Τα επιστημονικά οφέλη του εστραγκόν (αρτεμισία η δρακόντειος)

Το εστραγκόν έχει χρησιμοποιηθεί στη φυσική ιατρική για να βοηθήσει με τον ύπνο και μερικές ασθένειες. Εδώ, θα σας δείξουμε μερικά επιστημονικά οφέλη του εστραγκόν.
Τα επιστημονικά οφέλη του εστραγκόν (αρτεμισία η δρακόντειος)

Τελευταία ενημέρωση: 01 Οκτώβριος, 2021

Οι άνθρωποι έχουν τεκμηριώσει τα οφέλη του εστραγκόν για εκατοντάδες χρόνια.

Αυτό το φαρμακευτικό φυτό, του οποίου η επιστημονική ονομασία είναι Artemisia dracunculus L, ανήκει στην ίδια οικογένεια με τα ηλιοτρόπια. Επίσης, είναι διάσημο για τις ενδιαφέρουσες γαστρονομικές του χρήσεις. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιείται συνήθως για να αρωματίσει πιάτα με ψάρι, κρέας, σπαράγγια και άλλα τρόφιμα.

Μερικοί άνθρωποι το αποκαλούν δρακόντειο, αλλά είναι σημαντικό να μην το συγχέουμε με την Αρτεμισία ή αψινθιά , καθώς είναι τελείως διαφορετικά. Το εστραγκόν χρησιμοποιείται ακόμη και στη φαρμακευτική και καλλυντική βιομηχανία για τις ενδιαφέρουσες ιδιότητές του.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για αυτό;

Διατροφικές ιδιότητες του εστραγκόν

Πολλά από τα οφέλη του εστραγκόν είναι θρεπτικά. Περίπου δύο κουταλιές της σούπας φρέσκο ακατέργαστο εστραγκόν έχουν μόλις 5 θερμίδες. Στην αλεσμένη του έκδοση, έχει περίπου 14 θερμίδες, 1 γραμμάριο πρωτεΐνης, λιγότερο από 1 γραμμάριο λίπους και 2,5 γραμμάρια υδατανθράκων.

Μεταξύ άλλων, όπως καταρτίστηκε από τη βάση δεδομένων τροφίμων του Υπουργείου Γεωργίας των Ηνωμένων Πολιτειών, το εστραγκόν παρέχει τα εξής:

  • Βιταμίνες Α και C: 4% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.
  • Βιταμίνη Β6: 6% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.
  • Φολικό οξύ : 3% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.
  • Ασβέστιο: 54 mg.
  • Σίδηρος: 1,5 mg.
  • Μαγνήσιο: 16,5 mg.
  • Φώσφορος: 14,9 mg.
  • Κάλιο: 143 mg.
  • Επιπλέον, έχει μικρές ποσότητες νατρίου, ψευδαργύρου, μαγγανίου και σεληνίου.

Τα κύρια οφέλη του εστραγκόν

Ένα άτομο που ελέγχει το σάκχαρό του στο αίμα του.

Το εστραγκόν χρησιμοποιείται συχνά για την παρασκευή τροφίμων και ποτών. Ωστόσο, τα εκχυλίσματά του είναι επίσης κοινά σε καλλυντικά και φαρμακευτικά προϊόντα. Ωστόσο, δεν υπάρχουν ισχυρά στοιχεία που να υποστηρίζουν τη χρήση του ως θεραπεία πρώτης γραμμής για ασθένειες.

Επομένως, είναι σημαντικό να έχετε κατά νου ότι, αν και η επιστήμη υποστηρίζει πολλές από τις χρήσεις του, δεν πρέπει να αντικαθιστά τις θεραπείες που έχει συνταγογραφήσει ο γιατρός. Στην πραγματικότητα, πριν το πάρετε, είναι καλύτερο να μιλήσετε με έναν επαγγελματία για να είστε σίγουροι. Ποιες είναι οι κύριες χρήσεις του; Θα εξηγήσουμε περισσότερα παρακάτω.

Τα οφέλη του εστραγκόν: Βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης

Επιστημονικές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το εστραγκόν έχει θετικές επιδράσεις στον έλεγχο της γλυκόζης και στον τρόπο με τον οποίο το σώμα χρησιμοποιεί την ινσουλίνη. Συγκεκριμένα, η έρευνα που δημοσιεύθηκε μέσω του περιοδικού Phytomedicine διαπίστωσε ότι το εκχύλισμα εστραγκόν μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συγκεντρώσεων σακχάρου στο αίμα έως και 20%.

Επίσης, μια τυχαιοποιημένη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Medicinal Food διαπίστωσε ότι 1.000 mg εστραγκόν πριν από το πρωινό και το δείπνο μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της συνολικής έκκρισης ινσουλίνης, η οποία σας βοηθά να εξισορροπήσετε το σάκχαρο στο αίμα.

Βοηθά στη βελτίωση του ύπνου

Η κακή ποιότητα ύπνου μπορεί να προκαλέσει προβλήματα υγείας βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Κατά τη διάρκεια της περιόδου ανάπαυσης, το σώμα πραγματοποιεί διαδικασίες που είναι σημαντικές για τη λειτουργία ολόκληρου του σώματος. Ωστόσο, πολλοί παράγοντες μπορούν να το επηρεάσουν.

Ευτυχώς, συμπληρώματα όπως το εστραγκόν μπορούν να το βελτιώσουν. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο The American Journal of Chinese Medicine, αυτό το φυτό φαίνεται να έχει ηρεμιστικό αποτέλεσμα που βοηθά στη ρύθμιση των συνηθειών ύπνου. Ωστόσο, χρειάζονται περισσότερα στοιχεία.

Τα οφέλη του εστραγκόν: Υποστηρίζει την ανακούφιση από τον πόνο

Ένα από τα πιο σημαντικά οφέλη του εστραγκόν έχει να κάνει με την ανακούφιση από τον πόνο. Παρόλο που δεν είναι μια θεραπεία πρώτης γραμμής για να ηρεμήσει αυτό το σύμπτωμα, φαίνεται ότι βοηθά προσωρινά να τον ηρεμήσει. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Clinical Rheumatology το αναφέρει.

Σύμφωνα με αυτήν την έρευνα, τα άτομα που έλαβαν 150 mg εστραγκόν την ημέρα είχαν σημαντική βελτίωση στον πόνο από αρθρίτιδα σε σύγκριση με εκείνους που έλαβαν 300 mg την ημέρα και την ομάδα του εικονικού φαρμάκου. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η χαμηλότερη δόση λειτούργησε καλύτερα επειδή το σώμα το ανέχεται καλύτερα.

Σε μια άλλη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Pharmaceutical Biology, βρήκαν παρόμοια αποτελέσματα. Το εστραγκόν παρουσίασε αντιεπιληπτική δράση και θετικά αποτελέσματα έναντι διαφορετικών επώδυνων καταστάσεων.

Το εστραγκόν μεγαλώνει έξω.

Ποια άλλα οφέλη του εστραγκόν υπάρχουν;

  • Η βιομηχανία τροφίμων χρησιμοποιεί αιθέριο έλαιο εστραγκόν για να διατηρήσει τα τρόφιμα χωρίς να χρειάζεται συνθετικές χημικές ουσίες. Σχετικά με αυτό, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Iranian Journal of Microbiology διαπίστωσε ότι αυτό το προϊόν μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση βακτηρίων όπως ο Staphylococcus aureus και η Escherichia coli σε τρόφιμα όπως το τυρί.
  • Σε ασθενείς με μειωμένη όρεξη, το εκχύλισμα εστραγκόν μπορεί να βοηθήσει. Μια μελέτη του 2011 διαπίστωσε ότι αυτό το φυτό, σε συνδυασμό με μια δίαιτα πλούσια σε λιπαρά, βοηθά στην αύξηση της όρεξης μειώνοντας τα επίπεδα λεπτίνης, γνωστή ως ορμόνη κορεσμού.
  • Οι προκαταρκτικές μελέτες αναφέρουν λεπτομερώς ότι η χρήση ρωσικού εστραγκόν μπορεί να επηρεάσει θετικά τις αθλητικές επιδόσεις. Ωστόσο, απαιτούνται περισσότερα στοιχεία για να επιβεβαιωθεί αυτό.

Είναι ασφαλές, αλλά πρέπει να είστε προσεκτικοί

Τις περισσότερες φορές, το εστραγκόν είναι ασφαλές και δεν έχει κίνδυνο παρενεργειών. Ωστόσο, η σύσταση είναι να αποφύγετε τη χρήση του για πολύ καιρό. Επίσης, μην αποκλείετε πιθανές αλληλεπιδράσεις φαρμάκων. Ως εκ τούτου, είναι πάντα σημαντικό να μιλήσετε με το γιατρό σας.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
5 οφέλη του να έχετε φυτά στην κουζίνα
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
5 οφέλη του να έχετε φυτά στην κουζίνα

Πολύ πιθανόν να έχετε ήδη ακούσει για τα οφέλη του να έχετε φυτά στην κουζίνα. Όμως, θα θέλαμε να σας πούμε λίγα πράγματα παραπάνω.Η λεβάντα



  • Eidi A, Oryan S, Zaringhalam J, Rad M. Antinociceptive and anti-inflammatory effects of the aerial parts of Artemisia dracunculus in mice. Pharm Biol. 2016;54(3):549‐554. doi:10.3109/13880209.2015.1056312
  • Spices, tarragon, dried. (January 4, 2019). FoodData Central. United States Department of Agriculture; USDA. Available in https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/170937/nutrients
  • Ribnicky DM, Poulev A, Watford M, Cefalu WT, Raskin I. Antihyperglycemic activity of Tarralin, an ethanolic extract of Artemisia dracunculus L. Phytomedicine. 2006;13(8):550‐557. doi:10.1016/j.phymed.2005.09.007
  • Méndez-Del Villar M, Puebla-Pérez AM, Sánchez-Peña MJ, González-Ortiz LJ, Martínez-Abundis E, González-Ortiz M. Effect of Artemisia dracunculus Administration on Glycemic Control, Insulin Sensitivity, and Insulin Secretion in Patients with Impaired Glucose Tolerance. J Med Food. 2016;19(5):481‐485. doi:10.1089/jmf.2016.0005
  • dela Peña IJ, Hong E, Kim HJ, et al. Artemisia capillaris Thunberg Produces Sedative-Hypnotic Effects in Mice, Which are Probably Mediated Through Potentiation of the GABAA Receptor. Am J Chin Med. 2015;43(4):667‐679. doi:10.1142/S0192415X1550041X
  • Maham M, Moslemzadeh H, Jalilzadeh-Amin G. Antinociceptive effect of the essential oil of tarragon (Artemisia dracunculus). Pharm Biol. 2014;52(2):208‐212. doi:10.3109/13880209.2013.824007
  • Stebbings S, Beattie E, McNamara D, Hunt S. A pilot randomized, placebo-controlled clinical trial to investigate the efficacy and safety of an extract of Artemisia annua administered over 12 weeks, for managing pain, stiffness, and functional limitation associated with osteoarthritis of the hip and knee. Clin Rheumatol. 2016;35(7):1829‐1836. doi:10.1007/s10067-015-3110-z
  • Raeisi M, Tajik H, Razavi RS, et al. Essential oil of tarragon (Artemisia dracunculus) antibacterial activity on Staphylococcus aureus and Escherichia coli in culture media and Iranian white cheese. Iran J Microbiol. 2012;4(1):30‐34.
  • Ilnytska O, Stütz AM, Park-York M, et al. Molecular mechanisms for activation of the agouti-related protein and stimulation of appetite. Diabetes. 2011;60(1):97‐106. doi:10.2337/db10-0172
  • Oliver, J.M., Jagim, A.R., Pischel, I. et al. Effects of short-term ingestion of Russian Tarragon prior to creatine monohydrate supplementation on whole body and muscle creatine retention and anaerobic sprint capacity: a preliminary investigation. J Int Soc Sports Nutr 11, 6 (2014). https://doi.org/10.1186/1550-2783-11-6