8 οφέλη της καθημερινής κατανάλωσης ανανά

· 12 Νοεμβρίου 2017
Όταν καταναλώνετε ανανά παίρνετε πολλές βιταμίνες, μέταλλα και ίνες, τα οποία μπορούν να βελτιώσουν την υγεία σας με πολλούς τρόπους, αλλά μην το παρακάνετε. Μία κούπα την ημέρα είναι αρκετή.

Ο ανανάς είναι ένα από τα γευστικότερα τροπικά φρούτα που μπορείτε να βρείτε. Εκτός από την εξαιρετική του γεύση, υπάρχουν αρκετοί καλοί λόγοι για να τρώτε ανανά και σήμερα θέλουμε να τους μοιραστούμε μαζί σας.

Ένα από τα κύρια οφέλη κατανάλωσης ανανά είναι ότι μπορείτε να τον προσθέσετε στη διατροφή σας με ποικίλους τρόπους:

  • Φρέσκο
  • Σε χυμούς
  • Μαγειρεμένο
  • Σε κονσέρβα

Όταν τρώτε ανανά παίρνετε βιταμίνες, μέταλλα και διαλυτές και αδιάλυτες ίνες, όπως επίσης και βρομελίνη.

Όλα αυτά βοηθούν τη σωστή λειτουργία του σώματός σας. Επιπροσθέτως, σας ενισχύουν με τους ακόλουθους τρόπους:

1. Βελτιώνοντας το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Μία μερίδα ανανά περιέχει 130% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης C, κάνοντάς τον μία από τις πιο πλούσιες φυσικές πηγές.

Η βιταμίνη C είναι γνωστή για τη μείωση της ευαισθησίας σε ασθένειες, διεγείροντας το ανοσοποιητικό σας σύστημα καθώς καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες σαν ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Μη ξεχάσετε να διαβάσετε: Αποτοξίνωση με ανανά

2. Προλαμβάνει τον καρκίνο

Χυμός ανανά

Πέραν από την προστασία που παίρνετε κατά των ελεύθερων ριζών χάρη στη βιταμίνη C, ο ανανάς μπορεί να σας βοηθήσει στη μάχη κατά του καρκίνου. Μαζί με τα πολλά αντιοξειδωτικά που περιέχει, θα βρείτε:

  • Βιταμίνη Α
  • Β-καροτίνη
  • Βρομελίνη
  • Διάφορα φλαβονοειδή
  • Υψηλή συγκέντρωση σε μαγγάνιο

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι το μαγγάνιο που βρίσκεται στον ανανά μπορεί να σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε τις επιπτώσεις των ελεύθερων ριζών στα κύτταρά σας.

Αυτό αποτρέπει τα υγιή κύτταρα να μεταλλαχθούν σε καρκινικά, ειδικά αυτά που προκαλούν καρκίνο στο στόμα, στο λαιμό ή το στήθος.

3. Βελτιώνει την πέψη σας

Όπως πολλά άλλα φρούτα, ο ανανάς είναι πλούσιος σε διαλυτές και αδιάλυτες ίνες. Για τον λόγο αυτό, η κατανάλωση ανανά στις σωστές ποσότητες μπορεί να σας προστατεύσει από:

  • Δυσκοιλιότητα
  • Διάρροια
  • Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου
  • Αθηροσκλήρωση
  • Θρόμβους αίματος
  • Υψηλή πίεση

Επιπροσθέτως, όταν τρώτε ανανά διεγείρετε τις περισταλτικές κινήσεις και την απελευθέρωση γαστρικών υγρών τα οποία σας βοηθούν να χωνέψετε καλύτερα το φαγητό.

4. Καταπολεμώντας τα κρυολογήματα και τον βήχα

Ανανάς

Η βρομελίνη στον ανανά μειώνει το φλέγμα και τη βλέννα που σχηματίζονται στους αεραγωγούς και τα ιγμόρεια.

Για τον λόγο αυτό, ο ανανάς σας βοηθά να αποφύγετε ασθένειες που δημιουργούν αυτά τα συμπτώματα και ενισχύει τις λειτουργίες αποβολής της βλέννας του σώματός σας ώστε να μειωθεί η ευαισθησία σας στις μολύνσεις.

5. Διατηρώντας δυνατά τα οστά σας

Η υψηλή περιεκτικότητα του ανανά σε ασβέστιο και μαγγάνιο, τον καθιστούν ιδανικό για την ενδυνάμωση των οστών σας, βοηθώντας τα να αναγεννηθούν όταν έχουν υποστεί ζημιά, βελτιώνοντας την ανάπτυξή τους.

Το μαγγάνιο είναι βρίσκεται σε αφθονία στον ανανά. Η κατανάλωση μιας μερίδας από αυτό το φρούτο, θα σας δώσει περισσότερο από το 70% της απαιτούμενης ημερήσιας πρόσληψης αυτού του σημαντικού μετάλλου.

6. Διατηρώντας την υγεία των ματιών σας

Ανανάς

Η όραση είναι μία από τις σημαντικότερες αισθήσεις του ανθρώπου και ο ανανάς κάνει καταπληκτική δουλειά όταν χρειάζεται να βοηθήσει στη φροντίδα της.

Αυτό επειδή η κατανάλωση ανανά συνδέεται στενά με την πρόληψη διαταραχών των ματιών, που μπορεί να προκληθούν από τη γήρανση.

Η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας τυπικά επηρεάζει ηλικιωμένους ανθρώπους, αλλά η β-καροτίνη στον ανανά μπορεί να βοηθήσει στην καθυστέρηση εμφάνισης προβλημάτων στην όρασή σας.

Αν συμπεριλάβετε προσεχτικά τις σωστές ποσότητες β-καροτίνης στη διατροφή σας, θα συνεχίσετε να βλέπετε τον κόσμο καθαρά σε μεγάλη ηλικία.

7. Ρυθμίζοντας την πίεση του αίματος

Θυμάστε που αναφέραμε το κάλιο ανάμεσα στις θρεπτικές ουσίες που βρίσκουμε στον ανανά; Λοιπόν, είναι ένα από τα σημαντικότερα μέταλλα στο σώμα μας. Το κάλιο είναι ένα κομβικό αγγειοδιασταλτικό.

Αυτό σημαίνει πως κρατάει τα αγγεία σας απαλλαγμένα από άγχος και ένταση. Προάγει επίσης την καλύτερη κυκλοφορία.

Όταν τα αιμοφόρα αγγεία σας είναι χαλαρά, συμβαίνουν τα ακόλουθα:

  • Διατηρείται σε ισορροπία η υψηλή πίεση του αίματος
  • Αποφεύγετε τους θρόμβους που μπορούν να μπλοκάρουν τη ροή του αίματος.
  • Μειώνετε τη συσσώρευση της πλάκας στις αρτηρίες σας
  • Προλαμβάνετε σοβαρές ασθένειες όπως αθηροσκλήρωση, καρδιακή προσβολή και έμφραγμα

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Διαβάστε: 9 τροφές που καθαρίζουν τις αρτηρίες σας

8. Διαχειριστείτε και ελέγξτε την αρθρίτιδα

Ανανάς με σέλινο

Αυτή πιθανόν να είναι μία από τις πιο γνωστές χρήσεις του ανανά όσον αφορά στην υγεία. Η κατανάλωση ανανά μπορεί να βοηθήσει στη μείωση φλεγμονών στις αρθρώσεις και στους μυϊκούς ιστούς, και κυρίως ανάμεσα σ’ αυτούς που επηρεάζονται από την αρθρίτιδα.

Χάρη στη βρομελίνη, η οποία σχετίζεται συνήθως με τη διάσπαση πρωτεϊνικών συμπλεγμάτων, ο ανανάς έχει εξαιρετικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Αυτό μπορεί να αποτρέψει τον έντονο πόνο και να ανακουφίσει τη δυσφορία. Ως αποτέλεσμα θα πρέπει να είστε σε θέση να ολοκληρώνετε τις καθημερινές σας δραστηριότητες πιο άνετα.

Αποφύγετε τις υπερβολές όταν τρώτε ανανά

Παρότι είναι αλήθεια ότι ο ανανάς είναι ένα φρούτο με αμέτρητα οφέλη, μην ξεχνάτε ότι έχει και πολλή ζάχαρη. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να μετράτε τις μερίδες σας όταν τον τρώτε.

Μία μερίδα ανανά είναι ίση με όσο χωράει σε μία μικρή κούπα. Αν τον πίνετε ως χυμό, είναι καλή ιδέα να τον συνδυάσετε με λίγα λαχανικά.