Δίαιτα σαρκοφάγων: Τι είναι και τι να προσέξετε

Σε αυτό το άρθρο, θα σας πούμε όλα σχετικά με τη δίαιτα σαρκοφάγων, από τι αποτελείται και τους κινδύνους. Τι πρέπει να ξέρετε;
Δίαιτα σαρκοφάγων: Τι είναι και τι να προσέξετε

Τελευταία ενημέρωση: 24 Μάρτιος, 2021

Αυτό το άρθρο αφορά τη δίαιτα σαρκοφάγων. Ίσως την έχετε ακούσει ήδη από τότε που γίνεται δημοφιλές σε ορισμένες ομάδες. Τι ακριβώς όμως είναι;

Πολλοί χρήστες ισχυρίζονται ότι έχουν βιώσει πολλά οφέλη που σχετίζονται με την καλύτερη υγεία μετά τη δοκιμή αυτής της διατροφής. Ωστόσο, όπως θα δείτε σε όλο αυτό το άρθρο, αυτή η δίαιτα δεν διαθέτει επιστημονικά στοιχεία που να υποστηρίζουν τους ισχυρισμούς της.

Η δίαιτα σαρκοφάγων: Μια εξαιρετικά περιοριστική δίαιτα που είναι κακή για το περιβάλλον

Το κύριο πρόβλημα με τις περιοριστικές δίαιτες είναι ότι προκαλούν μεγάλο αντίκτυπο στους ανθρώπους λόγω της εντυπωσιακής προπαγάνδας που κρύβεται πίσω από αυτήν. Μερικές από αυτές, όπως η διατροφή για χορτοφάγους, έχουν ένα ηθικό συστατικό που παρακινεί πολλούς ανθρώπους να την ακολουθήσουν (συν τις υποσχέσεις σχετικά με την απώλεια βάρους).

Η δίαιτα σαρκοφάγων δεν είναι πολύ διαφορετική. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αναφέρεται σε μια μέθοδο φαγητού εντελώς αντίθετη από τη βίγκαν. Αποτελείται από την κατανάλωση μόνο τροφίμων από χερσαία ζώα.

Στην πραγματικότητα, οι αυστηρότερες εκδόσεις αυτής της διατροφής αποδεικνύουν ότι το άτομο πρέπει να τρώει μόνο κόκκινο κρέας και να πίνει νερό – τίποτα άλλο. Είναι ένα πολύ περιοριστικό πρωτόκολλο που εξαλείφει όλα τα είδη φυτικών τροφών και ψαριών που, σε πολλές περιπτώσεις, οδηγεί τους ανθρώπους να υποφέρουν από διατροφικές ανεπάρκειες.

Από τη μία πλευρά, ένα άτομο μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους σε θρεπτικά συστατικά τρώγοντας κρέας (εκτός από υδατάνθρακες). Ωστόσο, τα μικροθρεπτικά συστατικά είναι πιθανό να είναι ανεπαρκή όταν δεν υπάρχει ποικιλία. Επομένως, μόνο η κατανάλωση κρέατος στερείται φυτοθρεπτικών συστατικών. Εάν δεν το γνωρίζατε, αυτές είναι βασικές ουσίες με αντιοξειδωτικό και αντιφλεγμονώδη χαρακτήρα που διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην προώθηση της υγείας.

Επιπλέον, η επιστημονική βιβλιογραφία αποδεικνύει ότι η ενσωμάτωση αυτών των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή βοηθά τακτικά στην καταπολέμηση της εμφάνισης χρόνιων παθήσεων. Στην πραγματικότητα, έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο εκφυλιστικών παθολογιών που σχετίζονται με τη γήρανση.

Η μη κατανάλωση αρκετών αντιοξειδωτικών μπορεί να οδηγήσει το άτομο να αναπτύξει πολύπλοκες ασθένειες. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι επίσης σημαντικά στο πλαίσιο της σωματικής άσκησης, καθώς μειώνουν τη μυϊκή βλάβη και βοηθούν στην αποκατάσταση.

κρεας σε γκριλ

Επιχειρήματα για τη δίαιτα σαρκοφάγων

Όσοι ακολουθούν τη σαρκοφάγα διατροφή υποστηρίζουν συχνά ότι το κόκκινο κρέας έχει υψηλή θρεπτική πυκνότητα που παρέχει όλες τις ουσίες που χρειάζεται το σώμα. Αντ ‘αυτού, η κατανάλωση υδατανθράκων θεωρείται επιβλαβής για το σώμα και προκαλεί διαταραχές.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Critical Reviews in Clinical Laboratory Sciences, τα απλά σάκχαρα αυξάνουν τη συχνότητα εμφάνισης μεταβολικών ασθενειών. Παρ ‘όλα αυτά, η πρόσληψη πολύπλοκων υδατανθράκων είναι απαραίτητη για σχεδόν όλους τους ανθρώπους, ειδικά όταν πρέπει να ασκήσετε δραστηριότητες που απαιτούν αναερόβια προσπάθεια υψηλής έντασης.

Επιπλέον, υπάρχει ένα επιχείρημα που υποστηρίζει εξαιρετικά την εφαρμογή της σαρκοφαγικής διατροφής. Βασικά, όσοι την έχουν δοκιμάσει υποστηρίζουν ότι αντιμετωπίζουν λιγότερα γαστρεντερικά προβλήματα. Άλλοι λένε ότι βοηθά στη μείωση του φουσκώματος. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι ένα σχέδιο διατροφής που δεν έχει φυτικές ίνες.

Το θέμα είναι ότι οι ίνες είναι απαραίτητες για την εντερική υγεία και την περισταλτικότητα. Ενώ είναι αλήθεια ότι όσοι βιώνουν εντερική βακτηριακή υπερανάπτυξη θα πρέπει να μειώσουν την κατανάλωσή τους, αλλά αυτό αναφέρεται σε μια σπάνια, συγκεκριμένη περίπτωση.

Οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι οι μεγάλες δόσεις ινών θα μπορούσαν να αυξήσουν την ανάπτυξη παθογόνων βακτηρίων. Ως αποτέλεσμα, το άτομο μπορεί να υποφέρει από δυσάρεστη πέψη. Για αυτήν την κλινική εικόνα, η προσωρινή μείωση της πρόσληψης ινών θα μπορούσε να αντιστρέψει τη διαδικασία. Ωστόσο, είναι πολύ δύσκολο και δεν συνιστάται να τις ξεφορτωθούμε για πάντα.

Είναι η δίαιτα σαρκοφάγων βιώσιμη;

Όσοι δοκιμάζουν τη σαρκοφάγα διατροφή ισχυρίζονται ότι είδαν γαστρεντερική βελτίωση. Παρ ‘όλα αυτά, οι ειδικοί διατροφής συμβουλεύουν εναντίον της. Ναι, η εφαρμογή της για μικρό χρονικό διάστημα θα μπορούσε να ωφελήσει τους ασθενείς με σύνδρομο βακτηριακής υπερανάπτυξης. Ωστόσο, είναι ένας τύπος διατροφής που δεν μπορεί να διατηρηθεί για πολύ.

Οι βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες επιπτώσεις είναι εμφανείς. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο The World Journal of Pediatrics ισχυρίστηκε ότι οι κετογονικές δίαιτες είναι ασφαλείς, παρά το πόσο περιοριστικές είναι. Ωστόσο, η σαρκοφάγα διατροφή προχωρά περαιτέρω.

Ο περιορισμός που προσφέρει στα φυτοθρεπτικά συστατικά μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας. Λάβετε υπόψη ότι αυτό το σχέδιο διατροφής δεν έχει καθόλου εναλλαγές, καθώς το φάσμα των τροφίμων που επιτρέπει είναι πολύ μικρό.

Για το λόγο αυτό, οι ειδικοί συμβουλεύουν την εφαρμογή αυτής της περιοριστικής διατροφής σε οποιαδήποτε από τις παραλλαγές της. Η μείωση της πρόσληψης υδατανθράκων μπορεί να είναι ενδεδειγμένη για πολλούς ανθρώπους, αλλά μόνο προσωρινά και στο πλαίσιο ενός σχεδίου διατροφής πλούσιου σε ψάρια και φυτικές τροφές.

Τέλος, είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι οι δίαιτες όπως αυτές μπορεί να λειτουργούν σε ατομικό επίπεδο για μικρό χρονικό διάστημα, αλλά είναι πολύ ανθυγιεινές για τον πλανήτη. Οι άνθρωποι έπρεπε να τρώνε μια υγιή ποικιλία τροφών και η υπερβολική κατανάλωση κρέατος συμβάλλει αρνητικά στην κλιματική αλλαγή.

μπιφτεκι σε γκριλ

Μείνετε μακριά από περιοριστικές δίαιτες

Οι περιοριστικές δίαιτες υπόσχονται γρήγορα αποτελέσματα όσον αφορά την απώλεια βάρους και τη βελτίωση της υγείας. Σε πολλές περιπτώσεις, προστίθενται ορισμένα ηθικά στοιχεία. Ωστόσο, ο περιορισμός συνεπάγεται περιορισμό της πρόσληψης θρεπτικών συστατικών, ο οποίος μπορεί να προκαλέσει ελλείψεις μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Για αυτόν τον λόγο, θα πρέπει να αποφύγετε αυτούς τους τύπους ακραίων σχεδίων γεύματος και να ακολουθείτε μια ποικίλη και ισορροπημένη διατροφή από τη θερμιδική άποψη.

Φυσικά, και όπως λέμε πάντα, εάν έχετε περαιτέρω απορίες, συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία διατροφής – είναι αυτοί που θα ξέρουν πώς να σας βοηθήσουν με τον καλύτερο τρόπο.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Τα τέσσερα είδη διατροφής που υποστηρίζει η επιστήμη
Με ΥγείαΔιαβάστε το Με Υγεία
Τα τέσσερα είδη διατροφής που υποστηρίζει η επιστήμη

Ποια είναι τα είδη διατροφής που υποστηρίζει η επιστήμη; Σήμερα, έχουμε μια ατελείωτη λίστα με είδη διατροφής. Οι περισσότερες είτε αποκλείουν



  • Zhang YJ., Gan RY., Li S., Zhou Y., et al., Antioxidant phytochemicals for the prevention and treatment of chronic diseases. Molecules, 2015. 20 (12): 21138-56.
  • Stanhope KL., Sugar consumption, metabolic disease and obesity: the state of the controversy. Crit Rev Clin Lab Sci, 2016. 53 (1): 52-67.
  • Ruscio M., Is SIBO a real condition? Altern Ther Health Med, 2019 25 (5): 30-38.
  • Cai QY., Zhou ZJ., Luo R., Gan J., et al., Safety and tolerability of the ketogenic diet used for the treatment of refractory childhool epilepsy: a systematic review of published prospective studies. World J Pediatr, 2017. 13 (6): 528-536.
  • Ayala Vargas, Celso. “Importancia nutricional de la carne.” Revista de Investigación e Innovación Agropecuaria y de Recursos Naturales 5.ESPECIAL (2018): 54-61.
  • Serna, Alexandra Idalia Mondragón, and María Andrea Baena Santa. “Boletín Salud & Nutrición.” Boletín Salud & Nutrición 29 (2020): 1-16.
  • Pérez-Jiménez, Jara. “Fibra dietaria: actualizando conceptos, fuentes y aplicaciones.” (2019).
  • Zmora, Niv, Jotham Suez, and Eran Elinav. “You are what you eat: diet, health and the gut microbiota.” Nature reviews Gastroenterology & hepatology 16.1 (2019): 35-56.