Αν έχετε εκτομορφικό σωματότυπο, μην χάσετε το άρθρο!

Εκτομορφικός είναι ένας από τους σωματότυπους σύμφωνα με την ταξινόμηση κατά σχήμα. Θα σας πούμε όλα όσα πρέπει να ξέρετε αν η σωματική σας διάπλαση είναι αυτή.
Αν έχετε εκτομορφικό σωματότυπο, μην χάσετε το άρθρο!
Elisa Martin Cano

Γράφτηκε και επαληθεύτηκε από γιατρό Elisa Martin Cano.

Τελευταία ενημέρωση: 08 Νοεμβρίου, 2022

Ο εκτομορφικός σωματότυπος είναι ένας από τους τρεις τύπους σωματότυπων που υπάρχουν. Δεν έχουμε όλοι μας το ίδιο σχήμα σώματος, ούτε οριοθετούμαστε μόνο σε μία από αυτές τις τρεις ομάδες. Ακόμα κι έτσι όμως, ανάλογα με τον τύπο σώματος που έχετε, ορισμένες δίαιτες και είδη προπόνησης θα σας βοηθήσουν να το διατηρήσετε σε φόρμα. Ακολουθούν μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζετε αν έχετε εκτομορφικό σψματότυπο.

Πώς μοιάζει ένα εκτομορφικό σώμα;

Παρόλο που, όπως είπαμε, δεν είναι όλες οι μορφές σώματος ίδιες, υπάρχουν ορισμένα παρόμοια χαρακτηριστικά που μοιράζονται οι άνθρωποι με τον ίδιο τύπο σώματος. Οι κύριες πτυχές που διαφοροποιούν τους ανθρώπους του εκτομορφικού τύπου είναι οι εξής:

  • Έχουν λεπτό σώμα: Οι άνθρωποι με αυτόν τον τύπο σώματος δυσκολεύονται να αποκτήσουν τόσο λίπος όσο και μυϊκή μάζα.
  • Έχουν μακριά στενά οστά: Είναι συνήθως άνθρωποι με στενούς γοφούς και ώμους και όχι πολύ ψηλοί.
  • Είναι άνθρωποι με πολύ γρήγορο μεταβολισμό: Στην καθημερινή ζωή τους αναγνωρίζουμε γιατί είναι οι τυπικοί άνθρωποι που μπορούν να τρώνε πολύ φαγητό ή ανθυγιεινά προϊόντα και παρόλα αυτά να μην παχαίνουν.

Ποια διατροφή είναι η σωστή;

Αν έχετε εκτομορφικό σωματότυπο, μην χάσετε το άρθρο!

Αν και οι άνθρωποι αυτοί δυσκολεύονται να πάρουν βάρος, παρά την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων φαγητού ή πρόχειρου φαγητού, είναι σημαντικό να μην εγκαταλείψουν την υγιεινή ζωή. Ένας συγκεκριμένος τύπος διατροφής, εκτός από τη διατήρηση της υγείας του σώματος, μπορεί να βοηθήσει αυτούς τους σωματότυπους να αποκτήσουν μυϊκή μάζα και φυσική κατάσταση.

Στην περίπτωση των εκτομορφικών σωμάτων, η διατροφή τους μπορεί να είναι κάπως πιο χαλαρή. Αυτό συμβαίνει επειδή ο μεταβολισμός τους είναι πολύ γρήγορος και θα κάψουν περισσότερες από τις θερμίδες που προσλαμβάνουν. Ωστόσο, είναι σημαντικό η διατροφή τους να είναι πλήρης και να βασίζεται σε προϊόντα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και όχι μόνο σε ανθυγιεινά λίπη.

Αν θέλετε να αποκτήσετε σωματικό βάρος, η διατροφή σας πρέπει να περιέχει υψηλό ποσοστό πρωτεϊνών. Κατά προσέγγιση, μια επαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης για αυτόν τον τύπο σώματος θα ήταν περίπου 2 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κιλό βάρους.

Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι οι πρωτεΐνες αυτές πρέπει να είναι τόσο ζωικές όσο και φυτικές. Επιπλέον, καλό είναι να τις κατανέμουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας σε διάφορα γεύματα αντί να τις προσλαμβάνουμε όλες μαζί, καθώς η πέψη τους μπορεί να είναι βαριά.

Φυσικά, μια πλήρης διατροφή πρέπει επίσης να περιέχει υδατάνθρακες και λίπη. Θα πρέπει να προσπαθούμε να λαμβάνουμε αυτά τα συστατικά από υγιεινές τροφές και όχι από επεξεργασμένα προϊόντα. Για παράδειγμα, οι υδατάνθρακες μπορούν να προέρχονται από ρύζι ή πατάτες και τα λίπη από λαχανικά, όπως το αβοκάντο.

Αυτός ο σωματότυπος θα επωφεληθεί επίσης από την κατανάλωση πολλών γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας, έτσι ώστε ο οργανισμός, με τον επιταχυνόμενο μεταβολισμό του, να μην χρειάζεται να καταφεύγει στα μυϊκά αποθέματα.

Προπόνηση ενός εκτομορφικού σώματος

Αν έχετε εκτομορφικό σωματότυπο, μην χάσετε το άρθρο!

Αντί να προπονείται για να χάσει βάρος ή να κάψει θερμίδες, αυτός ο σωματότυπος απαιτεί προπονήσεις που βοηθούν στην αύξηση της μυϊκής μάζας. Αυτές μπορούν να αποτελούνται από σύνθετες ασκήσεις, δηλαδή εκείνες που γυμνάζουν πολλές μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα και είναι οι πιο αποτελεσματικές για την οικοδόμηση μυών.

Επιπλέον, είναι καλή ιδέα να γυμνάζεστε, στο μέτρο του δυνατού, με βάρη. Το βάρος θα αυξάνεται όσο προχωρούν οι προπονήσεις και δημιουργείται δύναμη.

Είναι σημαντικό να μην υπερβάλλετε στις ασκήσεις καρδιολογίας. Αυτό το είδος άσκησης καίει πολλές θερμίδες και, αν πρόκειται για μακρά προπόνηση, θα καταλήξει να καταναλώνει τα αποθέματα μυϊκής ενέργειας και, επομένως, τη μυϊκή μάζα.

Όσοι έχουν εκτομορφικό σώμα πρέπει επίσης να φροντίζουν τον εαυτό τους

Αν και αυτοί οι άνθρωποι έχουν λεπτό σώμα που δυσκολεύεται να πάρει βάρος, δεν πρέπει να σταματήσουν να ανησυχούν για έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Η διατροφή ενός ατόμου με εκτομορφικό σωματότυπο πρέπει να είναι υγιεινή και πλήρης. Θα πρέπει επίσης να περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη, αν θέλετε να αυξήσετε τη μυϊκή μάζα.

Επιπλέον, με τη σωστή διατροφή και προπόνηση, είναι δυνατόν να χτίσετε μυς, ακόμη και αν αυτό είναι πιο δύσκολο από ό,τι με άλλους σωματότυπους. Όπως πάντα, το σημαντικό είναι να κάνετε μια υγιεινή ζωή με σωστή άσκηση και διατροφή και να αποφεύγετε την καθιστική ζωή. Το σώμα σας θα σας ευγνωμονεί γι’ αυτό!

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Πώς βοηθά η διατροφή και η άσκηση τον καρδιαγγειακό κίνδυνο;
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Πώς βοηθά η διατροφή και η άσκηση τον καρδιαγγειακό κίνδυνο;

Για να μειώσετε τον καρδιαγγειακό κίνδυνο υιοθετήστε έναν υγιεινό τρόπο ζωής που βασίζεται σε υγιεινή διατροφή και τακτική άσκηση.



  • Nutritional assessment through the cineanthropometry application [Internet]. [cited 2020 Jun 2]. Available from: https://www.medigraphic.com/cgi-bin/new/resumenI.cgi?IDARTICULO=79000
  • Treceño López A. Evolución y valoración de un sujeto durante un programa de entrenamiento de hipertrofia. 2013;
  • El somatotipo-morfología en los deportistas. ¿Cómo se calcula? ¿Cuáles son las referencias internacionales para comparar con nuestros deportistas? – Dialnet [Internet]. [cited 2020 Jun 2]. Available from: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4684548
  • Nutrición aplicada al culturismo y deporte CURSO CURSO PRINCIPIOS PRINCIPIOS DE DE NUTRICION APLICADA AL NUTRICION APLICADA AL CULTURISMO Y DEPORTE CULTURISMO Y DEPORTE ® ® GENERALIDADES NUTRICION PRIMARIA: Desde los remotos orígenes.