Καθαρίστε τις αρτηρίες και τις φλέβες με φυσικό τρόπο

· 17 Οκτωβρίου 2015
Αν και όλα τα μούρα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, το ρόδι έχει την υψηλότερη συγκέντρωση. Με τον καθαρισμό στις αρτηρίες και τις φλέβες σας, μπορείτε να βοηθήσετε στην πρόληψη της αρτηριοσκλήρωσης.

Η διατροφή ανέκαθεν έπαιζε σημαντικό ρόλο στον τομέα της υγείας, προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο. Με την πάροδο του χρόνου, ορισμένα στοιχεία μπορεί να προκαλέσουν αποφράξεις στις αρτηρίες σας, προκαλώντας προβλήματα στην κυκλοφορία του αίματος και άλλες καρδιαγγειακές παθήσεις που μπορούν να προκαλέσουν ακόμη και θάνατο. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν τροφές που βοηθούν να καθαρίστε τις αρτηρίες και τις φλέβες σας και συμπεριλαμβάνοντας αυτά τα τρόφιμα στη διατροφή σας μπορεί να σας βοηθήσουν να αποτρέψετε ένα ευρύ φάσμα ασθενειών.

Σύμφωνα με έρευνες, η αρτηριοσκλήρωση είναι μία από τις ασθένειες που προκαλεί τους περισσότερους θανάτους σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο. Αυτή η ασθένεια είναι πολύ σοβαρή επειδή αδυνατίζει το ανοσοποιητικό σύστημα, προκαλεί λοίμωξη κοκ. Εκτός από την αρτηριοσκλήρωση, τα άτομα με φραγμένες τις αρτηρίες και τις φλέβες τείνουν να υποφέρουν από υπέρταση και καρδιακή νόσο.

Δεδομένου ότι η διατροφή σας είναι ένα τόσο σημαντικό μέρος της πρόληψης σε όλες τις προαναφερθείσες ασθένειες, σε αυτό το άρθρο θα σας δείξουμε 10 τροφές που μπορείτε να φάτε για να καθαρίστε τις αρτηρίες και τις φλέβες σας.

Σκόρδο και καθαρίστε τις αρτηρίες

καθαρίστε τις αρτηρίες με σκορδο

Το σκόρδο είναι το νούμερο ένα, όταν πρόκειται για τρόφιμα που προάγουν τον καθαρισμό των αρτηριών, διότι έχει πολύ ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες οι οποίες είναι σε θέση να καταπολεμήσουν τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα σας, ενώ ταυτόχρονα βοηθά στη μείωση της κακής χοληστερόλης και αύξηση της καλής χοληστερόλης. Βελτιώνει τη ροή του αίματος και βοηθά στην καταπολέμηση της υπέρτασης.

Βρώμη

Συστήνουμε ιδιαίτερα αυτήν την τροφή, ως μέρος του πρωινού σας, διότι, εκτός από την προώθηση της καλής πέψης, σας δίνει ενέργεια όλη την ημέρα. Μερικά από τα θαυμάσια οφέλη από την κατανάλωση βρώμης περιλαμβάνουν τη μείωση της χοληστερόλης και της ικανότητάς της να κολλά στα τοιχώματα των αρτηριών, εμποδίζοντας έτσι την ανάπτυξη της αρτηριοσκλήρωσης και άλλα καρδιακά προβλήματα.

Διαβάστε ακόμα: 5 τροφές για να ενισχύσετε το κυκλοφορικό και τον οργανισμό

Μήλα και καθαρίστε τις αρτηρίες σας

Τα μήλα περιέχουν μια ουσία που ονομάζεται πηκτίνη η οποία, σύμφωνα με την Liz Applegate, Ph. D. και διευθύντρια του τμήματος Αθλητικής Διατροφής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Ντέιβις, είναι μια ίνα που ενώνεται με τη χοληστερόλη. Επιπλέον, τα μήλα έχουν φλαβονοειδή, τα οποία μπορεί να μειώσουν την πιθανότητα σας να υποφέρετε από προβλήματα στην καρδιά μέχρι και 50%.

Ψάρι

Τα λιπαρά ψάρια είναι μια μεγάλη πηγή των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, επίσης γνωστά και ως «καλά λιπαρά», τα οποία χρειάζεται το σώμα μας για να λειτουργήσει σωστά και να ξεμπλοκάρει τις αρτηρίες. Τα καλύτερα ψάρια για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι: ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος, η πέστροφα, η ρέγκα και οι σαρδέλες.

Κουρκουμάς και καθαρίστε τις αρτηρίες

καθαρίστε τις αρτηρίες με κουρκουμα

Ένα από τα κύρια συστατικά του κουρκουμά είναι η κουρκουμίνη, στοιχείο το οποίο έχει εξαιρετικά αποτελέσματα ως προστάτης της καρδιάς. Μελέτες έχουν δείξει ότι, χάρη σε αυτό το στοιχείο, ο κουρκουμάς μπορεί να αποτρέψει τις αρτηριακές βλάβες που συνδέονται συνήθως με την απόφραξη των αρτηριών. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ιδιότητες του κουρκουμά, διαβάστε το άρθρο των Δρ. Srivastava et. al. εδώ.

Σπανάκι

Αυτό το πράσινο λαχανικό είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και C, οι οποίες, σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της οξείδωσης της χοληστερόλης και έτσι να αποφύγετε προβλήματα όπως η αρτηριοσκλήρωση.

Ξηροί καρποί

καθαρίστε τις αρτηρίες με καρπους

Οι ξηροί καρποί είναι επίσης καταπληκτικοί στο να βοηθήσουν το σώμα σας στην πρόληψη της απόφραξης των αρτηριών, καθώς και να τονώσουν τη διαδικασία καθαρισμού στις φλέβες σας. Αυτές οι καλές ιδιότητες είναι αποτέλεσμα της περιεκτικότητάς τους σε μονο-ακόρεστα λιπαρά, καθώς και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα καρύδια, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για την αρτηριακή υγεία. Μερικά από τα καλύτερα είδη ξηρών καρπών είναι: τα φουντούκια, τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα φιστίκια.

Ελαιόλαδο

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο έχει ένα ευρύ φάσμα από ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία σας και ανάμεσά τους είναι η ικανότητά του να αποτρέπει τις καρδιακές παθήσεις. Αυτό το προϊόν είναι ένα μονο-ακόρεστο λίπος το οποίο είναι λιγότερο πιθανό να οξειδωθεί, ιδιότητα η οποία εμποδίζει τη χοληστερόλη από το να προσκολληθεί στα τοιχώματα των αρτηριών σας.

Μάθετε ακόμα: 8 σημάδια καρδιακών νόσων που δεν πρέπει να αγνοούνται

Ντομάτες

καθαρίστε τις αρτηρίες με ντοματα

Οι ντομάτες είναι μια σημαντική πηγή λυκοπενίου, το οποίο είναι ένα αντι-οξειδωτικό που εμποδίζει την κακή χοληστερόλη από το να προσκολληθεί στα τοιχώματα των αρτηριών. Σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση ντομάτας καθημερινά μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο δημιουργίας πλακών στο εσωτερικό των αρτηριών σας.

Χυμός ροδιού

Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι ο χυμός ροδιού έχει τα υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών σε σχέση με άλλους χυμούς, συμπεριλαμβανομένων και αυτών του βατόμουρου, του μύρτιλλου και του πορτοκαλιού. Χάρη σε αυτή την ιδιότητα, σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε αρουραίους, ο χυμός ροδιού έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ καλός στη θεραπεία των κατεστραμμένων ή προβληματικών αρτηριών, ασθένεια γνωστή ως αρτηριοσκλήρωση.

 
  • Avci A1, Atli T, Ergüder IB, Varli M, Devrim E, Aras S, Durak I. Effects of garlic consumption on plasma and erythrocyte antioxidant parameters in elderly subjects. Gerontology. 2008;54(3):173-6. doi: 10.1159/000130426. Epub 2008 May 7.
  • Kapil, V., Milsom, A. B., Okorie, M., Maleki-Toyserkani, S., Akram, F., Rehman, F., … Ahluwalia, A. (2010). Inorganic nitrate supplementation lowers blood pressure in humans: Role for nitrite-derived no. Hypertension. http://doi.org/10.1161/HYPERTENSIONAHA.110.153536
  • Covas, M.-I., De La Torre, R., & Fitó, M. (2014). Scientific evidence of the benefits of virgin olive oil for human health. Medicina Balear. http://doi.org/10.3306/MEDICINABALEAR.29.02.39
  • Lavie, C. J., Milani, R. V., Mehra, M. R., & Ventura, H. O. (2009). Omega-3 Polyunsaturated Fatty Acids and Cardiovascular Diseases. Journal of the American College of Cardiology. http://doi.org/10.1016/j.jacc.2009.02.084
  • Srivastava, G., & Mehta, J. L. (2009). Currying the heart: Curcumin and cardioprotection. Journal of Cardiovascular Pharmacology and Therapeutics. http://doi.org/10.1177/1074248408329608
  • Meydani, M. (2009). Potential health benefits of avenanthramides of oats. Nutrition Reviews. http://doi.org/10.1111/j.1753-4887.2009.00256.x