Πώς να μείνετε σε φόρμα μετά τα 50

· 7 Αυγούστου 2018
Μόλις φτάσετε σε κάποια ηλικία, μπορεί να είναι δυσκολότερο να μείνετε σε φόρμα, αλλά είναι θέμα συμπεριφοράς και του να βρείτε μια δραστηριότητα η οποία σας γεμίζει και σας κάνει να σηκωθείτε από τον καναπέ.

Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες θα πρέπει να έχετε υγιεινές συνήθειες για όλη σας τη ζωή αν θέλετε να μείνετε σε φόρμα μετά τα 50, 60, 70 ή ακόμη και τα 80.

Όμως, μετά τα 50 και μετά την εμμηνόπαυση ή την ανδρική κλιμακτήριο, είναι σημαντικό να μείνετε σε φόρμα ώστε ν’ αποτρέψετε κοινά προβλήματα υγείας, τα οποία εμφανίζονται σ’ αυτό το στάδιο της ζωής.

Παρακάτω θα σας δώσουμε ορισμένες συμβουλές ώστε να βελτιώσετε την υγεία σας αν είστε πάνω από 50.

Το να είστε 50 δεν σημαίνει ότι γεράσατε!

Στο παρελθόν, ένα άτομο το οποίο είχε ήδη κάνει οικογένεια και ήταν κοντά στη σύνταξη, θεωρούνταν «γερασμένο.»

Ευτυχώς, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Σήμερα, τα 50 σας είναι η καλύτερη περίοδος να ξεκινήσετε νέες ρουτίνες και ν’ αλλάξετε ορισμένες συνήθειες.

Η ιατρική επιστήμη έχει προοδεύσει πολύ, επίσης. Πριν από λίγο καιρό υπήρχε η πεποίθηση πως είναι επικίνδυνο να γυμνάζονται οι γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Τώρα, γνωρίζουμε πόσο καλή είναι η φυσική δραστηριότητα σε κάθε ηλικία.

Η φυσική δραστηριότητα σε αυτό το σημείο της ζωής μπορεί να λειτουργήσει κατά της φθοράς του χρόνου.

Σας προτείνουμε να επιλέξετε ασκήσεις που σας αρέσουν και να τις κάνετε με ανθρώπους της ηλικίας σας.

Έτσι, δε θα δουλεύετε μόνο το σώμα αλλά και το πνεύμα σας. Επιπλέον, σας προτείνουμε να κάνετε διασκεδαστικές δραστηριότητες στον φρέσκο αέρα και να δοκιμάσετε να συμμετέχετε σε κάποιο μάθημα ή εργαστήρι ώστε να διατηρήσετε και το πνεύμα σας σε φόρμα. Επίσης, θα ενδυναμώσετε τη μνήμη σας και τη νοητική σας αντίληψη.

Ρίξτε μια ματιά σ’ αυτό το άρθρο: Φυσικές θεραπείες για να βελτιώσετε τη μνήμη σας

Πώς να μείνετε σε φόρμα μετά τα 50

Είτε γυμνάζεστε όλη σας τη ζωή είτε αν δεν έχετε πατήσει ποτέ το πόδι σας στο γυμναστήριο, είναι σημαντικό ν’ αποκτήσετε μια ρουτίνα ασκήσεων.

Το να μείνετε σε φόρμα μετά τα 50 δεν είναι κάτι ακατόρθωτο. Προτού ξεκινήσετε, λάβετε υπόψη σας τις παρακάτω συμβουλές:

1. Αποφασίστε ποιοι είναι οι στόχοι σας

ώριμο ζευγάρι σε ποδήλατων

Γιατί θέλετε να γυμναστείτε; Ίσως θέλετε να χάσετε βάρος. Ίσως να θέλετε να βελτιώσετε την ισορροπία σας ή να ενδυναμώσετε ορισμένα μέρη του σώματός σας. Μπορεί απλά να θέλετε να παραμείνετε υγιείς.

Μπορεί να θέλετε να διατηρήσετε καθαρό το μυαλό σας, να σταματήσετε ν’ αγχώνεστε ή να γνωρίσετε νέους ανθρώπους. Αν έχετε ένα ξεκάθαρο στόχο θα μπορέσετε να επικεντρωθείτε σ’ αυτόν τις μέρες που δεν θέλετε να βγείτε από το σπίτι.

2. Βρείτε τη σωστή δραστηριότητα

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βρείτε κάτι που ταιριάζει στην ηλικία σας, τη φυσική σας κατάσταση, τις δυνατότητές σας και την εμπειρία σας. Ίσως να είναι δύσκολο, αλλά θα τα καταφέρετε.

Δοκιμάστε τα όλα μέχρι να βρείτε την κατάλληλη. Θα καταλάβετε ότι τη βρήκατε όταν δεν θα θέλετε να χάσετε ούτε ένα μάθημα.

3. Βάλτε τη στο πρόγραμμά σας

ζευγάρι που τρέχει στο δάσος

Στη συνέχεια, αποφασίστε πόσο χρόνο θα βάζετε στην άκρη κάθε μέρα ή κάθε εβδομάδα για άσκηση. Συνδυάστε τις δουλειές που πρέπει να κάνετε με τη φυσική δραστηριότητα και δεν θα χρειαστεί να εγκαταλείψετε κάτι.

Αν έχετε πολλές υποχρεώσεις αρχίστε να οργανώνετε το ημερολόγιο ή την ατζέντα σας.

4. Δείτε την άσκηση σαν κάτι διασκεδαστικό

Το να μείνετε σε φόρμα είναι κάτι μακροπρόθεσμο. Αν χάσετε μια-δυο μέρες, δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου.

Μη τα βάζετε με τον εαυτό σας αν μια μέρα δεν έχετε όρεξη να γυμναστείτε, αν είστε άρρωστοι, ή αν βρέχει και δε θέλετε να βγείτε από το σπίτι. Επωφεληθείτε περνώντας χρόνο με την οικογένειά σας, κοιμηθείτε, ή δείτε μια ταινία.

5. Αλλάξτε τη διατροφή σας

γυναίκα στη μέση από γλυκα και φρούτα

Μην ξεχνάτε ότι ο μεταβολισμός μιας γυναίκας επιβραδύνεται μετά την εμμηνόπαυση. Έτσι, αν τρώτε όπως τρώγατε, θα πάρετε βάρος.

Δείτε κάποιον διατροφολόγο για να σας δώσει μια διατροφή κατάλληλη για την ηλικία και τις ανάγκες σας. Επιπλέον, προσθέστε περισσότερα φρούτα, λαχανικά, όσπρια, και δημητριακά στην καθημερινή σας διατροφή.

Ασκήσεις για να μείνετε σε φόρμα μετά τα 50

Στη συνέχεια, σας προτείνουμε να ξεκινήσετε αργά και με κάτι απλό, ειδικά αν δε γυμνάζεστε συχνά (ή ποτέ).

Αυτές οι ασκήσεις είναι εξαιρετικές αν είστε πάνω από 50 ετών:

1. Περπάτημα

  • Είναι μια θεμελιώδης άσκηση και συνιστάται για κάθε ηλικία. Το καλύτερο είναι ότι μπορείτε να την κάνετε οποτεδήποτε, οπουδήποτε.
  • Το καλύτερο είναι να το κάνετε σε εξωτερικό χώρο, αλλά μπορείτε φυσικά να πάτε στο γυμναστήριο ή να περπατήσετε σε διάδρομο αν έχει κρύο ή βρέχει έξω.
  • Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τον χρόνο για να πάτε μια βόλτα με την οικογένεια ή το κατοικίδιό σας.
  • Γενικά, η προτεινόμενη διάρκεια είναι μια ώρα την ημέρα. Φορέστε άνετα παπούτσια και περπατήστε με τον δικό σας ρυθμό.

2. Χορός

ώριμο ζευγάρι που χορεύει

Η ζωή χωρίς μουσική, δεν είναι ζωή. Επίσης, ο χορός κάνει καλό στην υγεία σας.

Το να μείνετε σε φόρμα μετά τα 50 μπορεί να είναι το πιο διασκεδαστικό πράγμα στον κόσμο αν το κάνετε με μουσική. Και το καλύτερο; Δεν χρειάζεται να βγείτε από το σπίτι… χορέψτε στο σαλόνι σας!

Είναι ένας εκπληκτικός τρόπος να βελτιώσετε τον συντονισμό σας ενώ αυξάνετε την αυτοπεποίθησή σας και οξυγονώνετε το αίμα σας.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; 4 λόγοι για να μη σταματήσετε ποτέ να χορεύετε

3. Κάντε γιόγκα

Αυτή η αρχαία πρακτική είναι πολύ καλή για να σας βοηθήσει να μείνετε σε φόρμα μετά τα 50.

Μεταξύ άλλων:

  • Τονώνει τους μυς σας.
  • Σας κάνει πιο ευλύγιστους.
  • Βελτιώνει την ισορροπία σας.
  • Έχει την αίσθηση της συναισθηματικής θεραπείας.

Μπορείτε να την κάνετε όσο γρήγορα ή αργά θέλετε ενώ συνδέεστε με τον εσωτερικό σας κόσμο.

4. Κολύμβηση

γυναίκα που κολυμπά

Η κολύμβηση είναι ακόμη μία δραστηριότητα που μπορείτε να κάνετε μετά την εμμηνόπαυση ή την ανδρική κλιμακτήριο, καθώς σας κρατά σε φόρμα χωρίς να πιέζει το σώμα σας.

Θα γυμναστείτε χωρίς να το συνειδητοποιήσετε εξαιτίας τις επίδρασης του νερού.

Αν δεν ξέρετε κολύμπι, τώρα είναι η καλύτερη ευκαιρία να κάνετε μαθήματα. Επίσης, μπορείτε να κάνετε ασκήσεις στο ρηχό κομμάτι της πισίνας (όπως αεροβικές ασκήσεις στο νερό).

Καθώς πολλές πισίνες είναι εσωτερικές, μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε και τον χειμώνα.