Πώς επηρεάζει το Ραμαζάνι την απόδοση του Καρίμ Μπενζεμά;

Ο επιθετικός της Ρεάλ Μαδρίτης σέβεται το Ραμαζάνι, αλλά παρόλα αυτά δεν σταματά να σκοράρει. Η παρατεταμένη νηστεία έχει κάποια επίδραση στη σωματική του διάπλαση;
Πώς επηρεάζει το Ραμαζάνι την απόδοση του Καρίμ Μπενζεμά;

Τελευταία ενημέρωση: 20 Απρίλιος, 2022

Το να αναρωτιέται κανείς αν το Ραμαζάνι έχει κάποια αρνητική επίδραση στον Καρίμ Μπενζεμά δεν φαίνεται να έχει νόημα. Εξάλλου, σε έναν πρόσφατο αγώνα με την Τσέλσι, πέτυχε τρία γκολ αφού είχε ήδη νηστέψει για έξι ημέρες.

Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερη για το Champions League από αυτή την άποψη. Υπάρχουν πολλοί μουσουλμάνοι παίκτες που ασκούν το Ραμαζάνι ακριβώς σε μια περίοδο σημαντικών αγώνων.

Τι συμβαίνει στο σώμα όταν νηστεύει για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα; Μπορούν οι αθλητές να αντέξουν αυτή την έλλειψη τροφής και να συνεχίσουν στο ίδιο επίπεδο παιχνιδιού; Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτά τα ερωτήματα.

Τι είναι το Ραμαζάνι;

Ραμαζάνι είναι το όνομα του ένατου μήνα του μουσουλμανικού ημερολογίου. Είναι μια ιερή χρονική περίοδος για όσους πιστεύουν και περιλαμβάνει αυστηρή νηστεία.

Αυτός ο μήνας δεν συμπίπτει πάντα με τα δυτικά ημερολόγια. Στην πραγματικότητα, υπολογίζεται με βάση τις σεληνιακές φάσεις. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει με την ημερομηνία του εβραϊκού και του χριστιανικού Πάσχα.

Το 2022, το Ραμαζάνι ξεκίνησε την 1η Απριλίου και θα διαρκέσει μέχρι την 1η Μαΐου, συμπίπτοντας με σημαντικούς αγώνες για τον Καρίμ Μπενζεμά και άλλους κορυφαίους αθλητές που αγωνίζονται στο Champions League. Για αυτούς, υπάρχει ηθική υποχρέωση να συμμορφωθούν με τις θρησκευτικές πρακτικές που πρέπει να λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια αυτής της ιερής περιόδου.

Κατά τη διάρκεια αυτών των 30 ημερών, πραγματοποιείται πολύ αυστηρή νηστεία από την ανατολή έως τη δύση του ηλίου. Σε αυτό το διάστημα δεν μπορούν ούτε νερό να καταναλώσουν.

Πριν από την ανατολή του ήλιου και μετά τη δύση του επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού και υγρών. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι το Ραμαζάνι δεν αφορά μόνο στον περιορισμό της κατανάλωσης φαγητού, αλλά αποτελεί μια κατάσταση πνευματικής περισυλλογής, οπότε περιορίζονται επίσης οι σεξουαλικές σχέσεις και κάθε άλλη σωματική δραστηριότητα που συνεπάγεται την απόσπαση της προσοχής από το διαλογισμό και την προσευχή.

Για να συμμορφωθούν με τη θρησκεία τους και να συνεχίσουν να αποδίδουν για τις ομάδες τους, οι μουσουλμάνοι παίκτες στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ακολουθούν διαφορετικές στρατηγικές. Για παράδειγμα, ο Μοχάμεντ Σαλάχ, ο Αιγύπτιος επιθετικός της Λίβερπουλ, προπονείται πριν από την αυγή στο Ραμαζάνι.

Mohamed Salah practica Ramadán.

Η σχέση του Μπενζεμά με το Ραμαζάνι

Πριν από λίγες ημέρες, πριν από τον αγώνα με την Τσέλσι, ο Καρίμ Μπενζεμά μίλησε σε μια γαλλική εφημερίδα και είπε:

“Δεν έχει καμία επίπτωση. Το Ραμαζάνι είναι μέρος της ζωής μου και η θρησκεία μου καθιστά το Ραμαζάνι υποχρέωση. Είναι πολύ σημαντικό για μένα και αισθάνομαι καλά όταν νηστεύω.”

Η οικογένεια του επιθετικού είναι από την Αλγερία και έχει ασπαστεί το Ισλάμ. Μετέδωσε τις αρχές αυτής της πίστης στον γιο του και προσπάθησε να τον βοηθήσει να τις ακολουθήσει, ακόμα κι αν ζει σε αμιγώς δυτικές κοινότητες.

Πριν από τους αγώνες, είναι σύνηθες για τον παίκτη να φοράει ακουστικά με τα οποία ακούει σούρες από το Κοράνι. Με αυτόν τον τρόπο, εκπληρώνει μια άλλη από τις απαιτήσεις της πίστης του, που είναι η γνώση των ιερών κειμένων.

Είναι δυνατόν να νηστεύει κανείς για ένα μήνα και να είναι αθλητής υψηλού επιπέδου;

Πολλοί αμφισβητούν το Ραμαζάνι, και όχι μόνο στην περίπτωση του Καρίμ Μπενζεμά, αλλά σε κάθε άτομο που το εφαρμόζει. Είναι αυτή η παρατεταμένη νηστεία ωφέλιμη; Ή μήπως καταναλώνει υπερβολικά πολλούς πόρους του οργανισμού;

Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να διευκρινιστεί ότι ο τρόπος με τον οποίο ένας προπονημένος οργανισμός αντιμετωπίζει την έλλειψη τροφής δεν είναι ο ίδιος με τον τρόπο που το κάνει κάποιος που δεν προπονείται τακτικά. Τα ανθρώπινα σώματα έχουν άλλους μηχανισμούς για να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις όταν είναι προπονημένα.

Ο Καρίμ Μπενζεμά μπορεί να σκοράρει κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού επειδή ακολουθεί αυστηρό πρόγραμμα άσκησης και δίαιτα τον υπόλοιπο χρόνο για να βελτιώνεται καθημερινά. Όταν διανύει τη μηνιαία νηστεία, το σώμα του έχει άλλους πόρους για να αντιμετωπίσει την έλλειψη θρεπτικών συστατικών και ενυδάτωσης.

Τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια του ενός μήνα της νηστείας;

Η μορφή νηστείας που προτείνει το Ραμαζάνι είναι πολύ διαφορετική από αυτό που γνωρίζουμε ως διαλείπουσα νηστεία. Τριάντα ημέρες χωρίς στερεές τροφές και με λίγα μόνο υγρά πριν και μετά την ανατολή και τη δύση του ήλιου είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο.

Το πρώτο πράγμα που θα κάνει το σώμα είναι να χρησιμοποιήσει τη γλυκόζη ως πηγή ενέργειας. Αυτό μπορεί να είναι αρκετό για 3 ή 4 ημέρες. Στη συνέχεια, θα πρέπει να καταφύγει στα λίπη και τα λιπαρά οξέα για να λειτουργήσει.

Μόλις εξαντληθεί η πηγή των λιπών, το σώμα θα μπορούσε να καταστρέψει τον μυϊκό ιστό για να αποκτήσει ενέργεια. Αυτό είναι ένα κρίσιμο και ανθυγιεινό σημείο. Σε αυτή την περίπτωση, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των κορυφαίων αθλητών και των άλλων ανθρώπων.

Το σώμα των αθλητών είναι προετοιμασμένο να λειτουργεί με διαφορετικό βασικό μεταβολισμό, με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην παραγωγή ενέργειας και με βελτιωμένη ικανότητα αντίδρασης για να ανταποκρίνεται στο σωματικό στρες. Με άλλα λόγια, οι ποδοσφαιριστές μπορούν να περάσουν το Ραμαζάνι χωρίς να παρατηρήσουν διαφορές στην απόδοση.

Στην πραγματικότητα, μια μελέτη του 2009 σε νεαρούς μουσουλμάνους ποδοσφαιριστές έδειξε ότι δεν υπήρχαν σημαντικές αλλαγές στα σωματικά τεστ κατά την εξάσκηση του Ραμαζανιού. Το πιο σημαντικό είναι ότι η Διεθνής Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου (FIFA) πιστοποίησε ότι δεν υπήρχαν προβλήματα υγείας για τους ποδοσφαιριστές που έκαναν τη μηνιαία νηστεία σε ελεγχόμενο περιβάλλον συνοδευόμενοι από τους προπονητές και τους συλλόγους τους.

Balón de fútbol y pie.

Τι είναι ένα ελεγχόμενο περιβάλλον για το Ραμαζάνι στο ποδόσφαιρο;

Το “ελεγχόμενο περιβάλλον” που προτείνεται για τους ποδοσφαιριστές που σέβονται το Ραμαζάνι, αναφέρεται σε κάποιες συστάσεις. Πρόκειται για επιστημονικές προτάσεις για τη μείωση της επίδρασης της παρατεταμένης νηστείας στην αθλητική απόδοση.

Μία από τις πιο συμβουλές που έχει επικυρωθεί από την ιατρική επιστήμη είναι η αλλαγή του προγράμματος προπόνησης. Είναι καλύτερο οι αθλητές να κάνουν τις προπονήσεις τους κατά τη δύση του ηλίου, ώστε να μπορούν να αναπληρώνουν την ενυδάτωσή τους.

Ομοίως, η ρουτίνα ύπνου τροποποιείται κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού. Θα πρέπει να εξασφαλίσουν επαρκείς ώρες ύπνου, ώστε ο κιρκάδιος ρυθμός τους να μην αλλάζει πάρα πολύ κατά τη διάρκεια της νηστείας. Αυτό θα αποτρέψει τη χρήση των μυών ως καύσιμο.

Σας άρεσε αυτό το άρθρο; Μπορεί επίσης να σας αρέσει να διαβάσετε: Kylian Mbappé: Η αυστηρή ρουτίνα άσκησης και διατροφής του επόμενου μεγάλου αστέρα του ποδοσφαίρου

Το Ραμαζάνι δεν φαίνεται να εξαντλεί τον Καρίμ Μπενζεμά

Τα τρία γκολ εναντίον της Τσέλσι τα λένε όλα. Το Ραμαζάνι δεν αποδυναμώνει στο ελάχιστο την απόδοση του Καρίμ Μπενζεμά.

Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να αποδοθεί στην τύχη. Ο επιθετικός της Ρεάλ Μαδρίτης άλλαξε την προσέγγισή του στην προπόνηση και τη διατροφή πριν από αρκετά χρόνια για να γίνει σήμερα ένας ασταμάτητος σκόρερ.

Σώμα, μυαλό και πνεύμα ευθυγραμμίζονται σε αυτόν τον άνθρωπο που είναι σε θέση να σέβεται τις παραδόσεις του χωρίς να επηρεάζει την ομάδα του.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Η σωματική και πνευματική μεταμόρφωση του Καρίμ Μπενζεμά
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Η σωματική και πνευματική μεταμόρφωση του Καρίμ Μπενζεμά

Η μεταμόρφωση που πέρασε ο Καρίμ Μπενζεμά για να γίνει επιθετικός και υποψήφιος για τη Χρυσή Μπάλα έγκειται στην άσκηση, τη διατροφή και .



  • Kirkendall, Donald T., et al. “The influence of Ramadan on physical performance measures in young Muslim footballers.” Journal of sports sciences 26.S3 (2008): S15-S27.
  • Zerguini, Yacine, Qanta A. Ahmed, and Jiri Dvorak. “The Muslim football player and Ramadan: Current challenges.” Journal of sports sciences 30.sup1 (2012): S3-S7.
  • Maughan, Ronald J., et al. “Achieving optimum sports performance during Ramadan: some practical recommendations.” Journal of sports sciences 30.sup1 (2012): S109-S117.
  • Chtourou, Hamdi, et al. “Effects of Ramadan fasting on physical performances in soccer players: A systematic review effets du jeûne de Ramadan sur les performances physiques des footballeurs: Revue systématique.” Tun Med 97 (2019): 1114-1131.
  • Aziz, Abdul Rashid, et al. “Effects of Ramadan fasting on the physical activity profile of trained Muslim soccer players during a 90-minute match.” Science and Medicine in Football 2.1 (2018): 29-38.