Φυσικοί τρόποι καθαρισμού του εντέρου

18 Αυγούστου 2015
Το παχύ έντερο, μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα ιδιαίτερα στην περίπτωση που δεν είναι καθαρό, για αυτό το λόγο προτείνεται εξάλλου και ο καθαρισμός του.

Θέλετε να μάθετε για τους τρόπους καθαρισμού του εντέρου; Το έντερο συσσωρεύει αρκετά απόβλητα με συνέπεια την ανεπαρκή λειτουργία του σώματος. Γνωστό επίσης και ως παχύ έντερο, μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα ιδιαίτερα στην περίπτωση που δεν είναι καθαρό, για αυτό το λόγο προτείνεται εξάλλου και ο καθαρισμός του. Πρέπει να γνωρίζετε τι ακριβώς προκαλεί τη συγκέντρωση τοξινών ώστε να την αποτρέψετε μελλοντικά.

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον καθαρισμό του εντέρου

Αν ο λόγος καθαρισμού του εντέρου σας είναι η περιστασιακή ή ήπια δυσκοιλιότητα, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να προσθέσετε φυτικές ίνες ή βότανα στη διατροφή σας για να εξομαλύνετε την κίνησή του. Παρόλα αυτά θα είναι δύσκολο να αποβάλλετε ό,τι παραμένει ήδη στο έντερό σας και βρίσκεται κολλημένο στα εντερικά τοιχώματα. Οποιοσδήποτε δεν έχει καταφέρει να πάει τουαλέτα για 5 συνεχόμενες μέρες έχει συσσωρεύσει στο σώμα του απόβλητα από 15 διαφορετικά γεύματα.

Η εκτέλεση ενός καθαρισμού του εντέρου είναι ευεργετική για ολόκληρο το σώμα επειδή αποβάλλει καθετί άχρηστο και παρεμποδίζει την εμφάνιση παρασίτων από κάποιο προϊόν που καταναλώθηκε αρκετό καιρό πριν. Ένας καλός εντερικός καθαρισμός και η κατάλληλη διατροφή θα κρατήσουν το έντερό σας καθαρό. Αυτό κατά συνέπεια σημαίνει εσωτερική ηρεμία, καλύτερος ύπνος, καλύτερη αναπνοή, καλύτερη μυρωδιά σώματος, καθαρό δέρμα κλπ.. Άλλα θετικά είναι η διέγερση των αδένων της κοιλιακής χώρας και του συκωτιού και ειδικότερα του πάγκρεας. Ο εντερικός καθαρισμός βελτιώνει την απορρόφηση  και αφομοίωση των τροφών.

Φυσικοί τρόποι καθαρισμού του εντέρου - Αναπαράσταση παχέος εντέρου

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα καθαρτικά δεν είναι ευεργετικά καθώς τα ενεργά συστατικά τους είναι περισσότερο τοξικά και διεγείρουν περισσότερο από ότι το γεύμα αυτό καθ’ εαυτό. Οι καλύτερες φυσικές λύσεις είναι οι εσωτερικές πλύσεις, το κλύσμα, τα διάφορα βότανα ή και τα έλαια. Τα ανωτέρω είναι πιο αξιόπιστα και μπορείτε να τα επιλέξετε οποιαδήποτε στιγμή εφόσον μάθετε περισσότερα πράγματα σχετικά.

Φυσικά δεν πρέπει να εθιστείτε σε αυτές τις μεθόδους, ούτε να τις χρησιμοποιείτε συχνά αφού μπορούν να έχουν αντίθετα αποτελέσματα. Η τακτική κένωση του εντέρου είναι φυσική συνέπεια μιας διατροφικής αλλαγής. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείτε να τρώτε το οτιδήποτε και μετά να καταφεύγετε σε αυτές τις μεθόδους. Αυτή η λογική καθαρισμού του εντέρου είναι λάθος.

Μπορείτε να εισάγετε στη διατροφή σας τροφές με καθαρτικές ιδιότητες για το έντερό σας ώστε να αποφύγετε τις ανωτέρω μεθόδους.

Ρίξτε μια ματιά και σ’ αυτό το άρθρο: Λιναρόσπορος για τη δυσκοιλιότητα

Φυσικοί τρόποι καθαρισμού του εντέρου: Χορτοφαγικές συνταγές

Οι συνταγές που θα σας δώσουμε θα βοηθήσουν αποτελεσματικά και απλά στον καθαρισμό του εντέρου σας και παράλληλα θα ενισχύσουν το πεπτικό σας σύστημα. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να αλλάξετε τη διατροφή σας και να συμπεριλάβετε περισσότερα φρούτα εποχής, λαχανικά, όσπρια και ξερούς σπόρους. Το παχύ σας έντερο θα καθαρίσει και το ίδιο θα συμβεί στα νεφρά και στο συκώτι σας. Η υγεία σας θα βελτιωθεί αισθητά και κατά συνέπεια η λειτουργία όλων των οργάνων σας γενικά.

Μια από τις καλύτερες συνταγές για τον καθαρισμό του παχέος εντέρου γίνεται από εφτά φράουλες, τρία ροδάκινα (χωρίς κουκούτσι) κομμένα σε κομματάκια και το χυμό από δύο πορτοκάλια. Το μείγμα αυτό καθαρίζει με φυσικό τρόπο το έντερο και τονώνει το αναπνευστικό σύστημα. Έχει αποδειχθεί επίσης ότι μειώνει την κατάθλιψη. Τοποθετήστε απλά τα φρούτα στο μπλέντερ και χτυπήστε τα όλα μαζί. Πιείτε το μείγμα χωρίς να το φιλτράρετε πριν το πρωινό. Επαναλάβετε τη διαδικασία για εννέα συνεχόμενες μέρες. Αφού καταναλώσετε το μείγμα, μπορείτε να πάρετε ένα κανονικό πρωινό.

Φυσικοί τρόποι καθαρισμού του εντέρου - Στύψιμο πορτοκαλιού

Υπάρχουν επίσης αρκετά βότανα τα οποία είναι εξίσου ευεργετικά για το σκοπό αυτό, όπως για παράδειγμα:

  • Cascara sagrada: χρησιμοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια ενώ η χρήση του φλοιού του έγινε γνωστή τον 16ο αιώνα στους Ισπανούς από αυτόχθονες στα βόρεια της χώρας. Αποτελείται από τα λεγόμενα anthraquinones τα οποία βοηθούν στην ενεργοποίηση των εντερικών συσπάσεων και δημιουργούν την ανάγκη για τουαλέτα. Βοηθούν επίσης στην αποβολή αποβλήτων σε άτομα που υποφέρουν από ευαίσθητο πεπτικό σύστημα.
  • Plantago Psyllium (=ψύλλιο): πρόκειται για ένα σπόρο που προέρχεται από την Ινδία και το Ιράν. Ο φλοιός του χρησιμοποιείται στη βοτανολογία και την εναλλακτική ιατρική. Περιλαμβάνει πολλές διαλυτές διατροφικές ίνες. Μουλιάστε το σε νερό ώστε να δημιουργηθεί μια ζελατινώδης ζύμη γύρω του, η οποία δρα ως σκούπα που καθαρίζει τα πάντα από τα εντερικά τοιχώματα. Ενισχύει τη γενικότερη υγεία του παχέος εντέρου. Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη από τον Tomás-Ridocci M και την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ, το ψύλλιο μπορεί να βοηθήσει και τα άτομα με χρόνια δυσκοιλιότητα.

Φυσικοί τρόποι καθαρισμού του εντέρου - Μπολ με λιναρόσπορο

  • Althea Officinalis ή Αλθαία η νερομολόχα: Το φυτό αυτό χρησιμοποιούταν και στην Αρχαία Ελλάδα. Περιλαμβάνει μεγάλα μόρια ζαχάρου τα οποία επιδρούν ηρεμιστικά στους βλεννογόνους του εντερικού τοιχώματος.
  • Cinnamomum Cassia: γνωστή και ως κινέζικη κανέλα αποτελεί το πρώτο μπαχαρικό που έφτασε στην Ευρώπη από τον Μέγα Αλέξανδρο. Χρησιμοποιούταν ωστόσο ήδη στην Αίγυπτο και το Ισραήλ. Καλλιεργείται για το έλαιό της, τα άνθη της και το φλοιό της στη νοτιοανατολική Κίνα και έχει θαυμάσια επίδραση στο πεπτικό σύστημα. Ενισχύει την υγεία των ιστών και των μεμβρανών σε διαφορετικά μέρη του στομάχου και του παχέος εντέρου.

Ανακαλύψτε: Τα τέλεια φρούτα για την καταπολέμηση της γαστρίτιδας

Συμβουλές για το μόνιμο καθαρισμό του εντέρου σας

  • Καταναλώνετε περίπου 8 με 10 μερίδες φρούτων την εβδομάδα: επιλέγετε συνήθως φρούτα που έχουν περισσότερες ίνες όπως τα κόκκινα φρούτα.
  • Επιλέξτε υδατάνθρακες ολικής άλεσης 2 με 3 φορές την εβδομάδα.
  • Επιλέξτε τροφές που βοηθούν στον καθαρισμό του παχέους εντέρου, τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και ίνες.
  • Αποφύγετε τα γλυκά και τα λιπαρά.
  • Προσθέστε λιναρόσπορο στα γεύματά σας ή πασπαλίστε με αυτόν το φαγητό σας.
  • Γυμναστείτε καθημερινά (τουλάχιστον 30 λεπτά περπάτημα) και πίνετε πολύ νερό (2 λίτρα την ημέρα τουλάχιστον).