Μανιτάρια Portobello: Διατροφική αξία και οφέλη

Η ένταξη των μανιταριών στη διατροφή σας μπορεί να δημιουργήσει πολλά οφέλη για την υγεία, λόγω της περιεκτικότητάς τους σε αντιοξειδωτικά και απαραίτητα μικροθρεπτικά συστατικά. Θα σας μιλήσουμε γι' αυτό εδώ.
Μανιτάρια Portobello: Διατροφική αξία και οφέλη
Saúl Sánchez Arias

Γράφτηκε και επαληθεύτηκε από διατροφολόγο Saúl Sánchez Arias.

Τελευταία ενημέρωση: 12 Οκτωβρίου, 2022

Τα μανιτάρια Portobello είναι ένα είδος μανιταριού που έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Διαθέτει μια σειρά από φυτοχημικά που δρουν ως αντιοξειδωτικά. Επιπλέον, είναι πηγή σημαντικών βασικών μικροθρεπτικών συστατικών.

Είναι ένα εξαιρετικό τρόφιμο που πρέπει να συμπεριλαμβάνετε συχνά στη διατροφή σας. Η ένταξη των μανιταριών στη διατροφή συνιστάται για την καλή υγεία του οργανισμού σας.

Διατροφική αξία από τα μανιτάρια portobello

Από διατροφική άποψη, πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε 100 γραμμάρια μανιταριών portobello παρέχουν περίπου 20 θερμίδες. Για το λόγο αυτό, είναι ένα θετικό στοιχείο που μπορεί να συμπεριληφθεί στο πλαίσιο μιας υποθερμιδικής δίαιτας με στόχο την απώλεια βάρους. Χάρη στις φυτικές ίνες που περιέχουν, διεγείρουν το αίσθημα κορεσμού.

Επιπλέον, αυτό το τρόφιμο είναι επίσης σε θέση να παρέχει μια σχετικά σημαντική ποσότητα πρωτεΐνης, τουλάχιστον λαμβάνοντας υπόψη την ποσότητα νερού που περιέχει. Διαθέτει 2,5 γραμμάρια αυτών των θρεπτικών συστατικών ανά 100 τρόφιμα. Ωστόσο, είναι χαμηλής βιολογικής αξίας. Δεν έχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα και η βαθμολογία πεπτικότητας τους είναι χαμηλή.

Ωστόσο, όταν αναλύουμε τα μικροθρεπτικά συστατικά, συνειδητοποιούμε ότι πρόκειται για ένα προϊόν με εξαιρετικές ιδιότητες. Είναι πηγή βιταμίνης Β6, βιταμίνης C, βιταμίνης D, καλίου και νιασίνης.

Όλα αυτά συμβάλλουν στη διατήρηση της εσωτερικής ομοιόστασης, βελτιστοποιώντας τις λειτουργίες του οργανισμού. Χάρη σε αυτό, μπορεί να προληφθεί η ανάπτυξη χρόνιων και σύνθετων παθολογιών.

Some mushrooms.

Τα οφέλη από τα μανιτάρια portobello

Η τακτική συμπερίληψη μανιταριών στη διατροφή σας μπορεί να δημιουργήσει μια σειρά από οφέλη για την υγεία που αξίζει να αναφερθούν. Αυτά είναι τα εξής.

Ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση

Αυτό το είδος μανιταριού περιέχει πολύ κάλιο. Μιλάμε για ένα μέταλλο που έχει αποδειχθεί ότι ασκεί ανταγωνιστική λειτουργία σε σχέση με αυτή του νατρίου όσον αφορά τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Για το λόγο αυτό, είναι θετικό να το εντάξετε στη διατροφή σας. Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι η εξισορρόπηση της πρόσληψης καλίου με την πρόσληψη νατρίου τείνει να επιφέρει καλά αποτελέσματα όσον αφορά τη διαχείριση της καρδιακής υγείας.

Δρουν ως αντιοξειδωτικά

Από τη μία πλευρά, τα μανιτάρια portobello αποτελούν πηγή φυτοχημικών ουσιών με αντιοξειδωτική ικανότητα. Επιπλέον, περιέχουν σελήνιο. Το στοιχείο αυτό εξουδετερώνει το σχηματισμό ελεύθερων ριζών.

Αυτό βοηθά στον έλεγχο της οξειδωτικής ισορροπίας, αποτρέποντας αλλαγές στις φλεγμονώδεις τιμές και βλάβες στο κυτταρικό DNA. Ο μηχανισμός αυτός σχετίζεται με την πρόληψη ασθενειών, όπως αποδεικνύεται από έρευνα που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Medicinal Chemistry.

Συμβάλλουν στην απώλεια βάρους

Είναι σαφές ότι τα μανιτάρια δεν επιταχύνουν τον μεταβολισμό και την οξείδωση του λίπους, αλλά μπορούν παρόλα αυτά να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους. Αυτό οφείλεται στην περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες.

Η ουσία αυτή αυξάνει τον κορεσμό, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη προσκόλληση σε μια δίαιτα. Χάρη σε αυτό, η οξείδωση του λίπους θα αυξηθεί, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της κατάστασης της σύστασης του σώματος. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Nutrition Reviews το επιβεβαιώνει.

Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί ότι οι φυτικές ίνες είναι επίσης καλές για την υγεία του εντέρου. Χρησιμεύουν ως ενεργειακό υπόστρωμα για τα βακτήρια που κατοικούν στον πεπτικό σωλήνα και αυξάνουν τον όγκο του κοπράνων, εξασφαλίζοντας μια πιο αποτελεσματική διέλευση.

Some mushrooms and toadstools.

Τα μανιτάρια Portobello πρέπει να είναι στη λίστα σας

Τα μανιτάρια Portobello μπορούν να προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία. Για το λόγο αυτό, συνιστάται η κατανάλωσή τους, πάντα στο πλαίσιο μιας ποικίλης και ισορροπημένης διατροφής.

Τέλος, σημειώστε ότι τα μανιτάρια που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ θεωρούνται πάντα ασφαλή. Να είστε προσεκτικοί με τα μανιτάρια που συλλέγεται μόνοι σας.

Ορισμένες ποικιλίες είναι τοξικές για τον άνθρωπο και η κατανάλωσή τους μπορεί να αποβεί μοιραία. Επομένως, αν είστε άπειροι σε αυτόν τον τομέα, δεν πρέπει ποτέ να καταναλώνετε μανιτάρια που θα βρείτε στη φύση.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Μανιτάρια σε φούρνο μικροκυμάτων: Μια γρήγορη και εύκολη συνταγή
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Μανιτάρια σε φούρνο μικροκυμάτων: Μια γρήγορη και εύκολη συνταγή

Ψάχνετε για μια εύκολη και νόστιμη συνταγή; Σε αυτό το άρθρο, θα σας πούμε πώς να ετοιμάσετε μανιτάρια σε φούρνο μικροκυμάτων.



  • Filippini T, Naska A, Kasdagli MI, et al. Potassium Intake and Blood Pressure: A Dose-Response Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials. J Am Heart Assoc. 2020;9(12):e015719. doi:10.1161/JAHA.119.015719
  • Neha K, Haider MR, Pathak A, Yar MS. Medicinal prospects of antioxidants: A review. Eur J Med Chem. 2019;178:687-704. doi:10.1016/j.ejmech.2019.06.010
  • Rebello CJ, O’Neil CE, Greenway FL. Dietary fiber and satiety: the effects of oats on satiety. Nutr Rev. 2016;74(2):131-147. doi:10.1093/nutrit/nuv063