα σας βοηθήσει να χορτάσετε και να μη φάτε υπερβολικά. Αυτό είναι το κλειδί για να διατηρήσετε το βάρος σας.

Τρώτε εποχιακά φρούτα

Πέραν του ότι είναι ελκυστικά χάρη στα ζωντανά τους χρώματα και τη γλυκιά τους γεύση, τα καλοκαιρινά φρούτα είναι πολύ δροσιστικά. Επίσης, είναι πλούσια σε υγρά και περιέχουν λίγες θερμίδες. Παρακάτω έχουμε ορισμένα φρούτα που πρέπει να θυμάστε:

  • Βερίκοκα
  • Ροδάκινα
  • Νεκταρίνια
  • Επίπεδα ροδάκινα
  • Κίτρινα δαμάσκηνα
  • Πεπόνια

Τα πορτοκαλί και κίτρινα χρώματα αυτών των φρούτων δείχνουν ότι είναι πλούσια σε καροτένες και καροτενοειδή. Αυτά είναι τα θεμέλια της βιταμίνης Α και οι λειτουργίες τους ενισχύουν τις άμυνες του οργανισμού και την υγεία του δέρματος, ενώ διατηρούν την όραση σε βέλτιστα επίπεδα.

Υπάρχουν και τα κόκκινα φρούτα όπως τα καρπούζια, τα κεράσια, και τα κόκκινα δαμάσκηνα. Αυτά είναι πλούσια σε μαγνήσιο και λυκοπένιο, ουσίες που συμβάλλουν στην ευεξία της καρδιάς σας.

Να τα τρώτε ως σνακ ανάμεσα στα γεύματα και να τα παίρνετε μαζί σας όπου πάτε. Μπορείτε επίσης να τα απολαύσετε ως επιδόρπιο. Σε αντίθεση με την πεποίθηση πολλών ανθρώπων, η ζάχαρη στα φρούτα δεν παχαίνει. Η κατεργασμένη ζάχαρη στα εμπορικά-επεξεργασμένα παγωτά και στα άλλα γλυκίσματα έχει θερμίδες και καθόλου θρεπτικές ουσίες.

Διατηρήστε το βάρος σας επιλέγοντας σωστά στα εστιατόρια

Αν πάτε στη θάλασσα τότε φάτε φρέσκο ψάρι. Ο πιο υγιεινός τρόπος μαγειρέματος είναι στο γκριλ, ενώ μπορείτε να το συνοδεύσετε με ελαφριές σάλτσες. Μπορείτε να φάτε όλα τα είδη θαλασσινών. Αυτά, όπως και τα ψάρια, είναι γεμάτα με πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας και, τα περισσότερα από αυτά, χαμηλά σε λιπαρά. Επίσης, είναι πλούσια σε μέταλλα και βιταμίνες.

Όμως, να προσέχετε με αυτά επειδή έχουν υψηλά επίπεδα χοληστερίνης. Η μεγαλύτερη συγκέντρωσή της βρίσκεται στα κεφάλια των καλαμαριών και των γαρίδων.

Επιπλέον, αν κάνετε διακοπές εκτός χώρας, επισκεφθείτε τα εστιατόρια που σερβίρουν φρέσκο φαγητό. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε τα ταχυφαγεία.

Ίσως σας ενδιαφέρει: 7 κετογονικά τρόφιμα για απώλεια βάρους. Μάθετε ποια είναι αυτά

Διατηρήστε το βάρος σας έχοντας μαζί σας τα δικά σας σνακ

Στις διακοπές έχουμε την τάση να περνάμε όλη μας τη μέρα σε αξιοθέατα. Έτσι, καλό είναι να έχετε μαζί σας υγιεινά σνακ ώστε να μη φάτε το πρώτο πράγμα που θα βρείτε μπροστά σας. Ξηροί καρποί (ωμοί ή καβουρδισμένοι), κομμένα φρούτα, κράκερ ολικής αλέσεως, και άλλα υγιεινά σνακ, αποτελούν εξαιρετικές επιλογές.

Τι γίνεται όμως αν θέλετε να φάτε παγωτό; Μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας στο σπίτι, ή να επιλέξετε ένα με χαμηλές θερμίδες. Τα υγιεινά σνακ είναι ένας φανταστικός τρόπος για να διατηρήστε το βάρος σας το καλοκαίρι.

Ξηροί καρποί και αποξηραμένα φρούτα
Οι ξηροί καρποί αποτελούν το ιδανικό σνακ για να κατευνάσετε την πείνα σας το καλοκαίρι. Όμως, θα πρέπει να τρώτε μικρές μερίδες.

Παραμείνετε ενυδατωμένοι/ες

Είναι πολύ σημαντικό να παραμένετε ενυδατωμένοι/ες όταν εκτίθεστε σε υψηλές θερμοκρασίες. Γενικά, ένα μέσο άτομο χρειάζεται περίπου 8 κούπες νερό την ημέρα. Προσθέστε μία κούπα για κάθε βαθμό πάνω από τους 35°C.

Να παίρνετε μαζί σας ένα μπουκάλι με νερό, είτε στην τσάντα σας είτε στο σακίδιό σας, ώστε να παραμένετε ενυδατωμένοι/ες όλη την ημέρα. Με αυτόν τον τρόπο δε θα χρειαστεί να καταφύγετε στις εμπορικές επιλογές οι οποίες δεν είναι ιδιαίτερα υγιεινές.

Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ

Υπάρχουν πολλά δροσιστικά μη αλκοολούχα ποτά. Παρότι τα αλκοολούχα ροφήματα κάνουν συχνά την εμφάνισή τους σε πάρτι και καλοκαιρινούς εορτασμούς, είναι καλύτερο να τα αποφύγετε όσο μπορείτε.

Ίσως διερωτηθείτε, ποιες είναι όμως οι μη αλκοολούχες επιλογές. Φυσικά το νερό είναι το καλύτερο ρόφημα. Αλλά, μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε ανθρακούχο νερό, κρύα εγχύματα και τσάι, σμούθι, λεμονάδα, και τοματοχυμό.

Ανακαλύψτε: Η ζελατίνη είναι ο καλύτερος σύμμαχος των αρθρώσεων

Διατηρήστε το βάρος σας με αυτές τις τελικές συμβουλές

  • Τέλος, θα πρέπει να αυξήσετε την ενέργεια που δαπανάτε καθημερινά προκειμένου να διατηρήσετε το βάρος σας. Αν επισκέπτεστε μια άλλη πόλη, σχεδιάστε περιπάτους ή βόλτες με ποδήλατο. Ακόμη, προσπαθήστε να βρείτε μια δραστηριότητα που να σας αρέσει αν πάτε στη θάλασσα ή το βουνό.
  • Κλείστε ένα δωμάτιο με κουζίνα, έτσι θα μπορέσετε να ελέγχετε ό,τι τρώτε.

Ανησυχείτε μήπως πάρετε βάρος το καλοκαίρι; Αν ναι, εφαρμόστε αυτές τις συμβουλές και διασκεδάστε ενώ φροντίζετε τη σιλουέτα σας.

  • Jesús Román Martínez. Carlos Iglesias Rosado. El libro blanco de la hidratación. Sociedad Española de Dietética y Ciencias de la Alimentación. 2006.
  • Martínez Álvarez, J. R., et al. “Recomendaciones de bebida e hidratación para la población española.” Nutr Clin Diet Hosp 28 (2008): 3-19.
  • Ochoa C, Muñoz Muñoz G. Hambre, apetito y saciedad. RCAN Rev Cubana Aliment Nutr 2014;24(2):268-279.
  • CECOPESCA. Gobierno de España. Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente.  “Las cualidades nutricionales de los productos procedentes de la pesca extractiva y de la acuicultura: binomio riesgo-beneficio”.