Το μυστικό συστατικό στο καρπούζι που δυναμώνει τους μυς

· 6 Ιουνίου 2018
Χάρη στην περιεκτικότητά του σε αμινοξέα, ειδικά L-αργινίνης, το καρπούζι είναι ιδανικό όχι μόνο για τους αθλητικούς τύπους αλλά και για όσους θέλουν ν' αποφύγουν την κούραση και να πάρουν παραπάνω ενέργεια.

Ποιο είναι το μυστικό συστατικό στο καρπούζι που μας δίνει μια ευχάριστη αίσθηση φρεσκάδας, ικανοποίησης και ευεξίας;

Πρόκειται για το φρούτο του καλοκαιριού. Για τον καρπό της φύσης που συνδυάζεται πολύ καλά σε χυμούς και σαλάτες.

Όμως, είναι πιθανό να λέτε στον εαυτό σας πως το καρπούζι είναι «μόνο νερό» και ότι οι θρεπτικές τους ουσίες είναι ελάχιστες, αν υπάρχουν.

Θα χαρείτε να μάθετε ότι πέραν από την περιεκτικότητά του κατά 92% σε νερό, σε κάθε μπουκιά λαμβάνουμε σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Α, Β6 και C, όπως επίσης και μια ατελείωτη λίστα αντιοξειδωτικών και αμινοξέων.

Και μαζί με αυτά, δεν περιέχει σχεδόν καθόλου νάτριο και δεν έχει σχεδόν καθόλου λιπαρά. Τι παραπάνω θα μπορούσατε να ζητήσετε;

Στην πραγματικότητα, μπορούμε να ζητήσουμε ένα ακόμη πράγμα: να μας αναζωογονήσει, να μας δώσει ενέργεια και να δώσει αντοχή στους μυς μας όταν είμαστε εξαντλημένοι.

Σας φαίνεται απίθανο; Υπάρχει ένα μυστικό συστατικό στο καρπούζι το οποίο μάλλον δεν γνωρίζετε και θέλουμε να σας το εξηγήσουμε σ’ αυτό το άρθρο.

L-κιτρουλίνη, το αμινοξύ στο καρπούζι που σας δίνει ενέργεια

φέτες από καρπούζι σε πιάτο

Μην ανησυχείτε αν δεν έχετε ακούσει ποτέ για την L-κιτρουλίνη. Είναι περισσότερο γνωστή στον κόσμου του αθλητισμού επειδή είναι ένα μη απαραίτητο αμινοξύ το οποίο βοηθά τους αθλητές ν’ αυξήσουν τις επιδόσεις τους.

Ο όρος «μη απαραίτητο αμινοξύ» ίσως σας φάνηκε περίεργος. Τι ακριβώς σημαίνει;

  • Τα μη απαραίτητα αμινοξέα είναι εκείνα τα οποία μπορεί να συνθέσει το σώμα και έτσι δεν είναι απαραίτητο να τα τρώμε στην καθημερινή μας διατροφή.

Στη συνέχεια ας δούμε τι κάνει αυτό το ενδιαφέρον συστατικό για εμάς.

Ανακαλύψτε: Οι απίστευτες ωφέλειες που έχει το μπρόκολο για την υγεία

L-κιτρουλίνη, ένα πολύ υγιεινό αμινοξύ

Μπορούμε να βρούμε την L-κιτρουλίνη όχι μόνο στο καρπούζι, αλλά και στα ρεβίθια, το κρέας, το σκόρδο, τους ξηρούς καρπούς και τη μαύρη σοκολάτα.

Όπως βλέπετε, πρόκειται για τροφές γεμάτες ενέργεια οι οποίες όχι μόνο βελτιώνουν την απόδοσή μας, αλλά φροντίζουν και την υγεία μας.

Θα χαρείτε να μάθετε πως όταν τα αμινοξέα κιτρουλίνη και αργινίνη συνδυάζονται, το σώμα μας παράγει ένα ωφέλιμο αέριο που ονομάζεται μονοξείδιο του αζώτου.

Μπορείτε να μαντέψετε τι κάνει αυτό το αέριο για εμάς; Μειώνει την πίεση και τη χοληστερίνη.

Μας δίνει ενέργεια

γυναίκα έτοιμη για τρέξιμο

Η L-κιτρουλίνη έχει ακόμη μία εκπληκτική ιδιότητα: μας βοηθά να μειώσουμε το γαλακτικό οξύ και την αμμωνία από τους μυϊκούς ιστούς.

Η απαραίτητη αυτή ιδιότητα βοηθά τους μυς ν’ ανακάμψουν σχεδόν αμέσως, θα παρατηρήσουμε λιγότερη ένταση, λιγότερες κράμπες και λιγότερη κούραση.

Θα ανακτήσουμε την ενέργειά μας και θα βελτιωθεί σχεδόν άμεσα η φυσική μας απόδοση.

Προκαλεί επαρκείς αλλαγές στον μεταβολισμό

Πολλοί αθλητές επιλέγουν την κατανάλωση συμπληρωμάτων τα οποία έχουν ως βάση τη L-κιτρουλίνη.

Αυτό το αμινοξύ προκαλεί αντιδράσεις στον μεταβολισμό ο οποίος συνθέτει αεροβική ενέργεια και καθυστερεί το αίσθημα κούρασης.

Φυσικά, εμείς στην πλειοψηφία μας δεν είμαστε αθλητές και δεν ανταγωνιζόμαστε, οπότε δεν υπάρχει λόγος να πάρουμε ξεχωριστά αυτό το συμπλήρωμα.

Ωστόσο, συνιστάται να πάρουμε τα μέγιστα από την περιεκτικότητα L-κιτρουλίνης του καρπουζιού σε συνδυασμό με όλες του τις βιταμίνες και τα μέταλλα.

Ανακαλύψτε: Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης: τι είναι και πώς αντιμετωπίζεται

Αποτρέπει τη συσσώρευση αποβλήτων

καρπούζι με τυρί

Η κατανάλωση καρπουζιού βοηθά όχι μόνο στην ανάκτηση της ενέργειας και της αντοχής των μυών μας και στο να αποφύγουμε την κούραση, αλλά μια ακόμη ενδιαφέρουσα πληροφορία για την L-κιτρουλίνη είναι πως αποτρέπει τη συσσώρευση αποβλήτων στο σώμα μας.

Αυτά μπορεί να εκδηλωθούν ως πόνοι, κράμπες ή κατακράτηση υγρών για παράδειγμα.

Βοηθά στη βελτίωση της στυτικής δυσλειτουργίας

Τέλος, κάτι επίσης ενδιαφέρον, είναι ότι το καρπούζι και η εκπληκτική του περιεκτικότητα σε L-κιτρουλίνη βοηθούν στις περιπτώσεις ήπιας στυτικής δυσλειτουργίας.

Αυτό χάρη στην ιδιότητά του η οποία διευκολύνει τη διαστολή των αγγείων μέσω του μονοξειδίου του αζώτου και της ενδοθηλιακής λειτουργίας.

Βελτιώνοντας με φυσικό τρόπο την κυκλοφορία του αίματος, μπορεί να ανακουφίσει ήπιες περιπτώσεις στυτικής δυσλειτουργίας.

Όλα αυτά, μας θυμίζουν για ακόμη μια φορά ότι αντί να στρεφόμαστε σε φάρμακα, είναι πάντοτε καλύτερο να ξεκινούμε με τη βελτίωση του τρόπου ζωής και των διατροφικών συνηθειών μας.

Όμως, αν το πρόβλημα συνεχίζει, είναι προτιμότερο να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό.

Ανακαλύψτε επίσης: 7 προειδοποιητικά σημάδια στο σώμα σας για προβλήματα με το θυρεοειδή

Εν κατακλείδι, όπως είδαμε ξεκάθαρα, το καρπούζι είναι κάτι παραπάνω από ένα καλοκαιρινό φρούτο.

Μιλάμε για ένα φαρμακευτικό, υγιεινό και γεμάτο ενέργεια φρούτο. Συνδυάστε το καλά με άλλες τροφές και εκμεταλλευτείτε το στο έπακρο όταν έρθει η εποχή του.

Το αξίζει όσο και η ευεξία σας.