Χυμός σταφυλιού και ανανά για τη μείωση της χοληστερόλης

Η ρεσβερατρόλη στα σταφύλια είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων.
Χυμός σταφυλιού και ανανά για τη μείωση της χοληστερόλης
Maricela Jiménez López

Έχει εξετασθεί και εγκριθεί από: γιατρό Maricela Jiménez López.

Έχει γραφτεί από Daniela Echeverri Castro

Τελευταία ενημέρωση: 04 Νοεμβρίου, 2022

Η χοληστερόλη είναι μια λιποπρωτεΐνη που βρίσκεται στο αίμα των ανθρώπων και των ζώων. Παρόλο που η σύνδεσή της με τον καρδιαγγειακό κίνδυνο έχει αρχίσει να αμφισβητείται στις μέρες μας, καλό είναι να τη διατηρείτε εντός των συνιστώμενων παραμέτρων. Οι φυτικές τροφές, όπως ο χυμός σταφυλιού και ανανά, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης.

Το 80% της χοληστερόλης παράγεται από το συκώτι, ενώ το 20% προέρχεται από τις τροφές. Η ουσία αυτή παίζει σημαντικό ρόλο στη μεταφορά των λιπιδίων μέσω του αίματος.

Όταν ακολουθούμε έναν ανθυγιεινό τρόπο ζωής και, κυρίως, μια κακή διατροφή, το λιπιδαιμικό προφίλ του οργανισμού μπορεί να μεταβληθεί. Αυτή η αλλοίωση μπορεί να προκαλέσει ορισμένα προβλήματα σε καρδιαγγειακό επίπεδο.

Για να μειωθεί η χοληστερόλη και να απολαμβάνουμε μια καλή ποιότητα ζωής είναι πολύ σημαντικό να τροποποιήσουμε τις διατροφικές μας συνήθειες. Επιπλέον, θα πρέπει να αποφεύγετε τις τροφές που μπορούν να δημιουργήσουν συσσώρευση αυτής της ουσίας στο σώμα.

Χυμός για τη μείωση της χοληστερόλης;

Αυτός ο χυμός συνδυάζει τις ιδιότητες των σταφυλιών και του ανανά σε ένα ρόφημα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που θα μπορούσαν να βοηθήσουν να διατηρηθεί αυτό το πρόβλημα υπό έλεγχο. Ας μάθουμε περισσότερα για τα συστατικά του.

Bowl of red grapes use two for vitamin c exfoliant

Τα οφέλη των σταφυλιών για τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου

Τα σταφύλια περιέχουν ουσίες που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων σύμφωνα με την επιστημονική βιβλιογραφία. Το φρούτο αυτό είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα που βελτιώνουν την καρδιαγγειακή υγεία και επιβραδύνουν τη γήρανση.

Ωστόσο, τα πιο πρόσφατα επιστημονικά άρθρα δεν δείχνουν ότι η κατανάλωση αυτής της τροφής προκαλεί αλλαγές στα επίπεδα χοληστερόλης. Η μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου οφείλεται στην αντιοξειδωτική τους δράση.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων της κατανάλωσης σταφυλιών βρίσκουμε:

  • Υψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών που επιβραδύνουν τη δράση των ελεύθερων ριζών στο σώμα.
  • Υψηλές ποσότητες φλαβονοειδών, όπως η κερκετίνη, η κατεχίνη και η ανθοκυανίνη. Αυτές παρέχουν προστατευτική επίδραση στην καρδιά και αποτρέπουν την εμφάνιση ασθενειών.
  • Τα φλαβονοειδή βοηθούν στην πρόληψη του σχηματισμού θρόμβων στο αίμα και συμβάλλουν στην καλή κυκλοφορία του αίματος.
  • Λόγω της περιεκτικότητάς τους σε πολυφαινόλες, μειώνουν τη συσσώρευση αιμοπεταλίων και τον κίνδυνο αρτηριοσκλήρυνσης.

Τα οφέλη του ανανά

Ο ανανάς είναι ένα φρούτο πλούσιο σε νερό, βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά διεγείρουν την αποβολή των τοξικών ουσιών από τον οργανισμό. Είναι επίσης πολύ χαμηλός σε θερμίδες και μπορεί να συμπεριληφθεί καθημερινά στη διατροφή σας για να αξιοποιήσετε στο έπακρο όλα τα οφέλη του.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του για τη μείωση της χοληστερόλης βρίσκουμε:

  • Έχει καλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Η τακτική κατανάλωση φυτικών ινών συμβάλλει στον έλεγχο των επιπέδων χοληστερόλης σύμφωνα με την επιστημονική βιβλιογραφία.
  • Η χαμηλή θερμιδική του αξία και η υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό τον καθιστούν ιδανική τροφή για να συμπεριληφθεί σε μια δίαιτα με χαμηλές θερμίδες. Με αυτόν τον τρόπο, δρα έμμεσα στη μείωση της χοληστερόλης, αφού ο ενεργειακός περιορισμός τροποποιεί το λιπιδαιμικό προφίλ του.

Πώς να ετοιμάσετε χυμό σταφυλιού και ανανά για την μείωση της χοληστερόλης

Συνδυάζοντας τις ιδιότητες του σταφυλιού και του ανανά μπορούμε να φτιάξουμε έναν νόστιμο χυμό πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που θα μειώσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Τι θα χρειαστείτε:

Συστατικά

  • ½ ανανάς
  • 15 σταφύλια, περίπου
  • Ένα ποτήρι νερό (200 ml)

Οδηγίες χρήσης

  • Αρχικά, καθαρίστε και κόψτε τον ανανά. Θυμηθείτε να αφαιρέσετε τον πυρήνα.
  • Στη συνέχεια, κόψτε τα σταφύλια στη μέση, αλλά μην αφαιρέσετε τη φλούδα ή τους σπόρους.
  • Τρίτον, βάλτε τα όλα στο μπλέντερ μαζί με ένα ποτήρι νερό.
  • Και, τέλος, χτυπήστε τα όλα στο μπλέντερ και σερβίρετε το χυμό παγωμένο.

Να έχετε υπόψη σας!

Αν και η διατροφή μπορεί να διαμορφώσει ελαφρώς τα επίπεδα χοληστερόλης, σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν γενετικοί παράγοντες που τα επηρεάζουν. Όπως αναφέραμε προηγουμένως, η επιρροή της χοληστερόλης στην υγεία έχει αρχίσει να αμφισβητείται.

Συνιστούμε να ακολουθείτε μια ποικίλη και ισορροπημένη διατροφή καθώς και να κάνετε σωματική άσκηση.

Είναι σημαντικό να ακολουθείτε τις συστάσεις του γιατρού όταν πρόκειται να αλλάξετε το λιπιδαιμικό σας προφίλ.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Η κετογονική δίαιτα αυξάνει τα επίπεδα χοληστερόλης;
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Η κετογονική δίαιτα αυξάνει τα επίπεδα χοληστερόλης;

Η κετογονική δίαιτα χρησιμοποιείται συχνά για την απώλεια βάρους. Ωστόσο, εδώ θα συζητήσουμε αν είναι σε θέση να βελτιώσει τη χοληστερόλη



  • Xia, E., He, X., Li, H., Wu, S., Li, S., & Deng, G. (2013). Biological Activities of Polyphenols from Grapes. In Polyphenols in Human Health and Disease (Vol. 1, pp. 47–58). Elsevier Inc. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-398456-2.00005-0
  • Mattivi, F., Guzzon, R., Vrhovsek, U., Stefanini, M., & Velasco, R. (2006). Metabolite profiling of grape: Flavonols and anthocyanins. Journal of Agricultural and Food Chemistry54(20), 7692–7702. https://doi.org/10.1021/jf061538c
  • Kuskoski, E. M., Asuero, A. G., Troncoso, A. M., Mancini-Filho, J., & Fett, R. (2005). Aplicación de diversos métodos químicos para determinar actividad antioxidante en pulpa de frutos. Ciência e Tecnologia de Alimentos25(4), 726–732. https://doi.org/10.1590/S0101-20612005000400016
  • Xia N., Daiber A., Forstermann U., Li H., Antioxidant effects of resveratrol in the cardiovascular system. Br J Pharmacol, 2017. 174 (12): 1633-1646.
  • Haghjghatdoost F., Hairi M., Effect of resveratrol on lipid profile: an updated systematic review and meta analysis on randomized clinical trials. Pharmacol Res, 2018. 129: 141-150.
  • Sima P., Vannucci L., Betvicka V., B glucans and cholesterol (review). Int J Mol Med, 2018. 41 (4): 1799-1808.
  • Santos HO., Macedo RCO., Impact of intermittent fasting on the lipid profile: assessment associated with diet and weight loss. Clin Nutr ESPEN, 2018. 24: 14-21.

Τα περιεχόμενα αυτής της δημοσίευσης είναι μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χρησιμεύσουν για να διευκολύνουν ή να αντικαταστήσουν τις διαγνώσεις, τις θεραπείες ή τις συστάσεις ενός επαγγελματία. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν έχετε οποιεσδήποτε αμφιβολίες και ζητήστε την έγκρισή του πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαδικασία.