Συμβουλές για καλή διατροφή στα βρέφη το καλοκαίρι

24 Οκτώβριος, 2020
Το καλοκαίρι, είναι πολύ σημαντικό για την καλή διατροφή των βρεφών. Θυμηθείτε ότι οι θερμοκρασίες είναι υψηλές κάτι που απαιτεί ενυδάτωση και υγιεινά γεύματα. Τι πρέπει να θυμάστε;

Όλοι οι γονείς αισθάνονται μια ιδιαίτερη ανησυχία για το τι τρώνε τα παιδιά τους. Εξάλλου, η διατροφή παίζει ζωτικό ρόλο στην υγεία. Για το λόγο αυτό, το καλοκαίρι, πολλοί αισθάνονται την ανάγκη να εξασφαλίσουν μια καλή διατροφή στα βρέφη, αλλά δεν ξέρουν πώς να το κάνουν.

Ευτυχώς, με το να έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο και έχοντας τη δυνατότητα να αγοράζετε φρέσκα και υγιεινά προϊόντα, κάνετε αυτήν την εργασία ευκολότερη. Τι πρέπει να θυμάστε; Σε αυτό το άρθρο, θα μοιραστούμε 7 συμβουλές που μπορείτε να εφαρμόσετε αυτήν την περίοδο του χρόνου.

  1. Νέα φρούτα

Ένα από τα καλύτερα πράγματα για το καλοκαίρι είναι η μεγάλη ποικιλία φρέσκων φρούτων που μπορείτε να βρείτε στην αγορά. Τα περισσότερα είναι δροσιστικά, γλυκά και ενυδατικά, κάτι που είναι ιδανικό για τα παιδιά.

Ως εκ τούτου, είναι μια καλή στιγμή για να τα προσφέρετε πιο συχνά. Μερικά παιδιά μπορεί να είναι αρκετά απρόθυμα όταν πρόκειται για το φαγητό. Ευτυχώς, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία συνταγών και πιάτων που μπορείτε να ετοιμάσετε μαζί τους για να διευκολύνετε την εισαγωγή των φρούτων στη διατροφή του παιδιού.

Για παράδειγμα, κρύες σούπες όπως καρπούζι, γκασπάτσο ή κρέμα πεπονιού είναι πολύ δημοφιλείς το καλοκαίρι. Υπάρχουν επίσης άλλες υγιεινές και νόστιμες επιλογές, όπως σαλάτες με μάνγκο, ανανά, μήλο.

Διαβάστε επίσης: Έξι κόλπα για να προστατεύσετε τα χείλη σας από τον ήλιο

φρούτα και λαχανικα

  1. Πουρές λαχανικών και σαλάτες, μια εξαιρετική επιλογή για την καλή διατροφή στα βρέφη

Ελαφριές, φρέσκες συνταγές είναι υπέροχες όταν έχει ζεστή έξω. Για αυτόν τον λόγο, είναι σκόπιμο να αποφύγετε τα μαγειρεμένα λαχανικά ή τις ζεστές σούπες.

Τα λαχανικά παρέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά. Η παρουσία τους στη διατροφή ενός παιδιού είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς η συχνή κατανάλωσή τους μειώνει τον κίνδυνο να νοσήσουν από ορισμένες ασθένειες στην ενήλικη ζωή.

Το γκασπάτσο είναι ένα ιδανικό πιάτο για την εξασφάλιση καλής διατροφής για τα βρέφη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Επίσης, μπορείτε να δοκιμάσετε να εισάγετε νέα συστατικά σε σαλάτες ζυμαρικών ή λαχανικών, όπως αγγούρι ή πιπέρι.

  1. Σπιτικό παγωτό

Χωρίς αμφιβολία, τα παιδιά αγαπούν το παγωτό, ειδικά το καλοκαίρι. Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά τείνουν να περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης ή ανθυγιεινών λιπών.

Ευτυχώς, μπορείτε να ετοιμάσετε σπιτικό παγωτό πολύ εύκολα και γρήγορα. Δεν χρειάζεται καν να αγοράσετε συγκεκριμένες συσκευές για να το φτιάξετε. Ακολουθούν μερικές συμβουλές:

  • Μπορείτε να φτιάξετε νόστιμα σορμπέ συνθλίβοντας τα αγαπημένα σας φρούτα.
  • Εάν είστε λάτρης του κρεμώδους παγωτού, μπορείτε να τα φτιάξετε με οποιοδήποτε γάλα της επιλογής σας, γιαούρτι ή ακόμα και αβοκάντο!
  • Επίσης, δεν είναι απαραίτητο να προσθέσετε τεχνητό χρώμα ή αρώματα σε αυτό. Αν θέλετε να είναι πολύ γευστικό, μπορείτε να προσθέσετε κακάο, βανίλια ή θρυμματισμένα φρούτα.

Ίσως σας ενδιαφέρει: 5 τρόποι για να ενυδατώσετε το δέρμα σας

  1. Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να σας βοηθούν στην κουζίνα

Γνωρίζουμε ότι η καθημερινή ζωή είναι γεμάτη καθημερινές ρουτίνες και εργασίες τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά. Ως εκ τούτου, το καλοκαίρι και οι διακοπές είναι η ιδανική στιγμή για τη συμμετοχή των παιδιών στην προετοιμασία των γευμάτων.

Η προώθηση της συνεργασίας τούς ξυπνά την περιέργεια και το ενδιαφέρον τους για το μαγείρεμα. Εκτός από αυτό, τους βοηθά να αναπτύξουν τις αισθήσεις γεύσης και μυρωδιάς. Και όχι μόνο αυτό, αλλά αυξάνει επίσης την ποικιλία και την ποιότητα της διατροφής τους, καθώς και τον αριθμό των νέων τροφίμων που είναι διατεθειμένα να δοκιμάσουν στο μέλλον.

Δεν χρειάζεται να τους εμπλέξετε στη δημιουργία δύσκολων και σύνθετων συνταγών. Είναι πολύ απλό: πείτε τους να πλένουν τα λαχανικά ή να χτυπούν μερικά ρεβίθια για να προετοιμάσουν χούμους.

Όλα έχουν να κάνουν τη διασκέδαση και να τα βοηθήσετε να αναπτύξουν ικανότητες ανάλογα με την ηλικία τους. Αν θέλετε, μπορείτε να παρασυρθείτε από τη φαντασία σας και να τους κάνετε να μάθουν ορισμένους συνδυασμούς φαγητού.

οικογενεια στο τραπέζι

  1. Μοιραστείτε τα γεύματά σας με τα παιδιά σας

Μια άλλη καλή συμβουλή για να εξασφαλίσετε καλή βρεφική διατροφή το καλοκαίρι είναι να έχετε μια υπέροχη οικογενειακή διατροφή που χρησιμεύει ως παράδειγμα για τα παιδιά σας. Σε γενικές γραμμές, οι γονείς τείνουν να τρώνε περισσότερα λαχανικά από τα παιδιά και τους εφήβους.

Για αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό να γίνετε παράδειγμα για αυτά όσον αφορά την υγιεινή διατροφή.

Τώρα, είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη ορισμένες πτυχές.

  • Καθίστε για φαγητό με τα παιδιά σας. Περάστε αρκετό χρόνο μαζί τους – κάντε το γεύμα μια ευχάριστη στιγμή.
  • Διαλέξτε ένα ευρύ φάσμα υγιεινών τροφίμων (ειδικά φρούτων και λαχανικών).
  • Μην τα αναγκάζετε να τρώνε ορισμένα πράγματα, καθώς μπορεί να προκαλέσει αποστροφή αργότερα. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να τους τα προσφέρετε. Είναι καλή ιδέα να μιλάτε για τα οφέλη ορισμένων λαχανικών, ώστε να αρχίσουν να τα τρώνε.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να κάνουν τα παιδιά υγιεινές επιλογές φαγητού είναι να είστε παράδειγμα για αυτά.

  1. Τα ελαφριά πιάτα εξασφαλίζουν καλή διατροφή στα βρέφη

Το καλοκαίρι, τα παιδιά περνούν μεγάλο μέρος του χρόνου τους παίζοντας και κάνοντας υπαίθριες δραστηριότητες, γεγονός που μπορεί να μειώσει την όρεξή τους. Στην πραγματικότητα, οι υψηλές θερμοκρασίες έχουν συνδεθεί με τη μείωση της επιθυμίας για φαγητό, το μεταβολικό ρυθμό και τη δραστηριότητα των ενζύμων που σχετίζονται με την πέψη.

Κατά συνέπεια, είναι καλύτερα να επιλέξετε ελαφριές συνταγές, με λίγες σάλτσες, λίγα λίπη και με ήπιο, εύπεπτο μαγείρεμα. Η προσθήκη ξηρών καρπών, ψαριών, οσπρίων ή ολικής αλέσεως μετατρέπει τα ελαφριά πιάτα σε πολύ θρεπτικές επιλογές.

  1. Βεβαιωθείτε ότι πίνουν αρκετά υγρά

Οι θερμοκρασίες μπορεί να αυξηθούν εξαιρετικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Επομένως, η κατανάλωση υγρών δεν πρέπει να παραβλέπεται. Τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη αναλογία σωματικού υγρού σε σύγκριση με τους ενήλικες και αυτά τα υγρά πρέπει να αναπληρώνονται πιο συχνά.

Οι ειδικοί της υγείας μιλάνε πάντα για τη σημασία του να πίνετε νερού καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας. Τα παιδιά λατρεύουν να κάνουν εξωτερικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και τείνουν να ξεχνούν να μπαίνουν μέσα για λίγο για να ξεκουραστούν και να πιουν υγρά. Είναι σημαντικό όλοι οι γονείς να δώσουν προσοχή στην ενυδάτωση των παιδιών τους. Πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν είναι όλα τα ποτά τα ίδια όταν πρόκειται για παροχή ενυδάτωσης στον οργανισμό.

  • Το νερό ή το γάλα πρέπει να είναι η προτεραιότητα.
  • Τα ποτά με ζάχαρη όπως τα αναψυκτικά ή ο χυμός φρούτων έχουν συχνά υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και είναι χαμηλά σε θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, η κατανάλωσή τους σχετίζεται με μεγαλύτερες περιπτώσεις παχυσαρκίας και τερηδόνας.
  • Ξεχάστε τα ενεργειακά ποτά, τα συστατικά τους δεν είναι κατάλληλα για ανηλίκους.
νερο σε ποτήρι

Τα κλειδιά για την καλή διατροφή στα βρέφη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού

Για να διασφαλιστεί η καλή διατροφή των βρεφών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, είναι σημαντικό να τους ενθαρρύνετε να τρώνε φρούτα, λαχανικά και μια ποικιλία από φρέσκα τρόφιμα. Θυμηθείτε να διατηρείτε τα γεύματά σας προγραμματισμένα και να προσφέρετε φρέσκες και ελαφριές συνταγές. Τα παιδιά σας θα σας ευχαριστήσουν!

  • De Ruyter J.C, et al. A Trial of Sugar-free or Sugar-Sweetened Beverages and Body Weight in Children. The New England Journal of Medicine.Octubre 2012. 367:1397-1406.
  • Fineberg HV. Healthy foods for healthy kids. Medscape General Medicine. Octubre 2007.9(4):20.
  • Grimm KA, et al. Fruit and vegetable intake during infancy and early childhood. Pediatrics. Setiembre 2014. 134 Suppl 1(Suppl 1):S63-S69.
  • Kenney EL, et al. What Do Children Eat in the Summer? A Direct Observation of Summer Day Camps That Serve Meals. Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics. Julio 2017. 117(7):1097-1103.
  • Pearson N, et al.Family correlates of fruit and vegetable consumption in children and adolescents: a systematic review.Public Health Nutrition. Febrero 2009. 12(2):267-283.
  • Van der Horst K, et al. Involving children in meal preparation. Effects on food intake. Appetite. Agosto 2014;79:18-24.
  • Zheng G, Li K, Wang Y. The Effects of High-Temperature Weather on Human Sleep Quality and Appetite. International Journal of Environmental Research and Public Health. Enero 2019.16(2):270.