Μάθετε ποια είναι τα οφέλη του fitboxing

Έχετε ακούσει ποτέ για τα οφέλη του fitboxing; Αυτό το άθλημα συνδυάζει τις ασκήσεις φυσικής κατάστασης και την πυγμαχία (boxing) για να σας βοηθήσει να μπείτε σε φόρμα. Εδώ θα σας πούμε τα πάντα γι' αυτό!
Μάθετε ποια είναι τα οφέλη του fitboxing

Τελευταία ενημέρωση: 31 Ιούλιος, 2021

Τα οφέλη του fitboxing είναι πολλά. Πρόκειται για ένα αρκετά δημοφιλές άθλημα ανάμεσα στα άτομα που θέλουν ν’ αποκτήσουν καλή φυσική κατάσταση. Προέρχεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και είναι ένας συνδυασμός πυγμαχίας, kickboxing, muay Thai, και ασκήσεων crossfit. Στόχος του είναι η εκγύμναση ολόκληρου του σώματος.

Αρχικά, ίσως φαίνεται κάπως επιθετική πρακτική, η οποία αφορά μόνο όσους βρίσκονται σε βέλτιστη σωματική κατάσταση. Όμως, η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν ασκήσεις για όλους, από νεαρά άτομα μέχρι ηλικιωμένα.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα οφέλη του fitboxing; Αν ναι, συνεχίστε την ανάγνωση!

Τι είναι το fitboxing;

Είναι ένα σχετικά καινούργιο άθλημα το οποίο έχει γίνει ελκυστικό λόγω των ωφελειών του. Συνδυάζει ασκήσεις για φυσική κατάσταση, όπως αυτές που γίνονται με το βάρος του σώματός σας ή TRX, την πυγμαχία, και τεχνικές πολεμικών τεχνών.

Κύριος στόχος του είναι να βοηθήσει το σώμα να διατηρηθεί σε φόρμα, πέραν από την απόκτηση μυϊκής μάζας ή του αδυνατίσματος. Φυσικά, το τελευταίο είναι ένα από τα οφέλη του, καθώς οι συνεδρίες υψηλής έντασης, για περίπου 60 λεπτά, συμβάλλουν στην καύση έως και 1000 θερμίδων.

Μεταξύ άλλων, ενδυναμώνει την καρδιοαναπνευστική λειτουργία, αυξάνει τη φυσική αντοχή, και βελτιώνει την ευκινησία και τον συντονισμό. Το καλύτερο; Δεν απαιτεί πολύ χρόνο και μπορούν να το εξασκήσουν σχεδόν όλοι.

Τα οφέλη του fitboxing – Πώς γίνεται;

Το fitboxing είναι μια μορφή αερόβιας άσκησης η οποία έρχεται χέρι με χέρι με ορισμένες λειτουργικές ασκήσεις. Οι συνεδρίες διαρκούν 47 λεπτά, συνήθως, και αποκαλούνται “προκλήσεις”. Ξεκινούν με το ζέσταμα, το οποίο διαρκεί περίπου 15 λεπτά, και εκτελούνται ασκήσεις αερόβιες και τόνωσης ώστε να ενεργοποιηθούν οι μυς.

Έπειτα, με τη βοήθεια του προπονητή, το άτομο αρχίζει την πυγμαχία και το kickboxing μετά μουσικής. Σε αυτό το σημείο, εκτελούνται 8 γύροι των 2 λεπτών στον σάκο, σε συνδυασμό με 8 ασκήσεις του 1ος λεπτού με βάρη (χρησιμοποιώντας το βάρος του ίδιου του σώματος).

Αυτό ακολουθείται από μια 10λεπτη συνεδρία λειτουργικής προπόνησης (fitness) με τη βοήθεια ιμάντων αντίστασης, TRX, και μπάλας γυμναστικής, μεταξύ άλλων εργαλείων. Για το τελείωμα, εκτελούνται δραστηριότητες τόνωσης διάρκειας 6 λεπτών και εκτάσεις 10 λεπτών.

Άτομα σε γυμναστήριο
Είναι σημαντικό να βρείτε ένα μέρος όπου θα σας συμβουλέψει για το fitboxing και θα σας καθοδηγήσει για τις απαιτήσεις των ασκήσεων.

Τα οφέλη του fitboxing

Γενικά, η εξάσκηση σωματικής δραστηριότητας έχει πολλά υγιεινά οφέλη. Το fitboxing, συγκεκριμένα, ξεχωρίζει για την αποτελεσματικότητά του στην καύση θερμίδων και τη βελτίωση της κατάστασης του σώματος. Φυσικά, έχει και άλλα πλεονεκτήματα.

Βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους

Ένας από τους κύριους λόγους για την εξάσκηση του fitboxing είναι πως βοηθά στη μείωση του άγχος και της ανησυχίας. Ενσωματώνοντας αερόβιες ασκήσεις, διευκολύνεται η απελευθέρωση ενδορφινών.

Αυτό, όπως εξηγεί μια αξιολόγηση που δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Psychology, μειώνει την ένταση και αυξάνει το αίσθημα της ευεξίας.

Βοηθά στη φροντίδα της υγείας του καρδιαγγειακού

Η τακτική εξάσκηση fitboxing μεταφράζεται και σε βελτιώσεις στην υγεία του καρδιαγγειακού. Καθώς διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος, βοηθά στη σταθεροποίηση της πίεσης.

Αυτό με τη σειρά του, βοηθά στον έλεγχο του περίσσιου βάρους και της παχυσαρκίας, παράγοντες που έχουν σημαντική επίπτωση στον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Οφέλη του fitboxing – Καίει περισσότερες θερμίδες

Ο συνδυασμός του fitboxing με τις διαλειμματικές ασκήσεις αυξάνει την καύση των θερμίδων, ακόμη περισσότερο και από άλλα αθλήματα.

Φυσικά, αυτό ποικίλλει ανάλογα με την ένταση. Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται ότι συνεδρίες από 47 έως 60 λεπτά βοηθούν στην καύση έως και 1.000 θερμίδων, κάτι που προάγει το υγιές βάρος.

Σας βοηθά να τονωθείτε

Αυτό το είδος γυμναστικής γυμνάζει όλες τις μυϊκές ομάδες. Το παραπάνω, μαζί με την ικανότητα της καύσης του λίπους προάγουν την τόνωση του σώματος. Το αποτέλεσμα; Μια πιο καλλίγραμμη φιγούρα.

Βελτιώνει τον συντονισμό και τη σταθερότητα

Μία από τις σημαντικότερες επιδράσεις αυτού του αθλήματος είναι πως δυναμώνει τους κεντρικούς μύες, που ονομάζονται και μυς του κορμού. Βάζοντας στο πρόγραμμα γρήγορες περιστροφικές κινήσεις, γυμνάζονται οι μυς αυτού του σημείου του σώματος.

Σύμφωνα με ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Harvard Health, αυτό σταθεροποιεί την ισορροπία, βελτιώνει τον συντονισμό, και αυξάνει τις αθλητικές επιδόσεις.

Οφέλη του fitboxing – Αυξάνει την αυτοπεποίθηση

Αρκετές μελέτες, όπως αυτή που αναφέρει το Neuropsychiatric Disease and Treatment, δείχνουν ότι η τακτική άσκηση έχει θετική επίδραση στην αυτοπεποίθηση. Το fitboxing είναι πολύ ωφέλιμο υπό αυτή την έννοια καθώς περιλαμβάνει την εκμάθηση τεχνικών αυτοάμυνας οι οποίες ενισχύουν την αυτοπεποίθηση.

Ταυτόχρονα, η κατάκτηση μικρών και μεγάλων στόχων σε κάθε μάθημα προκαλεί ένα αίσθημα ικανοποίησης το οποίο τροφοδοτεί την αυτοπεποίθηση. Δε χρειάζεται ν’ αναφέρουμε ότι σε φυσικό επίπεδο, όπως ένα υγιές βάρος, βελτιώνεται η αίσθηση που έχουμε για την εικόνα μας.

Συμβουλές για να ξεκινήσετε fitboxing

Δεν χρειάζεται να έχετε υψηλές αθλητικές επιδόσεις για να ξεκινήσετε το fitboxing. Όμως, είναι απαραίτητο να περάσετε μέσα από την αρχική διαδικασία εκμάθησης και προσαρμογής για να τελειοποιήσετε τις τεχνικές που εφαρμόζονται κατά την προπόνηση. Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι καλύτερο να έχετε έναν προπονητή ο οποίος θα σας καθοδηγεί.

Στην αρχή, οι κινήσεις και οι συνδυασμοί των χτυπημάτων είναι περίεργοι και κουραστικοί. Όμως, όσο τα εξασκείτε, τόσο πιο εύκολα εκτελούνται. Ο προπονητής είναι εκείνος που θα καθορίσει πότε θα πρέπει ν’ αυξηθεί η ένταση.

Χαλαρώστε

Το να μάθετε να χαλαρώνετε ανάμεσα στις ασκήσεις είναι το κλειδί της προόδου. Αρχικά, είναι φυσιολογικό να δυσκολευτείτε να εφαρμόζετε τις κινήσεις και τα χτυπήματα χωρίς να πιέζεστε.

Επιπλέον, μπορεί να δυσκολευτείτε να ολοκληρώσετε το μάθημα. Ακόμη και έτσι, προσπαθήστε να το πάρετε χαλαρά και αν επικεντρώσετε τις προσπάθειές σας όχι στη δύναμη, αλλά στην ταχύτητα και την ευκινησία.

Να φοράτε άνετα ρούχα

Οι κινήσεις στη διάρκεια των ασκήσεων θα πρέπει να είναι ρευστές. Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι απαραίτητο να επιλέξετε άνετα, αθλητικά ρούχα, τα οποία επιτρέπουν ελευθερία κινήσεων και δεν προκαλούν δυσφορία στο δέρμα. Να φροντίσετε να επιλέξετε τα σωστά μεγέθη για ν’ αποφύγετε την ταλαιπωρία.

Αυξήστε σταδιακά την ένταση

Η αλήθεια για το fitboxing είναι ότι είναι απαιτητικό άθλημα. Παρά τούτου, η ένταση θα πρέπει ν’ αυξάνεται σταδιακά, σύμφωνα με τη φυσική σας κατάσταση. Αν προσπαθήσετε να πάτε από την καθιστική ζωή στις κοπιαστικές ρουτίνες τότε μπορεί να προκαλέσετε τραυματισμό και η διαδικασία θα είναι αντιπαραγωγική.

Ενδυνάμωση

Για να συμπληρώσετε τις επιδράσεις του fitboxing στο σώμα, αξίζει να υιοθετήσετε μια ρουτίνα ενδυνάμωσης. Δεν χρειάζεται να είναι καθημερινή, μπορεί να γίνεται 2 ή 3 φορές την εβδομάδα.

Η εξάσκησή της θα σας βοηθήσει να δυναμώσετε τους μύες σας και, πάνω απ’ όλα, αυτό θα ωφελήσει τη σιλουέτα σας και την υγεία σας.

Τρία άτομα κάνουν fitboxing
Το fitboxing είναι ένα άθλημα που κάνει καύση πολλών θερμίδων, και απαιτεί ασκήσεις ενδυνάμωσης μυών.

Διατηρήστε μια υγιεινή διατροφή

Όπως και με άλλα αθλήματα, έτσι και το fitboxing θα πρέπει να συνοδεύεται από μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Οι διατροφικές ανάγκες διαφέρουν από άτομο σε άτομο, όμως, σας συμβουλεύουμε ν’ ακολουθήσετε τα εξής:

  • Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.
  • Καταναλώνετε άπαχα κρέατα και ψάρια.
  • Να τρώτε γαλακτοκομικά προϊόντα με σύνεση.
  • Να καταναλώνετε ξηρούς καρπούς και σπόρους.
  • Ν’ αποφεύγετε την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων, ζάχαρης, και αλεύρων.
  • Να πίνετε νερό.

Τα οφέλη του fitboxing, ένας τρόπος να βελτιώσετε τη σιλουέτα σας υπό τον ρυθμό μουσικής

Το γεγονός πως το fitboxing έχει κατακτήσει τις καρδιές χιλιάδων ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο, δεν είναι τυχαίο. Οι θετικές επιδράσεις του στο σώμα και οι ασκήσεις στον σάκο υπό τον ρυθμό της μουσικής κάνουν αυτό το άθλημα έναν διαφορετικό τρόπο γυμναστικής με εξαιρετικά αποτελέσματα.

Φυσικά, οι ρουτίνες είναι σχεδιασμένες για όλους, από νέα άτομα μέχρι ενήλικες, για αθλητές και ηλικιωμένους. Όλοι μπορούν να ξεκινήσουν να το εξασκούν, αρκεί να έχουν λάβει τη γνώμη ενός επαγγελματία προηγουμένως.

Εσείς τι λέτε, θα το ξεκινήσετε;

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Δοκιμάστε τη σανίδα για τέλεια κοιλιά. Είναι αποτελεσματική
Με ΥγείαΔιαβάστε το Με Υγεία
Δοκιμάστε τη σανίδα για τέλεια κοιλιά. Είναι αποτελεσματική

Σε αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσουμε να ανακαλύψετε μια καινούργια άσκηση για επίπεδο στομάχι, τη σανίδα. Αυτή η νέα μέθοδος έχει εισαχθεί σε όλα τα ...



  • Warburton DE, Nicol CW, Bredin SS. Health benefits of physical activity: the evidence. CMAJ. 2006;174(6):801-809. doi:10.1503/cmaj.051351
  • Areeudomwong P, Saysalum S, Phuttanurattana N, Sripoom P, Buttagat V, Keawduangdee P. Balance and functional fitness benefits of a Thai boxing dance program among community-dwelling older adults at risk of falling: A randomized controlled study. Arch Gerontol Geriatr. 2019 Jul-Aug;83:231-238. doi: 10.1016/j.archger.2019.04.010. Epub 2019 Apr 22. PMID: 31102925.
  • Heijnen S, Hommel B, Kibele A, Colzato LS. Neuromodulation of Aerobic Exercise-A Review. Front Psychol. 2016;6:1890. Published 2016 Jan 7. doi:10.3389/fpsyg.2015.01890
  • Cercato C, Fonseca FA. Cardiovascular risk and obesity. Diabetol Metab Syndr. 2019;11:74. Published 2019 Aug 28. doi:10.1186/s13098-019-0468-0