Top 6 αντιφλεγμονώδεις τροφές που πρέπει να δοκιμάσετε

Υπάρχουν πολλές ασθένειες που προκαλούν φλεγμονώδεις διεργασίες. Επομένως, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ορισμένες τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση αυτών των συμπτωμάτων.
Top 6 αντιφλεγμονώδεις τροφές που πρέπει να δοκιμάσετε

Τελευταία ενημέρωση: 08 Ιανουαρίου, 2022

Γνωρίζατε ότι πολλές ασθένειες προκαλούν φλεγμονή σε όργανα ή άλλα μέρη του σώματος; Θα σας αναφέρουμε μερικές αντιφλεγμονώδεις τροφές για να τις αντιμετωπίσετε.

Οι παθολογίες που καταλήγουν σε -ίτιδα είναι συνήθως φλεγμονώδεις διεργασίες – ιγμορίτιδα, αρθρίτιδα, φαρυγγίτιδα, για να αναφέρουμε μόνο τρεις. Εκτός από την ανακούφισή τους με συμβατικά φάρμακα, εξηγούμε πώς να μειώσετε τη φλεγμονή επιλέγοντας τροφές με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Μερικές αντιφλεγμονώδεις τροφές…

Ανακαλύψτε τις ιδιότητες του κουρκουμά, του κρεμμυδιού, του μπρόκολου, της παπάγιας, του λάχανου ή του πράσινου τσαγιού στις ακόλουθες παραγράφους.

Κουρκουμάς, μια από τις αντιφλεγμονώδεις τροφές

Αυτό το μπαχαρικό, επίσης γνωστό για τα αντιοξειδωτικά, αντικαρκινικά και αντικαταθλιπτικά του οφέλη, είναι ένα από τα πιο αντιφλεγμονώδη τρόφιμα που θα μπορούσατε να βρείτε.

Η κουρκουμίνη είναι αντιφλεγμονώδης και γι’ αυτό συνιστάται σε άτομα που υποφέρουν από πόνο, ρευματισμούς, ινομυαλγία κ.λπ. Αυτό έχει αποδειχθεί σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Drug Design, Development and Therapy. Στην πραγματικότητα, η κουρκουμίνη – το κύριο φυτοθρεπτικό της συστατικό – χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της αρθρίτιδας.

Μπορούμε να το λάβουμε με τη μορφή εκχυλίσματος, κάψουλας ή δισκίων ή εντάσσοντάς το στο καθημερινό μας μενού.

Ο κουρκουμάς δίνει γεύση και κίτρινο χρώμα στις συνταγές και μπορούμε να τον συμπεριλάβουμε σε πολλά διαφορετικά είδη συνταγών. Επιπλέον, μπορεί επίσης να προστεθεί σε επιδόρπια όπως κέικ, μιλκσέικ, κρέμες κ.λπ. Η συνιστώμενη δόση είναι περίπου μία κουταλιά της σούπας ημερησίως.

Παπάγια

Αυτό το εξωτικό φρούτο, που διακρίνεται για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες , έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και E και είναι ένα καλό αντιφλεγμονώδες φρούτο, ειδικά στον πεπτικό σωλήνα.

Αυτό συμβαίνει χάρη στην περιεκτικότητά του σε παπαΐνη, ένα ένζυμο που βοηθά στην πέψη των πρωτεϊνών. Με αυτόν τον τρόπο, βελτιώνει την πέψη ενώ μειώνει τη φλεγμονή.

Μπορούμε να καταναλώσουμε παπάγια ωμή ή ως κρέμα. Αν την τρώτε ως κρέμα, προτείνουμε να συμπεριλάβουμε τους σπόρους, που έχουν αντιπαρασιτικές ιδιότητες.

Κρεμμύδια, ακόμα μια από τις αντιφλεγμονώδεις τροφές

Τα κρεμμύδια έχουν μέταλλα όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, χλώριο, χαλκό, σίδηρο και φώσφορο, μεταξύ πολλών άλλων. Περιέχουν επίσης βιταμίνες Α, Β, C και Ε.

Ωστόσο, το κύριο χαρακτηριστικό είναι ένα αντιοξειδωτικό φλαβονοειδές που περιέχει, που ονομάζεται κερκετίνη, και μια αντιοξειδωτική πολυφαινόλη γνωστή ως ανθοκυανίνη. Αυτά τα συστατικά βοηθούν στη λήψη ελεύθερων ριζών, οι οποίες αυξάνουν την οξειδωτική κατάσταση του σώματος. Έχει αποδειχθεί ότι η τακτική λήψη αυτών των ενώσεων με αντιοξειδωτική ικανότητα βοηθά στη βελτίωση της κατάστασης της υγείας και στην πρόληψη της πρόωρης γήρανσης.

Το κρεμμύδι έχει επίσης εξαιρετικά αντισηπτικές και διουρητικές ιδιότητες. Συνιστάται ιδιαίτερα για φλεγμονές του αναπνευστικού και του ουροποιητικού συστήματος.

Ενα κρεμμύδι.

Λάχανο

Το λάχανο περιέχει επίσης κερσετίνη, επομένως ξεχωρίζει ως αντιφλεγμονώδες λαχανικό. Συνιστάται για φλεγμονές του εντέρου, καθώς έχει αντιόξινες ιδιότητες και περιέχει βιταμίνη C. Με τη σειρά του, μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από τη διάρροια και τα έλκη.

Πολλοί άνθρωποι μισούν τη γεύση του βρασμένου λάχανου. Επομένως, σας προτείνουμε να το ανακατέψετε ωμό και να το συνδυάσετε με μήλο, καρότο ή παντζάρι. Αυτό αυξάνει την παροχή βιταμίνης Α, μιας θρεπτικής ουσίας που έχει αποδειχθεί ότι είναι απαραίτητη για την πρόληψη προβλημάτων όρασης.

Μπορούμε επίσης να το κόψουμε σε πολύ λεπτά κομμάτια και να το αφήσουμε να μουλιάσει για δύο ώρες, καρυκευμένο με ελαιόλαδο, μηλόξυδο, θαλασσινό αλάτι, μια πρέζα καστανή ζάχαρη και ρίγανη.

Επιπλέον, το λάχανο έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα στο ότι λειτουργεί και τοπικά. Αν θέλετε να ανακουφίσετε τη φλεγμονή στις αρθρώσεις, την πλάτη ή την κοιλιά, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

  • Πρώτα, βάλτε το νερό να βράσει.
  • Στη συνέχεια, βάλτε ένα μεγάλο φύλλο πράσινου λάχανου στο νερό για περίπου 30 δευτερόλεπτα.
  • Βγάλτε το και εφαρμόστε το απευθείας στην περιοχή που πονάει.
  • Τέλος, αφήστε το να δράσει για λίγα λεπτά.

Μπρόκολο, μια από τις καλύτερες αντιφλεγμονώδεις τροφές

Τέλος, το μπρόκολο ξεχωρίζει και για την περιεκτικότητά του σε κερσετίνη. Δεν είναι μόνο ένα από τα κορυφαία αντιφλεγμονώδη τρόφιμα, αλλά είναι επίσης αντικαρκινογόνο, αλκαλικό και πολύ αντιοξειδωτικό.

Για να απολαύσουμε τα οφέλη του πρέπει να αποφύγουμε να το παραβράσουμε, ώστε να διατηρήσει το πράσινο χρώμα και τη σφιχτή υφή του. Μπορούμε να το μαγειρέψουμε πχ στον ατμό.

Μια άλλη πολύ υγιεινή επιλογή είναι να καταναλώνετε φύτρα μπρόκολου.

Λίγο μπρόκολο.

Πράσινο τσάι

Αυτό το φαρμακευτικό ρόφημα ξεχωρίζει για την περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά και φλαβονοειδή, τα οποία βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής.

Από τη μία, θα ενισχύσουμε τις αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις του αν το συνδυάσουμε με σκόνη τζίντζερ και το γλυκάνουμε με στέβια. Ωστόσο, συνιστούμε να το πίνετε εκτός των γευμάτων, ειδικά εάν πάσχετε από αναιμία, επειδή εμποδίζει την αφομοίωση του σιδήρου.

Επίσης, θα πρέπει να επιλέξετε ένα ποιοτικό πράσινο τσάι, αν είναι δυνατόν, βιολογικό. Μπορείτε να το πάρετε σε μορφή έγχυσης ή ακόμα και σε δισκία.

Συνοψίζοντας…

Όπως έχετε δει, υπάρχουν πολλές τροφές που, εάν συμπεριληφθούν στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής, βοηθούν στον έλεγχο των επιπέδων της φλεγμονής. Αυτό αποτρέπει την εμφάνιση πολλών ασθενειών, καθώς η φλεγμονή μπορεί να προκαλέσει πολλές χρόνιες και πολύπλοκες παθολογίες.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Έξι αντιφλεγμονώδεις τροφές που θα πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Έξι αντιφλεγμονώδεις τροφές που θα πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας

Ποιες είναι οι καλύτερες αντιφλεγμονώδεις τροφές που μπορείτε να βάλετε στη διατροφή σας; Έχετε παρατηρήσει ποτέ πόσο συχνά τις τρώτε και ποια είνα...



  • Chin KY. The spice for joint inflammation: anti-inflammatory role of curcumin in treating osteoarthritis. Drug Des Devel Ther. 2016 Sep 20;10:3029-3042.
  • Monti DM, Rigano MM, Monti SM, Peixoto HS. Role of Antioxidants in the Protection from Aging-Related Diseases. Oxid Med Cell Longev. 2019 Jan 8
  • Saari JC. Vitamin A and Vision. Subcell Biochem. 2016;81:231-259.
  • (2018)