5 φυτά για τη βελτίωση της διάθεσης

· 13 Οκτωβρίου 2015

Θέλετε να μάθετε για τη βελτίωση της διάθεσης; Όλοι μας σίγουρα είμαστε λίγο ή πολύ συναισθηματικά πλάσματα, ακόμη κι εκείνοι που δείχνουν να είναι  κρύοι και υπερβολικά υπολογιστικοί και φαίνονται να είναι ανεπηρέαστοι από τα συναισθήματα. Έχετε ποτέ καθίσει να σκεφτείτε πόσα συναισθήματα νιώθετε σε μια μόνο μέρα και πώς επηρεάζουν την δουλειά σας, τη σχέση με τον σύντροφο σας, την οικογένεια, τα παιδιά, κτλ; Φυσικά δεν μπορούμε να παρακάμψουμε το γεγονός ότι, όπως σε όλα στη ζωή, υπάρχουν καλές και κακές πλευρές και τα συναισθήματα δεν αποτελούν εξαίρεση. Υπάρχουν καλά συναισθήματα που μας βοηθούν να περνάμε τις μέρες μας με αισιοδοξία, κι άλλα που, ακριβώς το αντίθετο, μας παραλύουν και μας γεμίζουν με φόβο κι ανασφάλεια.

Πρέπει να γνωρίζετε ότι οι συνεχείς καταστάσεις άγχους και νευρικότητας μπορούν να οδηγήσουν στην εμφάνιση γαστρίτιδας από άγχος ή όπως είναι γνωστή σε συναισθηματική γαστρίτιδα, η οποία αποτελεί φλεγμονή στο τοίχωμα του στομάχου, τα βασικά συμπτώματα της οποίας είναι το κάψιμο, κνησμός (φαγούρα), καούρα, κτλ. Όταν αυτή η κατάσταση έχει τις ρίζες της στις συγκινήσεις, με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να δημιουργήσει στομαχικά έλκη τα οποία θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε καρκίνο.

Αφού ο γιατρός διαγνώσει  συναισθηματική γαστρίτιδα, αυτός/αυτή θα αξιολογήσει την ανάγκη για συμπληρωματική αγωγή με ψυχολογική θεραπεία. Γνωρίζοντας αυτό, γιατί να μην προσπαθήσετε να ζείτε μια πιο χαλαρή ζωή με περισσότερο θετική νοοτροπία, αποστασιοποιώντας τον εαυτό σας από κάθε αρνητικό συναίσθημα μόλις αυτό εμφανίζεται.

Το μυαλό είναι τόσο δυνατό που αν το γεμίσετε με θετικές σκέψεις, όλα θα πάνε καλύτερα. Είστε αυτό που σκέφτεστε, ελκύετε αυτό που σκέφτεστε.

Η σοφή και γενναιόδωρη Μητέρα Φύση για άλλη μια φορά μας έχει εφοδιάσει με φυτά που μπορούν να βοηθήσουν την συναισθηματική ευεξία, να φέρουν γαλήνη και να εμποδίσουν εκείνα τα χαρακτηριστικά αρνητικά συναισθήματα που προκαλούνται από το άγχος και τις ανησυχίες των καθημερινών έντονων δραστηριοτήτων. Υπάρχουν λοιπόν ορισμένα φυτά για τη βελτίωση της διάθεσης και της ευεξίας.

Ποια είναι αυτά τα ευεργετικά φυτά για τη βελτίωση της διάθεσης;

Παρακάτω πρόκειται να σας δώσουμε μια λίστα των φυτών που θα σας βοηθήσουν να ζήσετε μια πιο χαλαρή κι αρμονική ζωή. Έχετε στο μυαλό σας, φυσικά, ότι  δεν θα πρέπει ποτέ να τα καταναλώνετε υπερβολικά. Κι αν υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία όσον αφορά στην κατανάλωσή τους, θα πρέπει συμβουλεύεστε έναν επαγγελματία εκπαιδευμένο γιατρό στο αντικείμενο, ειδικά εάν ήδη ακολουθείτε φαρμακευτική αγωγή.

Μελισσόχορτο

Melisochorto-gia-agxos

Επίσης γνωστό ως μελισσοβότανο, διαθέτει αντισπασμωδικές ιδιότητες, οι οποίες είναι ο λόγος που χρησιμοποιείται για να επαναφέρει τους ανθρώπους μετά από μια λιποθυμία κι ως φυσικό χαλαρωτικό. Θεωρείται ένα χαλαρωτικό φυτό και χρησιμοποιείται για το άγχος, την δυστυχία, ως  κατευναστικό της ανησυχίας, για την αϋπνία και είναι χρήσιμο επίσης για την εξάλειψη σπασμών του πεπτικού συστήματος.

Λεβάντα

Διαθέτει αγχολυτικές και χαλαρωτικές ιδιότητες και είναι επίσης χρήσιμη για την θεραπεία ημικρανιών, άγχους, κόπωσης, κατάθλιψης και βοηθά τους ανθρώπους να κοιμηθούν. Χρησιμοποιείται εσωτερικά ή εξωτερικά, εκ των οποίων ο δεύτερος τρόπος είναι ο πιο συνηθισμένος σήμερα μέσω της αρωματοθεραπείας , των αιθέριων ελαίων ή των λουλουδιών λεβάντας.

Μποράντζα

Για να καταπολεμήσετε το άγχος και την νευρικότητα, μπορείτε να καταναλώσετε αυτό το βότανο φτιάχνοντας ένα ρόφημα με  μια κουταλιά της σούπας αποξηραμένα φύλλα μποράντζας σε ένα ποτήρι νερό. Πίνετε μερικές φορές την ημέρα. Αποφύγετε τις παρατεταμένες αγωγές με αυτό το φυτό και ιδιαίτερα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης. Επίσης δεν συνιστάται για μικρά παιδιά. Μην το καταναλώνετε σε υπερβολικές ποσότητες.

Βαλεριάνα

valeriana-ena-fyto-gia-therapeia-aypnia

Αυτό το βότανο διαθέτει κατευναστικές ιδιότητες κι αποτελεί μεγάλη βοήθεια για τις νευρικές και καταθλιπτικές διαταραχές. Επίσης βοηθάει στον ύπνο. Η χρήση του αντενδείκνυται  κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού και δεν θα πρέπει επίσης να δίδεται σε μικρά παιδιά (πάντα να συμβουλεύεστε τον παιδίατρο πριν το χορηγήσετε στο παιδί σας). Αποφύγετε την αλληλεπίδραση με άλλα φάρμακα που έχουν ισότιμες ή παρόμοιες επιδράσεις.

Η κατανάλωση βαλεριάνας κατά την διάρκεια της ημέρας δεν ενδείκνυται εάν η δουλειά σας έχει να κάνει με βαρύ εξοπλισμό ή απαιτεί μεγάλη προσοχή και συγκέντρωση. Για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα, μπορείτε να το καταναλώνετε λίγη ώρα πριν πάτε για ύπνο, ώστε να απολαύσετε τις ιδιότητες του χωρίς καμία ενόχληση.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι παρέχει χαλαρωτικά οφέλη, χάρη στην απαλή χαλαρωτική  του δράση. Για περιπτώσεις νευρικότητας κι αϋπνίας , είναι καλό να πίνετε ένα ρόφημα από λουλούδια αποξηραμένου χαμομηλιού.

Μπορείτε επίσης να κάνετε ένα μπάνιο με εκχύλισμα χαμομηλιού. Ετοιμάζετε το εκχύλισμα με αποξηραμένα λουλούδια και το προσθέτετε στο λουτρό σας. Επίσης θα μπορούσατε χρησιμοποιήσετε 15 σταγόνες αιθέριου ελαίου αντί αυτού του εκχυλίσματος.

Η χρήση αυτή είναι περιορισμένη για τα άτομα που είναι αλλεργικά σε αυτό το βότανο. Οι εγκυμονούσες γυναίκες και τα μικρά παιδιά θα πρέπει να συμβουλεύονται τον γιατρό τους πριν το καταναλώσουν.